Spojte se s námi


Motorsport

Ohlasy po Velké ceně USA: Proč Hamilton nebyl schopen Verstappena předjet?

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Publikováno

dne

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Start závodu měl o něco lepší Hamilton, jenž se už v první zatáčce úspěšně dostal před Verstappena. A několik dalších kol také vévodil celému startovnímu poli, jezdci Red Bullu však nedokázal poodjet.

V 11. kole Velké ceny USA se rozhodl Verstappen zariskovat a zajet už takhle brzy ke svým mechanikům. Na druhou stranu se ale není čemu divit, na trati by o mnoho déle nevydržel, jelikož střední specifikace pneumatik se začala vysoce přehřívat.

Okruh v Austinu také vyžaduje perfektní tyremanagement, nebo-li perfektní zacházení s pneumatikami. Vzhledem k náročnosti okruhu docházelo k takové degradaci gum, že většina pilotů už při prvních pit-stopech nasazovala nejtvrdší specifikaci.

„Tou agresivní strategií, kterou jsme předvedli, jsem si nebyl vůbec jistý, ani jsem nevěděl, jestli vyjde,“ prohlásil v pozávodním rozhovoru Verstappen.

„Bylo to vzrušující, celý závod jsme byli pod tlakem, nevěděli jsme, jak rychle tady dokáže Lewis jet. V dalším stintu jsme zastavili opět dříve, mnohem dříve, než Lewis (Hamilton stavěl o osm kol později – pozn. red.),“ vysvětluje pilot Red Bullu.

„Poslední stint byl velmi dlouhý, obzvláště v tomhle vedru. Na konci závodu se nám naštěstí podařilo vydržet na hodně starých pneumatikách. Hodně mi pomohlo DRS, které mi dal Haas přede mnou.

„Snažil jsem se dělat to nejlepší, co jsem mohl. Snažil jsem se jet konzistentně a najít potřebnou přilnavost, což vzhledem k opotřebení pneumatik nebylo vůbec snadné. Vyhrát tady je neuvěřitelné,“ uzavřel.

I přesto, že měl Hamilton o osm kol čerstvější pneumatiky však nedokázal Verstappena předjet. Pravdou je, že dvě kola před koncem byl odstup menší, než jedna sekunda a být závod o několik kol delší, mohl být výsledek Velké ceny USA zřejmě jiný.

Objektivně ale musíme poznamenat, že Red Bull měl v tomto závodě velmi solidní tempo, což ostatně přiznal i sám Hamilton.

„Dali jsme do toho opravdu všechno, ale tento víkend prostě byli rychlejší, než my. Nevím přesně proč, vypadalo to, že akorát lépe zapracovali na zadní části vozu, na dráze jim to méně klouzalo,“ řekl Hamilton na tiskové konferenci.

Má pravdu v tom, že Mercedes se v Austinu potkával s nedotáčivostí. Viditelné to bylo především v zatáčce číslo 11, kde Hamilton několikrát během závodu netrefil apex.

Sedminásobný mistr světa také řekl, že je šťastný za velmi dobrý začátek závodu. „Ani nevím, co jsme dnes mohli udělat lépe nebo jinak. Myslím, že si s týmem budeme muset sednout a promluvit. Každopádně jsme dnes předvedli dobrou práci,“ pokračoval ve svém vyjádření Hamilton.

V dalších dvou závodech se podíváme na okruhy, kde se dá očekávat, že bude Red Bull velmi silným týmem. Nepochybně nás ve zbytku sezóny čeká tvrdý souboj o titul.

Zdroj: F1

Reklama

Motorsport

Hamilton nebo Verstappen? Ralf Schumacher prozradil, kdo podle něj získá mistrovský titul

Sezóna 2021 se kvapem blíží ke svému konci a tím vrcholí i boj o titul mistra světa. Ralf Schumacher v rozhovoru prozradil svůj pohled na to, jak tento sveřepý souboj dopadne. Souhlasíte s jeho predikcí?

