Spojte se s námi


Fortuna liga

Sportovně musím uznat, že Ogbu zahrál rukou, říká legenda Slavie

Dva góly, dvě penalty, jedna sporná ruka ve vápně. Remízové sobotní utkání Teplic se Slavií bavilo, lavinu diskuzí každopádně spustil zákrok Igoha Ogbua z první půle, jenž jako penaltový posouzen nebyl.

Publikováno

dne

Dva góly, dvě penalty, jedna sporná ruka ve vápně. Remízové sobotní utkání Teplic se Slavií bavilo, lavinu diskuzí každopádně spustil zákrok Igoha Ogbua z první půle, jenž jako penaltový posouzen nebyl.

Slavia v Teplicích neuspěla především kvůli špatné první půli. Hned ve druhé minutě šli po zaváhání sešívaných uprostřed hřiště dva domácí hráči sami na Ondřeje Koláře a mladý Tadeáš Vachoušek poslal outsidera do vedení.

A i nadále se to hlavní dělo před bránou Slavie. Když Davidu Pechovi utekl Jakub Urbanec, Igoh Ogbu ve vápně sáhl k ostrému skluzu, při kterém rukou srazil míč na rohový kop. Penalta se ale nepískala.

„Fandím trochu víc Slavii, ale tady musím sportovně uznat, že kontakt s rukou tam vidět je,“ řekl ve studiu O2 TV David Kalivoda, jenž roku 2007 pomohl Slavii k postupu do Ligy mistrů.

Teplické mrzelo sporného momentu o to více, když sešívaní ve druhé půli kopali hned dvě penalty. Zatímco faul Tomáše Grigara na Petra Hronka byl zjevný, sestřelení Petera Olayinky vypadalo na první pohled intenzivněji než při prohlížení opakovaných záběrů.

Na incidentu ve vápně Slavie je zajímavé, že se hlavní rozhodčí Tomáš Klíma vůbec nešel podívat na opakovaný záběr. Na jeho obhajobu je ale potřeba zmínit, že kontrolovat situaci u obrazovky VAR může sudí jen tehdy, když ho zavolá asistent od videa.

„Pokud se na tu situaci podíváme, tak to byl netaktický a riskantní skluz. A ať se na mě nikdo nezlobí, toto je jasná ruka,“souhlasil s Kalivodou bývalý ligový stoper Antonín Rosa.

Neustále měnící se pravidla o hraní rukou nyní chrání bránící hráče při obranných zakrocích. Pokud se balónu dotknou rukou, kterou podepírají své tělo, nedovolená hra to není. Jenže v tomto případě byla horní končetina v úplně jiné pozici.

Hlavní sudí Klíma v pozápasovém rozhovoru zmiňoval, že si na hrací ploše všiml toho, že si Ogbu balón do ruky srazil sám, a tudíž situaci s asistenty neřešil. Ve studiu O2 TV každopádně takový dotyk najít nedokázali.

„Ze svého pohledu to podle mě nemohl vidět. Druhá věc je, že se pořád nemohu ubránit názoru, že pokud si budeme obhajovat takové zákroky jako nepenaltové, tak si hodně lžeme do kapsy,“ dodal Rosa.

Zdroj: O2 TV

Reklama

Oblíbené