Spojte se s námi


Motorsport

Blog F1: Je rozhodnuto o titulu? Další selhání Ferrari, skvělý Mercedes a vítěz Verstappen. Co ukázala Velká cena Francie?

Komentář: Velká cena Francie byla již dvanáctým podnikem letošní sezóny, jež ovládl Max Verstappen na Red Bullu. Nizozemský pilot tak má na čele šampionátu výrazný bodový náskok, Charles Leclerc totiž v závodě boural z prvního místa. Co tedy přinesla Velká cena Francie?

Publikováno

dne

Komentář: Velká cena Francie byla již dvanáctým podnikem letošní sezóny, jež ovládl Max Verstappen na Red Bullu. Nizozemský pilot tak má na čele šampionátu výrazný bodový náskok, Charles Leclerc totiž v závodě boural z prvního místa. Slavit může také Mercedes se dvěma vozy na stupních vítězů, na bodech skončili také oba monoposty Alpinu a McLarenu. Co tedy přinesla Velká cena Francie?

Velká cena Francie na okruhu Paula Ricarda nám opět nabídla a ukázala mnohé. Podrobíme-li tedy dvanáctý podnik letošní sezóny našemu klasickému drobnohledu, zjistíme mnohé. Například to, že řeči o titulu nyní dostaly reálné základy a také to, že Mercedes se vrací do boje o vítězství.

Velmi zklamaní ale budou fanoušci Leclerca a Ferrari, jenž v 18. kole přečasně ukončil své působení ve Velké ceně Francie. Skvělý výkon ve Francii podal Fernando Alonso, který opět prokázal, že do Formule 1 stále patří. Můžeme očekávat znovuzrození McLarenu?

Sedmé vítězství pro Verstappena

Pilot Red Bullu si ve Francii dojel už pro své sedmé vítězství v letošní sezóně, přičemž tomu velmi napomohl právě Leclerc. Verstappen však předvedl konzistentní výkon a i přes pomalý Red Bull v zatáčkách si dojel pro první místo.

Po Leclercově odstoupení měl čtyřiadvacetiletý Nizozemec závod takřka ve svých rukou a na konci Velké ceny Francie se těšil pohodlnému desetisekundovému náskoku na druhého Lewise Hamiltona.

Nutno podotknout, je zapotřebí Red Bull pochválit za rychlou reakci a agresivní strategii, když v 16. kole povolala Verstappena do boxů v rámci pokusu o undercut na Leclerca.

Leclercova havárie, geniální strategie Red Bullu

Naprosto šokující moment, který z Velké ceny Francie udělal další výjimečnou podívanou letošního ročníku F1. Proč k tomuto momentu ovšem vůbec došlo? Verstappen se v několika prvních kolech držel těsně za Leclercem a dařilo se mu na něj vyvíjet skutečně veliký nátlak.

Red Bull byl ve Francii velmi silným vozem zejména na rovinkách, v zatáčkách měl Verstappen se svým monopostem mnohem větší problémy než první Leclerc na Ferrari. A také nejspíše díky tomu se úřadujícímu šampionovi nepodařilo lídra závodu zdolat přímo na trati.

V patnáctém kole tak Verstappen na Leclerca ztrácel 1,5 sekundy, načež nejvíce ztratil ve 13. a 14. kole, kdy byl pomalejší o téměř čtyři a poté tři desetiny sekundy. Na konci patnáctého kola činila ztráta už 1,8 sekundy.

Red Bullu se tak nabízela jediná možnost, jak se v závodě před Leclerca dostat – undercut. Na konci šestnáctého kola tak rakouský tým povolal svého jezdce do boxů kvůli výměny pneumatik. Agresivní, ale přitom naprosto logická strategie.

Otázkou zůstává, zda Ferrari v tomto okamžiku neprováhalo svou šanci zastavit. Leclerc totiž začal v porování s výjezdovým kolem Verstappena ztrácet, a to v důsledku potíží s přehříváním pneumatik. Red Bull tedy předvedl vskutku skvělé načasování a opět zúročil zkušenosti z minulého roku, kdy bojovali s Mercedesem o titul.

