Motorsport
Bagnaia střídá kontrastní formu vítězstvím ve sprintu v Malajsii, Álex Márquez stvrzuje druhé místo v šampionátu
Sprint MotoGP v Austrálii dokončil poslední s půlminutovou ztrátou na vítěze, o týden později nedal nikomu šanci. Pecco Bagnaia znovu otáčí své přesýpací hodiny a po hrozivých dvou velkých cenách bezproblémově ovládl sobotní závod v Malajsii. Álex Márquez si dojel pro druhou příčku, na které taky dokončí celý šampionát. Třetí Fermín Aldeguer dal na oko zapomenout ztrátu dominance Ducati v seriálu.
Sprint MotoGP v Austrálii dokončil poslední s půlminutovou ztrátou na vítěze, o týden později nedal nikomu šanci. Pecco Bagnaia znovu otáčí své přesýpací hodiny a po hrozivých dvou velkých cenách bezproblémově ovládl sobotní závod v Malajsii. Álex Márquez si dojel pro druhou příčku, na které taky dokončí celý šampionát. Třetí Fermín Aldeguer dal na oko zapomenout ztrátu dominance Ducati v seriálu.
VC Malajsie a náročný okruh Sepang testuje tento víkend jezdce MS silničních motocyklů. Naposledy se v letošním roce ohřejí na exotické lokalitě, než se vrátí do Evropy na závěrečné dva podniky sezóny.
Týden zpátky to vypadalo na skutečný a neoddiskutovatelný konec několikaleté, nezlomené převahy stáje Ducati v MotoGP. Po sobotní kvalifikaci se však vše jakoby vrátilo do starých kolejí.
Francesco „Pecco“ Bagnaia sice z Malajsie pamatoval své největší kariérní úspěchy, zároveň také ale i krachy. Málokdo však předpokládal, že 28letý Ital naváže letos spíše na svůj hvězdný zisk pole position z loňska, než na také loňský pád ve sprintu, který přispěl k jeho prohře v boji o titul ročníku 2024 s Jorgem Martínem.
Bagnaiovi pozbývalo téměř sedm desetin na jeho dvanáct měsíců starý počin. Přesto dosáhl na překvapivé pole position před stájovými kolegy z Ducati Álexem Márquezem a Francem Morbidellim. Jako kdyby se MotoGP vrátilo do stále nedávné minulosti s italskými stroji kralující první řadě na roštu…
Starý dobrý Bagnaia udává tempo, čest Aprilie zachraňuje Bezzecchi
Prvotní odpich zvládl Bagnaia na jedničku a vedl pole 23 jezdců do první zatáčky z vedoucí pozice. Mladší Márquez, jehož sourozenec se již letos na trati neukáže, úspěšně udržel druhou pozici. Na třetí místo se nicméně vyšvihl po startu Pedro Acosta, který vydělal jednu pozici vůči té své kvalifikační vůči Morbidellimu.
Morbidelliho čtvrtou pozici si hodlal rychle ukradnout Fabio Quartararo na yamaze. Ital ve službách týmu VR46 nicméně ztěžoval práci Francouze jen jak se dalo. Díky tomu mohla vedoucí trojice během prvního kola trhnout od zbytku pole.
Jejich podivuhodnou přestřelku narušil na konci úvodního okruhu Joan Mir, který v patnácté zatáčce předjel jak Quartarara, tak Morbidelliho, jenž se nevešel do hranic ideální stopy. Hned před nimi byl dlouhý i Márquez, čehož krátce využil Acosta k posunu na druhou příčku. Krátce však proto, že si Márquez svou ztracenou pozici okamžitě na začátku druhého kola vynutil zpět.
Bagnaia si tak mohl brzy vybudovat lehký náskok na soupeřící duo za ním. Totéž učinil i Mir a započal stíhačku směrem na pódiové příčky. Daleko od nich se ovšem nacházel jakýkoliv stroj Aprilie, která vládla VC Austrálie. Nejvýše postavený jezdec stáje Marco Bezzecchi kroužil za top 10, do níž se však dokázal postupně prokousat.
Bezzecchiho stíhací jízda pokračuje, Aldeguer šplhá na malé pódium
V pátém kole měl před sebou Mir na tovární hodně zářící vidinu sprintové medaile, jelikož třetího Acostu stíhal tempem několik desetin na kolo. Jenže v ten moment, kdy se Fermín Aldeguer dostával před Morbidelliho na pátou příčku, Mir odpadl těsně před nimi při průjezdu devátou zatáčkou.
