Spojte se s námi


Extraliga

Kometa stále padá na dno! Fanouškům dochází trpělivost a opouští Rondo

Trápení Komety Brno nekončí. Po nadějném středečním vítězství na ledě Olomouce (4:1) přišly na řadu další dva zápasy, na které by fanoušci tradičního klubu nejraději zapomněli. V pátek schytala Kometa výprask v Bratislavě pod širým nebem od Ocelářů, tentokrát nestačila v domácím prostředí na Vítkovice.

Publikováno

dne

Trápení Komety Brno nekončí. Po nadějném středečním vítězství na ledě Olomouce (4:1) přišly na řadu další dva zápasy, na které by fanoušci tradičního klubu nejraději zapomněli. V pátek schytala Kometa výprask v Bratislavě pod širým nebem od Ocelářů, tentokrát nestačila v domácím prostředí na Vítkovice.

Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) před několika dny informoval, že na konci ledna se kolem Země prožene kometa s názvem C/2022 E3 (ZTF). Také pro hokejové Brno se bude jednat po delší době o kometu, která bude ve své plné kráse zářit. Ta brněnská aktuálně totiž žádné světlo nevyzařuje.

Trápení brněnského celku začalo zhruba někde ve druhé polovině listopadu, po první reprezentační přestávce v sezoně. Od návratu z turnaje Karjaly vyhrála doposud Kometa jen pět utkání, sedmnáct jich prohrála.

Mezitím se už udála řada změn. Odvolání kouče Martina Pešouta, návrat Libora Zábranského na střídačku, angažování Patrika Martince a Jaroslava Modrého. Dále se Kometa rozloučila s finským útočníkem Tomi Sallinenem, přivedla slovenského reprezentanta Kristiána Pospíšila a naposledy získala ze Zlína zkušeného Jiřího Ondráčka za Petra Kratochvíla.

Výsledek? Vůbec žádný. Zápas co zápas je to podobná písnička s podobným koncem. Kometa navíc v posledních zápasech inkasuje hromadu branek – s Mladou Boleslaví 3:7, s Dynamem 1:4, s Třincem 1:6 a teď s Vítkovicemi 2:5. Světlá výjimka na ledě Olomouce zůstala skutečně jen světlou výjimkou.

Přitom první pohled na soupisku Komety budí respekt. V týmu figurují Dominik Furch, Tomáš Kundrátek, Jan Ščotka, Marek Ďaloga, Jakub Flek, Petr Holík, Radek Koblížek, talentovaný Eduard Šalé nebo se začátku skvěle vypadající finská akvizice Kim Strömberg.

Co jméno, to zvuk. Konkurenční celky kolem Komety v tabulce mohou jenom závidět. Pohledem na skvělá jména to ale končí. Alespoň prozatím.

Přitom na začátku sezony vypadal brněnský kolos zcela opačně. Po rozpačitém startu, který ovlivnila řada zranění klíčových hráčů, vyhrála Kometa sedm utkání v řadě. Až do zmíněného Karjala Cupu chodili fanoušci ze svého Ronda (dnes Winning Group Arena) s úsměvem od ucha k uchu. S tím je teď ale konec.

Poslední domácí vystoupení už působilo mnoha brněnským fanouškům bolehlav, křečovitý závěr utkání už sledovala jen hrstka nejvěrnějších. Závěrečnou sirénu často doprovází místo ovací pískot.

Je problém Zábranský?

Zajímalo by mě, co se uvnitř klubu děje. Že by problém v penězích? Nemyslím si. Tolik sponzorů a platy hráčů patří mezi nejvyšší v lize. Máme druhou nejhorší obranu, přitom tam hraje plno reprezentantů. Koblížek, který patřil mezi nejlepší, se motá ve čtvrté lajně. Kdyby se prohrálo po vyrovnané bitvě, nikdo jim nebude nic vyčítat. Ale my na ty soupeře vůbec nestačíme,” postěžoval si jeden z mnoha nespokojených fanoušků na sociálních sítích.

Mnoho fanoušků a expertů se snaží rozklíčovat problémy, které vedou k sérii neúspěchů. Mnoho z nich směřuje k Liboru Zábranskému. Majitel klubu si vydobyl v Kometě u fanoušků respekt, když chátrající značku vytáhnul v Česku až na nejvyšší vrchol. Jenomže slavné titulové příběhy jsou nenávratně pryč.