Verstappenův povedený pit-stop

Pit-stop trval 2,4 sekundy, Verstappen se na trať vrátil za šestého Landa Norrise na McLarenu. Ferrari se zkrátka bálo o svou track position, a tedy že by dřívější zastávkou v boxech Leclerc přišel o své vedení. Jenže faktem je, že ponechat Leclerca na dráze s opotřebovanými pneumatikami, které se mu navíc přehřívali bylo tou horší a nežádoucí alternativou.

Verstappen totiž po absolvování pit-stopu ztrácel na Norrise před sebou přes 1,6 sekundy, během několika zatáček však dokázal tuto ztrátu nejen eliminovat, ale Norrise předjet. Byť samozřejmě – Verstappen měl obuty čerstvé, ale tvrdé pneumatiky. Ferrari v tu chvíli pochopilo, že náskok, který měl Leclerc na bezpečný pit-stop, aby i nadále v konečném zúčtování zůstal před Verstappenem, byl pryč.

Dlužno dodat, Verstappen velmi rychle stahoval také pátého Fernanda Alonsa. Ferrari v čele s Leclercem tak chtělo ještě na dráze získat onen bezpečný náskok na absolvování pit-stopu zpět. V tomhle momentu se ale opět dostáváme ke tragickému plánování Ferrari a špatnému načasování svých zastávek v boxech.

Mamma mia, Leclerc bourá z prvního místa!

A to, co se následně stalo, je více než logický důsledek snahy Ferrari. Na opotřebovaných pneumatikách, které Leclercovi navíc začaly tzv. puchýřkovat, jel pilot Ferrari dalece za maximem svých možností. 18. kolo, zatáčka číslo 1, slabší přítlak, Leclerc zkrátka „ztratil zadek“ svého monopostu.

Výsledek? Šokující havárie, infarkt pro fanoušky Ferrari a další zkažený závod.

Můžeme závodit ve Francii označit za další selhání Ferrari?

Leclerc v následném rozhovoru přiznal, že za jeho kolizí nestojí žádná technická závada, nýbrž obyčejná jezdecká chyba. Můj osobní názor je ale takový, že Ferrari mělo na situaci reagovat lépe. Podobně jako Red Bull, byť samozřejmě – po bitvě je každý generálem, jak se lidově říká.

Kritika Ferrari ale je na místě. Opět a bohužel. O tom, jak by nejtvrdší specifikace pneumatik fungovala na Leclercově voze můžeme jen spekulovat, avšak Red Bullu Maxe Verstappena seděla skvěle. Následného safety caru samozřejmě využila řada jezdců k zastávce v boxech. Pokud ale bylo jasné, že Leclercovi jeho pneumatiky už příliš dlouho nevydrží, nebylo na co čekat.

Ostatně si troufnu říci, že jeden z faktorů, proč se Leclerc v zatáčce číslo 1 neudržel na trati, je právě opotřebení pneumatik a velký tlak na to uzmout si nazpět časovou výhodu pro absolvování pit-stopu. Byť se na opotřebovaných pneumatikách jednalo o nereálný scénář.

Track position je samozřejmě jedna věc, jenže pokud v daný okamžik existuje řada dalších faktorů, na základě kterých by bylo dobré svou strategii trochu pozměnit, je trestuhodné vyčkávat. V tomhle ohledu je plánování Red Bullu opravdu ukázkové a zkušenosti z boje o titul zkrátka jdou vidět.

Namísto hladového a odvážného Ferrari prahnoucího po titulu jsme tak opět viděli tým, který se zřejmě bolí udělat jakýsi klíčový krok. Abychom si tedy odpověděli na výše uvedenou otázku, zda můžeme závod ve Francii označit za další selhání – no vlastně ano.

