Spojte se s námi


Motorsport

Po sobotní kvalifikaci máme zaděláno na pořádné drama! Jaké jsou její výsledky?

Sobotní kvalifikaci na Velkou cenu USA máme za sebou. Musíme ovšem říci, že to byla kvalifikace vskutku atraktivní. Její výsledky nám minimálně do startu nedělního závodu zaručují pořádné drama, čtyři jezdci obdrželi penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky.

Publikováno

dne

Sobotní kvalifikaci na Velkou cenu USA máme za sebou. Musíme ovšem říci, že to byla kvalifikace vskutku atraktivní. Její výsledky nám minimálně do startu nedělního závodu zaručují pořádné drama, čtyři jezdci obdrželi penalizaci za výměnu komponent pohonné jednotky.

Co se týče nepostupivších pilotů, nepřinesla první část kvalifikace nikterak překvapivé výsledky. Pouze jedno měřené kolo zajel v Q1 Nikita Mazepin, to ale nestačilo na víc, než na poslední místo v pořadí.

Do Q2 se nepodařilo postoupit ani jeho týmovému kolegovi, Micku Schumacherovi. Spolu s nimi z první části nepostoupili Kimi Räikkönen, Nicholas Latifi a Lance Stroll. Vepředu se každopádně děly věci – Q1 vyhrál Charles Leclerc před oběma Red Bully a McLareny.

Prostřední pasáž byla konečnou pro George Russella, Fernanda Alonsa, Antonia Giovinazziho, Sebastiana Vettela a Estebana Ocona. Alpinu se zde po celý průběh závodního víkendu bohužel vůbec nedaří.

Russella, Alonsa a Vettela jejich umístění však tolik mrzet nemusí. Kvůli výměny hned několika komponent pohonné jednotky a následné penalizaci odstartují do nedělního závodu až ze samotného chvostu startovního pole.

V třetí části kvalifikace jsme viděli už pouze pět týmů – Red Bull, Mercedes, McLaren, Ferrari a Alpha Tauri.

Dalo se tím pádem očekávat, že první desítku uzavřou oba piloti Alpha Tauri – Júki Cunoda zajel desátý nejrychlejší čas, Pierre Gasly devátý. Zřejmě trochu zklamaní ovšem budou fanoušci McLarenu.

Lando Norris zajel čas, který stačil pouze na osmé místo a na startu bude stát hned za Danielem Ricciardem. Následují oba monoposty Ferrari – 6. Carlos Sainz, 5. Charles Leclerc.

Čtvrté místo po konci kvalifikace patřilo Valtterimu Bottasovi. Finský pilot však obdržel penalizaci v podobě poklesu 5 míst na startu, a to za výměnu spalovacího motoru – už šestého v rámci letošní sezóny.

Třetí místo na startu bude patřit Sergiu Pérezovi. Po kvalifikaci však máme zaděláno na pořádné drama! V první řadě vedle sebe budou stát oba dva kandidáti na zisk mistrovského titulu – Lewis Hamilton a Max Verstappen.

A jak jsme u těchto dvou závodníků zvyklí, nic si nedarují. V první zatáčce nás tak nejspíše bude čekat tvrdý boj, který ovšem ve svůj prospěch mohou využít piloti startující z druhé nebo třetí řady.

Závod to bude zajímavý i z toho důvodu, jelikož musí jezdci hodně dbát na práci s pneumatikami. V této činnosti vyniká Sergio Pérez, který může v nedělním závodě sehrát klíčovou roli. Rovněž nelze vyloučit nějakou dešťovou přeháňku.

„Pozice na startu není tak relevantní, jak by se mohlo zdát. Zítra to bude velmi dlouhý závod a musíme si dávat velký pozor na degradaci pneumatik,“ vysvětluje Pérez v pokvalifikačním rozhovoru

„Myslím, že déšť mě až příliš ovlivnil v posledním sektoru. Objevily se tam dešťové přeháňky a já ve dvou zatáčkách ztratil přilnavost,“ dále doplnil.

Takto tedy vypadá složení startovního roštu. Podle všeho nás čeká skutečně zajímavý závod, tak si ho rozhodně nenechte ujít! Všech pět světel zhasne v 21:00.