Řada přihlížejících říká, že Zábranský svou snahou jen brzdí členy realizačního kádru. Chce mít všechno po svém, v každém náznaku problému se zvedne z kanceláře a přijde do kabiny nebo dokonce na střídačku, jako tomu bylo mnohokrát za poslední léta. Důvěra v jiné lidi a trenéry vůbec nefunguje.

Je jasné, že Zábranskému není současná situace příjemná. Sám by chtěl dostat tým zpátky do pohody, jenomže má možná představu, že to musí udělat on sám. Každým jeho dalším krokem se však Kometa propadá tabulkou dolů, klesá i popularita u fanoušků

Hráčský trh je navíc vyprahlý. Jestli chce Kometa zpátky nahoru, musí začít v kabině u sebe. Začít na maličkostech. Skákat do střel, jít do soubojů po hlavě, udělat tempo navíc, přestože se zdá být závod o kotouč ztracený. Na brněnském hokejovém svatostánku leží těžká deka, kterou budou muset zvednout všichni společně.

Zdroje: Tipsport Extraliga, HC Kometa Brno

Reklama

Extraliga

Krásné gesto fanoušků Olomouce! Šéf klubu dostal pokutu ve výši 85 tisíc korun, příznivci udělali sbírku na její uhrazení

Hokejová Olomouc sice v neděli prohrála na domácím ledě s Karlovými Vary, nicméně jedna věc ji může těšit. Fanoušci se totiž rozhodli klubu pomoci se zaplacením pokuty za ostrá slova šéfa Mory Erika Fürsta.

Publikováno

dne

Hokejová Olomouc sice v neděli prohrála na domácím ledě s Karlovými Vary, nicméně jedna věc ji může těšit. Fanoušci se totiž rozhodli klubu pomoci se zaplacením pokuty za ostrá slova šéfa Mory Erika Fürsta.

Generální manažer HC Olomouc Erik Fürst za sebou má poměrně zajímavý týden. Vše začalo v neděli 22. ledna při utkání s Plzní, kdy se nejen jemu, ale ani Západočechům nepozdával výkon rozhodčích.

Hned po konci zápasu to šel dát konkrétně najevo Romanu Mrkvovi, na kterém už v útrobách stadionu neměl nechat nit suchou. O pouhý den později pokračoval ve velmi ostré kritice v médiích.

„Jedná se o nehorázný a nechutný útok na rozhodčího v osobní rovině. Dle mého názoru toto vyjádření v médiích nemá v českém hokeji obdobu, protože daleko překročilo hranici slušnosti a vzájemného respektu, což vrhá špatné světlo na celou soutěž,“ cituje ředitele extraligy Martina Loukotu Deník.

Pochopitelně přišla také nemalá finanční pokuta. Za chování po zápase má Fürst zaplatit 10 tisíc korun, za poškození dobrého jména soutěže pak přišla další pokuta ve výši 75 tisíc korun.

Pro klub jako Olomouc to nejsou malé peníze. Nicméně Fürst má štěstí, že fanoušci viděli situaci stejně jako on. I proto se rozhodli klubu co nejvíce pomoci.

Ultras MORA totiž uspořádali veřejnou sbírku. V první řadě vybírali peníze na účet, v druhé řadě s pokladničkou dorazili na nedělní zápas s Karlovými Vary, kde vybrali další peníze.

Celkem fanoušci hanáckého týmu vybrali krásných 35 235 korun. Jedná se tedy o velmi pěkné gesto a bezesporu i významnou pomoc.

Olomouc mimo jiné v neděli na svém ledě nestačila na Karlovy Vary a prohrála 3:4, nicméně v tabulce drží velmi slušné 6. místo a na 4. Třinec ztrácí pouhé tři body, přičemž Oceláři mají zápas k dobru.

Zdroj: Ultras MORA, HC Olomouc, Deník

Pokračovat ve čtení

Extraliga

Fanoušek v Českých Budějovicích trefil přes celé kluziště škvíru o velikosti puku a vyhrál Mercedes: Nemůžu tomu uvěřit!

Málem zboural českobudějovickou Budvar arénu. Na návštěvníka extraligového duelu Motor České Budějovice – BK Mladá Boleslav Petra Běhounka se v pátek večer usmálo štěstí hned dvakrát. Poprvé, když si koupil ten správný zpravodaj a podruhé, když se přes celé kluziště trefil do brány a vyhrál automobil.