Vždyť Leclerc vyrobil fatální jezdeckou chybu a tým opět nebyl schopný dostatečně reagovat na vyvíjející se situaci v podobě stále rychlejší degradace pneumatik. A to i navzdory geniálnímu tahu Red Bullu.

Rozhodla Velká cena Francie o titulu?

Jak hovoří konkrétní čísla? Verstappen ziskem prvenství odskočil Leclercovi v pořadí šampionátu jezdců už na rozdíl 63 bodů! A to je v polovině sezóny vskutku velká ztráta. Kdyby tedy Leclerc následující dva závody vyhrál a Verstappen oba nedojel, stále bude čtyřiadvacetiletému Monačanovi chybět 13 bodů na první místo.

Ano, do konce letošní sezóny stále zbývá ještě deset závodů a stále je to Formule 1, která dokáže přinášet skutečně hollywoodské příběhy. Verstappen je však natolik zkušený a Red Bull natolik silný, že nějaká brutální změna stavu je momentálně méně pravděpodobná.

Nadějí pro Ferrari však je, že se jim povedlo přinést relevantní a úspěšné upgrady. Především co se týče podlahy. Navíc můžeme jen s nadšením očekávat, co přinese povinná letní přestávka a s jakou formou se týmy vrátí do Belgie.

Takto každopádně vypadá pořadí v Poháru konstruktérů a šampionátu jezdců. Verstappen si prozatím bezpečně stráží své první místo, Mercedes se bodově přiblížil Ferrari. Dlužno dodat, Leclerc měl po Velké ceně Austrálie, když se ještě nacházel na prvním místě, 46bodový náskok na Verstappena. Nyní je Leclerc druhý a ztrácí bodů 63.

Skvělý den pro Mercedes

Je to poprvé v sezóně, co se Mercedesu podařilo oba své piloty dostat na stupně vítězů. Verstappena tak na pódium doprovodili Lewis Hamilton a George Russell. Pro sedminásobného mistra světa je to dokonce už čtvrtý závod v řadě, ve kterém dojel na stupních vítězů.

Německá stáj také do Francie přivezla nové upgrady a rovněž se zaměřila na podlahu. A aktuálně to vypadá, že se Mercedesu skutečně daří vracet zpět do hry o vítězství. V sobotní kvalifikaci sice tempo Hamiltona a Russella nevypadalo vůbec dobře, v závodě se ovšak oběma pilotům dařilo.

Pokud tedy Mercedes zvládne přivést další úspěšné upgrady, díky nimž navýší také výkon svých monopostů, můžeme se po letní přestávce těšit na souboj tří nejlepších týmů.

Oba Alpiny i McLareny na bodech

Úspěšný závodní víkend mají za sebou také Alpine a McLaren. Alonso ve Francii obsadil šestou příčku a byl tak nejlepším jezdcem z onoho „zbytku světa“, Esteban Ocon dojel osmý. Vcelku pozitivně skončila Velká cena Francie také pro McLaren.

Lando Norris proťal cílovou čáru jako sedmý, Daniel Ricciardo dojel na okruhu Paula Ricarda devátý. Pro britskou stáj z Wokingu však pozitivně hovoří i velký technický balíček, který do Francie přivezla.

V průběhu dalších několika závodů by se tedy měl McLaren konečně zase zvednout, když se zdá, že aktuální koncept už je něčím, za co se parta okolo Norrise nebude muset stydět, a který jim umožní auto nadále vyvíjet k dokonalosti.

Aston Martin uzavřel bodovanou desítku

Lance Stroll a Sebastian Vettel svedli v samotném závěru Velké ceny Francie opravdu parádní souboj. Čtyřnásobný mistr světa chtěl ukořistit Strollovu desátou příčku a nechybělo mnoho, aby se týmoví kolegové nesrazili.