Zdroj: F1 Živě

Reklama

Motorsport

Hamilton nebo Verstappen? Ralf Schumacher prozradil, kdo podle něj získá mistrovský titul

Sezóna 2021 se kvapem blíží ke svému konci a tím vrcholí i boj o titul mistra světa. Ralf Schumacher v rozhovoru prozradil svůj pohled na to, jak tento sveřepý souboj dopadne. Souhlasíte s jeho predikcí?

Publikováno

dne

Sezóna 2021 se kvapem blíží ke svému konci a tím vrcholí i boj o titul mistra světa. Ralf Schumacher v rozhovoru prozradil svůj pohled na to, jak tento sveřepý souboj dopadne. Souhlasíte s jeho predikcí?

Pátého prosince se koná Velká cena Saúdské Arábie, o týden později se jede v Abú Dhabí. A zde také aktuálně probíhající ročník ukončíme. S nějvětší pravděpodobností bude poslední závod dějištěm finálního rozhodnutí.

Vyhraje titul Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Svou predikci prozradil v rozhovoru pro Sky Sports bývalý pilot Toyoty či Williamsu, Ralf Schumacher.j

„Mercedes má momentálně o mnoho lepší auto, než Red Bull. Max do toho dává všechno a ukazuje, jak je dobrý. Za normálních okolností však nemá šanci,“ řekl Schumacher v rozhovoru pro německý Sky.

„Nebýt veškeré smůly, která ho v průběhu sezóny doprovázela, možná už by se dávno stal mistrem světa,“ doplnil.

Schumacher tím chtěl poukázat zejména na závod v Ázerbájdžánu, kde přišel o jisté vítězství kvůli defektu. Nutno podotknout, Hamilton z tohoto závodu také nezískal žádné body, jelikož se po restartu závodu v předposledním kole Velké ceny Ázerbájdžánu dopustil probrždění do první zatáčky a ocitl se až na samotném chvostu startovního pole.

Také ale připomenul incident ze Silverstonu, kde po kontaktu s Mercedesem Lewise Hamiltona tvrdě narazil do bariéry z pneumatik.

Aktuální stav v šampionátu jezdců vypadá následovně – pilot Red Bullu s 351 a půl body vévodí pořadí jezdců, na druhého Hamiltona má náskok osmi bodů. Velmi těsné je to také v šampionátu týmů.

Zde je na prvním místě Mercedes se 546 a půl body. Druhý Red Bull má pouze o pět bodů méně! Můžeme tedy očekávat, že poslední dva závody budou vskutku hektické a pro fanoušky obou táborů nesmírně napínavé.

Zdroje: Marca, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Je důležité, jakým způsobem svých vítězství dosáhnete, říká Hamilton. Chce být nejčistším jezdcem v poli

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Publikováno

dne

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Bitva o titul mistra světa vrcholí a Hamiltonovi je na základě jeho slov naprosto jasné, že není důležité pouze vyhrát, ale také to, jakým způsobem svých vítězství dosahuje. V rozsáhlém rozhovoru pro vybraná média, včetně Motorsportu, řekl, že udržování čisté hry je něco, čeho si nesmírně váží.

Podle něj se však mnoho dalších velikánů tohoto sportu touto mantrou neřídí. Ale proč s tímto tvrzením vlastně nyní Hamilton přišel? Důvod je celkem jednoduchý. Sedminásobný mistr světa nechce, aby byly jeho tituly, potažmo jeho úspěchu v budoucnu nikterak zpochybňovány.

„Jako dítě mě šikanovali, a to jak ve škole, tak na závodech. Vždycky jsme všechny chtěli porazit tím správným způsobem. Určitě ne takovým, že jeden závodník odstoupí a nebo nějakou kolizí,“ říká Hamilton v rozhovoru pro Motorsport.

„Pokud se auta srazí, lidé si mohou říci: no jo, ale stalo se tohle a tohle, taková je taktika toho jezdce,“ dodává.

„Chci být ze všech jezdců ten nejčistší, a to díky rychlosti, tvrdé práci a odhodlání. Na konci by pak nebylo možné nijak zpochybnit to, co jsem dokázal,“ uzavřel.