Publikováno

dne

Málem zboural českobudějovickou Budvar arénu. Na návštěvníka extraligového duelu Motor České Budějovice – BK Mladá Boleslav Petra Běhounka se v pátek večer usmálo štěstí hned dvakrát. Poprvé, když si koupil ten správný zpravodaj a podruhé, když se přes celé kluziště trefil do brány a vyhrál automobil.

Petr Běhounek je pravidelným návštěvníkem extraligového hokeje v Českých Budějovicích. Na pátek 27. ledna 2023 ale jen tak nezapomene. Do českobudějovické Budvar arény přijela Mladá Boleslav.

Běhounek si jako obvykle koupil za 30 Kč klubový zpravodaj Hokejklub a zaujal místo v hledišti. První třetina českobudějovického hokejového fanouška nenadchla, Motor po prvních dvaceti minutách prohrával 0:1. Jeho velká chvíle přišla, když zjistil, že byl vylosován na přestávkovou soutěž.  

Stačila „maličkost“, jeho úkolem bylo trefit přes celé kluziště otvor v protější brance velký přesně tak, jako je velký puk. Běhounek měl stejně jako jeho soupeři k dispozici tři pokusy, nikdo z nich se ale podle očekávání netrefil. Sponzor, který daruje hlavní cenu, mohl zůstat v klidu.

Trefil se a vyhrál Mercedes

Petr Běhounek ale dostal ještě čtvrtou možnost a dokázal neuvěřitelné. Puk prošel přes celé hřiště malou škvírou až za brankovou čáru a stadion zaburácel. Mnohým spadla čelist. Kapitán parahokejistů Motoru České Budějovice se tak stal majitelem Mercedesu v hodnotě 700 tisíc korun.

„Po prvních třech pokusech jsem si myslel, že už nemám šanci, protože jsem ani jeden neproměnil. Naštěstí soupeři taky ne, takže jsme dostali pokus navíc a ten jsem jako jediný proměnil. Šel jsem tedy na pokus přes celé hřiště. Trefit ten malý otvor před zaplněnou halou a vyhrát auto, to se prostě nepovede každý den. Pořád tomu nemůžu uvěřit,“ uvedl na klubovém webu Petr Běhounek.

Radost mu nakonec nezkazili ani hokejisté Motoru. Ve třetí třetině dokázali smazat dvoubrankové manko, když vyrovnávací gól vstřelil domácí Hanzl v poslední vteřině utkání. O výhře Jihočechů nad Mladou Boleslaví v poměru 5:4 pak v prodloužení rozhodl Jan Štencel.  

Zdroj: HC Motor České Budějovice

Pokračovat ve čtení

Extraliga

Sparta vzdává hold: Marketingový majstrštyk extraligy. Tahle se to má dělat!

Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky.

Publikováno

dne

KOMENTÁŘ – Hokejová Sparta má za sebou již 14. ročník benefiční akce s názvem Sparta vzdává hold. Akce, ve které nejde v první řadě ani tak o hokej, ale o poděkování všem složkám integrovaného záchranného systému, od policie, přes hasiče, záchranáře až po armádu České republiky. Za celou myšlenkou stojí především prvotřídní marketing, který nemá v Tipsport Extralize konkurenci.

Pokud se budeme ptát, který klub pracuje se svými fanoušky nejlépe, bude to bez debat Sparta. Může ji někdo v českém hokeji konkurovat? Ani náhodou. Obrovský posun udělalo v oblasti marketingu Dynamo, špatně si nevedou třeba v Třinci nebo Liberci, kde však v posledních letech trochu jakoby docházely nápady.

Taková Mladá Boleslav, to je absolutní katastrofa, aktivita například na sociálních sítích se vztahuje jen na nejdůležitější informace a výsledky. Ohromně nevyužitý potenciál sídlí v Brně, kde je za normálních okolností o hokej brutální zájem. Kromě občasné iniciativy fanoušků ale nenabízí Kometa nic navíc.

A pak je tu Sparta. Pro mnohé nenáviděná. Ale co se týče interakce s fanoušky, zábavy na sociálních sítích, show v aréně i zábavy mimo led, tam je o parník před ostatními. Přestože to dodnes mnoho fanoušků neslyší rádo, stěhování do O2 areny pomohlo Spartě ze všeho nejvíc.

Je logické, že v moderních arénách je celková prezentace, ať už sponzorů nebo zábavy daleko jednodušší a efektivnější. A Sparta v roce 2015 přesunem z Holešovic do Libně jednoznačně více získala, než ztratila. Minimálně se to dá doložit na rostoucí návštěvnosti. Od sezony 2015/2016 chodí na Spartu v O2 Aréně v průměru o 2.915 fanoušků více.

