Spojte se s námi


Fotbal

Vynikající reklama schovaná za solidaritu: Značka Hummel se nechce propagovat skrz mistrovství světa v Kataru

Mistrovství světa v Kataru se blíží, při jeho přípravě nadále umírají dělníci. Proti tomu se ozvala značka Hummel, která odmítá být viděna na dánských dresech. Je to ale opravdu gesto, nebo spíše dobře promyšlená reklama?

Publikováno

dne

Mistrovství světa v Kataru se blíží, při jeho přípravě nadále umírají dělníci. Proti tomu se ozvala značka Hummel, která odmítá být viděna na dánských dresech. Je to ale opravdu gesto, nebo spíše dobře promyšlená reklama?

Dánský fotbal šel v posledních letech výrazně nahoru. Mistrovství světa 2018 – osmifinále, 2021 – semifinále mistrovství Evropy, 2022 – těsně druhé místo v A skupině Ligy národů za Chorvatskem. Přesto byli Dáni nejvíce vidět v uplynulém týdnu.

A to díky na první pohled obyčejné povinnosti, představování dresů. Dáni stejně jako ostatní budou mít tři sady, na žádné z nich ale není vidět logo. A nejedná se o speciální grafický návrh, koneckonců, v posledních letech se dresy a loga hodně změnily.

Důvodem je nesouhlas s přípravou na listopadový turnaj. Při stavbě stadionů již umřely tisíce dělníků, další při pěstování speciálního fotbalového trávníku. Dělnící a ostatní pracovníci často nemají přístup ke stínu, někteří navíc nedostávají výplaty dle domluvených smluv.

„Potlačili jsme všechny detaily včetně našeho loga. Jde o barvu smutku. Rozhodli jsme se protestovat proti tomu, jak v Kataru nakládají s lidskými právy a zahraničními dělníky, kteří v zemi pracovali na stadionech pro mistrovství,“ vysvětlila značka Hummel, sponzor reprezentace.

Hummel tak na dresech v podstatě nebude vidět, stejně jako logo reprezentace. Na první pohled se to může zdát jako pěkné gesto a dánská značka sportovního oblečení si rozhodně zaslouží pochvalu, zároveň je to ale velmi chytrý způsob, jak se propagovat a nic pro to nemuset dělat.

Nelze Hummelu zapírat dobrý úmysl, autory nápadu ale bezesporu musel napadnout dosah, který jejich gesto bude mít. A taky že má. Stejně vysokou vyhledávanost měl naposledy v březnu 2019.

Zdroj: Google Trends

Reklama

Oblíbené