Spojte se s námi

Motorsport

Nebýt červené vlajky, Hamilton by nedojel, řekl šéf inženýrů Mercedesu

Zajímavou dohru má nedělní bouračka Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem i v garáži nejlepšího týmu posledních 7 let. K situaci se vyjádřil i ředitel inženýrů Mercedesu u trati Andrew Shovlin.

Published

on

Zajímavou dohru má nedělní bouračka Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem i v garáži nejlepšího týmu posledních 7 let. K situaci se vyjádřil i ředitel inženýrů Mercedesu u trati Andrew Shovlin. Velkou cenu Velké Británie nakonec vyhrál Lewis Hamilton i přes desetivteřinovou penalizaci.

Právě po nehodě na trať měl nejprve vyjet Safety car, nakonec byly ale vyvěšeny červené vlajky. A právě tyto červené vlajky zachránily „Černé šípy“ od pohromy v podobě Hamiltonova odstoupení.

Inženýři a mechanici totiž dokázali v dokonalé spolupráci auto opravit a před restartem závodu byl monopost s číslem 44 opět připraven na 100 %.

„Ráfek na levém předním kole byl poškozen po kontaktu tak, že by to znamenalo odstoupení,“ řekl Shovlin k nehodě, která rozhodně vypadala více než hrůzostrašně. „Zbytek poškození byl až překvapivě malý,“ pokračoval 47letý absolvent univerzity v Leedsu.

Hamilton celý závod dotahoval před sebou jedoucího Charlese Leclerca na Ferrari a manévrem podobným, jako předvedl v prvním kole na Verstappena, se přes Monačana dostal 2 a půl kola před šachovnicovou vlajkou. Připsal si tak 99. vítězství v F1 a celkem 8. na Silverstonu.

Britskému pilotovi tak přišlo i trochu štěstí, které mu díky červené vlajce umožnilo vyhrát.

I tak ale musíme smeknout před jeho výkonem, když se i přes penalizaci probojoval až na nejvyšší stupínek a výrazně umazal ztrátu na lídra šampionátu Verstappena.

Zdroj: F1

Reklama
1 Comment

1 Comment

  1. Robert

    20. 7. 2021 at 23:03

    Tahle šaškárna už nemá s F1 dávno nic společnýho . Každýmu normálnímu fandovi motorsportu z toho musí být šoufl ….

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Motorsport

Nejtěžší závod v kariéře, řekl Pérez po VC USA. Nebylo to ale kvůli soubojům s protivníky

Mexický pilot stáje Red Bull, Sergio Pérez, si v americkém Austinu připsal druhé pódiové umístění v řadě a opět podal solidní výkon. To vše navíc s okolností, že již od prvního kola neměl vodu. 31letý jezdec i tak dokázal za Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem udržet třetí příčku.

Published

on

Mexický pilot stáje Red Bull, Sergio Pérez, si v americkém Austinu připsal druhé pódiové umístění v řadě a opět podal solidní výkon. To vše navíc s okolností, že již od prvního kola neměl vodu. 31letý jezdec i tak dokázal za Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem udržet třetí příčku.

„Checo“, jak zní Mexičanova přezdívka, se musel v 56 kolech poprat s velkým teplem, které jezdcům dělalo problém i s picím systémem. „Byl to nejtěžší závod v mé kariéře. Dostal jsem se až do takového módu přežití,“ nechal se Pérez slyšet bezprostředně po dojetí velké ceny.

Svou až komickou roli poté sehrál jeden z reklamních plakátů, pod kterým jezdci projížděli. Na oné reklamě na alkoholické nápoje totiž stojí: „Když řídíš, nikdy nepij“. Samozřejmě, že samotný Mexičan toto nevnímal, ale vtipné obrázky si formulová komunita nenechala ujít.

Potíže s picím systémem v posledních letech trápily hlavně Kimiho Räikkönena, jemuž se tato situace přihodila například letos ve Velké ceně Monaka. Podobný problém nastal i v Maďarsku 2018. Musíme však vzít v úvahu, že v USA byly podstatně horší přírodní podmínky.

O to víc je třetí pozice Péreze úctyhodná, navíc tím 31letý pilot potvrdil, že si na auto začíná více zvykat a bojovat o důležité body do Poháru konstruktérů.

Navíc co do počtu pódií už jezdec Red Bullu zažívá nejlepší sezonu v kariéře. A v posledních pěti závodech bude chtít „Checo“ ještě nějaká umístění v TOP 3 k současným čtyřem přidat. A snad k tomu bude mít i pití.

Zdroj: F1, Red Bull

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Nejtěžší závod v kariéře, řekl Pérez po VC USA. Nebylo to ale kvůli soubojům s protivníky

Mexický pilot stáje Red Bull, Sergio Pérez, si v americkém Austinu připsal druhé pódiové umístění v řadě a opět podal solidní výkon. To vše navíc s okolností, že již od prvního kola neměl vodu.

Published

on

Mexický pilot stáje Red Bull, Sergio Pérez, si v americkém Austinu připsal druhé pódiové umístění v řadě a opět podal solidní výkon. To vše navíc s okolností, že již od prvního kola neměl vodu. 31letý jezdec i tak dokázal za Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem udržet třetí příčku.