Kanadský závodník tak pro svůj tým získal alespoň jeden bod, celkově vzato je však Aston Martin nejhorším týmem ve Formuli 1. A tomu odpovídá také nálada v týmu. Podle posledních spekulací není jisté, zda Vettel prodlouží stávající kontrakt, tým Lawrence Strolla také není zrovna v ideální finanční situaci.

K-Mag viking start

Absolutně fenomenální – takto lze bezpochyby bezpečně interpretovat počínání Kevina Magnussena na startu Velké ceny Francie. Pilot Haasu startoval kvůli výměně komponent na pohonné jednotce až ze samotného chvostu startovního pole a během úvodního kola si polepšil hned o sedm pozic!

Dánský pilot ovšem ze závodu po 37 kolech odstoupil, na vině je vzájemný kontakt s Nicholasem Latifim (Williams). Ten však po třech dalších kolech odstavil svůj vůz také. Americký tým ve Francii žádné body nezískal, Mick Schumacher dojel patnáctý.

Red Bull a další nejrychlejší pit-stop

Pokud má Red Bull ještě něco, v čem je z celého startovního pole asi jasně nejlepší, jsou to zastávky v boxech. Po závodě v Austrálii, Miami a Monaku je to pro rakouskou stáj už počtvrté, kdy dostali cenu DHL Fastest Pit Stop Award za nejrychlejší zastávku.

Tentokrát je to výměna pneumatik u Verstappena, a to z 16. kola. Nejvážnějším konkurentem Red Bullu je zatím McLaren, který si pro nejrychlejší pit-stop došel už třikrát.

Závěrem Carlos Sainz a znovu to Ferrari

Španělský pilot ve službách Ferrari dojel ve Francii pátý, tento závod ale i z jeho strany ponese určitou pachuť hořkosti. Při zastávce v boxech jej totiž jeho tým vypustil nebezpečně do jízdy jednoho z vozů stáje Williams, za což Sainz následně od ředitelství závodu inkasoval pětisekundovou penalizaci.

Ve 41. kole pak svedl zajímavý a úspěšný souboj o třetí místo se Sergiem Pérezem, načež ho o dvě kola později jeho tým povolal do boxů. Tehdy si Sainz odbyl svou penalizaci a obdržel sadu středních pneumatik, na které měl poté opravdu neskutečné tempo.

Sainz zajel nejrychlejší kolo závodu a právem si tak vysloužil jeden extra mistrovský bod. V týmovém rádiu však zněl Sainz naštvaně, když se ho tým z třetího místa rozhodl stáhnout k výměně pneumatik. Otázkou zůstává, zda by to jeho obuté pneumatiky vydržely až do konce, či nikoliv. A v důsledku těchto obav jej tým povolal do boxů.

Další závod má Formule 1 na programu v neděli 31. července a půjde o poslední podnik před povinnou letní pauzou. Doufejme tedy v další atraktivní podívanou, pojede se totiž na maďarském Hungaroringu.

Zdroje: F1, Sky Sports, Motorsport

Reklama

Motorsport

Luca Marini pro Ruik: Jaké je to pracovat s Valentinem Rossim? Nevlastní bratr legendy MotoGP popisuje speciální vztah

Luca Marini, nevlastní bratr Valentina Rossiho se v exkluzivním rozhovoru pro Ruik rozpovídal o tom, jak vlastně s legendou MotoGP spolupracuje, poskytl nám také svůj pohled na jeho dosavadní kariéru a prozradil, co je pro něj jako jezdce zcela nejdůležitější.

Publikováno

dne

Luca Marini, nevlastní bratr Valentina Rossiho se v exkluzivním rozhovoru pro Ruik rozpovídal o tom, jak vlastně s legendou MotoGP spolupracuje, poskytl nám také svůj pohled na jeho dosavadní kariéru a prozradil, co je pro něj jako jezdce zcela nejdůležitější.

