Spojte se s námi


Fortuna liga

Manželka na jednom chrániči a milenka na druhém, vzpomínají s úsměvem majitelé značky FOUL na unikátní zakázku

Pavel Chalupa a Štěpán Rybníček měli vizi a chuť pustit se do světa businessu, právě proto vznikla v roce 2017 značka FOUL, jejíž chloubou jsou chrániče vyráběné na míru. To někdy přináší úsměvné momenty, jak se ostatně dočtete níže.

Publikováno

dne

Pavel Chalupa a Štěpán Rybníček měli vizi a chuť pustit se do světa businessu, právě proto vznikla v roce 2017 značka FOUL, jejíž chloubou jsou chrániče vyráběné na míru. To někdy přináší úsměvné momenty, jak se ostatně dočtete níže.

Jak se zrodil nápad, že budete vyrábět chrániče?

Společné působení v dříve třetiligovém fotbalovém klubu ukázalo, že jsme si sedli nejen na hřišti, ale i mimo něj. Oba dva jsme měli zájem začít podnikat, a proto jsme hledali společnou cestu. Věděli jsme, že se naše znalosti a dovednosti dobře propojují.

Chtěli jsme podnikat v námi dobře známém prostředí, kterým fotbal bezesporu byl. Shodli jsme se, že dobrý produkt by měl řešit nějaký problém. V tom, co nás a spoustu dalších hráčů při hře omezuje, jsme měli jasno – nepohodlné a těžké chrániče.

Řekli jste si: “Dobře, budeme vyrábět chrániče.” Jaká byla ale cesta k tomu, než jste první skutečně drželi v ruce? Jak jste hledali materiály a zařizovali další věci?

Nápad jsme si nechali v hlavě chvíli rozležet a po několika schůzkách jsme se rozhodli, že do toho jdeme. Hledali jsme způsoby čím chrániče uděláme nevšední. Možnost vlastního designu nám připadala jako skvělý nápad. Líbila se nám myšlenka produktu vytvořeného přesně podle představ zákazníka.

Zároveň jsme chtěli vytvořit chrániče, které budou flexibilní a hráče nebudou omezovat v pohybu. Představu jsme měli poměrně jasnou. Lehké, ohebné a odolné fotbalové chrániče s možností vlastního designu.

Trvalo nám několik měsíců, než jsme našli materiál, který by byl vhodný pro naše účely. Testovali jsme desítky, možná stovky materiálů. Poté, co jsme měli všechny potřebné části materiálu, pustili jsme se do výroby prvních chráničů.

První testy nedopadly moc dobře, proto jsme byli nuceni hledat další alternativy. Po nějakém čase jsme našli partnera, který byl schopen vytvořit základ chrániče přímo nám na míru. Je pravdou, že chrániče se i v dnešní době snažíme rozvíjet a hledáme nové technologie, které by nám pomohly posunout kvalitu ještě o kousek výše.

To opravdu hrají fotbalisté, jak jsem se u vás dočetl, v dnešní době s tácky od piva, místo obyčejných chráničů?

Ano, to je docela běžná praxe. Samozřejmě se nemusí vždy jednat o tácky od piva. Setkávali jsme se například s ustřiženými vložkami do bot, kartonovou krabicí omotanou lepící páskou, nebo kouskem karimatky.

Asi chápete, že cílem takových chráničů není maximální ochrana, ale spíše jde o to, aby chrániče co nejméně omezovaly v pohybu. Pro nás je skvělý pocit, když někdo takový vymění karimatku za naše chrániče a v pohodlí nepozná rozdíl.

Během necelých tří let jste pronikli se svým produktem i do Premier League, čím to, že jsou vaše chrániče tak dobré? A jak si vysvětlujete to, že jste dokázali „předběhnout“ značky jako Nike, Adidas a další?