„Checo“, jak zní Mexičanova přezdívka, se musel v 56 kolech poprat s velkým teplem, které jezdcům dělalo problém i s picím systémem. „Byl to nejtěžší závod v mé kariéře. Dostal jsem se až do takového módu přežití,“ nechal se Pérez slyšet bezprostředně po dojetí velké ceny.

Svou až komickou roli poté sehrál jeden z reklamních plakátů, pod kterým jezdci projížděli. Na oné reklamě na alkoholické nápoje totiž stojí: „Když řídíš, nikdy nepij“. Samozřejmě, že samotný Mexičan toto nevnímal, ale vtipné obrázky si formulová komunita nenechala ujít.

Potíže s picím systémem v posledních letech trápily hlavně Kimiho Räikkönena, jemuž se tato situace přihodila například letos ve Velké ceně Monaka.

Podobný problém nastal i v Maďarsku 2018. Musíme však vzít v úvahu, že v USA byly podstatně horší přírodní podmínky.

O to víc je třetí pozice Péreze úctyhodná, navíc tím 31letý pilot potvrdil, že si na auto začíná více zvykat a bojovat o důležité body do Poháru konstruktérů. Navíc co do počtu pódií už jezdec Red Bullu zažívá nejlepší sezonu v kariéře.

A v posledních pěti závodech bude chtít „Checo“ ještě nějaká umístění v TOP 3 k současným čtyřem přidat. A snad k tomu bude mít i pití.

Zdroj: F1, Red Bull

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Ohlasy po Velké ceně USA: Proč Hamilton nebyl schopen Verstappena předjet?

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Published

on

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Start závodu měl o něco lepší Hamilton, jenž se už v první zatáčce úspěšně dostal před Verstappena. A několik dalších kol také vévodil celému startovnímu poli, jezdci Red Bullu však nedokázal poodjet.

V 11. kole Velké ceny USA se rozhodl Verstappen zariskovat a zajet už takhle brzy ke svým mechanikům. Na druhou stranu se ale není čemu divit, na trati by o mnoho déle nevydržel, jelikož střední specifikace pneumatik se začala vysoce přehřívat.

Okruh v Austinu také vyžaduje perfektní tyremanagement, nebo-li perfektní zacházení s pneumatikami. Vzhledem k náročnosti okruhu docházelo k takové degradaci gum, že většina pilotů už při prvních pit-stopech nasazovala nejtvrdší specifikaci.

„Tou agresivní strategií, kterou jsme předvedli, jsem si nebyl vůbec jistý, ani jsem nevěděl, jestli vyjde,“ prohlásil v pozávodním rozhovoru Verstappen.

„Bylo to vzrušující, celý závod jsme byli pod tlakem, nevěděli jsme, jak rychle tady dokáže Lewis jet. V dalším stintu jsme zastavili opět dříve, mnohem dříve, než Lewis (Hamilton stavěl o osm kol později – pozn. red.),“ vysvětluje pilot Red Bullu.

„Poslední stint byl velmi dlouhý, obzvláště v tomhle vedru. Na konci závodu se nám naštěstí podařilo vydržet na hodně starých pneumatikách. Hodně mi pomohlo DRS, které mi dal Haas přede mnou.

„Snažil jsem se dělat to nejlepší, co jsem mohl. Snažil jsem se jet konzistentně a najít potřebnou přilnavost, což vzhledem k opotřebení pneumatik nebylo vůbec snadné. Vyhrát tady je neuvěřitelné,“ uzavřel.

I přesto, že měl Hamilton o osm kol čerstvější pneumatiky však nedokázal Verstappena předjet. Pravdou je, že dvě kola před koncem byl odstup menší, než jedna sekunda a být závod o několik kol delší, mohl být výsledek Velké ceny USA zřejmě jiný.

Objektivně ale musíme poznamenat, že Red Bull měl v tomto závodě velmi solidní tempo, což ostatně přiznal i sám Hamilton.

„Dali jsme do toho opravdu všechno, ale tento víkend prostě byli rychlejší, než my. Nevím přesně proč, vypadalo to, že akorát lépe zapracovali na zadní části vozu, na dráze jim to méně klouzalo,“ řekl Hamilton na tiskové konferenci.

Má pravdu v tom, že Mercedes se v Austinu potkával s nedotáčivostí. Viditelné to bylo především v zatáčce číslo 11, kde Hamilton několikrát během závodu netrefil apex.

Sedminásobný mistr světa také řekl, že je šťastný za velmi dobrý začátek závodu. „Ani nevím, co jsme dnes mohli udělat lépe nebo jinak. Myslím, že si s týmem budeme muset sednout a promluvit. Každopádně jsme dnes předvedli dobrou práci,“ pokračoval ve svém vyjádření Hamilton.

V dalších dvou závodech se podíváme na okruhy, kde se dá očekávat, že bude Red Bull velmi silným týmem. Nepochybně nás ve zbytku sezóny čeká tvrdý souboj o titul.

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Oblíbené

Reklama