Spojte se s námi


Motorsport

Neuvěřitelná VC Bahrajnu! Red Bully nedojely do cíle, Ferrari zpátky na vrcholu, Gasly hasil hořící vůz aneb Co ukázal úvodní závod sezóny?

Závod, který vytvořil více otázek než poskytl odpovědí. Takto by se bezpochyby dala interpretovat první velká cena letošní sezóny. Především s ohledem na pneumatiky bylo dění na dráze úplně jiné, než samotné Pirelli predikovalo. Jak tedy první závod sezóny dopadl?

Publikováno

dne

Závod, který vytvořil více otázek než poskytl odpovědí. Takto by se bezpochyby dala interpretovat první velká cena letošní sezóny. Především s ohledem na pneumatiky bylo dění na dráze úplně jiné, než samotné Pirelli predikovalo. Jak tedy první závod sezóny dopadl?

Double Ferrari. To je něco, co jsme ve formuli 1 už dlouho neviděli, nicméně právě takto skončila Velká cena Bahrajnu.

Úvodní podnik sezóny 2022 přinesl odpovědi na mnoho otázek, jenže nespočet dalších vytvořila. Zcela jiné, než hovořily predikce Pirelli, bylo chování pneumatik. Novým 18palcovým pneumatikám se předpovídala menší degradace a především měly tyto pneumatiky zaručit vyšší tempo monopostů.

Jezdci se ovšem často potýkali s nedotáčivostí a auta v zatáčkách jednoduše řečeno nedržela tak jak měla. Dalším aspektem je to, že piloti dokázali na měkké specifikaci pneumatik najet více kol, než-li na tvrdé sadě.

Ať to byl Lando Norris na McLarenu nebo Lewis Hamilton na Mercedesu, který na nejtvrdší sadě pneumatik najel pouze 16 kol, několik dalších pilotů najeli okolo 20 kol na směsi označené červenou barvou, a tedy tou nejměkčí.

Až na Micka Schumachera a Pierra Gaslyho, jenž ale vlivem technických potíží ukončil své působení ve Velké ceně Bahrajnu již ve 46. kole, zastavili všichni piloti u svých mechaniků hned třikrát.

Jezdci Mercedesu, McLarenu a Alpinu dokonce během závodu vyzkoušeli všechny tři specifikace pneumatik.

Takto ve 46. kole museli traťoví maršálové hasit Gaslyho AlphaTauri, na trati tak zavlály žluté vlajky, přičemž ředitelství závodu vyhlásilo nejprve stav virtuálního, poté klasického safety caru.

Úvodní podnik sezóny nicméně potvrdil, že se monoposty díky ground effectu a tím pádem velmi zredukované tvorby špinavého vzduchu dokážou pronásledovat i v zatáčkách.

Jak již výše píšeme, nedělní závod ovládli jezdci Ferrari, ovšem závěr Velké ceny Bahrajnu byl opravdu neuvěřitelný. O stupně vítězů totiž v průběhu závodu bojovaly vozy Ferrari a Red Bullu.

Max Verstappen však v 55. kole odstoupil ze závodu, a to kvůli technickým potížím, konkrétně s hybridní částí pohonné jednotky, která se stará o rekuperaci kinetické energie například při brzdění.

To ale zdaleka nebylo vše, v posledním kole závodu se v zatáčce číslo 1 roztočil i Sergio Pérez a jeho Red Bull už nebyl schopen v závodě pokračovat! Inženýři Red Bullu tak před sebou mají poněkud nečekaný problém, který může být velmi náročný na řešení.

Takhle tedy vypadá konečné pořadí Velké ceny Bahrajnu. Nutno podotknout, v Maranellu odvedli během několika let velmi dobrou práci – zcela zásadně pozměnili koncepci pohonné jednotky, v loňském roce se italské stáji solidně podařil její upgrade.

Navíc v nové éře přišli s naprosto rozdílnou koncepcí co do aerodynamických řešení. Výsledkem je double v úvodním podniku sezóny, Ferrari navíc může na aktuálním stavu svých vozů začít stavět, zatímco ostatní týmy se musí zaměřit na nemalé úpravy na svých monopostech.

„Jsem opravdu nesmírně šťastný, poslední dva roky byly pro náš tým velmi těžké, každopádně jsme dokázali postavit famózní auta a já děkuji všem, kteří nás po celé ty roky podporovali,“ řekl Leclerc v pozávodním rozhovoru.

Leclercova slova podpořil také jeho týmový kolega Carlos Sainz, který poznamenal, že měli po celý víkend skvělé tempo.

„Musím pogratulovat Ferrari za jejich výsledek. Je to historický tým a je dobré, že jsou zpátky na špici. My jsme nicméně v tomhle závodě udělali vše, co jsme mohli. Musíme držet hlavu dole a pokračovat v práci,“ uvedl po závodě Hamilton.

Velký propad zaznamenal McLaren, který jak se zdá nemá monopost nastaven správně, navíc stále nedokázali přijít s účinným řešením pro chlazení brzd. Naopak na vzestupu je americká stáj Haas.

Ta totiž do nové sezóny a nové éry investovala naprosto vše, načež výsledkem je skok do středu startovního pole. Všechny týmy ale budou své monoposty i nadále vyvíjet, tudíž na jakási podrobná hodnocení je přece jen stále ještě brzy.

Další závod nás čeká už příští týden, kdy se královna motorsportu přesune do Saúdské Arábie.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.