Motorsport
Verstappen nerozumí tomu, proč s Hamiltonem tak často bourá. S ním je to prostě jiné, říká
V sezóně 2021 to byla rivalita jako za starých časů Formule 1. Max Verstappen a Lewis Hamilton spolu v rámci bitvy o první místo svedli skutečně mnoho soubojů, přičemž několik z nich skončilo kontaktem či rovnou nehodou. Nizozemský pilot však v nedávném rozhovoru řekl, že nechápe, proč se to dělo tak často.

V sezóně 2021 to byla rivalita jako za starých časů Formule 1. Max Verstappen a Lewis Hamilton spolu v rámci bitvy o první místo svedli skutečně mnoho soubojů, přičemž několik z nich skončilo kontaktem či rovnou nehodou. Nizozemský pilot však v nedávném rozhovoru řekl, že nechápe, proč se to dělo tak často.
Ročník 2021 Formule 1 byl vskutku grandiózní a nabídl velkolepou bitvu o titul mezi Verstappenem a Hamiltonem. Ta ostatně trvala nejen až do posledního podniku sezóny v Abú Dhabí, se kterým ostatně navždy budou spojené velké kontroverze, nýbrž rovnou do posledních několika zatáček finálního kola.
Rivalita mezi Verstappenem a Hamilton a jejich souboje zkrátka připomínala ikonické bitvy mezi Jamesem Huntem a Nikim Laudou, Michaelem Schumacherem a Mika Häkkinenem nebo Alainem Prostem a Ayrtonem Sennou.
Od začátku ročníku 2021 se tito dva piloti Red Bullu a Mercedesu střetli už pětkrát, a to včetně Velké ceny Saúdské Arábie, tedy v jednom z posledních závodů sezóny 2021.
Většina kolizí se mezi nimi samozřejmě odehrála v onom roce 2021, jelikož v minulém ročníku se Mercedes nezapojil do bitvy o titul v důsledku velmi špatné první poloviny sezóny. Na jejím konci se ale německý tým vracel výkonnostně zpět a velmi to bylo znát například v Brazílii.
Právě zde zaznamenal George Russell své první vítězství v kariéře, Hamilton dojel druhý a Mercedes slavil zisk doublu. Mezi sedminásobným a dvojnásobným šampionem však právě na okruhu v Interlagosu došlo ke srážce.
Byl to sice téměř rok od jejich posledního střetu na závodní dráze, napětí mezi nimi však bylo výrazně znát.
Vyjádření Verstappena
„Musím si dávat pozor na to, co říkám, ale s nikým, s kým jsem vloni bojoval, jsem nekolidoval – a že to byly tvrdé a agresivní souboje. S Lewisem je to ale jinak a upřímně to nechápu,“ vysvětlil Verstappen v rozhovoru pro Motorsport.
„Vloni jsme spolu moc nebojovali, ale přesto jsme měli v Brazílii kolizi – nebyl to však můj záměr. Byl jsem z toho vinen, ale nepřišlo mi to fér. Kdyby se to posoudilo jako závodní incident, tak bych s tím dokázal žít,“ řekl o nehodě ve Velké ceně Brazílie.
„Nemám pocit, že bych proti Lewisovi závodil jinak než proti ostatním. Den předtím jsme přitom s Georgem svedli neuvěřitelný souboj. Byla to velká zábava a já se snažil o totéž v hlavním závodě – o takový souboj. Bohužel se nám to s Lewisem ale nepodařilo,“ dodal.
Závěrem ale Verstappen podotkl, že respektuje Hamiltona za to, co ve Formuli 1 dokázal. Přesto však prý nechápe, proč spolu nedokážou závodit tak, jak s ostatními piloty.
Zdroje: F1, Motorsport

Motorsport
Další zrušená velká cena? Kanada se potýká s extrémními lesními požáry, nad startem závodu F1 visí otazník
Start Velké ceny Kanady 2023 v ohrožení? Taková je bohužel aktuální situace, Kanada se totiž momentálně potýká s obrovskými lesními požáry, které zasahují už i Severní Ameriku. Po celé Kanadě hoří více než 400 požárů, kouřem byl silně zasažen také New York, nad plánovanými sportovními událostmi začíná viset velký otazník.

