Motorsport
Udělali to, aby nás zastavili! Toto Wolff si stěžuje na dávnou změnu pravidel a vrátil se k sezóně 2021
Mercedes zažil ve Formuli 1 podobné léta dominance, kterou aktuálně zažívá Red Bull Racing. Tým okolo Lewise Hamiltona vyhrál postupně osm titulů v Poháru konstruktérů. Poté však o svou dominanci přišel, načež šéf stáje Toto Wolff se domnívá, že tomu tak bylo díky tehdejším nově nastaveným pravidlům.
Mercedes zažil ve Formuli 1 podobné léta dominance, kterou aktuálně zažívá Red Bull Racing. Tým okolo Lewise Hamiltona vyhrál postupně osm titulů v Poháru konstruktérů, samotný Brit mezi sezónami 2014 až 2020 získal šest mistrovských titulů. Poté však o svou dominanci přišel, načež šéf stáje Toto Wolff se domnívá, že tomu tak bylo díky tehdejším nově nastaveným pravidlům.
Jednou z těch nejdominantnějších byla sezóna 2020, ve které Hamilton nasbíral celkem 347 bodů a jedenáct vítězství.
Na svého tehdejšího týmového kolegu Valtteriho Bottase si vypracoval 124bodový náskok a Mercedes s 573 body posedmé v řadě triumfoval v Poháru konstruktérů.
Osmý po sobě jdoucí titul získala německá stáj i v památném ročníku 2021. Právě v této sezóně však Hamiltona na trůnu jezdců vystřídal jiný pilot – Max Verstappen.
Nizozemský závodník se spolu s Red Bullem poté ve F1 etabloval jako měřítko pro všechny ostatní týmy.
Tým v roce 2022 přerušil hegemonii Mercedesu, Verstappen obhájil mistrovský titul. A letos velmi pravděpodobně získá třetí.
Wolff se vrátil k sezóně 2021 a poukázal na změny v pravidlech
Co se už výše zmíněné dominance týče, Red Bull zkrátka na stupínku nejvyšším vystřídal právě Mercedes. A jeho šéf Toto Wolff se domnívá, že změny pravidel byly v minulosti zavedeny proto, aby zastavily dominanci Stříbrných šípů.
„O vítězství v šampionátu jsme v roce 2021 pravděpodobně přišli z mnoha důvodů. Jedním z nich byl i finálový závod v Abú Dhabí. Prohráli jsme ho také proto, že tyto regule byly nastaveny tak, aby snížily výhodu, kterou jsme měli,“ řekl Wolff médiím, včetně Racing News 365.
Nutno dodat, pro sezónu 2021 provedla FIA změny v předpisech, které měly týmům snížit přítlak o 10 procent, protože musely udělat šikmý řez v podlaze před zadními pneumatikami. A tohle byla podle Wolffa klíčová vlastnost vozu, díky které měl Mercedes dominantní sezónu 2020.
„Sezóna 2020 byla pro nás naprosto dominantní. Myslím, že v té době jsme měli nejlepší auto. Ke konci ročníku ale přišly tyto změny, které nás měly zastavit,“ vysvětluje šéf Mercedesu.
„V roce 2021 jste mohli vidět následky, už jsme nebyli tak konkurenceschopní jako Red Bull. V Silverstonu jsme ale odemkli větší potenciál vozu a dostali se zpět do boje o vítězství. Každopádně tehdy byly regule jasně zaměřené na přenastavení pořadí (týmů v šampionátu),“ má jasno Wolff.
Zdroj: F1, Racing News 365
-
Chance Ligapřed 4 dny
Blíží se velká ztráta pro Baník Ostrava? Slezané mohou přijít o jednoho z nejlepších hráčů. Hlásí se Premier League
-
Chance Ligapřed 1 dnem
S rezervou Slavie cestují do Vietnamu i Chorý, Bořil či Schranz! Fanoušci nechápou, proč raději neodpočívají
-
Florbalpřed 4 dny
Češi prolétli základní skupinou MS ve florbale jako vítr. Nad jejich dalším osudem na turnaji se ale vznáší mrak
-
Tenispřed 1 dnem
Sbohem ATP Tour. Nejlepší tenista své země musí nastoupit na vojnu