Spojte se s námi


Motorsport

Tragédie pro Leclerca, skvělý Red Bull! VC Španělska přinesla spoustu dramat aneb Kdo ovládl sedmý závod sezóny?

Šestý podnik letošní sezóny přinesl tvrdé bitvy a hned několik technických problémů. Velmi solidní výsledek opět zaznamenal Valtteri Bottas s Alfou Romeo, důležité body zajel také tým Alpine. Naopak smutní budou po Velké ceně Španělska fanoušci Ferrari, kdežto Red Bull může oslavit další double.

Publikováno

dne

Šestý podnik letošní sezóny přinesl tvrdé bitvy a hned několik technických problémů. Velmi solidní výsledek opět zaznamenal Valtteri Bottas s Alfou Romeo, důležité body zajel také tým Alpine. Naopak smutní budou po Velké ceně Španělska fanoušci Ferrari, kdežto Red Bull může oslavit další double.

Velká cena Španělska přinesla hned několik dramatických momentů. Už po startu na okruhu zavlály žluté vlajky, a to kvůli kontaktu mezi Kevinem Magnussenem a Lewisem Hamiltonem.

V zatáčce číslo 4 sice Hamilton stoprocentně netrefil apex zatáčky, což sedminásobného mistra světa posléze vyvezlo ze zatáčky, načež využít toho chtěl právě Magnussen, jenž do onoho vzájemného souboje ovšem vtrhl příliš agresivně.

Magnussen následně skončil v kačírku, nicméně byl schopen ve Velké ceně Španělska pokračovat. Z důvodu poškození předního křídla však musel zajet ke svým mechanikům. Hamilton zase v důsledku kontaktu s Magnussenem utrpěl defekt a byl nucen zastavit kvůli výměně pneumatik.

Leclerc, Verstappen, Russell, Pérez, Sainz, Schumacher, Bottas, Ricciardo, Ocon, Norris – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky po třetím kole závodu.

Nutno podotknout, Alonso z důvodu výměny pohonné jednotky startoval ze samotného chvostu startovního pole. Po sedmi kolech však tento legendární Španěl získal hned sedm pozic!

Poněkud dramatické momenty přineslo osmé a deváté kolo Velké ceny Španělska. V inkriminované zatáčce číslo 4 se jezdci potýkali se silnými poryvy větru, a tak dostal Carlos Sainz v osmém kole závodu smyk, který jej poslal do kačírku.

Naprosto stejně na tom byl Max Verstappen i o kolo později, oba piloti však byli schopni ve Velké ceně Španělska pokračovat.

I díky tomu se vedoucí Charles Leclerc po jedenácti kolech pyšnil desetisekundovým náskokem.

Úderem jedenáctého kola začali jezdci zajíždět ke svým mechanikům z důvodu výměny pneumatik a až na Micka Schumachera, Daniela Ricciarda a oba piloty Astonu Martin všichni piloti přezuli na pneumatiky střední tvrdosti.

Závod ve velmi horkých a obtížných podmínkách také přinesl řadu technických problémů. Zejména tedy 27. kolo Velké ceny Španělska přineslo jeden infarktový moment pro Ferrari. Lídr závodu Leclerc totiž do týmového rádia nahlásil ztrátu výkonu, a tak musel své působení v šestém podniku sezóny předčasně ukončit!

Nutno podotknout, Ferrari v čele s Leclercem mělo tento závod skutečně skvěle rozjetý, pro fanoušky italské stáje tak je toto odstoupení velká rána.

O kolo později navíc ze stejného důvodu vypadl Kuan-jü Čou na Alfě Romeo s motorem Ferrari. Okolo 34. kola pak začali pilot zajíždět ke svým druhým zastávkám v boxech a až na Dána Magnussena, jenž obul tvrdé pneumatiky označené bílou barvou, pokračovali všichni piloti na střední či měkké směsi pneumatik.

Pérez, Russell, Verstappen, Bottas, Ocon, Sainz, Hamilton, Vettel, Norris, Alonso – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky v polovině závodu.

Poté se ale Verstappen dostal před Russella, a to i díky lepší strategii. Mistr světa z loňského roku jel především v druhé polovině závodu ve skvělém tempu a postupně dostihl i prvního Péreze, jenž do týmového rádia dostal pokyn, ať Verstappena pustí před sebe.

Mexický pilot v tu chvíli jel na opotřebovanějších pneumatikách a vzájemným soubojem by Red Bull riskoval potencionální double. Pérez tak v 54. kolem zajel do boxů pro pneumatiky nejměkčí tvrdosti, a to kvůli pokusu o zajetí nejrychlejšího kola závodu.

Pořadí elitní bodované desítky se poté v závěru Velké ceny Španělska již nezměnilo. Tedy kromě souboje o čtvrté místo. V předposledním kole totiž piloti Mercedesu obdrželi od svého týmu informaci, ať šetří palivo, a to údajně z důvodu poklesu tlaku v hydraulickém systému.

Sainz se tak dostal před Hamiltona zpátky na čtvrtou pozici. Tu několik kol před koncem neudržel Valtteri Bottas. Finský pilot za sebou s velmi opotřebovanými pneumatikami neudržel Sainze s Hamiltonem a dojel tak na šesté příčce.

Na horečky a celkovou tělesnou slabost si před závodem stěžoval Lando Norris, tudíž jeho osmé místo i s ohledem na aktuální výkonnost McLarenu ještě můžeme považovat za úspěch. Solidní výsledek a důležité body do Poháru konstruktérů zapisuje Alpine.

„V průběhu závodu jsem měl problémy s DRS, které mi ne vždycky fungovalo. Byl to těžký začátek s dobrým koncem. Snažím se zůstat stále soutředěný, pro tým je to ale skvělý výsledek a já jsem rád i za druhé místo Checa,“ řekl Verstappen v pozávodním rozhovoru.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Motorsport

VIDEO: Děsivá nehoda ve Formuli 2! Systém Halo zachránil další život

Fanoušci v anglickém Silverstonu na nedělní drama nemuseli čekat až na závod Formule 1. Tribuny ztichly již v prvním kole hlavního závodu F2, když byly svědky letícího monopostu Dennise Haugera, který přistál na Royi Nissanym.

Publikováno

dne

Fanoušci v anglickém Silverstonu na nedělní drama nemuseli čekat až na závod Formule 1. Tribuny ztichly již v prvním kole hlavního závodu F2, když byly svědky letícího monopostu Dennise Haugera, který přistál na Royi Nissanym.

Izraelskému závodníkovi se start závodu nevydařil. Propadl se polem o několik míst, a když vyjel ze zatáčky Stowe, musel se bránit útoku Haugera.

Loňskému šampionovi F3 zkřížil cestu, zničil pravou přední pneumatiku a poslal ho mimo trať.

Hauger se svým neovladatelným vozem vjel na vysoký obrubník lemující vjezd do poslední šikany, který ho vymrštil do vzduchu.

Jeho Prema dopadla právě na projíždějícího Nissanyho, a to přímo na Svatozář (anglicky Halo), jež chrání piloty před podobnými nárazy.

Tento ochranný systém byl ve Formuli 2 představen v roce 2018 a od té doby stále dokazuje, že do motorsportu patří.

FIA se v posledních letech na bezpečnost závodníků zaměřila a dnešní incident dokazuje, že dělá všechny správné kroky pro to, aby se neopakovaly tragédie jako v roce 2019, kdy o život přišel francouzský talent Anthoine Hubert.

Zdroj: F2

Pokračovat ve čtení

Motorsport

F1 zná nového držitele pole position, kvalifikaci v Británii výrazně ovlivnil déšť

Podruhé za sebou se Formule 1 dočkala mokré kvalifikace. A na okruhu Silverstone se to znovu byla nádherná podívaná. Pole position získal poprvé v životě Carlos Sainz, se kterým bude v první řadě stát lídr šampionátu Max Verstappen.

Publikováno

dne

Podruhé za sebou se Formule 1 dočkala mokré kvalifikace. A na okruhu Silverstone se to znovu byla nádherná podívaná. Pole position získal poprvé v životě Carlos Sainz, se kterým bude v první řadě stát lídr šampionátu Max Verstappen. Překvapením byl výkon Nicholase Latifiho, který dostal Williams do Q3.

První část kvalifikace přinesla klasický boj s osychající tratí. Piloti se neustále zlepšovali a poslední, nepostupová, pětka se měnila každou chvíli. Někteří piloti se rozhodli v polovině úvodního dějství přezout na nové pneumatiky do přechodných podmínek.

Nejpřekvapivějším výsledkem Q1 bylo vypadnutí Alexandera Albona na úkor jeho týmového kolegy Nicholase Latifiho. Ten totiž jezdil se starou verzí monopostu Williamsu, která měla být až o vteřinu pomalejší.

Z poslední pětice kromě 16. Albona odstartují 17. Kevin Magnussen (Haas), 18. Sebastian Vettel (Aston Martin), 19. Mick Schumacher (Haas) a 20. Lance Stroll (Aston Martin). Q1 vyhrál suverénně Max Verstappen s časem 1:39.129.