Start Velké ceny Kanady 2023 v ohrožení? Taková je bohužel aktuální situace, Kanada se totiž momentálně potýká s obrovskými lesními požáry, které zasahují už i Severní Ameriku. Po celé Kanadě hoří více než 400 požárů, kouřem byl silně zasažen také New York, nad plánovanými sportovními událostmi začíná viset velký otazník.
Známý motorsportový server Racing News 365 poskytl ve čtvrtek odpoledne další detaily ohledně aktuální vážné situace v Kanadě. Ta se totiž potýká s extrémními lesními požáry. V blízké době je tak start sportovních akcí v Kanadě a její blízkosti v ohrožení.
Jednou z nich je i očekávaný osmý podnik Formule 1 letošní sezóny. Nad touto plánovanou událostí však aktuálně visí otazník.
Po celé Kanadě momentálně hoří více než 400 lesních požárů, přičemž pouze v Québecu jich hoří 150. To vede k nebezpečnému zakouření okolních velkých měst v Kanadě a některých částech Severní Ameriky.
Řeč je samozřejmě také o Montrealu, kde leží závodní okruh Gillese Villeneuva. Nutno podotknout, zde se Formule 1 přestěhovala až v roce 1978, předtím hostil závody královny motorsportu právě Québec.
Vzdálenost mezi oběma městy ostatně činí zhruba 250 kilometrů. Kouř z lesních požárů je však natolik silný, že zasáhl už i New York, který byl v posledních 48 hodinách zahalen do oranžového smogového oparu.
Co se výše zmíněného sportovního programu týče, v noci z úterý na středu byly v New Yorku a Philadelphii zrušeny zápasy MLS. Navíc situace se bohužel nezlepšuje.
Situace se i nadále zhoršuje
Podle zprávy kanadské agentury Environment Canada se podmínky nad Torontem ve čtvrtek zhoršily. To úřady přimělo vydat varování, aby lidé nevycházeli ze svých domovů a raději zůstali doma. V opačném případě bylo milionům lidem doporučeno nosit venku ochranné masky.
Závodní víkend F1 v Kanadě má sice začít až 26. června, pochopitelně se však objevují otázky spojené s infrastrukturou velké ceny. Podobně jako při nedávno zrušené Velké ceně Emilia Romagna, kdy se celá oblast potýkala s rozsáhlými povodněmi.
Zdroje: F1, Racing News 365
Motorsport
Vrátí se Bridgestone jako výrobce pneumatik do Formule 1?
Vrátí se Bridgestone, jakožto výrobce pneumatik, do Formule 1? To je otázka, kterou je momentálně těžké zodpovědět, nicméně reálné obrysy návrat Bridgestonu určitě má. Firma se totiž přihlásila do tendru na pneumatiky, jenž určí, kdo bude do roku 2025 oficiálním dodavatelem pneumatik pro F1.

Vrátí se Bridgestone, jakožto výrobce pneumatik, do Formule 1? To je otázka, kterou je momentálně těžké zodpovědět, nicméně reálné obrysy návrat Bridgestonu určitě má. Firma se totiž přihlásila do tendru na pneumatiky, jenž určí, kdo bude do roku 2025 oficiálním dodavatelem pneumatik pro F1.
Bridgestone se F1 jako výrobce pneumatik naposledy účastnil v letech 1997 až 2010, přičemž od sezóny 2007 se stal jediným dodavatelem. A to poté, co druhý výrobce Michelin se svět královny motorsportu rozhodl opustit po ročníku 2006.
Právě Michelin se ještě o rok dříve, tedy v sezóně 2005, postaral o skandál, který dodnes slouží jako odstrašující příklad toho, když spolu ve Formuli 1 bojují dva konkurenti, dva výrobci pneumatik o lepší pozici.
Od svého odchodu z Formule 1 však Bridgestone s rolí výrobce pneumatik i nadále pokračuje, respektive v jiných mezinárodních závodních sériích. Jeho značka Firestone je například jediným dodavatelem pneumatik pro americkou sérii IndyCar.
A nyní představitelé této firmy uvažují, že se do světa F1 opět vrátí. Problémem je, že současný dodavatel Pirelli je již dlouholetým výrobcem nejen pro F1, ale také juniorské série. Smlouvu však má do konce roku 2024.
Podle informací serveru Motorsport FIA začátkem tohoto roku otevřela výběrové řízení na oficiální smlouvu o dodávkách pneumatik pro F1 od roku 2025 do roku 2027, s možností prodloužení až do roku 2028.
A jak to tak vypadá, tendru by se údajně mohla zúčastnit také firma Bridgestone. Uchazeči měli čas podat přihlášku do 15. května.
Bridgestone jako soupeř Pirelli?
16. června pak FIA zveřejní schválené uchazeče, ti úspěšní poté postoupí do další fáze procesu, která bude zahrnovat jednání s držitelem komerčních práv F1.
„Stále přemýšlíme o tom, čím a jak můžeme nejlépe podpořit naše aktivity v motorsportu v globálních kategoriích, včetně F1. Samozřejmě, že v těchto záležitostech provádíme průzkum,“ řekl Eiichi Suzuki, manažer plánování společnosti Bridgestone v rozhovoru pro Motorsport.
Kdo tedy bude dodavatelem pneumatik pro F1 od roku 2025 je v tuto chvíli velkou otázkou. Nutno ale podotknout, že Pirelli už svého konkurenta v tendru mělo i poměrně nedávno.
V posledním výběrovém řízení pro roky 2020 až 2023 se o roli výrobce pneumatik ucházela jiná japonská společnost, konkrétně Hankook.
Zdroje: F1, Motorsport
Motorsport
Deprese a frustrace ve Ferrari: Nechápu to, něco děláme špatně, komentuje Leclerc zatím tragickou sezónu
Deprese. Asi tímto slovem lze nejlépe shrnout počínání stáje Ferrari v posledních závodech letošní sezóny F1. Scuderia je totiž aktuálně až na čtvrté příčce v Poháru konstruktérů, přičemž na nedávné výkony reflektoval Charles Leclerc.

