Spojte se s námi


Motorsport

To je id*ot, narazil do mě! Alonso v přímém přenosu VC Belgie ostře zkritizoval Lewise Hamiltona. Co řekl na jeho adresu?

Úvod Velké ceny Belgie přinesl spoustu zajímavých soubojů o pořadí a minimálně dva velmi dramatické momenty. O ten první se nicméně postarali Fernando Alonso s Lewisem Hamiltonem, kteří se střetli už v prvním kole. Španělská legenda pak jej prostřednictvím týmového rádia ostře zkritizovala.

Publikováno

dne

Úvod Velké ceny Belgie přinesl spoustu zajímavých soubojů o pořadí a minimálně dva velmi dramatické momenty. O ten první se nicméně postarali Fernando Alonso s Lewisem Hamiltonem, kteří se střetli už v prvním kole. Španělská legenda pak jej prostřednictvím týmového rádia ostře zkritizovala.

Čtrnáctý závod letošní sezóny, a tedy Velká cena Belgie, přinesla velmi dramatický start, když spolu hned v prvním kole kolidovali Alonso s Hamiltonem. A jak k tomuto incidentu vlastně došlo?

Sedminásobný mistr se v zatáčce Les Combes pokusil z vnější strany dostat na Alonsovu třetí příčku. Hamilton však španělské legendě nenechal na vnitřku zatáčky dostatek prostoru a doslova jej zavřel. Následná kolize tak byla nevyhnutelná.

Alonso pak prostřednictvím týmového rádia Hamiltona ostře zkritizoval. „To je id*ot, narazil do mě! Zavřel mi dveře na vnější straně. Měli jsme velmi dobrý start, ale tenhle chlap umí závodit jen když startuje z prvního místa.“

Kolizi se následně věnovali sportovní komisaři, ovšem po prošetření to označili za závodní incident a žádnou penalizaci ani jednomu aktérovi neudělili. Hamilton navíc po několika dalších okamžicích svůj monopost odstavil a z Velké ceny Belgie vypadl.

Dlužno dodat, podobný incident se Hamiltonovi stal v sezóně 2014, když v totožné zatáčce kolidoval se svým bývalým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. A pozávodním rozhovoru to Alonso připomenul ve svém vyjádření.

„Podle mého názoru to byla z jeho strany chyba zavřít takhle dveře. V páté zatáčce jsme už mnohokrát viděli, že to jde udělat jinak a totéž se mu stalo s Rosbergem před pár lety,“ uvedl Alonso.

„Myslím, že to byl klasický incident v prvním kole. Stává se to, obzvlášť v této zatáčce. Uděje se hodně věcí, střihnete šestou zatáčku a pokračujete do sedmé. Je to zrádná část okruhu, byl to prostě závodní incident.

Byl jsem velmi zklamaný, když dobře odstartuji z první nebo druhé řady a stane se taková věc, v ten moment jsem byl frustrovaný. On ale uznal svou chybu, a to se cení,“ doplnil dvojnásobný mistr světa.

Hamilton totiž po závodě uznal svou chybu a přiznal, že za tuto kolizi může právě on. Alonso nicméně dokončil Velkou cenu Belgie na páté příčce, Esteban Ocon dojel sedmý. Pro Alpine to tedy byl solidní závodní víkend.

Nebýt chyby Ferrari…

Alonso však ve Velké ceně Belgie mohl skončit o příčku níže, nebýt dalšího zvláštního rozhodnutí Ferrari. Italská stáj v předposledním kole povolala pátého Charlese Leclerca do boxů pro nejměkčí sadu pneumatik označenou červenou barvou.

Úmysl byl zcela jasný – přezout na tuto nejrychlejší specifikaci gum a následně se pokusit zajet nejrychlejší kolo závodu. Za to totiž Formule 1 uděluje jeden extra mistrovský bod. Ferrari si ale pravděpodobně nevypočítalo náskok pátého Leclerca na šestého Alonsa, který činil 19 vteřin.

To však byl ve Spa hraniční čas pro zastávku v boxech. Alonso tak ve 43. kole Leclerca předjel a posunul se na pátou pozici. Monačan ve službách Ferrari mu však v posledním 44. kole ono předjetí vrátil.

Ovšem kvůli pětisekundové penalizaci za překročení maximální rychlosti v boxech Leclerc ve výsledkové listině spadl za Alonsa na šesté místo. A to by se nestalo, kdyby Ferrari svého pilota ve 43. kole zkrátka ponechalo na závodní dráze.

„To je v pořádku. Ferrari dělá zvláštní věci a tohle byla v jejich podání jen další z nich,“ uzavřel Alonso.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Motorsport

FIA přijme do F1 až dva nové týmy! O způsobilosti žadatelů bude rozhodovat nový oficiální proces

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Publikováno

dne

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Posledním zcela novým týmem ve Formuli 1 byl Haas, jenž se do šampionátu přidal v roce 2016. Na jeden rok tak rozšířil paddock na 11 týmů, po sezóně ale definitivně skončila stáj Manor Racing MRT a počet týmů ve sportu se ustálil na 10.

Změnit se to snaží bývalý americký závodník a majitel stáje v seriálu IndyCar, Michael Andretti. S automobilkou Cadillac je dokonce dohodnut i na případné spolupráci, oficiálně mu ale účast v šampionátu potvrzena nebyla.

