Spojte se s námi


Motorsport

Šílená Velká cena Monaka! Sedmý závod sezóny nabídl obrovskou havárii, odložený start nebo tuhý boj o vítězství

Velká cena Monaka byla již sedmým závodem letošní sezóny a nabídla velmi turbulentní okamžiky, zejména tedy v úvodu závodu. Po dlouhém odpoledni si vítězství připsal Sergio Pérez, velkou nehodu utrpěl Mick Schumacher.

Publikováno

dne

Velká cena Monaka byla již sedmým závodem letošní sezóny a nabídla velmi turbulentní okamžiky, zejména tedy v úvodu závodu. Po dlouhém odpoledni si vítězství připsal Sergio Pérez, velkou nehodu utrpěl Mick Schumacher.

Z důvodu velkého deště odložilo ředitelství závodu start až o hodinu, tedy na šestnáctou hodinu. Start navíc nebyl proveden klasickou formou z pevných pozic, Velkou cenu Monaka odstartovaly monoposty za safety carem, a to samozřejmě z bezpečnostních důvodů.

Nutno podotknout, úvodní kola Velké ceny Monaka byla velmi hektická, už po několika kolech zajeli do boxů pro pneumatiky do přechodných podmínek Gasly, Vettel, Schumacher, Cunoda, Stroll a Latifi. Všichni ostatní piloti zatím zůstali na mokrých pneumatikách.

Poté se ale i další jezdci rozhodli zajet ke svým mechanikům právě pro pneumatiky do přechodných podmínek, které jsou označené zelenou barvou.

V průběhu dalších kol navíc trať postupně osychala, a tak úderem dvaadvacátého okruhu zajížděli piloti pro pneumatiky do sucha, konkrétně té nejtvrdší směsi.

Tento velmi dynamický průběhu Velké ceny Monaka zapříčinil to, že Charles Leclerc, i z důvodu opětovné špatné komunikace týmu Ferrari, klesl z prvního místa na čtvrté, naopak do čela závodu se posunul Sergio Pérez.

Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Alonso, Hamilton, Ocon a Stroll – takto vypadalo pořadí první bodované desítky po třiadvaceti odjetých kolech.

V okruhu šestadvacátém odstoupil pravděpodobně z důvodu technických problémů Kevin Magnussen na monopostu Haas.

A o pouhé jedno kolo později naprosto zdemoloval svůj vůz Mick Schumacher, Magnussenův týmový kolega. O jeho havárii jsem blíže napsali v tomto článku.

Schumacherův Haas se tak vlivem velké havárie rozpůlil na dvě poloviny, syn slavné legendy naštěstí odešel po svém a neměl by mít žádná vážnější zranění.

Na okruhu okamžitě zavlály žluté vlajky, ředitelství závodu následně na trať povolaly safety car. Po třech kolech kroužení za tímto bezpečnostním vozem však ředitelé závodu sáhli po červených vlajkách, a tím pádem zastavení Velké ceny Monaka.

A to samozřejmě z důvodu bezpečnosti při odklízení úlomků ze Schumacherova Haasu, tecpro bariéra navíc byla po nárazu výrazně poškozena.

Velká cena Monaka byla poté restartována za účasti safety caru, pořadí od Schumacherovy se téměř nikterak nezměnilo, na poslední bodovanou desátou příčku se po zastávce Lance Strolla dostal Valtteri Bottas.

Ředitelství závodu po zhruba třech kolech přešlo na časový odpočet, a to z důvodu splnění celkového časového limitu, jenž je pro každou Velkou cenu stanoven na čtyři hodiny.

Přestože fanoušci mohli v závěru závodu sledovat souboj hned čtyř pilotů o vítězství, v Monaku se dlouhodobě velmi těžko předjíždí, a tak se pořadí do konce závodu nezměnilo. Velkou cenu Monaka tedy vyhrál Mexičan Pérez, který za sebou úspěšně udržel Sainze, Verstappena a rovněž čtvrtého Leclerca.

Pérez tak získal své třetí vítězství v kariéře pilota F1! V níže uvedeném twitterovém příspěvku si pak můžete prohlédnout konečné pořadí bodované desítky.

„Jsem nesmírně šťastný, že jsem vyhrál v Monaku. Po vítězství v domácím závodě je tohle závod, který chcete vyhrát. Mám velikou radost, jsem hrdý za celou svou zemi. V závěru to byl těžký boj, ale nakonec se mi podařilo udržet Carlose za sebou,“ řekl Pérez v pozávodním rozhovoru.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.