Reklama

Další zákeřnost ze strany Hamiltona a Mercedesu! Co se stalo v kvalifikaci a jak dopadla?

Sobotní kvalifikace na nedělní Velkou cenu Maďarska přinesla další kontroverze a především hraniční a zákeřné chování ze strany Mercedesu. Po tomhle bude již solidně rozjetá mediální válka jistě pokračovat. Navíc jsme v kvalifikaci byli svědky další nehody a červených vlajek.

V neděli nás čeká již jedenáctý závod v kalendáři mistrovství světa vozů formule 1. Za sebou máme sobotní kvalifikaci, do které však nezasáhl Mick Schumacher. Patnáct minut před koncem třetího tréninku totiž boural a výrazně poškodil svůj monopost, a to včetně převodovky.

První část kvalifikaci přinesla vskutku poklidný průběh. Nikterak překvapivě nepostoupil do druhé části Nikita Mazepin, jenž odstartuje devatenáctý. Do Q2 se nedostaly také oba dva vozy Williamsu (18. Latifi, 17. Russell). Šestnáctý do nedělního závodu vyjede Júki Cunoda na monopostu Alpha Tauri.

V druhé části jsme byli svědky nehody, jejíž aktérem byl Carlos Sainz. Šestadvacetiletý Španěl doplatil na přetáčivost Ferrari a zakončil své působení v kvalifikaci v zatáčce číslo 14.

Na okruhu byly vyvěšeny červené vlajky a zhruba na deset minut byla kvalifikace pozastavena. Do dalšího průběhu Sainz nebyl schopen zasáhnout. Kromě něj do Q3 nepostoupili ani oba piloti Alfy Romeo (14. Giovinazzi, 13. Räikkönen), Lance Stroll a Daniel Ricciardo, kterého o postup do závěrečné části připravil Sebastian Vettel rozdílem pouhých 77 tisícin sekundy!

Velkou hořkost a o to větší kontroverzi přinesla právě třetí část kvalifikace. Do posledního rychlého kola se chystal Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen a Sergio Pérez. Nutno podotknout, že už při výjezdu z boxové uličky to právě Hamilton takzvaně slušně “zašpuntoval”.

V out lapu poté došlo k velmi hraničnímu chování, a to především ze strany Hamiltona. Během tohoto výjezdového kola jezdci Mercedesu oba piloty Red Bullu výrazně zdržovali za sebou.

Verstappen naštěstí stihl najet do onoho rychlého kola ještě před vypršením časového limitu a měl tak šanci zabojovat o pole position. To se ale nedá říct o druhém jezdci Red Bullu, jemuž “díky” tomuto vybržďování chybělo několik sekund. Respektive nestihl přejet cílovou čáru před vypršením níže uvedeného časového limitu.

Finální část kvalifikace má totiž 12minutový limit, během kterého mohou piloti zajíždět rychlé časy. Hamilton, Bottas, Verstappen a Pérez vyjeli ke svému poslednímu ostrému pokusu zhruba 2 a půl minuty před koncem kvalifikace.

Je však zapotřebí podotknout, že z toho tak úplně nelze vinit stáj Mercedes. Red Bull totiž mohl z boxového stání vyjet dřív a nic z toho by se nestalo, to zaprvé. Druhým nezvratným faktem je, že Bottas poté v out lapu dojel Ocona, a tak jezdcům Mercedesu vlastně nic moc jiného nezbývalo.

Každý pilot totiž chce mít pro svůj kvalifikační pokus tzv. Clean air, nebo-li čistý vzduch. Navíc tím žádné pravidlo porušeno nebylo. Existuje časový limit, který objasňuje, jak dlouho může strávit pilot na trati v rámci jednoho kola. A tyto limity jsou pokaždé určeny před samotnou kvalifikací.

Tohle pravidlo se ovšem týká pouze dojezdových kol, nikoliv out lapu. Navíc se před Oconem nacházeli i další jezdci, konkrétně tedy Fernando Alonso a Lando Norris.

V následném rozhovoru označil kvalifikaci za úžasnou, načež se dočkal výrazného bučení ze strany fanoušků na tribunách. “Byla to úžasná kvalifikace, jsem rád za pole position. Bučení mi nevadí, naopak mě motivuje.”

Hamilton byl také překvapen, že ostatní piloti v nejlepší desítce vyrazí do zítřejšího závodu na nejměkčí specifikaci pneumatik označené červenou barvou. Jezdci Mercedesu jsou jedinými, kdo na startu obuje pneumatiky střední tvrdosti.

Jak tedy vypadá složení nejlepší desítky na startovním roštu? 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen, 4. Pérez, 5. Gasly, 6. Norris, 7. Leclerc, 8. Ocon, 9. Alonso, 10. Vettel.

Zdroj: F1 Živě

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

    • Dobrý den, v minulém závodě se jednalo o experiment, sprintovou kvalifikaci, nový formát závodního víkendu. V Maďarsku se F1 vrátila k tradičnímu formátu. Sprintové kvalifikace se ale ještě letos dočkáme, a to hned dvakrát. Poprvé v září, kdy se pojede Velká cena Itálie, a poté na začátku listopadu, kdy je naplánována Velká cena Brazílie.