Od FIA teď ale dostal jedinečnou šanci. Byl totiž zahájen oficiální proces pro přijetí až dvou zcela nových stájí do sportu. Zajímavostí je, že pravidla povolují až 13 týmů. Proč se FIA rozhodla přijmout pouze dva, není známé.

Uchazeči nebudou podrobeni jen důkladné technické a finanční analýze. Kromě jejich potenciální kompetitivnosti bude hodnoceno i to, jak se tým bude podílet na udržitelnosti životního prostředí a jaký bude mít pozitivní sociální efekt.

Kromě Andrettiho zájem o vstup do F1 vyjádřil i asijský projekt Panthera. Jejich původní plán z roku 2019 byl vstup již v poslední uplynulé sezóně, nyní tak mají novou naději.

Vyjádření prezidenta FIA, Ben Sulayema

„Růst a atraktivita šampionátu Formule 1 je na dosud nevídané úrovni. FIA věří, že jsou správné podmínky pro zájemce, kteří splňují požadované podmínky, aby formálně vyjádřili zájem o vstup do šampionátu,“ citoval server RacingNews365 Mohammeda Ben Sulayema.

„Poprvé v historii je součástí kritérií pro přijetí i ukázka toho, jak by týmy dosáhly levelu udržitelnosti, který je vyžadován FIA a jak by se sportem podílely na pozitivním efektu na společnost,“ pokračuje prezident FIA.

„Tento nový proces je logickým rozšířením po pozitivní reakci výrobců motorů na nové regulace pohonných jednotek, jež přijdou v platnost v roce 2026, a které přitáhly do sportu Audi a vzbudilo zájem i v ostatních potenciálních uchazečích,“ uzavřel.

Právě dnes, v pátek 3. února potvrdila automobilka Ford spolupráci se stájí Red Bull. Minimálně mezi lety 2026 a 2030 se budou společně podílet na konstrukci motorů pro Red Bull a AlphaTauri.

Zdroje: RacingNews365, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Do F1 se vrací známá značka! Americká automobilka spojí své síly s Red Bullem

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Publikováno

dne

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Se změnou regulí se o vstup do F1 přihlásilo už několik značek. Mimo Audi, která spolupracuje se skupinou Sauber, se spekuluje také o firmě Porsche. A Michael Andretti chce dokonce vstoupit s úplně novou stájí.

Ford se naposledy představil v jedné z nejslavnějších motorsportových soutěží v roce 2004. Tehdejší výsledek je ale k zapomenutí, tým Jordan-Ford obsadil deváté místo mezi konstruktéry s pouhými pěti body.

Red Bull má mnohem větší ambice. Max Verstappen v posledních dvou letech kraloval v mistrovství světa. Rakouská stáj ukončila nadvládu Mercedesu a rozhodně před sebe nechce pustit žádného soupeře ani letos.

„Ford je globální značkou s obrovským dědictvím v závodění a automobilovém světě a vidí velkou hodnotu v tom, že naše platforma má více než půl miliardy fanoušků po celém světě,“ uvedl k situaci šéf F1 Stefano Domenicali, jehož slova ocitoval server Motorsport. Kladně se ke vstupu Fordu vyjádřil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.

Přestože poslední představení amerického výrobce nepřineslo dobrý výsledek, Ford se řadí k nejúspěšnějším manufakturám v královně motorsportu.

Na svém kontě má deset titulů v Poháru konstruktérů a hned třináct prvenství mezi jezdci. Jaké výsledky přinese samotná spolupráce, to se dozvíme až za čtyři roky.

Nyní se dá o výhodách či nevýhodách dohody pouze spekulovat, ostatně jako prakticky v každém aspektu Formule 1.

Jasné ale zůstává, že F1 se od sezony 2026 radikálně změní. Noví dodavatelé motorů, potenciální nový tým a další rozšiřování amerického zájmu ve sportu. Zjednodušeně řečeno, máme se na co těšit.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký tým Haas odhalil podobu svých vozů pro sezónu 2023! Do zbarvení výrazně zasahuje nový titulární sponzor

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

Publikováno

dne

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

MoneyGram Haas F1 Team je prvním z řady týmů, který v průběhu zimy odhalil podobu svých nových monopostů.

Nutno podotknout, jak si ostatně sami v níže přiložených twitterových příspěvcích můžete povšimnout, nový titulární sponzor Haasu významně zasahuje do zbarvení vozů.

Dlužno dodat, Haas v roce 2022 závodil bez titulního sponzora, když po ruské invazi na Ukrajinu ukončil partnerství s ruským výrobcem hnojiv Uralkali. S koncem sponzoringu souvisel i odchod tehdejšího pilota týmu, Nikity Mazepina.

Teď se ale do názvu týmu vrací jméno sponzora, tentokrát se jedná o americkou firmu MoneyGram, která se zabývá finančními službami a ve svém byznysu není bez poskvrny.

O novém titulárním sponzorovi Haasu jsme nicméně napsali článek již dříve. Americký tým každopádně vstoupí do ročníku 2023 také s novou jezdeckou sestavu.

Respektive s jedním novým členem. Na konci sezóny minulé totiž Haas propustil Micka Schumachera a angažoval známého pilota Nica Hülkenberga, jenž však měl od F1 delší pauzu. Týmovou jedničkou by tak měl být Kevin Magnussen.

Dalším týmem, který představení zbarvení svých monopostů pro nadcházející sezónu bude Red Bull Racing. A to konkrétně v pátek 3. února.

Zdroje: F1, MoneyGram Haas F1 Team

Pokračovat ve čtení

Oblíbené