Deprese. Asi tímto slovem lze nejlépe shrnout počínání stáje Ferrari v posledních závodech letošní sezóny F1. Scuderia je totiž aktuálně až na čtvrté příčce v Poháru konstruktérů, přičemž na nedávné výkony reflektoval Charles Leclerc.
Sto bodů na kontě, žádné vítězství, jediné pódium a čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Taková je bilance Ferrari po sedmi odjetých velkých cenách letošní sezóny Formule 1. O to jediné umístění na stupních vítězů, konkrétně o třetí místo, se postaral Charles Leclerc.
A to ve Velké ceně Ázerbájdžánu, čtvrtém podniku letošní sezóny. Monacký pilot ve službách týmu Scuderia Ferrari je tak pochopitelně frustrovaný, přičemž jeho tým stále nemůže najít ideální nastavení co do svého technologického konceptu.
Bodově nejlepší závod letos Ferrari zaznamenalo právě na okruhu v Baku, kde získalo 25 bodů v nedělním závodě a dalších jedenáct bodů v sobotním sprintu. Jenže další výsledky?
V Bahrajnu dojel pouze Carlos Sainz (čtvrtý), v Saúdské Arábie sice bodovali oba jezdci Ferrari, byť jen šestém (Sainz) a sedmém místě (Leclerc). Austrálie znamenala pro tým z Maranella další katastrofu – Leclerc závod nedokončil, Sainz dojel dvanáctý. Nula získaných bodů.
Ve Velké ceně Miami zaznamenal Sainz deset bodů za konečnou pátou pozici, Leclerc šest bodů za umístění na pozici číslo 7. V Monaku zase Ferrari prokaučovalo šanci na solidní body, když tým reagoval na deštivé podmínky velice pozdní zastávkou v boxech.
Výsledek? Leclerc šestý, Sainz osmý. No a ve Španělsku se závodní víkend jakž takž povedl pouze Sainzovi.
Ten do závodu startoval z druhé příčky, do cíle však dojel jako pátý. Leclerc naopak zapsal další letošní tragédii, když v kvalifikaci zaznamenal až devatenáctý nejrychlejší čas a v závodě se následně velice trápil. Konečná jedenáctá příčka nepřinesla Monačanovi ani jeden bod.
V šampionátu jezdců figurují jezdci Ferrari až na šesté a sedmé příčce. Sainz doposud posbíral 58 bodů, Leclerc pouze 42. A jak vypadá pořadí v Poháru konstruktérů?
Něco děláme špatně…
„Nechápu, co děláme špatně, ale něco špatně děláme. V posledním stintu jsem přešel opět na tvrdé pneumatiky, udělal jsem přesně to samé, co předtím a auto se chovalo úplně jinak,“ řekl značně frustrovaný Leclerc v pozávodním rozhovoru.
„A my to samozřejmě musíme pochopit, pracovat na tom. Teď už to opravdu potřebujeme, protože už několik závodů se potýkáme se špatnými podmínkami nebo máme velmi náladové auto a dnes to nebylo lepší,“ přiznává pětadvacetiletý pilot.
Zdroje: F1, Sky Sports
-
Bojové sportypřed 1 dnem
Wow! Naskočené koleno a McGregor neměl slov. Jeho svěřenec tvrdě padl, podívejte se na parádní ukončení a reakci hvězdného Ira
-
Fortuna ligapřed 4 dny
Nová posila do realizačního týmu Sparty! K Priskemu přichází další odborník z ciziny
-
Fortuna ligapřed 3 dny
Stadion Hradce jde do finiše! Podívejte se, jak vypadají záběry z dronu
-
Bojové sportypřed 3 dny
Souboj o Kincla! Oktagon oznámil soupeře Piráta na Štvanici a bude to zajisté divoká řežba