Faktem je, že vzájemná kolize s Maxem Verstappenem, která se udála na italské Monze, byla spíše vina obou aktérů. Ovšem nehoda na Silverstonu byla Hamiltonovi vyčítána, a to nejen ze strany diváků, nýbrž se na jeho vině shodli i mnozí experti.

Britský pilot byl některými fanoušky na sociálních sítích dokonce přirovnáván k Michaelu Schumacherovi, jenž si v minulosti pomohl manévry, které královně motorsportu příliš nesluší. Avšak objektivně řečeno, do tehdejší srážky Schumachera s Daymonem Hillem to má ještě daleko.

Zdroj: Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

WRC zná svého šampiona! Osmý titul v řadě slaví Ogier, kdo se stal mistrem světa mezi konstruktéry?

Poslední podnik mistrovství světa v rallye rozhodl nejen o titulu mezi jezdci, ale také o tom, který tým se stal v letošním sezóně tím nejúspěšnějším. Svůj osmý titul mistra světa oslavil Sébastien Ogier se svým kopilotem, Julienem Ingrassiem!

Publikováno

dne

Poslední podnik mistrovství světa v rallye rozhodl nejen o titulu mezi jezdci, ale také o tom, který tým se stal v letošním sezóně tím nejúspěšnějším. Svůj osmý titul mistra světa oslavil Sébastien Ogier se svým kopilotem, Julienem Ingrassiem!

Osminásobný mistr světa! Francouzskému závodníkovi, jenž aktuálně hájí barvy týmu Toyota Gazoo Racing WRT, vyšel i poslední závod sezóny na italské Monze.

O výsledku bylo definitivně rozhodnuto, když se jeho stájový kolega a zároveň největší konkurent v boji o mistrovský titul, Elfyn Evans, roztočil v předposlední rychlostní zkoušce a umožnil tím Ogierovi zvítězit.

Ogierův celkový náskok v konečném pořadí činí 7,3 sekund. Na třetím místě dojel Dani Sordo, čtvrtý se na Monze umístil Thierry Neuville (oba Hyundai Shell Mobis WRT).

Nutno podotknout, oba dva Francouzi, Ogier a Ingrassia, zakončili svou kariéru ve velkém stylu. Nejenže spolu slaví již osmý titul v řadě, ale jejich tým také stanul na první místě v Poháru konstruktérů! Toyota tak zopakovala svůj triumf z roku 2018.

„Právě teď se cítím tak nějak prázdný, jelikož sezóna je vždy nesmírně vyčerpávající,“ řekl Ogier v pozávodním rozhovoru.

„Dáváme do toho tolik. Opravdu musím jít za každým členem týmu a poděkovat, protože bez nich bychom nebyli nic. I oni jsou nyní mistry světa. Slavíme titul mezi jezdci, spolujezdci a i mezi týmy,“ uzavřel Ogier.

Ogier však měl na mále, když v ranní etapě na okruhu v Monze přerazil betonovou bariéru. Tvrdý náraz mu poškodil přední část jeho auta a výrazně také pravé přední kolo, od kterého odletěl pořádný kus. Naštěstí pro něj, pneumatika Pirelli tento náraz vydržela a zůstala dostatečně nafouknutá.

Konečné pořadí nejlepší osmičky v pořadí jezdců tedy vypadá takto: 1. Ogier 230 bodů, 2. Evans 207, 3. Neuville 176, 4. Rovanperä 142, 5. Tänak 128, 6. Sordo 81, 7. Katsuta 78 a osmý Craig Breen se 76 body.

Jak již píšeme výše, titul v konstruktérech bere Toyota Gazoo Racing WRT s 522 body. Za nimi se na druhé pozici nachází Hyundai, který v průběhu celé sezóny nasbíral celkem 463 bodů. Poté ovšem následuje bodová propast.

Na třetím místě v konečném pořadí figuruje M-Sport Ford World Rally Team, jenž má na svém kontě bodů 200. Poslední skončila stáj Hyundai 2C Competition se 68 body.

Pokračovat ve čtení

Oblíbené