Spojte se s námi


Motorsport

VC Portugalska ve znamení parádních bitev a několika pádů: Do cíle závodu nedojelo hned 7 jezdců!

Skvělý závod v Portugalsku přinesl naprosto parádní podívanou. K vidění byly vskutku nádherné, leč tvrdé souboje o stupně vítězů a další pozice. Velká cena Portugalska ale přinesla i několik havárií, jaké výsledky tedy nedělní závod přinesl?

Publikováno

dne

Skvělý závod v Portugalsku přinesl naprosto parádní podívanou. K vidění byly vskutku nádherné, leč tvrdé souboje o stupně vítězů a další pozice. Velká cena Portugalska ale přinesla i několik havárií, jaké výsledky tedy nedělní závod přinesl?

Do Velké ceny Portugalska nemohl zasáhnout Raúl Fernández, jenž ve warm upu najel na mokrý flek na trati, čímž mu doslova ujela zadní guma a v důsledku ošklivého pádu a následného zranění neodstartoval do nedělního závodu.

Divokou kartu nicméně obdržel Lorenzo Savadori na motocyklu Aprilie. Kromě Fernándeze spadl také Francesco Bagnaia, jenž utrpěl v kvalifikaci taktéž ošklivý pád. K žádnému vážnějšímu zranění ovšem naštěstí nedošlo a italský závodník tak do Velké ceny Portugalska odstartoval ze samotného chvostu startovního pole.

Zarco, Mir, Aleix Espargaro, Miller, Quartararo, Bezzecchi, Alex Márquez, Luca Marini, Marc Márquez a Pol Espargaro – takto tedy vypadala první desítka na startu Velké ceny Portugalska. Nutno podotknout, jak páteční, tak i sobotní dění v Portugalsku výrazně ovlivnil déšť.

Po zhasnutí všech červených světel předvedl naprosto úchvatný start Joan Mir na motocyklu Suzuki. Tímto se okamžitě dostal na první příčku. Výborně také ze svého startovního slotu vyjel Fabio Quartararo, který se dostal na druhé místo za Španěla Mira.

I druhý pilot Suzuki Alex Rins předvedl něco vskutku fantastického. Rins totiž startoval až z třiadvacáté pozice, přičemž už ve druhém kole závodu se dostal do nejlepší desítky. Po třech odjetých kolech si pak vedoucí dvojice Mir – Quartararo najela náskok téměř jedné vteřiny.

V poslední době si úřadující mistr světa stěžoval na maximálku své Yamahy. Nicméně právě skvělá maximální rychlost v začátku čtvrtého kola dostala Quartarara do čela závodu.

Quartararo, Mir, Zarco, Miller, Alex Márquez, Aleix Espargaro, Oliveira, Rins, Pol Espargaro, Marc Márquez – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky po pěti odjetých okruzích.

Ze závodu na konci pátého okruhu nicméně odstoupil Jorge Martin, jenž spadl v závěrečném sektoru trati a byl prvním závodníkem, který z Velké ceny Portugalska vypadl.

V sedmém kole pak fanoušci viděli krásný souboj mezi oběma jezdci týmu Honda Respol. Takto se Marc Márquez dostal před svého kolegu Pola Espargara.

V devátém kole pokračoval ve své parádní stíhací jízdě Rins, který na trati překonal Oliveiru i Alexe Márqueze a dostal se už na pozici číslo 6!

V desátém kole pak fanoušci byli svědky dalšího pádu, o který se „postaral“ dosavadní lídr šampionátu Enea Bastianini. Tomu uklouzlo přední kolo do zatáčky číslo 8, načež následný pád už byl nevyhnutelný.

Takaaki Nakagami byl třetím jezdcem, který v závodě ztratil kontrolu nad svým motocyklem a v důsledku kontaktu s Bradem Binderem spadl. Japonský pilot týmu LCR Honda nicméně byl schopen v závodě pokračovat.

Mezitím nasadil vskutku skvělé tempo jezdec Yamahy Quartararo a stále navyšoval svůj náskok na druhého Mira. Francouzský závodník se na konci třináctého kola těšil náskoku v hodnotě 3,5 vteřiny!

Čtyřiadvacetiletý španělský závodník tak nejenže začal ztrácet na lídra závodu Quartarara, ale sveřepě na něj začal dotírat Johann Zarco.

Quartararo, Mir, Zarco, Miller, Aleix Espargaro, Rins, Oliveira, Alex Márquez, Marc Márquez, Pol Espargaro. Takové bylo pořadí Velké ceny Portugalska v patnáctém kole.

