Spojte se s námi


Motorsport

Je důležité, jakým způsobem svých vítězství dosáhnete, říká Hamilton. Chce být nejčistším jezdcem v poli

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Publikováno

dne

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Bitva o titul mistra světa vrcholí a Hamiltonovi je na základě jeho slov naprosto jasné, že není důležité pouze vyhrát, ale také to, jakým způsobem svých vítězství dosahuje. V rozsáhlém rozhovoru pro vybraná média, včetně Motorsportu, řekl, že udržování čisté hry je něco, čeho si nesmírně váží.

Podle něj se však mnoho dalších velikánů tohoto sportu touto mantrou neřídí. Ale proč s tímto tvrzením vlastně nyní Hamilton přišel? Důvod je celkem jednoduchý. Sedminásobný mistr světa nechce, aby byly jeho tituly, potažmo jeho úspěchu v budoucnu nikterak zpochybňovány.

„Jako dítě mě šikanovali, a to jak ve škole, tak na závodech. Vždycky jsme všechny chtěli porazit tím správným způsobem. Určitě ne takovým, že jeden závodník odstoupí a nebo nějakou kolizí,“ říká Hamilton v rozhovoru pro Motorsport.

„Pokud se auta srazí, lidé si mohou říci: no jo, ale stalo se tohle a tohle, taková je taktika toho jezdce,“ dodává.

„Chci být ze všech jezdců ten nejčistší, a to díky rychlosti, tvrdé práci a odhodlání. Na konci by pak nebylo možné nijak zpochybnit to, co jsem dokázal,“ uzavřel.

Faktem je, že vzájemná kolize s Maxem Verstappenem, která se udála na italské Monze, byla spíše vina obou aktérů. Ovšem nehoda na Silverstonu byla Hamiltonovi vyčítána, a to nejen ze strany diváků, nýbrž se na jeho vině shodli i mnozí experti.

Britský pilot byl některými fanoušky na sociálních sítích dokonce přirovnáván k Michaelu Schumacherovi, jenž si v minulosti pomohl manévry, které královně motorsportu příliš nesluší. Avšak objektivně řečeno, do tehdejší srážky Schumachera s Daymonem Hillem to má ještě daleko.

Zdroj: Motorsport

Reklama

Motorsport

Druhý trénink předčasně ukončen! Charles Leclerc tvrdě narazil a zdemoloval své Ferrari

átečními volnými tréninky odstartoval závodní víkend v Saúdské Arábii na okruhu v Džiddě. A právě v FP2 brutálně zdemoloval své Ferrari Charles Leclerc. Na jeho nehodu se v tomto článku můžete sami podívat. Mechaniky týmu nicméně čeká velmi náročná práce.

Publikováno

dne

Pátečními volnými tréninky odstartoval závodní víkend v Saúdské Arábii na okruhu v Džiddě. A právě v FP2 brutálně zdemoloval své Ferrari Charles Leclerc. Na jeho nehodu se v tomto článku můžete sami podívat. Mechaniky týmu nicméně čeká velmi náročná práce.

Inkriminovaná zatáčka číslo 22 se stala „osudnou“ pro Ferrari Charlese Leclerca. Ten totiž už v nájezdu do této zatáčky ztratil kontrolu nad svým monopostem a takto tvrdě narazil do tech pro bariéry.

Nehoda se odehrála necelé tři minuty před koncem druhého volného tréninku, na okruhu samozřejmě ihned zavlály červené vlajky. FP2 byl následně předčasně ukončen.

Nutno podotknout, Ferrari má se stabilizací v zatáčkách jisté potíže po celou sezónu. Poté stačí, aby byl pilot při nájezdu do zatáčky příliš agresivní a může to skončit právě takhle.

Podle stavu vozu lze očekávat, že mechanici budou na Leclercově monopostu pracovat celou noc, aby auto stihli opravit do sobotního závěrečného tréninku. Ve Ferrari momentálně mohou doufat, že se tak tvrdým nárazem nikterak výrazně nepoškodil motor.

Medical car jej okamžitě převezl do medical centra, kde se momentálně Leclerc podrobil preventivní prohlídce.

Podle aktuálních informací by měl být pilot Ferrari naštěstí v pořádku. Nutno podotknout, ač to nechceme vůbec přivolávat, zdi jsou na okruhu v Džiddě nebezpečně blízko a je tím pádem možné, že tohle nebude jediná nehoda, kterou během závodního víkendu uvidíme.

Oba úvodní tréninky každopádně ovládl Lewis Hamilton, jezdci Ferrari se v FP1 umístili na šestém a sedmém místě, v druhém pátečním pokračování dojel Carlos Sainz sedmý a Leclerc zakončil své působení na pozici číslo 10.

Zdroje: F1 Živě, Twitter

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Další šílená trať, bude to bláznivý závod, líčí Esteban Ocon. Co nás čeká na okruhu v Džiddě?

Bude to již 21. závod v rámci letošní sezóny formule 1 a druhý závod od konce kalendáře. Velká cena Saúdské Arábie nám bezpochyby napoví mnohé. Nejen podle Estebana Ocona nás každopádně čeká bláznivý závod. Proč? Faktorů je hned několik.

Publikováno

dne

Bude to již 21. závod v rámci letošní sezóny formule 1 a druhý závod od konce kalendáře. Velká cena Saúdské Arábie nám bezpochyby napoví mnohé. Nejen podle Estebana Ocona nás každopádně čeká bláznivý závod. Proč? Faktorů je hned několik.

Pilot stáje Alpine F1, Esteban Ocon, přirovnal závodní okruh v Džiddě k Baku, který je rovněž městským okruhem. Takto hovořil po tom, co si trať vyzkoušel na simulátoru. „Mám rád tyhle bláznivé okruhy, jako je například Baku. Musíte jezdit na hranici svých limitů a myslím, že to bude zábava,“ prohlásil Ocon na týmové brífinku.