Publikováno

dne

Sezóna 2021 se kvapem blíží ke svému konci a tím vrcholí i boj o titul mistra světa. Ralf Schumacher v rozhovoru prozradil svůj pohled na to, jak tento sveřepý souboj dopadne. Souhlasíte s jeho predikcí?

Pátého prosince se koná Velká cena Saúdské Arábie, o týden později se jede v Abú Dhabí. A zde také aktuálně probíhající ročník ukončíme. S nějvětší pravděpodobností bude poslední závod dějištěm finálního rozhodnutí.

Vyhraje titul Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Svou predikci prozradil v rozhovoru pro Sky Sports bývalý pilot Toyoty či Williamsu, Ralf Schumacher.j

„Mercedes má momentálně o mnoho lepší auto, než Red Bull. Max do toho dává všechno a ukazuje, jak je dobrý. Za normálních okolností však nemá šanci,“ řekl Schumacher v rozhovoru pro německý Sky.

„Nebýt veškeré smůly, která ho v průběhu sezóny doprovázela, možná už by se dávno stal mistrem světa,“ doplnil.

Schumacher tím chtěl poukázat zejména na závod v Ázerbájdžánu, kde přišel o jisté vítězství kvůli defektu. Nutno podotknout, Hamilton z tohoto závodu také nezískal žádné body, jelikož se po restartu závodu v předposledním kole Velké ceny Ázerbájdžánu dopustil probrždění do první zatáčky a ocitl se až na samotném chvostu startovního pole.

Také ale připomenul incident ze Silverstonu, kde po kontaktu s Mercedesem Lewise Hamiltona tvrdě narazil do bariéry z pneumatik.

Aktuální stav v šampionátu jezdců vypadá následovně – pilot Red Bullu s 351 a půl body vévodí pořadí jezdců, na druhého Hamiltona má náskok osmi bodů. Velmi těsné je to také v šampionátu týmů.

Zde je na prvním místě Mercedes se 546 a půl body. Druhý Red Bull má pouze o pět bodů méně! Můžeme tedy očekávat, že poslední dva závody budou vskutku hektické a pro fanoušky obou táborů nesmírně napínavé.

Zdroje: Marca, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Je důležité, jakým způsobem svých vítězství dosáhnete, říká Hamilton. Chce být nejčistším jezdcem v poli

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Publikováno

dne

Chci být tím nejčistším pilotem ve startovním poli, hlásá Lewis Hamilton. V rozhovoru pro Motorsport připomíná, že není důležitá pouze samotná výhra, ale jakým způsobem člověk svých úspěchů dosáhne. Souhlasíte s ním? A proč s tímto tvrzením vlastně vůbec přišel?

Bitva o titul mistra světa vrcholí a Hamiltonovi je na základě jeho slov naprosto jasné, že není důležité pouze vyhrát, ale také to, jakým způsobem svých vítězství dosahuje. V rozsáhlém rozhovoru pro vybraná média, včetně Motorsportu, řekl, že udržování čisté hry je něco, čeho si nesmírně váží.

Podle něj se však mnoho dalších velikánů tohoto sportu touto mantrou neřídí. Ale proč s tímto tvrzením vlastně nyní Hamilton přišel? Důvod je celkem jednoduchý. Sedminásobný mistr světa nechce, aby byly jeho tituly, potažmo jeho úspěchu v budoucnu nikterak zpochybňovány.

„Jako dítě mě šikanovali, a to jak ve škole, tak na závodech. Vždycky jsme všechny chtěli porazit tím správným způsobem. Určitě ne takovým, že jeden závodník odstoupí a nebo nějakou kolizí,“ říká Hamilton v rozhovoru pro Motorsport.

„Pokud se auta srazí, lidé si mohou říci: no jo, ale stalo se tohle a tohle, taková je taktika toho jezdce,“ dodává.

„Chci být ze všech jezdců ten nejčistší, a to díky rychlosti, tvrdé práci a odhodlání. Na konci by pak nebylo možné nijak zpochybnit to, co jsem dokázal,“ uzavřel.

