Spojte se s námi


Fortuna liga

Titulový merch Sparty? Riskovalo se, trika se vyráběla ještě před jistotou prvního místa

O Vánocích minulého roku by merch s titulovými nápisy napadl málokoho, v nadstavbě ho ale již museli intenzivně řešit. Vojtěch Šišma v podcastu Sparťanských novin mluvil o riziku, které podstoupil.

Publikováno

dne

O Vánocích minulého roku by merch s titulovými nápisy napadl málokoho, v nadstavbě ho ale již museli intenzivně řešit. Vojtěch Šišma v podcastu Sparťanských novin mluvil o riziku, které podstoupil.

Dlouho nemělo marketingové a grafické oddělení Sparty takovou práci jako letos v létě. Ačkoli byli Letenští v zimě na třetí příčce odepisovaní, manko postupně stahovali a do nadstavby šli bez ligové porážky v roce 2023.

Navíc hned ve druhém kole Sparta zvládla bitvu se Slavií, penaltou z nastavení vyhrála 3:2 a tři zápasy do konce vedla o pět bodů. Šikovnost Awera Mabila a nešikovnost Igoha Ogbua změnila rozpoložení v titulové přetahované.

Spartě následně stačilo urvat čtyři body z domácích zápasů s Bohemians a Plzní plus výjezdu na Slovácko. První trhlina mohla přijít hned proti klokanům, kteří na Letné po 60. minutě vedli gólem Adama Jánoše.

„Pozval jsem Alana Zárubu, který se podílel na rebrandingu, ale fanoušek Bohemky. Klokani dali gól, on se zvedl, pak si sedl a řekl, že je můj host a nebude se radovat.

V ten okamžik, když si člověk uvědomí, že se prohraje a bude se muset bodovat na Slovácku, to bylo něco šíleného,“ řekl v podcast Sparťanských novin šéf Footballmania Vojtěch Šišma, který má na starosti merchandising Sparty.

Bohemians vedla dokonce zaslouženě, na hráčích Sparty byla znát únava, jelikož Brian Priske v podstatě nerotoval. Utkání však zlomila chyba gólmana Romana Valeše, jenž daroval penaltu soupeři. Obrat dokonal Jan Kuchta.

Oddělení merchandisingu již mělo připravená titulová trička, část z nich si už nechalo vytisknout, aby nejrychlejší kupci z fanouškovského tábora Sparty mohli mít trička hned do potvrzení titulu.

„V době zápasu s Bohemkou už jsem něco měl objednané. Šel jsem do rizika, spousta lidí si klepala na čelo, proč to dělám. Naopak když jsme dali ty dva góly, tak jsem se mu omluvil, že se radovat budu,“ pokračoval Šišma.

Vyrábět oslavná trička dopředu je ekonomicky i ekologicky nevýhodné. Paradoxem je, že se takto vytisknutá trička ani nedají rozdat do českých dětským domovů. Hrozí totiž, že pak budou, jak sám Šišma zmínil, po Praze chodit děti v trikách, která se nikdy neměla dostat ven.

„Teoreticky jsme mohli udělat 30 tisíc triček před nadstavbou, jenže kdo z nás před posledními pěti zápasy věřil v titul,“ dodal Šišma.

Zdroj: Sparťanské noviny

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.