Pětadvacetiletý italský závodník přestoupil do královské kubatury MotoGP až v loňském ročníku, když strávil hned šest sezón v šampionátu Moto2. V této kategorii však Marini mistrovský titul nikdy nezískal, jeho největším úspěchem je druhé místo ze sezóny 2020. Jak tedy hodnotí svou dosavadní kariéru?

„Já myslím, že mám za sebou prozatím dobrou kariéru a jsem docela spokojený. Samozřejmě byly věci, které jsem mohl udělat lépe, ale nikdy to pro mě nebylo lehké, protože jsem startoval přímo z šampionátu Moto2,“ vysvětluje Marini v rozhovoru pro vybraná média, včetně Ruiku.

„Upřímně, rád bych si prošel třídou Moto3, protože si myslím, že je to velmi dobrá kategorie. Podle mého názoru to dá pilotům mnoho zkušeností. Já ale tuto kategorii přeskočil, jelikož jsem na ni byl příliš velký a z toho důvodu pro mě bylo nemožné zde závodit. Takže jsem rovnou přešel do Moto2, kde pro mě bylo vše lepší a lehčí.

Začátek kariéry pro mě ale nebyl lehký. Sice jsem pracoval s lidmi, kteří byli velmi příjemní a i práce s nimi byla velmi dobrá. Ale bohužel to nebyl oficiální tým (Forward Racing Team). Takže jsem tam nasbíral nějaké zkušenosti a poté přestoupil ke Sky Racing Team VR46, se kterým jsme dosáhli na úžasné věci. Hodně jsem tam vyrostl a myslím, že sezóna 2020 pro mě byla velmi dobrá. A až na události ke konci roku jsem byl spokojený,“ popisuje Marini svou kariéru.

Vliv Valentina Rossiho

Marini aktuálně závodí pro tým Mooney VR46 Racing Team a jak je už z názvu patrné, jedná se o tým italské legendy MotoGP. V průběhu rozhovoru Marini přiznává, že pracovat s Rossim je zkrátka něco, co musí pomoci každému jezdci.

Na jednu stranu se pro Mariniho jedná o určité břemeno – následovat nemalý rodinný úspěch v MotoGP. Ať totiž chce nebo ne, častokrát se stává, že je s Rossim co do výkonů na trati a jízdního stylu srovnáván.

Na stranu druhou je to pro Mariniho skvělá reference. Jak tedy odpověděl na otázku, která týkala právě Rossiho vlivu?

„Samozřejmě je to těžké, protože je to jedno z témat, které je probírané. Ale už jsem se s tím naučil pracovat. Je to zkrátka čest, využitá příležitost, šance k tomu promluvit si s ním tak, jak jiní jezdci nemohou, protože můžeme jít ve všem mnohem více do hloubky,“ přiznává Marini.

„Je fantastické sdílet s ním ty pocity, mít zpětnou vazbu na fungování pneumatik, trať nebo soupeře. Pokud jde o rady, je to opravdu něco úžasného. O takových tématech se sice můžete bavit i s ostatními jezdci, bratr vám ale přece jen dá vždy něco víc.

Zvláště, když jsem začal závodit v mistrovství světa. Hodně mě sledoval, zejména v mých prvních letech. A to bylo skvělé, jelikož to bylo pro mě všechno úplně nové. Když mi poskytne nějakou radu, musím být dobrý natolik, že ji dokážu použít. Jedna věc je něco říct a druhá to provést. A to je někdy velmi obtížné,“ uvedl.

Marini je vskutku všestranným sportovcem

Závodník týmu Mooney VR46 Racing Team už ve svém životě vyzkoušel mnoho sportů a přiznal, že si v dětství nikdy nemyslel, že se stane jezdcem MotoGP. Podle jeho vyjádření se zkrátka snažil užít si každý moment a dělat svou práci, respektive svůj koníček nejlépe, jak mohl.