Trať má délku 6,1 kilometrů a už nyní je jasné, že bude patřit k těm nejrychlejším v seriálu formule 1. Ocon ostatně predikuje, že závod bude pro jezdce velmi vyčerpávajícím a fyzicky nesmírně náročným.

„Okruh vypadá docela náročně, protože je to rychlá městská trať a ke zdem to tady není daleko. Je to extrémně rychlá trať se spoustou šikan a rychlých zatáček navazující jedna na druhou s malým prostorem pro odpočinek,“ vysvětluje.

A právě tady se dostáváme k dalšímu faktoru. Nejen tedy, že piloti pojedou 50 kol v naprostém soutředění a dá se očekávat, že řada z nich bude po závodě zcela vyčerpaná, nýbrž kombinace rychlé tratě s několika úzkými pasážemi – to je jako dělané pro drama a výjezd safety caru.

Vzhledem k tomu, že oba protagonisté v boji o mistrovský titul budou jistě sveřepě taktizovat, mohou zde ostatní okolnosti zcela zpřeházet nejen pořadí závodu, ale také to může výrazným způsobem poznamenat děj Velké ceny Saúdské Arábie.

„S tolika zatáčkami představuje tento okruh pro naše inženýry skutečnou výzvu. Aby zkrátka dokázali správně nastavit vůz, což vzhledem k vysokému množství nároků tratě bude velmi těžké,“ pokračuje.

„Každé kolo bude také velmi dlouhé, takže si myslím, že to náročnost okruhu ještě zvyšuje a bude důležité, abychom dokázali zůstat plně soustředění,“ uzavřel Ocon.

S jeho výroky nelze jinak než souhlasit. Neskutečná náročnost tratě, boj o titul mezi jezdci a v konstruktérech, pokračující souboj o třetí místo a páté místo v pořadí týmů – vstupujeme do poslední fáze velkolepé sezóny, tak si ji určitě nenechme ujít!

Zdroje: F1, Race Fans

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Horner varuje Hamiltona: Max je silnejší než kdy dřív! Kdo podle vás vyhraje mistrovský titul?

Bude to Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Blíží se poslední dva závody v kalendáři F1, které rozhodnou o tom, kdo získá titul mistra světa. Christian Horner, šéf Red Bullu, to vidí celkem jasně. Co prohlásil na Verstappenovu adresu?

Publikováno

dne

Bude to Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Blíží se poslední dva závody v kalendáři F1, které rozhodnou o tom, kdo získá titul mistra světa. Christian Horner, šéf Red Bullu, to vidí celkem jasně. Co prohlásil na Verstappenovu adresu?

Letošní sezóna formule 1 je vskutku napínavou záležitostí. Souboj Hamiltona s Verstappenem nám v lecčem připomíná ony dávnější doby, kdy o titul s Michaelem Schumachereme bojovali Fernando Alonso, ještě dříve Mika Häkkinen.

Podíváme-li se ještě dále, urputný souboj spolu v roce 1984 sváděli také Niki Lauda a James Hunt. Rovněž nesmíme zapomenout na sveřepé bitvy mezi Alainem Prostem a Ayrtonem Sennou.

Ovšem zpátky do dnešních dnů. Jisté je jedno, zbylé dvě velké ceny budou stoprocentně strhující! Po událostech z Velké ceny Brazílie a Kataru, kdy Hamilton všem svým pronásledovatelům doslova odletěl, se zejména fanoušci Red Bullu obávali další dvou závodů.

Podle webu Motorsport by však sedminásobný šampion už takovou výhodu mít neměl. To je voda na mlýn pro Hornera a Verstappena, jejichž šance na zisk titulu jsou stále vysoké.

„Nenechte se mýlit, boj o první titul ve F1 je intenzivním okamžikem v závodní kariéře, ale vyzrálost, kterou Max během sezóny prokázal, byla nesmírně působivá,“ vysvětluje Horner na webu Red Bullu.

Horner se také mezi řádky pokouší krapet „vyprovokovat“ Hamiltona a Mercedes k jakési reakci. Ostatně mediální rozepře mezi oběma týmy jsou k vidění téměř po celou sezónu.

„Je uvolněný a s tlakem se vyrovnává neuvěřitelně dobře. Myslím, že jezdí lépe než kdykoli předtím. Dobrým příkladem byl závod v Kataru, kdy neměl pocit, že bychom mohli Lewise dostihnout, ale do rádia to komentoval slovy, že se „chce trochu pobavit“,“ dodává šéf Red Bullu.

„Boj o dva tituly mistra světa je přesně to, na čem jsme tvrdě pracovali. Jdeme do posledních závodů a je to nesmírně blízko. Max má v šampionátu jezdců náskok pouhých osmi bodů a v šampionátu konstruktérů ztrácíme pět bodů,“ uvědomuje si.

„V předchozích letech bychom si ukousli ruku, abychom byli v této fázi šampionátu v této pozici,“ uzavřel.

Faktem je, že Red Bull šel výkonnostně extrémně nahoru, to zkrátka musí každý fanoušek formule 1 objektivně uznat. Ovšem rovněž musíme poznamenat, že zkušený Brit moc dobře ví, jak se v těchto chvílích zachovat.

Byl to právě Prost, který v nedávném čase prohlásil, že teprve pod velkým tlakem ze sebe Hamilton dokáže dostat to nejlepší. Doufejme tedy v čistý souboj obou pilotů a ať už získá mistrovský titul kdokoliv, zařadí se tato sezóna mezi nezapomenutelné.

Zdroje: Red Bull Racing, Racing News, F1 Sport, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené