Spojte se s námi


Motorsport

Sportovní pohroma pro Ferrari! Podívejte se na havárii Charlese Leclerca, který naboural z prvního místa

Formule 1 má dnes, tedy v neděli 24. července na programu svůj dvanáctý závod letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Francie. A ta přinesla naprosto šokující havárii už v 18. kole, když z prvního místa boural Charles Leclerc!

Publikováno

dne

Formule 1 má dnes, tedy v neděli 24. července na programu svůj dvanáctý závod letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Francie. A ta přinesla naprosto šokující havárii už v 18. kole, když z prvního místa boural Charles Leclerc!

Po sobotní kvalifikaci to vypadalo na velkou šanci na vítězství a prodloužení výherní série Ferrari. Monačan Leclerc se totiž díky svému nejrychlejšímu času kvalifikoval na pole position a i po startu se před druhým Maxem Verstappenem dokázal udržet.

Jenže poté přišlo 18. kolo Velké ceny Francie a Leclerc skončil na výjezdu ze zatáčky číslo 1 v bariéře z pneumatik.

Na okruhu samozřejmě ihned zavlály žluté vlajky, přičemž ředitelství závodu na trať povolalo safety car. Podle posledních informací za jeho nehodu ovšem mohou technické problémy opět spojené s plynovým pedálem.

A právě vyjetí onoho bezpečnostního vozu využila řada pilotů k zastávkám v boxech v důsledku výměny pneumatik.

Ve 21. kole zajel safety car nazpět do boxů a na okruhu Paula Ricarda se tak může znovu závodit. Momentálně vede Velkou cenu Francie Verstappen na Red Bullu, před druhým Lewisem Hamilton a třetím Sergiem Pérezem.

Čtvrté místo aktuálně zaujímá George Russell, Mercedes tak rázem má hned dva vozy, se kterými může bojovat o stupně vítězů.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Motorsport

Jezdec Formule E António Félix da Costa přechází z DS Techeetah do Porsche

Portugalec António Félix da Costa, šampion Formule E v ročníku 2019/2020, mění od nadcházející sezóny své působiště! Přechází z DS Techeetah do týmu Porsche, kde se stane novým týmovým kolegou Pascala Wehrleina.

Publikováno

dne

Portugalec António Félix da Costa, šampion Formule E v ročníku 2019/2020, mění od nadcházející sezóny své působiště! Přechází z DS Techeetah do týmu Porsche, kde se stane novým týmovým kolegou Pascala Wehrleina. Nahrazuje tak Andrého Lotterera, jehož budoucnost v seriálu je tím pádem značně nejistá.

Třicetiletý rodák z Cascaisu v Portugalsku závodí ve Formuli E již od její úvodní sezóny 2014/2015. V pořadově šestém ročníku dominoval a dojel si pro titul mezi jezdci s relativně velkým náskokem 71 bodů na Stoffela Vandoorna, novopečeného mistra světa.

Za svou kariéru ve Formuli E nasbíral celkem sedm vítězství, 16 pódiových umístění a 8 prvních pozic na startovním roštu v 96 startech.

„Je to jako splněný sen. Opravdu se těším, až budu vyhrávat závody pro Porsche,“ vyjádřil se da Costa ke svému přesunu z DS Techeetah do týmu německého giganta. „Mnohokrát v mé kariéře mě vozy Porsche porazily, a to nejen ve Formuli E.

Takže vidím, že Porsche dělá vše proto, aby vyhrávalo. Sdílím stejné ambice a nemůžu se dočkat, až se s týmem sblížím a započneme třetí generaci úspěšně.“

Da Costa u německé automobilky střídá Andrého Lotterera. Několikanásobný vítěz 24 hodin Le Mans zaznamenal svůj nejlepší celkový výsledek v sezóně 2019/2020, kdy se s počtem 71 bodů umístil na osmém místě.

Zatím není jisté, jaká další dobrodružství čekají Lotterera ve světě motorsportu. Němec strávil ve Formuli E celkem pět let. Avšak zatím nepotvrdil, jestli zůstává v šampionátu, či si vydá vstříc jiným výzvám.

Zdroj: FIA Formula E

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Nemyslím si, že by to dávalo smysl, řekl šéf Alfa Romeo o možnosti vstupu jedenáctého týmu do F1

Už je to půl roku co bývalý americký závodník Micheal Andretti, syn šampiona F1 v roce 1978 Maria Andrettiho, zažádal FIA o registraci jeho nového týmu do královny motorsportu od sezóny 2024. Ke vstupu má však stále daleko.

Publikováno

dne

Už je to půl roku co bývalý americký závodník Micheal Andretti, syn šampiona F1 v roce 1978 Maria Andrettiho, zažádal FIA o registraci jeho nového týmu do královny motorsportu od sezóny 2024. Ke vstupu má však stále daleko.

Současný majitel týmu Andretti Autosport je přesvědčen, že nová stáj sportu jen prospěje. Fanoušci by nové dva monoposty na roštu jistě rádi přivítali. Odpor je však slyšet ze současných stájí.

Již dříve Toto Wolff vyjádřil své obavy o dalším týmu „jako Williams“, který bude zaostávat dvě vteřiny za ostatními. Andretti ho však ujistil, že mají prostředky a ambice pro boj o vítězství v závodech.