      • Dobrý den,slušelo by se, kdyby jste nazýval věci pravými jmény. Hamilton neporušil žádné nařízení ani pravidlo. Není určeno ani tempo ani způsob jízdy. A jak sám uvádíte, na poslední část kvalifikace bylo 12 minut a nikdo Red Bullu nebránil na dráhu prostě vyjet včas. Že Red Bullu nevyšly jejich spekulace s časem je jen jejich smůla. Přivítal bych nějakou objetivitu ve Vašich článcích.

  1. Hamilton je zakomlexovany, arogantni dement, bohužel v jeho případě se naplno ukazuje, že černí by rádi ovládli bílé.

  2. Hamilton je parchant který jde přes mrtvoly jen aby vyhrál.Přeji mu smrtelnou havárii,aby byl od hajzla pokoj.

    • Ty jsi pěkně vymaštěný debil! Totální bezmozek. Potřeboval by jsi pořádně dostat pěstí do palice, aby se Ti rozsvítilo!

    • Karliku davej radši pozor na cestě ty abys náhodou nenaboural!To co tady píšeš je vrchol debility.Prat někomu smrt si myslím trošku pod tvoji úroveň.Co myslíš karlicku:)?proč nekamenujes strolla který sestřelil leclerca?Jo on vlastně není černej že ty rasisto!Bez si dát radši dorticek a zeptej se maminky jestli můžeš koukat na pohádky.

    • Hamiltona rád nemám,ale tohle mu přát snad ani nemyslíte vážně.Je to arogantní člověk, ale tohle?????

  3. Článek je hodně sprostá manipulace s fakty. Když jezdci v Q3 vyjížděli k druhému pokusu, při nájezdu na cílovou rovinku měla první osmička jezdců mezi sebou zhruba stejné rozestupy. Je to proto, aby jeli v čistém vzduchu a auto aby mělo maximální adhezi. Takže Hamilton nic nešpuntoval. A pokud měli jezdci Red Bullu pocit, že je Hamilton zdržuje, klidně jej mohli předjet a začít kvalifikační kolo dříve než on. Takže pokud to někdo jezdcům RB podělal, byli to oni sami. A to píšu s tím, že Hamiltona opravdu nemusím, protože jeho výlevy, klekání a podobné aktivity mi jdou proti srsti

  4. Proč se ten “pan BLM” čím dál, tím více chová jako prase? F1 nemá příslušné komise?

  5. Mohl by mě pan novinář a ostatní zde chytře píšící experti sdělit, proč Red Bull nevyslal své jezdce před Mercedesy, aby podobné taktice zabránil?

    • Přesně tak – mohli vyrazit dřív, jenže každý totiž čeká, jen aby se mohl za někoho “pověsit” a využít slip-stream za svým soupořem a pak to včas vypálit. Navíc nikde není psáno, že RedBully nemohly Hamiltona v out-lapu předjet, když oba piloti viděli, že by to nemuseli stihnout….. Takže přestaňte osočovat Hamiltona, to, co udělal, nebylo VŮBEC nic proti pravidlům ani dobrým závodnickým mravům…..

  6. Mercedes a černoch Angličan za volantem. To je jistý úspěch. Navíc když jim fair play vůbec nic neříká. Účel světí prostředky a pravidla jsou pro hlupáky, kteří je chtějí dodržovat.

    • Když jste tak znalý pravidel, tak nám nevědomým vysvětlete, které pravidlo porušil. Nemusíte citovat, stačí vlastními slovy.

      • Porušil fair play. Říká vám to něco? Proč brání jiným zajet tak, jak by chtěli. Rossi, Schumi, Hamilton, Marquez…. Vše křiváci. Srovnej Bayliss, Stoner, Sainz, Stewart,…. že se tihle nechovají tak prasácky. A to nemluvím o road racing…. McG, Dunlop, Hutchinson, atd. Takoví jako Hamilton vedou F1 do sr.. ček. Zpět Eclestonea!

  7. Tohle brzo bude mít jedinou variantu vývoje. Hned po startu nějaký bažant mercka rozstřelí. Příští závody další nováček. … Arogantní hňup brzy dozávodí.

  8. Autor článku bude zcela jistě odborník. Ale jo,je taková doba,vím o tom prd,tak tak mrsknu blábol s vykčníkem

  9. Tak nevím,zda je F1 vůbec ještě sport,ale všeobecně platí,že ve sportu nemají politika a různé prasácké praktiky co dělat.

  10. Dobrý den, vzhledem k tomu, že Red Bull skutečně mohl poslat své piloty na závodní okruh dříve, byl článek upraven.

  11. Hamiltona bych už dávno poslal pryč.Je to jenom veš díky stáji s dobrým zázemím.Ať to zkusí v jiné stáji a je v prd..i.A může klečet na všech čtyřech.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené