Spojte se s námi


Extraliga

Kometa v depresi: V Třinci se fanoušci hráčům otočili zády, pak sbalili i dresy. Nic nepomohlo. Vrátí se Mueller?

Dosavadním vítězem největší krize sezony 2022/2023 v Tipsport Extralize je Kometa Brno. Bez nadsázky, bez servítek. Ani přes veškerou snahu, výměnu trenéra a návratu Libora Zábranského na lavičku se nedaří přetrhnout bídu.

Publikováno

dne

Dosavadním vítězem největší krize sezony 2022/2023 v Tipsport Extralize je Kometa Brno. Bez nadsázky, bez servítek. Ani přes veškerou snahu, výměnu trenéra a návratu Libora Zábranského na lavičku se nedaří přetrhnout bídu. Na vítězství za tři body čeká Kometa už čtyřicet dní. A čekat bude dále.

Naposledy se z plnohodnotného triumfu radovalo Brno 18. listopadu, když doma porazilo Plzeň 3:1. Tou dobou Kometa atakovala nejvyšší příčky tabulky. Pak ale šlápla do bažiny a začala se topit. Uběhlo dalších třináct utkání, ve kterých jen dvakrát dokázala urvat alespoň dva body, jinak je to hotová mizérie.

Už zhruba dva týdny před Vánocemi se vedení klubu rozhodlo odvolat hlavního kouče Martina Pešouta a dosadit za něj Patrika Martince. Jako bonus se zpátky na střídačku vrátil také sám boss Libor Zábranský. Už poněkolikáté.

Vrcholem série nezdarů bylo pondělní utkání na ledě Třince, kde Kometa schytala těžký debakl 2:7. To už nesli velmi těžce i její fanoušci, kteří dali hráčům na ledě patřičně najevo, co si o tom myslí. Po utkání se chtěli hráči se svými fanoušky rozloučit, poděkovat, že vážili cestu do Třince, ale jejich příznivci se otočili zády.

Podle informací webu hokej.cz se dokonce podařilo jednomu z fanoušků proniknout po utkání až do kabiny. Už během zápasu musel Libor Zábranský uspokojovat některé jedince přímo ze střídačky. 

Další zdroje na Twitteru zase tvrdí, že fanouškům se podařilo zmocnit v Třinci venkovní sady dresů, kterou pak příznivci modrobílých vyvěsili pod svůj sektor před dalším utkáním doma proti Mountfieldu.

Ať už se v zákulisí mezi týmem a fanoušky dělo cokoliv, nic z toho Kometě na klidu nepřidá, což se nejspíš projevilo taky ve středečním utkání proti Hradci.

V něm dokonce Kometa ještě v poslední minutě vedla, ale nakonec odešla i tentokrát z ledu poražena. Lukáš Cingeľ nejprve 24 vteřin před třetí sirénou vyrovnal, nakonec sám zkázu brněnského celku v prodloužení dokonal.

Bohužel jsme prohráli v prodloužení, je to škoda, dvakrát jsme vedli. Z naší strany to bylo odpracované a odbojované utkání. Musíme přidat, abychom tyto zápasy v budoucnu dotáhli do vítězného konce,” hodnotil zápas jeden z asistentů hlavního trenéra Jiří Horáček pro klubový web.

Kometa je v těžkých problémech a hledá cestu z bryndy ven. Jedním z možných a očekávaných kroků by mohly být změny v kádru. 

V souběžně hraném televizním utkání Vítkovic s Mladou Boleslaví prozradil komentátor Ondřej Zamazal, že se v útrobách Ostravar Arény spekuluje o možném návratu Petera Muellera do Komety. Sportovní ředitel Vítkovic Roman Šimíček však následně tuhle spekulaci smetl ze stolu.