Mezitím se Bezzecchi snažil stoupat vzhůru, zatímco vítěz minulé grand prix Raúl Fernández zůstával zaseknutý hluboko okolo patnáctého místa. Hrozbu nulového přídělu bodů naštěstí pro Aprilii prozatímně odehnal Bezzecchi posunem ve pátém kole na devátou příčku.
O několik chvil později vypadl ze závodu Miguel Oliveira a Bezzecchi předjel Lucu Mariniho, čímž se posunul na osmé místo. Tam stíhací jízda Itala neskončila. V sedmém kole se jezdec továrního týmu Aprilie vyšvihl na sedmou příčku.
Dále však jeho výstup mohl pokračovat jen v případě odpadnutí soupeřem před ním. Bezzecchi totiž na šesté místo ztrácel nyní více než dvě sekundy.
Acosta již v tu dobu dávno vzdal snahy uchopit druhou pozici z držení Márqueze. K 21letému Španělovi se však rapidně dotáhl Aldeguer, který staršího krajana zdolal tři kola před koncem manévrem do deváté zatáčky. Dále na okruhu se připletli do kolize Marini a testovací jezdec KTM Pól Espargaró, z níž vyšel hůře Ital pádem.
Na čele si Bagnaia nedovolil žádné trable a opět, podobně jako při VC Japonska, obrátil svůj příběh vzhůru nohama a ovládl malajský sprint před Márquezem, který definitivně stvrdil druhou příčku v šampionátu a dovršil bratrskou nadvládu letošní sezóny MotoGP. Aldeguer dokončil třetí před Acostou a Morbidellim.
Succeeding at Sepang 🥇@PeccoBagnaia takes a commading Sprint win 🙌#MalaysianGP 🇲🇾 pic.twitter.com/UWDd3rUdfG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 25, 2025
Aktualizace: Fermín Aldeguer obdržel po sprintu osmisekundový trest za porušení limitů tlaků v pneumatikách. Ten jej odsunul z třetí pozice na konečné sedmé místo.*
Výsledky sprintu při Velké ceně Malajsie MotoGP (10 kol = 55,430 km; pouze top 10):
| # | Jezdec | Národnost | Konstruktér | Čas / Ztráta |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Francesco Bagnaia | Ita. | Ducati | 19:53,725 |
| 2 | Álex Márquez | Špa. | Ducati | +2,259 |
| 3 | Pedro Acosta | Špa. | KTM | +5,155 |
| 4 | Franco Morbidelli | Ita. | Ducati | +6,541 |
| 5 | Fabio Quartararo | IFra. | Yamaha | +8,468 |
| 6 | Marco Bezzecchi | Ita. | Aprilia | +10,232 |
| 7 | Fermín Aldeguer | Špa. | Ducati | +11,138* |
| 8 | Johann Zarco | Fra. | Honda | +12,627 |
| 9 | Enea Bastianini | Ita. | KTM | +12,974 |
| 10 | Fabio Di Giannantonio | Ita. | Ducati | +14,515 |
Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2025 (pouze top 10):
| # | Jezdec | Národnost | Konstruktér | Body |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Marc Márquez | Špa. | Ducati | 545 |
| 2 | Álex Márquez | Špa. | Ducati | 388 |
| 3 | Francesco Bagnaia | Ita. | Ducati | 286 |
| 4 | Marco Bezzecchi | Ita. | Aprilia | 286 |
| 5 | Pedro Acosta | Špa. | KTM | 240 |
| 6 | Fabio Di Giannantonio | Ita. | Ducati | 216 |
| 7 | Franco Morbidelli | Ita. | Ducati | 214 |
| 8 | Fermín Aldeguer | Špa. | Ducati | 190 |
| 9 | Fabio Quartararo | Fra. | Yamaha | 171 |
| 10 | Raúl Fernández | Špa. | Aprilia | 146 |
Zdroj: Autorský článek
-

Fotbalpřed 5 dnyPrekop za pár minut zkazil, co mohl. Už nikdy víc, zuří fanoušci Slavie
-

Fotbalpřed 4 dnyProč ten Vindahl pořád chytá? Gólman Sparty v Rijece naštval fanoušky už za 9 minut
-

Evropská ligapřed 4 dnyVIDEO: Nádherná přihrávka Pavla Šulce jistila třetí evropskou výhru Lyonu v řadě
-

Bojové sportypřed 2 dnyNádhera! UFC kráska odhalila pozadí, fanoušci chtějí bonus pro kameramana