Faktem je, že vzájemná kolize s Maxem Verstappenem, která se udála na italské Monze, byla spíše vina obou aktérů. Ovšem nehoda na Silverstonu byla Hamiltonovi vyčítána, a to nejen ze strany diváků, nýbrž se na jeho vině shodli i mnozí experti.

Britský pilot byl některými fanoušky na sociálních sítích dokonce přirovnáván k Michaelu Schumacherovi, jenž si v minulosti pomohl manévry, které královně motorsportu příliš nesluší. Avšak objektivně řečeno, do tehdejší srážky Schumachera s Daymonem Hillem to má ještě daleko.

Zdroj: Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

WRC zná svého šampiona! Osmý titul v řadě slaví Ogier, kdo se stal mistrem světa mezi konstruktéry?

Poslední podnik mistrovství světa v rallye rozhodl nejen o titulu mezi jezdci, ale také o tom, který tým se stal v letošním sezóně tím nejúspěšnějším. Svůj osmý titul mistra světa oslavil Sébastien Ogier se svým kopilotem, Julienem Ingrassiem!

Publikováno

dne

Poslední podnik mistrovství světa v rallye rozhodl nejen o titulu mezi jezdci, ale také o tom, který tým se stal v letošním sezóně tím nejúspěšnějším. Svůj osmý titul mistra světa oslavil Sébastien Ogier se svým kopilotem, Julienem Ingrassiem!

Osminásobný mistr světa! Francouzskému závodníkovi, jenž aktuálně hájí barvy týmu Toyota Gazoo Racing WRT, vyšel i poslední závod sezóny na italské Monze.

O výsledku bylo definitivně rozhodnuto, když se jeho stájový kolega a zároveň největší konkurent v boji o mistrovský titul, Elfyn Evans, roztočil v předposlední rychlostní zkoušce a umožnil tím Ogierovi zvítězit.

Ogierův celkový náskok v konečném pořadí činí 7,3 sekund. Na třetím místě dojel Dani Sordo, čtvrtý se na Monze umístil Thierry Neuville (oba Hyundai Shell Mobis WRT).

Nutno podotknout, oba dva Francouzi, Ogier a Ingrassia, zakončili svou kariéru ve velkém stylu. Nejenže spolu slaví již osmý titul v řadě, ale jejich tým také stanul na první místě v Poháru konstruktérů! Toyota tak zopakovala svůj triumf z roku 2018.

„Právě teď se cítím tak nějak prázdný, jelikož sezóna je vždy nesmírně vyčerpávající,“ řekl Ogier v pozávodním rozhovoru.

„Dáváme do toho tolik. Opravdu musím jít za každým členem týmu a poděkovat, protože bez nich bychom nebyli nic. I oni jsou nyní mistry světa. Slavíme titul mezi jezdci, spolujezdci a i mezi týmy,“ uzavřel Ogier.

Ogier však měl na mále, když v ranní etapě na okruhu v Monze přerazil betonovou bariéru. Tvrdý náraz mu poškodil přední část jeho auta a výrazně také pravé přední kolo, od kterého odletěl pořádný kus. Naštěstí pro něj, pneumatika Pirelli tento náraz vydržela a zůstala dostatečně nafouknutá.

Konečné pořadí nejlepší osmičky v pořadí jezdců tedy vypadá takto: 1. Ogier 230 bodů, 2. Evans 207, 3. Neuville 176, 4. Rovanperä 142, 5. Tänak 128, 6. Sordo 81, 7. Katsuta 78 a osmý Craig Breen se 76 body.

Jak již píšeme výše, titul v konstruktérech bere Toyota Gazoo Racing WRT s 522 body. Za nimi se na druhé pozici nachází Hyundai, který v průběhu celé sezóny nasbíral celkem 463 bodů. Poté ovšem následuje bodová propast.

Na třetím místě v konečném pořadí figuruje M-Sport Ford World Rally Team, jenž má na svém kontě bodů 200. Poslední skončila stáj Hyundai 2C Competition se 68 body.

Pokračovat ve čtení

Oblíbené