Asi bychom neřekli, že se nám podařilo předběhnout značky typu Nike a Adidas. Je to jako srovnávat McDonalds s malým stánkem s hamburgery. Je dost pravděpodobné, že ve stánku dostanete lepší hamburger, ale velikostí a obratem se to nedá vůbec srovnávat.

Naše produkty jsou o individuálním a osobním přístupu, což vám velké značky nikdy nemohou nabídnout. I proces výroby a distribuce je naprosto odlišný než u velkých značek, které své produkty v obrovských objemech distribuují většinou z Asie a kontakt se zákazníkem je minimální.

My naše chrániče vyrábíme až ve chvíli, kdy se domluvíme na finální podobě. Díky tomu, že vše probíhá u nás v Třebíči, tak jsme schopni i takto individualizovaný produkt do druhého dne vyrobit a odeslat. Kouzlo vidíme v osobním přístupu kombinovaném s profesionální výrobou, logistikou a kvalitou všech produktů.

Na vaše chrániče si mohou lidé nechat udělat vlastní potisk. Prozradíte nám nějaké zvláštnosti, které si lidé nechávají tisknout?

Těch bylo nespočet. Ale na dva z nich asi nikdy nezapomeneme. První případ je trochu děsivý a musíme říci, že jsme si zpočátku mysleli, že je to nějaká blbá sranda. Když jsme zjistili, že není, tak jsme dotyčnému poděkovali za objednávku a řekli, že tohle dělat nebudeme.

Byl to hákový kříž v kombinaci s říšskou orlicí. Druhý už o poznání veselejší případ byla manželka na jednom chrániči a milenka na druhém. Na dotaz, co se stane, až chrániče jedna z nich uvidí jsme bohužel odpověď nedostali.

Krom chráničů nabízíte i celou řadu dalších věcí. Jaké máte se značkou FOUL plány do budoucna?

Plánů a nápadů je hodně. Asi nechceme vytahovat všechna esa z rukávu, ale určitě budeme ještě rozšiřovat produktovou nabídku o věci spojené s fotbalem. U nových produktů budeme i v budoucnu hledat nějakou přidanou hodnotu a unikátnost, což se nám daří třeba u návleků na chrániče s kapsou, nebo protiskluzových ponožek na které dokážeme vyšít vlastní iniciály.

Budeme také pořádat akce typu FOUL cup, nebo objíždět eventy s naší fotbalovou arénou FOULBATTLE. V budoucnu bychom chtěli mít značku, pod kterou si zákazníci na celém světě vybaví kvalitu, skvělý individuální přístup a budou ji moci s klidným svědomím doporučit dál. Věříme, že v ČR se to daří. Velkou výzvou je pro nás aktuálně zahraničí.

S kolegou jste aktivní i v tom, že se snažíte pomáhat lidem, kteří neměli zrovna štěstí v životě. O jaké aktivity jde?

Všechno to začalo už asi před 6 lety, kdy jsme začali přemýšlet, že uspořádáme charitativní turnaj pro našeho kamaráda Davida Novotného, který je po vážné autonehodě upoután na invalidní vozík. V této myšlence stále pokračujeme a každoročně se nám i díky dražbě dresů daří vybrat hezká částka.

Využili jsme tak naše kontakty na spoustu známých hráčů s dobrou věcí. Dále jsme podpořili například Českou reprezentaci neslyšících na EURU U21, nebo projekt shoes4life.

Je vždy velmi příjemné potkat lidi, kteří dělají business pro druhé a ne pouze za honbou za penězi. Ač to zní jako otřelá fráze či předem připravený reklamní citát, opak je tomu pravdou. Právě takový pocit jsem totiž měl během kontaktu s kluky z firmy FOUL. Ostatně jejich velký úspěch hovoří sám za sebe!

Vzájemná komunikace byla velmi příjemná, což jistě potvrdí i řada jejich zákazníků. Klukům proto přejeme za celý Ruik hodně zdaru, jejich výrobky opravdu pomáhají a ne jenom jim samotným.

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.