„Když jsem byl dítě, nikdy jsem si nemyslel, že se stanu jezdce MotoGP. Snažil jsem si užívat každý moment, užívat si to, co miluji. Díky mým rodičům jsem si prošel mnoha sporty – fotbalem, lyžováním, snowboardingem, vyzkoušel jsem opravdu hodně věcí. Vždy jsem se prostě chtěl cítit dobře, cítit ty správné emoce,“ vzpomíná Marini na své dětství a dospívání.

„Takže to, co momentálně chci je pokračovat přesně v tomhle. Podobné pocity jsem cítil i v motokrosu, ale když jsem začal závodit na mistrovství světa, to pro mě nakonec bylo vším. Úroveň je tady větší, tlak je vyšší a je toho mnohem více, co musíte obětovat. Ale potom je odměna za ono úsilí o to větší. To je moje motivace a nikdy jsem se nikde necítil tak, jako na motorce,“ má jasno rodák z Urbina.

Plány do budoucna, denní rituály

Řecký kolega Panos Seitanidis z portálu Gazzetta.gr poté v průběhu rozhovoru vyslovil otázku, co vlastně jezdec MotoGP, v tomto případě tedy Marini, musí dělat každý den, aby se i nadále zlepšoval.

„Snažím se zkrátka pracovat se svým týmem. Ze všeho nejdřív se snažíme přijít s dobrým plánem ještě před začátkem tréninků. A každý den se snažíme co nejlépe připravit na ten další. Co do osobní stránky se snažím zůstávat v dobré fyzické kondici a myslím, že v letošním roce jsme ve velmi dobré kondici. Přesně v takové, jakou ode mě potřebují.

Snažím se dívat na všechny předchozí závody nebo tréninky, abych lépe porozuměl ideálním jízdním stopám. Snažím se pracovat na veškerých detailech a právě to je to, co určuje výsledný rozdíl,“ popisuje Marini.

Dále také prozradil něco o svých plánech a snech do budoucna. Co je podle Mariniho klíčem k tomu mít dlouhou a úspěšnou kariéru?

„Na motorce se cítím být sám sebou a snažím se užít si každý moment a být šťastnější a šťastnější. Rád zůstávám v paddocku, v kontaktu s týmem a i to mě neustále přesvědčuje o mé lásce k MotoGP. A je důležité tímto směrem pokračovat. Myslím, že tohle je klíč k tomu, abyste měli dobrou a dlouhou kariéru.

Mým snem zatím je vyhrát závod. Myslím si, že vítězství ve Velké ceně je neskutečný pocit, protože v tom daném závodě jste číslem 1. Číslem 1 na celém světě,“ uzavřel.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Jezdec Formule E António Félix da Costa přechází z DS Techeetah do Porsche

Portugalec António Félix da Costa, šampion Formule E v ročníku 2019/2020, mění od nadcházející sezóny své působiště! Přechází z DS Techeetah do týmu Porsche, kde se stane novým týmovým kolegou Pascala Wehrleina.

Publikováno

dne

Portugalec António Félix da Costa, šampion Formule E v ročníku 2019/2020, mění od nadcházející sezóny své působiště! Přechází z DS Techeetah do týmu Porsche, kde se stane novým týmovým kolegou Pascala Wehrleina. Nahrazuje tak Andrého Lotterera, jehož budoucnost v seriálu je tím pádem značně nejistá.

Třicetiletý rodák z Cascaisu v Portugalsku závodí ve Formuli E již od její úvodní sezóny 2014/2015. V pořadově šestém ročníku dominoval a dojel si pro titul mezi jezdci s relativně velkým náskokem 71 bodů na Stoffela Vandoorna, novopečeného mistra světa.

Za svou kariéru ve Formuli E nasbíral celkem sedm vítězství, 16 pódiových umístění a 8 prvních pozic na startovním roštu v 96 startech.

„Je to jako splněný sen. Opravdu se těším, až budu vyhrávat závody pro Porsche,“ vyjádřil se da Costa ke svému přesunu z DS Techeetah do týmu německého giganta. „Mnohokrát v mé kariéře mě vozy Porsche porazily, a to nejen ve Formuli E.

