Spojte se s námi


Různé

Sázení a aktivity sázkových kanceláří v českém sportu

Publikováno

dne

Sázení a sázkové kanceláře jsou a vždy byly propojeny s českým sportem. Největší přísun peněz a podpory v minulosti plynul od hazardního domu Sazka. Dnes vidíme dravost a větší angažovanost Tipsportu a Fortuny. Každému pravidelnému divákovi a sportovnímu fanouškovi mnoha mainstreamových sportů neunikne, jak moc jsou české sázkové kanceláře zapojeny do sportovního odvětví.

V posledních několika letech můžeme pozorovat s jakým mimořádným nasazením bookmakeři jako Fortuna a Tipsport bojují o sázející mezi sportovními fanoušky napříč sporty. Například množství akčních nabídek a vstupních bonusových promo kódů můžeme vidět velké množství.

Dle porovnávače bonusů legálních sázkových kanceláří bonusovekody.cz je Fortuna entertainment group, Tipsport a.s a Chance a.s v posledních dvou letech nejaktivnější. Bonusovou vstupní nabídku lze získat i pomocí zadání unikátního kódu při online registraci pro například potencionální VIP hráče.

Můžeme tedy dohledat například akční fortuna promo kód který funguje formou mimořádné nabídky při založení nového hráčského konta. Tyto druhy reklamních strategií přináší jakousi exkluzivitu pro sázející a sázkové kanceláře se předhánějí s podobnými nabídkami.

Například ve Velké Británii momentálně probíhá diskuze na toto téma a tamní rada pro sázení a hazard pracuje na novém kodexu pro reklamu a sponzorství sázkových kanceláří ve sportu. Že je téma sportovního sponzorství prioritou potvrzuje i britský státní orgán pro obchod. V hazardním průmyslu se tedy očekává, že angažovanost sázkových kanceláří a online kasín bude v centru pozornosti, jakmile se úřadu ujme nový generální ředitel Michael Dugher.

Státní orgány vnímají jak negativní, tak pozitivní vliv podpory sportu ve formě peněz plynoucích z hazardu, ale stávající diskuze zmiňuje nutnost nového reklamního kodexu zahrnující i sponzorství a registrační vstupní bonusy.

Nadcházející šéf statutárního orgánu v Anglii starající se o reklamu a obchod hovoří o zkušenostech z předešlých let napříč sporty v souvislosti se sponzorstvím sázkových kanceláří a rád by viděl větší diverzifikaci. Například začlenění jiných než hazardních firem a větší důraz na „Společenskou zodpovědnost“ bookmakerů (takzvané CSR).

Také britský ministr pro sport Nigel Adams mluví o potřebě pro rozšíření kodexu a hovoří o tématu sázení a sportu také jako o prioritě. Dodává, že toto bude docíleno pomocí 3 kroků, mezi které spadá kontakt s VIP hráči, sponzorské aktivity se sportovními kluby a to zejména fotbalovými, a pravidelné nezávazné audity posuzující efektivitu a dopad sponzoringu ve sportu, vstupních bonusů pro nové sportovní fanoušky a množství reklamy.

Brigid Simmonds, člen rady pro sázení a hraní hazardních her, uzavírá tuto diskuzi opět se slovy, jak je stále důležité udržet podporu sportu těmito penězi a také jak jsou tyto dvě odvětví propojena a žijí v jakési symbióze.

V České republice legální sázkové kanceláře mají již nyní velmi striktní hazardní zákon. Daňová sazba prošla další regulací v posledním roce a nově od tohoto roku se zvýšila jak pro hazardní domy, tak pro například výherce nad 100 000 Kč. Nově se výhry budou danit 15%. Zaskočeni byli jak sázející, tak bookmakeři.

Zdanění výher pro výherce bylo zdaněno údajně na rychlo a bez dostatečné diskuze. Fungování tohoto zdanění je rovněž pro normální sázející nejasné. Šéf Tipsportu k dané reformě řekl „V tom nikdo nemůže vidět ekonomické racio. To je absolutní stupidita.“ Hlavně v kurzovém sázení takto může velmi snadno nastat situace, kdy sázející bude muset danit výhry, ale prohry si již odečíst od daně smět nebude.

Pro Tipsport, Fortunu, SynotTip, Chance a Sazku je český hazardní zákon stále výhrou. V tuto chvíli je velmi těžké se zaregistrovat a vsadit si online nebo v mobilní aplikaci u zahraničních sázkových kanceláří bez platné licence v České republice. Bitva o daně je tedy prohraná, ale celkově mají čeští provozovatelé online kasin a sázek velmi dobrou konkurenční výhodu.

Jednak nemusí svádět tak tvrdý souboj s promo nabídkami s větším počtem firem nabízející kurzové sázení na internetu. Tak těží i z menší konkurence na poli sponzoringu. Jinými slovy, o titul hlavního partnera fotbalové Fortuna ligy se nemusí tolik bojovat. Hlavní české sporty si zde, jak vidno, přerozdělili na výbornou. Fortuna ve fotbale a Tipsport nese jméno hlavní hokejové extraligy.

Reklama

Oblíbené