V patnáctiminutovém prostředním bloku se sice na trať vracely kapky, i tak ale s velkou aktivitou jezdců okruh zrychloval každým kolem. Zhruba sedm minut před koncem déšť zintenzivnil a časy výrazně zpomalovaly. Jezdci od jedenáctého místa dál se ještě snažili probojovat se do Q3, ale marně.

Startovací pozice pro zbytek druhé desítky byly určeny následovně: 11. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 12. Valtteri Bottas (Alfa Romeo), 13. Júki Cunoda (Alpha Tauri), 14. Daniel Ricciardo (McLaren), 15. Esteban Ocon (Alpine). Q2 vyhrál opět Max Verstappen, tentokrát časem 1:40.655.

V závěrečných dvanácti minutách byl hlavním favoritem na pole position Max Verstappen. Jezdci významně bojovali se svými monoposty, sám Verstappen dokonce skončil v hodinách. Blížící se déšť opět míchal kartami a boj o první místo gradoval.

A nakonec velmi nečekanou pole position získal Carlos Sainz na Ferrari. První výhra v kvalifikaci pro španělského jezdce v barvách Ferrari tak přišla po roce a půl ve stáji z Maranella. Druhý odstartuje Max Verstappen, třetí Charles Leclerc.

Finální pořadí Q3: 1. Carlos Sainz (Ferrari), 2. Max Verstappen (Red Bull), 3. Charles Leclerc (Ferrari), 4. Sergio Pérez (Red Bull), 5. Lewis Hamilton (Mercedes), 6. Lando Norris (McLaren), 7. Fernando Alonso (Alpine), 8. George Russell (Mercedes), 9. Kuan-jü Čou (Alfa Romeo), 10. Nicholas Latifi (Williams)

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Závod F1 ve Velké Británii údajně plánují narušit demonstranti. Tamní policie varuje před možným nebezpečím

Britská policie před několika hodinami přišla s informací, že protestující lidé hodlají narušit nedělní Velkou cenu Velké Británie na okruhu v Silverstone. Úřady hodlají reagovat navýšením počtu bezpečnostních složek, i tak ovšem varují na možné riziko.

Publikováno

dne

Britská policie před několika hodinami přišla s informací, že protestující lidé hodlají narušit nedělní Velkou cenu Velké Británie na okruhu v Silverstone. Úřady hodlají reagovat navýšením počtu bezpečnostních složek, i tak ovšem varují na možné riziko.

V průběhu závodního víkendu má dění ve Velké Británii navštívit zhruba 400 tisíc diváků. Konkrétně nedělní závod by pak mělo přímo na tribunách a v okolí okruhu sledovat 140 až 150 tisíc fanoušků.

Tamní policie však varuje před bezpečností celé akce. Podle webu The Guardian obdržely úřady důvěryhodné informace o tom, že demonstranti plánují narušit Velkou cenu Velké Británie a vběhnout na závodní okruh.

„Obdrželi jsme důvěryhodné informace o tom, že skupina protestujících plánuje narušit průběh závodu a případně vniknout na trať v den závodu,“ stojí v prohlášení místní policie.

„Především bych chtěl apelovat přímo na tuto skupinu lidí a důrazně vás žádám, abyste neohrožovali sebe, jezdce, stejně jako mnoho maršálů, dobrovolníků a členů veřejnosti,“ uvedl vrchní inspektor Tom Thompson.

Na jejich twitterovém účtu se nicméně můžete podívat i na další příspěvky. Ty hovoří například o tom, že úřady navýší pro nedělní Velkou cenu Velké Británie počet policistů a členů zásahové jednotky na tribunách a v okolí závodního okruhu Silverstone.

Jak také uvádí výše zmíněný server The Guardian, v historii Formule 1 už se něco podobného stalo, byť nešlo o tak plánovanou akci, kterou má čekat tato Velká cena letos.

Před dvěma lety policie zatkla čtyři demonstranty ze skupiny Extinction Rebellion, kteří se nejenže dostali na okruh nelegálně, ale vtrhli na trať, zatímco se tehdejší Velká cena Velké Británie konala „za zavřenými dveřmi“.

Známějším případem je však událost z roku 2003, když známý demonstrant a bývalý kněz Neil Horan vtrhl na okruh s cílem upozornit máváním na náboženské transparenty. Za tento čin si následně odseděl dva měsíce ve vězení.

Zdroje: F1, The Guardian

Pokračovat ve čtení

Oblíbené