Spojte se s námi


Motorsport

Velká havárie, červené vlajky a překvapivý vítěz: To byla Velká cena Itálie 2020!

Závodní okruh Monza už ve své dlouholeté historii zažil nespočet dramat a strhujících, ba dokonce infarktových situací. Dnešní závod nebyl výjimkou. Fanoušci se dočkali neuvěřitelného závodu, který musel být kvůli velké kolizi Charlese Leclerca dokonce na půlhodiny zastaven!

Publikováno

dne

Závodní okruh Monza už ve své dlouholeté historii zažil nespočet dramat a strhujících, ba dokonce infarktových situací. Dnešní závod nebyl výjimkou. Fanoušci se dočkali neuvěřitelného závodu, který musel být kvůli velké kolizi Charlese Leclerca dokonce na půlhodiny zastaven!

Hamilton má lepší podmínky. Mercedes Hamiltona jednoznačně upřednostňuje před Valtterim Bottasem. V Mercedesu se jezdí pouze na Lewise. Ještě na začátku sezóny převládaly mezi fanoušky F1 tyto názory. Po několika odjetých závodech se však začínají objevovat naprosto odlišná mínění.

Dokonce i podle fanoušků Mercedesu zkrátka Bottas Hamiltonovi nestačí. Dnes to byl právě finský pilot, kdo po další týmové porážce v kvalifikaci velmi odhodlaně tvrdil, že na italském okruhu je to do první zatáčky daleko a stát se může cokoliv.

Hamilton, Bottas, Sainz, Pérez, Verstappen, Norris, Ricciardo, Stroll, Albon, Gasly. Takto vypadala první desítka na startovním roštu. Co se finskému pilotovi musí nechat, to je jeho odhad. Na startu se toho přihodilo opravdu hodně.

Valtteri zřejmě zaspal a odstartoval velmi zle. Kolem něj se stačil prohnat Sainz, Pérez, Verstappen i Lando Norris. Perfektní start však předvedli oba jezdci McLarenu – Sainz byl po startu druhý, Norris hned za ním.

Tragicky začal závod pro domácí stáj z Maranella. V šestém kole totiž Sebastianu Vettelovi doslova shořely brzdy. Druhým odpadlíkem se stal Kevin Magnussen ze stáje Haas. Ten měl podle jeho slov něco rozbitého na autě.

Právě v tomto okamžiku, ve 21. kole začalo drama. Dánský pilot svou formuli zaparkoval značně nešikovně před vjezdem do boxové uličky a na trať musel safety car. Nyní se začal lámat celý závod.

Vedení závodu z důvodu odtažení Magnussenova vozu do boxů odebralo pilotům možnost provést kýžený pit-stop. Toho si ovšem nevšimli u Mercedesu a Alfy Romeo. Zastávku tak absolvoval Lewis Hamilton a Antonio Giovinazzi. Oba za tento přestupek stihl jeden z těch přísnějších trestů, a to 10 sekund stop and go penalty!

Nutno podotknout, že ještě před vyjetí safety caru stačili zastavit Pierre Gasly a Charles Leclerc, které tato situace následně vyšvihla v pořadí nahoru. Rozhodnutí nestavět učinil Lance Stroll na voze Racing Point, který měl poté vynikající výchozí pozici na boj o vítězství v závodě.

Ve 25. kole jsme byli svědky hrůzostrašného momentu. Na přetáčivost Ferrari doplatil Charles Leclerc, který tak nezvládl poslední zatáčku Parabolica a ve vysoké rychlosti tvrdě narazil do bariéry z pneumatik. Závod byl zastaven a na trati zavlály červené vlajky!

Závod byl zhruba na 30 minut zastaven. Leclerc byl po nehodě vyšetřen a naštěstí vyvázl bez zranění. Na domácí půdě tím však ve 25. kole Ferrari přišlo o své druhé auto. Trable italského týmu jsou stále vážnější. Ferrari se stále propadá startovním polem hlouběji a hlouběji.

Diváky čekal restart z pevných pozic! Lewis Hamilton se po odpykání trestu propadl až na poslední místo v závodě. Vedení převzal Pierre Gasly na monopostu Alpha Tauri.

Lance Stroll se poté dopustil jezdecké chyby, která jej na chvíli vyhodila z tratě. Toho náležitě využil Carlos Sainz Jr. a dostal se na čtvrté místo. Pořadí v nejlepší desítce po restartu bylo následující: Gasly, Räikkönen, Giovinazzi, Sainz, Stroll, Norris, Bottas, Ricciardo, Ocon, Kvyat.

V okruhu jednatřicátém z technických důvodů vypadl Max Verstappen. Všem divákům bylo bezpochyby jasné, že ony vysoké pozice Alfy Romeo nebudou schopny udržet, a tak se v průběhu dalších kol propadaly pořadím dolů. Stíhací jízdu a zběsilé tempo nasadil Lewis Hamilton.

Finský pilot v útrobách Mercedesu si v průběhu závodu stěžoval, že bez onoho „party módu“ se zkrátka auto nedá řídit. Zajímavým poznatkem během této Velké ceny je výkonnost Mercedesů v závěsu, nebo-li za ostatními jezdci.

Srovnání top speedu v této situaci například s Red Bullem bylo takřka vyrovnané. To může být také důvod, proč Bottas za celý závod nenašel recept na předjetí Landa Norrise. Bottasovi proti jeho McLarenu nepomohlo ani DRS…

Nastavení vozu a chlazení – to byly další problémy, se kterými se Mercedes potácel. V závěrečných kolech Sainz značně tlačil na pilu a jel jednoznačně na vítězství. Vždyť Mclaren naposledy slavil triumf ve Velké ceně v Brazílii 2012! Tehdy se z prvenství radoval Jenson Button.

Famózní a bezchybná jízda Pierra Gaslyho však Mclarenu vzala naděje na vítězství. „Je neuvěřitelné, že jsem zklamán z toho, že jsem druhý“, poznamenal po závodě španělský pilot.

Dnes to bylo historicky druhé vítězství týmu z Faenzy. To první zaznamenali v roce 2008. Na deštivé Monze tehdy slavil vítězství Sebastian Vettel, tenkrát v barvách Torro Rosso. Gasly také ukončil jedno dlouholeté čekání. Je totiž prvním Francouzem, který po 24 letech vyhrál závod Formule 1!

Naposled se to podařilo Olivieru Panisovi v Monaku 1996. No a aby toho nebylo málo, Gasly se dočkal uznání a telefonické gratulace ze strany francouzského prezidenta Emmanuela Macrona!

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.