Takže vidím, že Porsche dělá vše proto, aby vyhrávalo. Sdílím stejné ambice a nemůžu se dočkat, až se s týmem sblížím a započneme třetí generaci úspěšně.“

Da Costa u německé automobilky střídá Andrého Lotterera. Několikanásobný vítěz 24 hodin Le Mans zaznamenal svůj nejlepší celkový výsledek v sezóně 2019/2020, kdy se s počtem 71 bodů umístil na osmém místě.

Zatím není jisté, jaká další dobrodružství čekají Lotterera ve světě motorsportu. Němec strávil ve Formuli E celkem pět let. Avšak zatím nepotvrdil, jestli zůstává v šampionátu, či si vydá vstříc jiným výzvám.

Zdroj: FIA Formula E

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Nemyslím si, že by to dávalo smysl, řekl šéf Alfa Romeo o možnosti vstupu jedenáctého týmu do F1

Už je to půl roku co bývalý americký závodník Micheal Andretti, syn šampiona F1 v roce 1978 Maria Andrettiho, zažádal FIA o registraci jeho nového týmu do královny motorsportu od sezóny 2024. Ke vstupu má však stále daleko.

Publikováno

dne

Už je to půl roku co bývalý americký závodník Micheal Andretti, syn šampiona F1 v roce 1978 Maria Andrettiho, zažádal FIA o registraci jeho nového týmu do královny motorsportu od sezóny 2024. Ke vstupu má však stále daleko.

Současný majitel týmu Andretti Autosport je přesvědčen, že nová stáj sportu jen prospěje. Fanoušci by nové dva monoposty na roštu jistě rádi přivítali. Odpor je však slyšet ze současných stájí.

Již dříve Toto Wolff vyjádřil své obavy o dalším týmu „jako Williams“, který bude zaostávat dvě vteřiny za ostatními. Andretti ho však ujistil, že mají prostředky a ambice pro boj o vítězství v závodech.

Skeptický byl i CEO F1 Stefano Domenicali. „Věřím, že je důležité zachovat hodnotu stávajících týmů, protože to může skutečně udělat rozdíl v jejich udržitelnosti.“

Právě finance jsou hlavním důvodem proč se Andretti potýká s odporem. Po každé sezóně se mezi všechny stáje rozdělí prize money a nástup jedenáctého týmu by znamenal, že se ona částka rozdělí na ještě menší díly.

„Kdyby tu bylo jedenáct týmů před třemi lety, dva nebo tři týmy by zkrachovaly. A jakmile by zkrachoval jeden, bylo by to jako domino,“ řekl šéf Alfa Romeo Frédéric Vasseur pro Racer.

„Když jsme se o jedenáctém týmu bavili před třemi lety, vzali jsme si jako příklad Porsche a řekli jsme si, že když se někdo jako Porsche bude chtít přidat do F1 a dělat věci po svém, tak dává smysl pro ně otevřít dveře. Výrazně by to přidalo paddocku hodnotu a byl by to další výrobce motorů.

„Nechci mluvit o Andrettim, protože to není osobní, ale přidat další tým, jenž dělá to stejné, co ostatní bez žádné přidané hodnoty; nemyslím si, že to v dnešní době dává smysl,“ dodal Vasseur.

Čtyřiapadesátiletému Francouzovi se nelíbí ani argument, že americký tým naláká více zámořských fanoušků a sponzorů. „Jeden z největších trhů pro Formuli 1 je dnes Nizozemsko a nizozemský tým nemáme, máme nizozemského pilota.“

Samotné rozhodnutí o vstupu nového týmu ale není na šéfech týmu, ale na FIA a F1. Nám nezbývá než doufat, že zástupce obou organizací Andretti přesvědčí, že jeho projekt má královně motorsportu co dát, a my se tak dočkáme dvou zbrusu nových vozů na roštů.

Zdroj: Racer

Pokračovat ve čtení

Oblíbené