PRŮMĚRNÁ NÁVŠTĚVA SPARTY V O2 ARENĚ

sezona 2015/2016 – 7.612 diváků
sezona 2016/2017 – 8.032 diváků
sezona 2017/2018 – 8.708 diváků
sezona 2018/2019 – 9.042 diváků
sezona 2019/2020 – 10.330 diváků
sezona 2020/2021 – 132 (COVID-19)
sezona 2021/2022 – 4.395 (COVID-19)
sezona 2022/2023 – 10.527 diváků

Rostoucí návštěvnost se pochopitelně nese ruku v ruce s kvalitním marketingem. A když zmíníme marketing s prací s fanoušky a širokou veřejností, vyčnívá na prvním místě show Sparta vzdává hold.

Účelem akce je především poděkovat všem záchranným složkám. Na tyto speciální zápasy mají lékaři, záchranáři, vojáci i hasiči vstup zdarma. Kolem celé akce je však k dispozici hromada doprovodných akcí.

Fanoušci mohou kromě nákupu vstupenky přispět také formou zakoupených suvenýrů či zážitků. Od kotouče s logem z rozbruslení na utkání Sparta vzdává hold, až po zážitky, jako je sledování hokeje mezi střídačkami nebo dokonce výcvik s útvarem rychlého nasazení.

Každý rok se akce zaměřuje na jednu profesi. Jednou jsou to vojáci, pak hasiči a jindy zase záchranáři. Na zápasy je pochopitelně vždy připravena sada unikátních dresů, které jdou po skončení akce do dražby. Generální manažerka Sparty Barbora Snopková Haberová přiznala během rozhovoru na O2 TV Sport, že celková vybraná částka za všechny ročníky přesahuje 5,5 milionů korun.

Navíc rok co rok tato částka rapidně roste. Loni byla konečná cifra překonána téměř o dvojnásobek a vybralo se více než jeden milion korun. Manažerka Sparty je pevně přesvědčená, že letos padne v tomto ohledu další rekord. A to se nakonec také stalo.

VÝTĚŽEK SPARTA VZDÁVÁ HOLD

rok 2019 – 533.288 Kč
rok 2020 – 540.000 Kč 
rok 2021 – 564.000 Kč
rok 2022 – 1.104.350 Kč
rok 2023 – 1.569.092 Kč

Zcela unikátní je taky program kolem celé akce. Zmínit musíme naprosto fantastická videa, která jsou na absolutním vrcholu profesionalismu. Tváří akce se stal poslední léta známy český herec Pavel Nečas. Přestože hokej není v jeho srdci sportem číslo jedna, vzájemnou spolupráci si pochvaluje a věří, že bude pokračovat i další roky. 

Ke speciálním zápasům se také přidává nadstandardní návštěva. Letos v rámci 14. ročníku Sparta vzdává hold navštívilo stadion během dvou utkání celkem 29.312 fanoušků (v neděli proti Mladé Boleslavi 15.174 a ve středu proti Litvínovu 14.138). Sparta velmi často právě na těchto zápasech zaznamenává rekordní návštěvu sezony v základní části. Důvod je prostý. Na hokej chodí i ti, kteří normálně na hokej nechodí.

Co víc, každý rok vypadá kompletní balíček celé akce čím dál tím lépe. Letos zaujali organizátoři naprosto famózním úvodním ceremoniálem, ve kterém připomněli nejtragičtější události v České republice z posledních let. Mezi ně patřilo například tornádo na Moravě nebo lesní požár v Českém Švýcarsku, kde zasahovalo tisíce profesionálních i dobrovolných hasičů.

Událost typu Sparta vzdává hold jen ukazuje, jak napřed Sparta oproti ostatním klubům v českém hokeji v oblasti marketingu je. Je jasné, že organizace některých akcí si žádá nemalé finanční náklady, které si všechny kluby dovolit nemohou. Ale není to jen o penězích. Je to o přístupu, jít fanouškům naproti.

Každá akce, která má podobný přesah přes mantinely, je velkou reklamou nejen samotného klubu, ale celé ligy. Vůbec bych se nebránil tomu, kdyby marketingoví  pracovníci Sparty pořádali semináře a vyučovali ostatní. Tady se to nabízí. Čtrnáctý ročník unikátní akce, která se vyrovná klubům v NHL je tomu důkazem.

Zdroj: HC Sparta Praha

Pokračovat ve čtení

Oblíbené