Motorsport
Ohlédnutí Binotta za dosavadním průběhem sezóny: Mohli jsme vyhrát osm závodů
Po dvou sezónách bez vítězství se Ferrari vrátilo zpět do boje o nejvyšší příčky. Z úvodních třinácti závodů zvítězilo ve čtyřech. Šéf týmu Mattia Binotto ale ví, že závodů mohli vyhrát více.
Po dvou sezónách bez vítězství se Ferrari vrátilo zpět do boje o nejvyšší příčky. Z úvodních třinácti závodů zvítězilo ve čtyřech. Šéf týmu Mattia Binotto ale ví, že závodů mohli vyhrát více.
Sezónu začala stáj z Maranella lépe, než se dalo očekávat. V Bahrajnu obsadila první a druhé místo. Po závodě v Austrálii bylo Ferrari jasným favoritem na titul, Leclerc měl v pořadí šapionátu náskok 34 bodů nad druhým Georgem Russellem.
Kdo se naopak trápil byl Red Bull. V Bahrajnu oba monoposty závod nedokončili z technických důvodů v závěrečné fázi závodu. Technické problémy pokračovaly i v Austrálii. Max Verstappen s kouřícím vozem odstoupil ze závodu ve 39. kole.
Nizozemec byl situací výrazně frustrován. Věděl, že má k dispozici velmi rychlé auto, však také přesvědčivě zvítězil v Saúdské Arábii. Nespolehlivost auta mu ale bránila v zisku bodů.
Po VC Austrálie se ale vše změnilo. Verstappen z následujících desíti závodů triumfoval v sedmi. Zbylé tři vítězství si mezi sebe rozdělili Sergio Pérez, Carlos Sainz a Charles Leclerc.
Technické problémy začaly více ovlivnovat Ferrari. Leclerc třikrát odstoupil z čela závodu, dvakrát z technických důvodů (VC Španělska a VC Ázerbájdžánu) a jednou po jezdecké chybě, kdy se roztočil do bariér ve Francii.
Smůla doprovázela i Sainze. Ze závodu v Imole neodjel ani první kolo, po nezaviněné kolizi skončil v kačírku. Stejně jako jeho týmový kolega odstoupil z technických důvodů v Ázerbájdžánu a kvůli hořícímu motoru nedokončil závod na Red Bull Ringu.
Ferrari momentálně ztrácí na Red Bull 97 bodů. A naděje na zisk poháru konstruktérů pomalu mizí.
Vyjádření Binotta
Dvaapadesátiletý Ital z nezdaru svého týmu viní kombinaci nespolehlivosti vozu, jezdeckých chyb a nepovedené strategie. Binottův rozhovor s Auto Motor und Sport odcitoval sever Racing News 365.
„Z dosavadních třinácti závodů jsme vyhráli čtyři. Nebýt našich probémů, mohlo jich být osm. Red Bull měl samozřejmě také problémy se spolehlivostí, ale narozdíl od nás je nikdy nepotkaly když vedli závod.“
Binotto přiznal, že za nespolehlivost SF-75 můžou nové součástky motoru, kterými se Ferrari snaží dohnat ztrátu na rovinkách.
„Platíme daň za obrovský skok ve vývoji vozu. Máme mnohem více nových součástek než Red Bull, potřebovali jsme se na ně dotáhnout.“
Zdroj: Racing News 365
-
Fortuna ligapřed 3 dny
Viktoria Plzeň to myslí s titulovými ambicemi vážně! V létě plánuje přivést zvučné posily a omladit kádr
-
Hokejpřed 2 dny
Hit jako přejetí vlakem! Gudas takto po pár vteřinách v národním týmu sestřelil finského útočníka
-
Fortuna ligapřed 1 dnem
Jan Mejdr končí ve Spartě! Jeho odchod z klubu potvrdil sám agent, spekuluje se o angažmá v rámci ligy, ale i v zahraničí
-
Fortuna ligapřed 4 dny
Milan Baroš o zájmu Sparty: Měl jsem od Křetínského smlouvu na stole a mohl jsem si tam napsat částku, jakou jsem chtěl