Přichází podzim a s ním fotbalová příprava ve špatném počasí

Ranní mlhy se začínají povalovat po trávníku, mikina a tepláky jsou nezbytnou součástí tašky s oblečením a tváře se po každém delším pobytu venku začínají pořádně červenat. Podzim zkrátka klepe na dveře, a proto je potřeba začít k tréninku přistupovat trochu odlišně. Tréninky a jejich podoba zůstávají v podstatě neměnné, je ovšem potřeba myslet na několik detailů, které se mění právě kvůli klesajícím teplotám.

Špatné počasí neexistuje 

Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení, zní jedno z osvědčených mouder. Ten nejdůležitější rozdíl oproti přípravě v letních měsících tedy rozhodně spočívá v kvalitním oblečení.

Před samotnou pohybovou aktivitou i po ní by mělo být tělo neustále zahříváno. To znamená, že je potřeba myslet na druhou, v některých případech i třetí vrstvu, které jsou schopny ochránit tělo před chladem a deštěm. 

Pohybové aktivity by na sebe měly navíc navazovat a dělit by je měly jen skutečně nezbytně krátké pauzy. Pokud by byl odpočinek až příliš dlouhý, tělo by mohlo vychladnout, což by sebou mohlo přinést nachlazení. Proto je zapotřebí i v momentě delších pauz neustále své tělo zahřívat pohybem, případně další vrstvou oblečení.  

Nikdy není na škodu mít při ruce i náhradní kusy oblečení, a to zejména nejspodnějších vrstev, které se propotí jako první. Pokud tréninkový plán obsahuje i trénink mimo hřiště, například při delších výbězích na větší počet kilometrů, pak je potřeba myslet i na bezpečnost.

Zde je nutné řídit se heslem: „Být vidět za každého počasí“. Optimální čas pro výběh je dopoledne. Tělo je nejlépe zregenerované a má dost energie. 

Ne vždy však lze běžet v dopoledních hodinách. Odpoledne a večer je světlo o něco slabší, a proto je potřeba vybavit se reflexními prvky a svítilnou. Rozhodně se nespoléhejte pouze na detaily, které máte na svém oblečení, ale sežeňte si například reflexní pásku.  

Doplňkové pohybové aktivity 

S chladným počasím také začínají přicházet na scénu doplňkové pohybové aktivity. Tma dosedá na hřiště dříve, a proto se i čas, který na něm lze trávit, krátí. Vhodným doplněním ke klasickým přípravným postupům je například posilovna. Zde rozhodně nachlazení nehrozí, je-li správně vytápěná. 

V posilovně se dá dobře trénovat vhodnými cviky: dynamika i síla těla, spolu s výdrží. Nemusí to však být jen o zvedání činek. Je dobré se zaměřit také na strečink, díky kterému může hráč dosáhnout většího rozsahu pohybu svého těla a ve výsledku tedy i lepších dynamických schopností. 

Silnější imunitní systém 

Imunitu v letních měsících příliš neřešíme, ovšem na podzim a hlavně v zimě je podrobován nejrůznějším zkouškám, a proto je zde více než kdy jindy potřeba myslet na své zdraví a obranyschopnost organismu.

Pokud jste nucení vystavovat své tělo venkovním tréninkům, myslete na to, že sice posilujete svou imunitu, nicméně se zároveň vystavujete vyššímu riziku onemocnění. A to je během jakékoliv přípravy velkým problémem. 

Je tedy velmi důležité věnovat pozornost správné stravě, mít dostatečný přísun živin a vitamínů. Ideální je jíst množství vitamínů a zeleniny, která by se měla stát součástí každé konzumované porce. 

Navíc je dobré nespoléhat se pouze na běžnou stravu, ale zařaďte i některé doplňky stravy, jako jsou nejrůznější vitamínové komplexy a další. Myslete i na dostatečný přísun minerálů od hořčíku po vápník. Ty získáte mimo doplňky stravy i z mnoha potravin, ale také z kvalitních minerálních vod. 

Zkrátka a dobře, podzimní sezónu rozhodně nepodceňujte, jelikož chladnější počasí nahrává výskytu většího počtu onemocnění. Vždy si berte jednu vrstvu navíc, buďte v teple a vidět, a  pokud je venku skutečně ošklivo, raději trénujte v posilovně, pokud budou otevřené.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené

West Ham vs. Manchester United: Preview a tipy na sázení

Manchester United dokázal v Premier League vyhrát 8 venkovních zápasů v řadě, tuto sérii se však bude snažit překazit rozjetý West Ham.

Mužstvo si konečně zvyklo na trenéra, vysvětluje Ladislav Minář vydařený start Sigmy Olomouc

Sigma Olomouc zažívá vynikající vstup do nové sezony. V ligové tabulce totiž nahání Spartu a Slavii, za sebou nechává Viktorii Plzeň. Co za tím stojí? Čekají tým v zimě nějaké změny? Nejen na to odpovídal v rozhovoru pro Ruik sportovní manažer Ladislav Minář.

Okénko minulosti: Hejkal je prvním odvolaným trenérem. V samostatné české lize drží prvenství Táborský

Jen devět kol vydržel na teplické lavičce trenér Stanislav Hejkal. Po domácí porážce se Spartou Praha (0:1) byl s bilancí pouhých dvou výher vedením klubu odvolán.