Zdroj: HC Kometa Brno, hokej.cz

Reklama

Extraliga

Krásné gesto fanoušků Olomouce! Šéf klubu dostal pokutu ve výši 85 tisíc korun, příznivci udělali sbírku na její uhrazení

Hokejová Olomouc sice v neděli prohrála na domácím ledě s Karlovými Vary, nicméně jedna věc ji může těšit. Fanoušci se totiž rozhodli klubu pomoci se zaplacením pokuty za ostrá slova šéfa Mory Erika Fürsta.

Publikováno

dne

Hokejová Olomouc sice v neděli prohrála na domácím ledě s Karlovými Vary, nicméně jedna věc ji může těšit. Fanoušci se totiž rozhodli klubu pomoci se zaplacením pokuty za ostrá slova šéfa Mory Erika Fürsta.

Generální manažer HC Olomouc Erik Fürst za sebou má poměrně zajímavý týden. Vše začalo v neděli 22. ledna při utkání s Plzní, kdy se nejen jemu, ale ani Západočechům nepozdával výkon rozhodčích.

Hned po konci zápasu to šel dát konkrétně najevo Romanu Mrkvovi, na kterém už v útrobách stadionu neměl nechat nit suchou. O pouhý den později pokračoval ve velmi ostré kritice v médiích.

„Jedná se o nehorázný a nechutný útok na rozhodčího v osobní rovině. Dle mého názoru toto vyjádření v médiích nemá v českém hokeji obdobu, protože daleko překročilo hranici slušnosti a vzájemného respektu, což vrhá špatné světlo na celou soutěž,“ cituje ředitele extraligy Martina Loukotu Deník.

Pochopitelně přišla také nemalá finanční pokuta. Za chování po zápase má Fürst zaplatit 10 tisíc korun, za poškození dobrého jména soutěže pak přišla další pokuta ve výši 75 tisíc korun.

Pro klub jako Olomouc to nejsou malé peníze. Nicméně Fürst má štěstí, že fanoušci viděli situaci stejně jako on. I proto se rozhodli klubu co nejvíce pomoci.

Ultras MORA totiž uspořádali veřejnou sbírku. V první řadě vybírali peníze na účet, v druhé řadě s pokladničkou dorazili na nedělní zápas s Karlovými Vary, kde vybrali další peníze.

Celkem fanoušci hanáckého týmu vybrali krásných 35 235 korun. Jedná se tedy o velmi pěkné gesto a bezesporu i významnou pomoc.

Olomouc mimo jiné v neděli na svém ledě nestačila na Karlovy Vary a prohrála 3:4, nicméně v tabulce drží velmi slušné 6. místo a na 4. Třinec ztrácí pouhé tři body, přičemž Oceláři mají zápas k dobru.

Zdroj: Ultras MORA, HC Olomouc, Deník

Pokračovat ve čtení

Extraliga

Fanoušek v Českých Budějovicích trefil přes celé kluziště škvíru o velikosti puku a vyhrál Mercedes: Nemůžu tomu uvěřit!

Málem zboural českobudějovickou Budvar arénu. Na návštěvníka extraligového duelu Motor České Budějovice – BK Mladá Boleslav Petra Běhounka se v pátek večer usmálo štěstí hned dvakrát. Poprvé, když si koupil ten správný zpravodaj a podruhé, když se přes celé kluziště trefil do brány a vyhrál automobil.

Publikováno

dne

Málem zboural českobudějovickou Budvar arénu. Na návštěvníka extraligového duelu Motor České Budějovice – BK Mladá Boleslav Petra Běhounka se v pátek večer usmálo štěstí hned dvakrát. Poprvé, když si koupil ten správný zpravodaj a podruhé, když se přes celé kluziště trefil do brány a vyhrál automobil.

Petr Běhounek je pravidelným návštěvníkem extraligového hokeje v Českých Budějovicích. Na pátek 27. ledna 2023 ale jen tak nezapomene. Do českobudějovické Budvar arény přijela Mladá Boleslav.

Běhounek si jako obvykle koupil za 30 Kč klubový zpravodaj Hokejklub a zaujal místo v hledišti. První třetina českobudějovického hokejového fanouška nenadchla, Motor po prvních dvaceti minutách prohrával 0:1. Jeho velká chvíle přišla, když zjistil, že byl vylosován na přestávkovou soutěž.  

Stačila „maličkost“, jeho úkolem bylo trefit přes celé kluziště otvor v protější brance velký přesně tak, jako je velký puk. Běhounek měl stejně jako jeho soupeři k dispozici tři pokusy, nikdo z nich se ale podle očekávání netrefil. Sponzor, který daruje hlavní cenu, mohl zůstat v klidu.

Trefil se a vyhrál Mercedes

Petr Běhounek ale dostal ještě čtvrtou možnost a dokázal neuvěřitelné. Puk prošel přes celé hřiště malou škvírou až za brankovou čáru a stadion zaburácel. Mnohým spadla čelist. Kapitán parahokejistů Motoru České Budějovice se tak stal majitelem Mercedesu v hodnotě 700 tisíc korun.

„Po prvních třech pokusech jsem si myslel, že už nemám šanci, protože jsem ani jeden neproměnil. Naštěstí soupeři taky ne, takže jsme dostali pokus navíc a ten jsem jako jediný proměnil. Šel jsem tedy na pokus přes celé hřiště. Trefit ten malý otvor před zaplněnou halou a vyhrát auto, to se prostě nepovede každý den. Pořád tomu nemůžu uvěřit,“ uvedl na klubovém webu Petr Běhounek.

Radost mu nakonec nezkazili ani hokejisté Motoru. Ve třetí třetině dokázali smazat dvoubrankové manko, když vyrovnávací gól vstřelil domácí Hanzl v poslední vteřině utkání. O výhře Jihočechů nad Mladou Boleslaví v poměru 5:4 pak v prodloužení rozhodl Jan Štencel.  

Zdroj: HC Motor České Budějovice

Pokračovat ve čtení

Extraliga

Sparta vzdává hold: Marketingový majstrštyk extraligy. Tahle se to má dělat!

Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky.

Publikováno

dne

KOMENTÁŘ – Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky. Za celou myšlenkou stojí především prvotřídní marketing, který nemá v Tipsport Extralize konkurenci.

Pokud se budeme ptát, který klub pracuje se svými fanoušky nejlépe, bude to bez debat Sparta. Může ji někdo v českém hokeji konkurovat? Ani náhodou. Obrovský posun udělalo v oblasti marketingu Dynamo, špatně si nevedou třeba v Třinci nebo Liberci, kde však v posledních letech trochu jakoby docházely nápady.

Taková Mladá Boleslav, to je absolutní katastrofa, aktivita například na sociálních sítích se vztahuje jen na nejdůležitější informace a výsledky. Ohromně nevyužitý potenciál sídlí v Brně, kde je za normálních okolností o hokej brutální zájem. Kromě občasné iniciativy fanoušků ale nenabízí Kometa nic navíc.

A pak je tu Sparta. Pro mnohé nenáviděná. Ale co se týče interakce s fanoušky, zábavy na sociálních sítích, show v aréně i zábavy mimo led, tam je o parník před ostatními. Přestože to dodnes mnoho fanoušků neslyší rádo, stěhování do O2 areny pomohlo Spartě ze všeho nejvíc.

Je logické, že v moderních arénách je celková prezentace, ať už sponzorů nebo zábavy daleko jednodušší a efektivnější. A Sparta v roce 2015 přesunem z Holešovic do Libně jednoznačně více získala, než ztratila. Minimálně se to dá doložit na rostoucí návštěvnosti. Od sezony 2015/2016 chodí na Spartu v O2 Aréně v průměru o 2.915 fanoušků více.

PRŮMĚRNÁ NÁVŠTĚVA SPARTY V O2 ARENĚ

sezona 2015/2016 – 7.612 diváků
sezona 2016/2017 – 8.032 diváků
sezona 2017/2018 – 8.708 diváků
sezona 2018/2019 – 9.042 diváků
sezona 2019/2020 – 10.330 diváků
sezona 2020/2021 – 132 (COVID-19)
sezona 2021/2022 – 4.395 (COVID-19)
sezona 2022/2023 – 10.527 diváků

Rostoucí návštěvnost se pochopitelně nese ruku v ruce s kvalitním marketingem. A když zmíníme marketing s prací s fanoušky a širokou veřejností, vyčnívá na prvním místě show Sparta vzdává hold.

Účelem akce je především poděkovat všem záchranným složkám. Na tyto speciální zápasy mají lékaři, záchranáři, vojáci i hasiči vstup zdarma. Kolem celé akce je však k dispozici hromada doprovodných akcí.

Fanoušci mohou kromě nákupu vstupenky přispět také formou zakoupených suvenýrů či zážitků. Od kotouče s logem z rozbruslení na utkání Sparta vzdává hold, až po zážitky, jako je sledování hokeje mezi střídačkami nebo dokonce výcvik s útvarem rychlého nasazení.

Každý rok se akce zaměřuje na jednu profesi. Jednou jsou to vojáci, pak hasiči a jindy zase záchranáři. Na zápasy je pochopitelně vždy připravena sada unikátních dresů, které jdou po skončení akce do dražby. Generální manažerka Sparty Barbora Snopková Haberová přiznala během rozhovoru na O2 TV Sport, že celková vybraná částka za všechny ročníky přesahuje 5,5 milionů korun.

Navíc rok co rok tato částka rapidně roste. Loni byla konečná cifra překonána téměř o dvojnásobek a vybralo se více než jeden milion korun. Manažerka Sparty je pevně přesvědčená, že letos padne v tomto ohledu další rekord. A to se nakonec také stalo.

VÝTĚŽEK SPARTA VZDÁVÁ HOLD

rok 2019 – 533.288 Kč
rok 2020 – 540.000 Kč 
rok 2021 – 564.000 Kč
rok 2022 – 1.104.350 Kč
rok 2023 – 1.569.092 Kč

Zcela unikátní je taky program kolem celé akce. Zmínit musíme naprosto fantastická videa, která jsou na absolutním vrcholu profesionalismu. Tváří akce se stal poslední léta známy český herec Pavel Nečas. Přestože hokej není v jeho srdci sportem číslo jedna, vzájemnou spolupráci si pochvaluje a věří, že bude pokračovat i další roky. 

Ke speciálním zápasům se také přidává nadstandardní návštěva. Letos v rámci 14. ročníku Sparta vzdává hold navštívilo stadion během dvou utkání celkem 29.312 fanoušků (v neděli proti Mladé Boleslavi 15.174 a ve středu proti Litvínovu 14.138). Sparta velmi často právě na těchto zápasech zaznamenává rekordní návštěvu sezony v základní části. Důvod je prostý. Na hokej chodí i ti, kteří normálně na hokej nechodí.

Co víc, každý rok vypadá kompletní balíček celé akce čím dál tím lépe. Letos zaujali organizátoři naprosto famózním úvodním ceremoniálem, ve kterém připomněli nejtragičtější události v České republice z posledních let. Mezi ně patřilo například tornádo na Moravě nebo lesní požár v Českém Švýcarsku, kde zasahovalo tisíce profesionálních i dobrovolných hasičů.

Událost typu Sparta vzdává hold jen ukazuje, jak napřed Sparta oproti ostatním klubům v českém hokeji v oblasti marketingu je. Je jasné, že organizace některých akcí si žádá nemalé finanční náklady, které si všechny kluby dovolit nemohou. Ale není to jen o penězích. Je to o přístupu, jít fanouškům naproti.

Každá akce, která má podobný přesah přes mantinely, je velkou reklamou nejen samotného klubu, ale celé ligy. Vůbec bych se nebránil tomu, kdyby marketingoví  pracovníci Sparty pořádali semináře a vyučovali ostatní. Tady se to nabízí. Čtrnáctý ročník unikátní akce, která se vyrovná klubům v NHL je tomu důkazem.

Zdroj: HC Sparta Praha

Pokračovat ve čtení

Oblíbené