Skeptický byl i CEO F1 Stefano Domenicali. „Věřím, že je důležité zachovat hodnotu stávajících týmů, protože to může skutečně udělat rozdíl v jejich udržitelnosti.“

Právě finance jsou hlavním důvodem proč se Andretti potýká s odporem. Po každé sezóně se mezi všechny stáje rozdělí prize money a nástup jedenáctého týmu by znamenal, že se ona částka rozdělí na ještě menší díly.

„Kdyby tu bylo jedenáct týmů před třemi lety, dva nebo tři týmy by zkrachovaly. A jakmile by zkrachoval jeden, bylo by to jako domino,“ řekl šéf Alfa Romeo Frédéric Vasseur pro Racer.

„Když jsme se o jedenáctém týmu bavili před třemi lety, vzali jsme si jako příklad Porsche a řekli jsme si, že když se někdo jako Porsche bude chtít přidat do F1 a dělat věci po svém, tak dává smysl pro ně otevřít dveře. Výrazně by to přidalo paddocku hodnotu a byl by to další výrobce motorů.

„Nechci mluvit o Andrettim, protože to není osobní, ale přidat další tým, jenž dělá to stejné, co ostatní bez žádné přidané hodnoty; nemyslím si, že to v dnešní době dává smysl,“ dodal Vasseur.

Čtyřiapadesátiletému Francouzovi se nelíbí ani argument, že americký tým naláká více zámořských fanoušků a sponzorů. „Jeden z největších trhů pro Formuli 1 je dnes Nizozemsko a nizozemský tým nemáme, máme nizozemského pilota.“

Samotné rozhodnutí o vstupu nového týmu ale není na šéfech týmu, ale na FIA a F1. Nám nezbývá než doufat, že zástupce obou organizací Andretti přesvědčí, že jeho projekt má královně motorsportu co dát, a my se tak dočkáme dvou zbrusu nových vozů na roštů.

Zdroj: Racer

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Zázrak se nekonal! Stoffel Vandoorne se stal mistrem světa letošní sezóny Formule E

Příběh osmé sezóny mistrovství světa Formule E dospěl ke svému konci. Mitch Evans ve službách Jaguaru se pokusil o nemožné, kvalifikace však nadobro zhatila jeho naděje. To naopak v garáži Mercedesu propukly po dojezdu bujaré oslavy.

Publikováno

dne

Příběh osmé sezóny mistrovství světa Formule E dospěl ke svému konci. Mitch Evans ve službách Jaguaru se pokusil o nemožné, kvalifikace však nadobro zhatila jeho naděje. To naopak v garáži Mercedesu propukly po dojezdu bujaré oslavy. Jejich jezdec Stoffel Vandoorne totiž druhým místem v závěrečné jízdě v Soulu přesvědčivě dosáhl na svůj tížený titul mistra světa!

100. závod historie šampionátu měl nabídnout přímou konfrontaci mezi dvěma aspiranty o mistrovskou korunu – Stoffelem Vandoornem a Mitchem Evansem. O titulu se přeci jenom rozhodlo již v kvalifikaci.

Evans mohl ještě zdramatizovat celou bitvu, kdyby získal pole position a tři extra mistrovské body. Novozélanďan se ale nedostal ani do duelů! Do závodu odstartoval až z třinácté pozice, kdežto jeho rival Vandoorne s místa čtvrtého.

Cynik (a z největší pravděpodobností každý fanoušek Evanse) by tedy vše prohlásil za hotovou věc. Jak se může někdo v úzkých uličkách jihokorejského hlavního města Soulu probít ze sedmé řady na startu na první pozici v pouhých pětačtyřiceti minutách? To by se musela odehrát podobná kolize jako včera, akorát by se do ní museli zaplést všichni jezdci startující před Evansem.

Nic takového se však za celou délku závodu nestalo. V prvním kole se sice po startu událo k menší tlačenici, do níž se paradoxně lehce zamotal samotný Evans, na žádné komíny postavené z vozů formule E nicméně nedošlo.

Vandoorne se nenechal tlakem rozhodujícího závodu rozhodit. Po startu si udržel čtvrtou pozici, zatímco Edoardo Mortara překonal držitele pole position Antonia Felixe da Costu a v třetím kole převzal vedení závodu.

Mercedesu v boji o konstruktérský titul lehce zatrnulo, když v sedmém kole kolidoval Nyck de Vries s Pascalem Wehrleinem. Loňský mistr světa musel odstoupit ze závodu, čímž se Venturi průběžně přitáhlo bodově k německému týmu.

Když však jejich jezdec Lucas di Grassi zajel do boxu pro defekt pneumatiky, bylo vymalováno. Mercedes si definitivně zajistil titul mezi týmy. Teď už se jen čekalo, kam to dotáhne Evans a jestli Vandoorne zachová chladnou hlavu.

Avšak ani safety car v druhé části závodu nepřinesl drama v samotném závěru. Mortara si podržel vedení, Vandoorne po chybě da Costy a penalizaci Dennise uzmul druhé místo a Evans se musel spokojit se sedmým místem. Belgičan Stoffel Vandoorne se tím pádem stal novým mistrem světa Formule E.

Mercedes zároveň slavil druhou dvojitou korunu šampionů po sobě. Další však nepřidá, německá automobilka již před časem oznámila odchod ze seriálu.

Zdroj: FIA Formula E

Pokračovat ve čtení

Oblíbené