Spojte se s námi


Fortuna liga

David Hrubý získal se Spartou první federální titul, osud ho však zavál jinam! Jak vznikal jeden z největších fotbalových obchodů současnosti v ČR?

Publikováno

dne

„Jmenuji se David Hrubý, jsem zakladatelem firmy SportFotbal a fotbal jsem hrál od pěti let. Můj mateřský klub byl Sparta Praha a jako odchovanec jsem v 18ti letech získal se Spartou první federální titul, i když jsem nastoupil jen na 20 minut. Poté vlivem vleklých zranění jsem se věnoval 8 let trénování. Fotbal je můj život a tak jsem po konci kariéry alespoň založením firmy specializující se na fotbal zůstal u toho, co mne bavilo.“ Takový osud potkal fotbalistu Davida Hrubého a jaká je současnost?

Jak se začala psát historie obchodu SportFotbal a jak vlastně vznikl název?

Založení SportFotbalu se datuje na srpen roku 2002 a vznikl spojením slov sport a fotbal, kdy původní záměr byl prodávat převážně fotbalové zboží v kombinaci s volnočasovým oblečením.

SportFotbal je v ČR jeden z nejlepších fotbalových obchodů, ne-li nejlepší. Co je podle vás ten klíčový faktor úspěchu?

Od počátku klademe důraz na servis a přístup k zákazníkům, klubům. Naší obrovskou výhodou je, že dokážeme okolo fotbalu zajistit de facto vše a nespecializujeme se jen na jeden segment.

Ve vašem obchodu najdeme mnoho produktů, které bychom jinde v ČR hledali těžko? Velmi nás zaujalo třeba takové povlečení či bryndáčky pro děti.

Vycházíme z trendu klubismu, který se v Čechách velice rychle rozvíjí. Zákazníci  to vyhledávají, rádi ukáží svou klubovou příslušnost i na členech rodiny.

Co se vlastně ve fanshopu nejvíce prodává? Pravděpodobně to budou dresy, ale jdou na dračku i nějaké takovéto speciální věci, jako bryndáčky atd.? Co je vlastně letos v módě?

Lidi kupují vše, v módě jsou třeba mikiny, bundy, tepláky a trika, které mohou nosit i k džínám a teniskám. Samozřejmě vyhrávají děti, které chtějí být podobné hvězdám, které vidí v TV a mají velký vliv na rodiče při nákupu. Povlečení, polštáře, osušky. Teď je například hlad po Juventusu, hlavně díky Ronaldovi.

Co si u vás lidé kupují nejvíce? Kopačky, míče či právě věci ve fanshopu?

Jednoznačně kopačky. Zejména TOP kopačky, které fotbalista sežene jen u nás a pak jen v dalších 2 speciálkách v celé ČR. Kdyby jsme měli možnost objednat kopaček dvojnásobek, tak je prodáme, ale obchodní politika velkých značek není úplně ideálně ČR nakloněna a počty pro objednání jsou limitovány. Pak určitě míče, které kluby objednávají ve velkém. Fanshop pak přebírá otěže zejména před Vánoci.

Mně osobně by zajímalo, jaká značka se u nás prodává nejvíce? Je to klasická rivalita Nike vs. Adidas a nebo jsou i další značky, které je dohánějí?

Ano rivalita Nike vs. Adidas je velká a v tuto chvíli jednoznačně dominuje v kopačkách značka Nike. Adidas je v závěsu a obrovský skok dopředu za poslední rok udělala značka Puma. Míčů zase prodává více Adidas, než Nike, ale tady se prosazují i menší značky.

Pokud se nyní vrátíme zpět k fotbalu, jako takovému. Mohli byste o sobě hrdě prohlásit, že jste u nás skutečnými specialisty na nějaký produkt?

Patříme mezi 3 prodejce v ČR s přístupem k exkluzivním modelům kopaček. Ještě musím zmínit obchodní oddělení, které se stará o kluby, kterým dokážeme nabídnout veškerý servis. Materiální vybavení, tréninkové pomůcky, potisk, brány, sítě, prostě vše co k fotbalu patří.

Mezi exkluzivní zboží, které nabízíme, patří také chrániče portugalské značky SAK. Zákazník si u nás může vytvořit chrániče s vlastním jménem, číslem a grafikou dle libosti. Tyto chrániče nosí například Paul Pogba, který si na ně nechal znázornit svého otce. Mezi další hvězdy patří mexický kanonýr Chicharito.

V ČR jsme také prodejcem tkaniček do kopaček AMO Customs. S těmito tkaničkami si můžete vytvořit zajímavou barevní variaci kopaček. Typ Grip dokáže omezit prokluzování míče na kopačkách a zabránit rozvazování tkaniček.

Krom prodeje fotbalových potřeb máte i další aktivity a o fotbal se zajímáte více než, že pouze prodáváte pomůcky. Jak fotbal u nás podporujete?

Ano to je pravda, snažíme si vybírat zajímavé projekty a ty podporovat. Jsme největší brankářská speciálka v ČR a provozujeme i brankářskou akademii. Nejdříve jsme spolupracovali s Petrem Koubou, teď má akademii pod sebou David Bičík. Máme dokonce svoje modely rukavic – BU1, jsme výhradní zástupci firmy Uhlsport pro ČR a SR.

Rád bych zmínil projekt Náš turnaj, který pořádá v zimě přes 200 turnajů pro děti a kde jsme generálním partnerem.

Jak vidíte aktuální fotbalovou scénu u našich nejmladších fotbalistů? Na fotbalovém trhu již nějaký rok působíte a tak jste měl možnost, stejně jako my ostatní, sledovat fotbalový úpadek naší země. Kde jsme podle vás zaspali? Či je to prostě jenom realita toho, že nejsme nijak zvlášť velká země a bohužel nemůžeme neustále produkovat tolik skvělých fotbalistů, jako tomu bylo před lety?

To je složitá otázka. Ano, musíme si uvědomit, jak malá země jsme a přesto pořád produkujeme úžasné sportovce. Na to jsem pyšný. Fotbalu určitě uškodilo prostředí, které tady nyní je. Odliv dětí k jiným sportům způsobily korupční skandály, mládež by potřebovala podporovat kvalitním zázemím, trenéry a to je vše spojené s financemi.

Druhá věc je, že svět nespí a rozvíjí se velice rychle, mají k tomu právě výše zmíněné nástroje v podobě peněz a zázemí. Přesto si myslím, že Češi jsou velice chytří a vždy si najdou cestu jak se prosadit, prostě tu naší „českou uličku“.

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.