Motorsport
Byla to noční můra! Leclerc jmenoval zásadní faktory, které udělaly Velkou cenu Kataru nesnesitelnou
Velká cena Kataru zůstane v paměti fanoušků, týmů, jezdců a vlastně všech, jež mají s F1 co dočinění hodně dlouhou dobu. Během závodu panovaly na mezinárodním okruhu Lusail nesnesitelné podmínky. A právě k tomuto tématu se podobně jako další jezdci vyjádřil i Charles Leclerc.
Velká cena Kataru zůstane v paměti fanoušků, týmů, jezdců a vlastně všech, jež mají s F1 co dočinění hodně dlouhou dobu. Během závodu panovaly na mezinárodním okruhu Lusail nesnesitelné podmínky. A právě k tomuto tématu se podobně jako další jezdci vyjádřil i Charles Leclerc. Pilot Ferrari vysvětlil, co vše bylo během závodu špatně a proč byl závod pro všechny tak obtížný.
Byl to vskutku výjimečný závod. Je naprosto jisté, že Velkou cenu Kataru si všichni, jež mají co dočinění s F1 budou navždy pamatovat. Jenže ne zrovna v dobrém světle.
Průběh celého závodního víkendu ovlivnily traťové limity. Nutno podotknout, sága ohledně této problematiky nebere konce a už jen ona sama kazí závody Formule 1. V Kataru toho ale bylo špatně mnohem víc.
FIA ve spolupráci s Pirelli ještě před závodem potvrdila, že z hlediska bezpečnosti budou jezdci na jedné sadě gum odjet pouze 18 kol.
Dodavatel pneumatik pro F1 totiž neměl svůj produkt v takovém stavu, že týmům mohl povolit standardní průběh velké ceny. Jednotlivé sady pneumatik, v závislosti na tom, jak je měli jednotliví jezdci opotřebované, pak měly stanovený maximální počet kol, jež na nich jezdci mohli ujet.
Důvodem byl položený asfalt, který byl na pneumatiky Pirelli velice drsný. No a v kombinaci s pyramidovými obrubníky bylo o devastaci gum postaráno.
Když pak vezmeme v potaz obrovské horko, které v Kataru panovalo, bylo to pro jezdce vskutku peklo. A to pořádné. O drsných podmínkách jsme psali už v jednom z předchozích článků, piloti zkrátka měli co dělat, aby závod vůbec dokončili.
O tom všem v pozávodním rozhovoru mluvil Charles Leclerc, který Velkou cenu Kataru dokončil na pátém místě. Podle něj kombinace všech těchto faktorů udělala katarský podnik nesnesitelným.
Traťové limity, vysoké tempo a nesnesitelné horko
„Myslím, že to byl nejtěžší závod v kariéře každého jezdce Formule 1. A nevěřím nikomu, kdo říká, že nebyl. Pokud se příští rok ocitneme ve stejné situaci, budeme to (všichni jezdci) muset mezi sebou probrat,“ řekl Leclerc.
Pilot Ferrari jako nejpodstatnější fakt zmínil, že všichni jezdci museli kvůli onomu výjimečnému pravidlu FIA absolvovat tři zastávky v boxech. Pokud by jeden z jezdců přešvihl limit 18 kol pro jednu sadu pneumatik, byl by ze závodu diskvalifikován.
Pro jezdce to tedy znamenalo žádný management pneumatik ve vysokých rychlostech. Naopak museli jet po celou dobu Velké ceny Kataru ve vysokém tempu, prakticky jedno kvalifikační kolo za druhým. A co se týče samotných podmínek na trati?
„Nejde ani o fyzickou přípravu, prostě dehydratace je v tu chvíli na takové úrovni, že vidíte mnohem hůř, vaše tepová frekvence letí ke hvězdám a je velmi těžké tohle všechno kontrolovat.
Jste hodně dehydratovaní. Nemůžete se ani napít, protože voda se promění v čaj nebo cokoli jiného, jelikož máte (ve voze) přes 60 stupňů. Je nesmírně obtížné se hydratovat a při působení g-sil nevidíte tak dobře,“ řekl Leclerc zcela otevřeně.
„Také v případě limitů na trati se bavíme o centimetrech při rychlosti 280 km/h. Už v kvalifikaci, když jsme ještě čerství, je těžké je respektovat, ale na konci závodu je to pak úplná noční můra,“ dodal závěrem.
Zdroj: F1 TV, Twitter / X, Canal+ Sport
-
Bojové sportypřed 2 dny
Nádhera, Vánoce jsou tady. Paige VanZant opět potěšila fanoušky, spolu s ní se odhalila polská kráska, od níž se to nečekalo
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Slavia řeší odchody. Tito hráči mohou v zimě opustit Eden. Jsou mezi nimi mladíci i hráči známých jmen
-
Chance Ligapřed 5 dny
Jan Bořil: S platem jsem šel hodně dolů. Měl jsem horší plat něž někteří kluci v béčku
-
Chance Ligapřed 2 dny
Vyhrála Slavia boj o jeden z největších talentů v lize? Do Hradce má poslat 40 milionů korun