Mir o svou druhou příčku definitivně přišel na začátku sedmnáctého kola, když jej překonal Zarco. Tato bitva nicméně výrazně pomohla prvnímu Quartararovi, jehož náskok činil v úvodu osmnáctého okruhu už 5 a půl vteřiny!

Rovněž v důsledku souboje o druhé místo se do této bitvy zapojili i další jezdci. Diváci na tribunách a u televizních obrazovek tak mohli a tak mohli sledovat krásnou bitvu o stupně vítězů. Tu ale přerušila vzájemná kolize Mira a Jacka Millera.

Australan ve službách týmu Ducati si v devatenáctém kole v nájezdu do zatáčky číslo 1 zavřel předek a svým pádem vyřadil i vedle něj jedoucího Rinse. Na druhou příčku se tím pádem dostal Zarco, třetí místo pro Aleixe Espargara.

V okruhu předchozím navíc havaroval v zatáčce číslo 18 Brad Binder a byl tak dalším závodníkem, který odstoupil z Velké ceny Portugalska.

Technické potíže vyřadily ze závodu Fabia Di Giannantonia, konkrétně v jeho předposledním kole. V samotném závěru spadl také Savadori.

Ještě v posledním kole fanoušci sledovali souboj o druhé místo mezi Aleixem Espargarem a Zarcem, pořadí ale zůstalo nezměněno. To ale neplatí o parádním souboji o šesté místo, do kterého se zapojili hned čtyři jezdci.

Vítězně z této bitvy vyšel Marc Márquez, sedmé místo v cíli patří Alexi Márquezovi. Nutno podotknout, v průběhu Velké ceny Portugalska probojovával pořadím vzhůru Ital Bagnaia, načež navzdory jeho startovní pozice dojel na krásném osmém místě.

Devátý proťal cílovou čáru Pol Espargaro, pořadí nejlepší desítky uzavřel Maverick Viňales. Velká cena Portugalska skutečně přinesla mnohé. Ostré a krásné bitvy, pády a v neposlední řadě úctyhodnou stíhací jízdu Rinse, solidní umístění Bagnaii a famózní výkon Quartarara.

Zdroj: MotoGP

Reklama

Motorsport

Další zrušená velká cena? Kanada se potýká s extrémními lesními požáry, nad startem závodu F1 visí otazník

Start Velké ceny Kanady 2023 v ohrožení? Taková je bohužel aktuální situace, Kanada se totiž momentálně potýká s obrovskými lesními požáry, které zasahují už i Severní Ameriku. Po celé Kanadě hoří více než 400 požárů, kouřem byl silně zasažen také New York, nad plánovanými sportovními událostmi začíná viset velký otazník.

Publikováno

dne

Start Velké ceny Kanady 2023 v ohrožení? Taková je bohužel aktuální situace, Kanada se totiž momentálně potýká s obrovskými lesními požáry, které zasahují už i Severní Ameriku. Po celé Kanadě hoří více než 400 požárů, kouřem byl silně zasažen také New York, nad plánovanými sportovními událostmi začíná viset velký otazník.

Známý motorsportový server Racing News 365 poskytl ve čtvrtek odpoledne další detaily ohledně aktuální vážné situace v Kanadě. Ta se totiž potýká s extrémními lesními požáry. V blízké době je tak start sportovních akcí v Kanadě a její blízkosti v ohrožení.

Jednou z nich je i očekávaný osmý podnik Formule 1 letošní sezóny. Nad touto plánovanou událostí však aktuálně visí otazník.

Po celé Kanadě momentálně hoří více než 400 lesních požárů, přičemž pouze v Québecu jich hoří 150. To vede k nebezpečnému zakouření okolních velkých měst v Kanadě a některých částech Severní Ameriky.

Řeč je samozřejmě také o Montrealu, kde leží závodní okruh Gillese Villeneuva. Nutno podotknout, zde se Formule 1 přestěhovala až v roce 1978, předtím hostil závody královny motorsportu právě Québec.

Vzdálenost mezi oběma městy ostatně činí zhruba 250 kilometrů. Kouř z lesních požárů je však natolik silný, že zasáhl už i New York, který byl v posledních 48 hodinách zahalen do oranžového smogového oparu.

Co se výše zmíněného sportovního programu týče, v noci z úterý na středu byly v New Yorku a Philadelphii zrušeny zápasy MLS. Navíc situace se bohužel nezlepšuje.

Situace se i nadále zhoršuje

Podle zprávy kanadské agentury Environment Canada se podmínky nad Torontem ve čtvrtek zhoršily. To úřady přimělo vydat varování, aby lidé nevycházeli ze svých domovů a raději zůstali doma. V opačném případě bylo milionům lidem doporučeno nosit venku ochranné masky.

Závodní víkend F1 v Kanadě má sice začít až 26. června, pochopitelně se však objevují otázky spojené s infrastrukturou velké ceny. Podobně jako při nedávno zrušené Velké ceně Emilia Romagna, kdy se celá oblast potýkala s rozsáhlými povodněmi.

Zdroje: F1, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Vrátí se Bridgestone jako výrobce pneumatik do Formule 1?

Vrátí se Bridgestone, jakožto výrobce pneumatik, do Formule 1? To je otázka, kterou je momentálně těžké zodpovědět, nicméně reálné obrysy návrat Bridgestonu určitě má. Firma se totiž přihlásila do tendru na pneumatiky, jenž určí, kdo bude do roku 2025 oficiálním dodavatelem pneumatik pro F1.

Publikováno

dne

Vrátí se Bridgestone, jakožto výrobce pneumatik, do Formule 1? To je otázka, kterou je momentálně těžké zodpovědět, nicméně reálné obrysy návrat Bridgestonu určitě má. Firma se totiž přihlásila do tendru na pneumatiky, jenž určí, kdo bude do roku 2025 oficiálním dodavatelem pneumatik pro F1.

Bridgestone se F1 jako výrobce pneumatik naposledy účastnil v letech 1997 až 2010, přičemž od sezóny 2007 se stal jediným dodavatelem. A to poté, co druhý výrobce Michelin se svět královny motorsportu rozhodl opustit po ročníku 2006.

Právě Michelin se ještě o rok dříve, tedy v sezóně 2005, postaral o skandál, který dodnes slouží jako odstrašující příklad toho, když spolu ve Formuli 1 bojují dva konkurenti, dva výrobci pneumatik o lepší pozici.

Od svého odchodu z Formule 1 však Bridgestone s rolí výrobce pneumatik i nadále pokračuje, respektive v jiných mezinárodních závodních sériích. Jeho značka Firestone je například jediným dodavatelem pneumatik pro americkou sérii IndyCar.

A nyní představitelé této firmy uvažují, že se do světa F1 opět vrátí. Problémem je, že současný dodavatel Pirelli je již dlouholetým výrobcem nejen pro F1, ale také juniorské série. Smlouvu však má do konce roku 2024.

Podle informací serveru Motorsport FIA začátkem tohoto roku otevřela výběrové řízení na oficiální smlouvu o dodávkách pneumatik pro F1 od roku 2025 do roku 2027, s možností prodloužení až do roku 2028.

A jak to tak vypadá, tendru by se údajně mohla zúčastnit také firma Bridgestone. Uchazeči měli čas podat přihlášku do 15. května.

Bridgestone jako soupeř Pirelli?

16. června pak FIA zveřejní schválené uchazeče, ti úspěšní poté postoupí do další fáze procesu, která bude zahrnovat jednání s držitelem komerčních práv F1.

„Stále přemýšlíme o tom, čím a jak můžeme nejlépe podpořit naše aktivity v motorsportu v globálních kategoriích, včetně F1. Samozřejmě, že v těchto záležitostech provádíme průzkum,“ řekl Eiichi Suzuki, manažer plánování společnosti Bridgestone v rozhovoru pro Motorsport.

Kdo tedy bude dodavatelem pneumatik pro F1 od roku 2025 je v tuto chvíli velkou otázkou. Nutno ale podotknout, že Pirelli už svého konkurenta v tendru mělo i poměrně nedávno.

V posledním výběrovém řízení pro roky 2020 až 2023 se o roli výrobce pneumatik ucházela jiná japonská společnost, konkrétně Hankook.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Deprese a frustrace ve Ferrari: Nechápu to, něco děláme špatně, komentuje Leclerc zatím tragickou sezónu

Deprese. Asi tímto slovem lze nejlépe shrnout počínání stáje Ferrari v posledních závodech letošní sezóny F1. Scuderia je totiž aktuálně až na čtvrté příčce v Poháru konstruktérů, přičemž na nedávné výkony reflektoval Charles Leclerc.

Publikováno

dne

Deprese. Asi tímto slovem lze nejlépe shrnout počínání stáje Ferrari v posledních závodech letošní sezóny F1. Scuderia je totiž aktuálně až na čtvrté příčce v Poháru konstruktérů, přičemž na nedávné výkony reflektoval Charles Leclerc.

Sto bodů na kontě, žádné vítězství, jediné pódium a čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Taková je bilance Ferrari po sedmi odjetých velkých cenách letošní sezóny Formule 1. O to jediné umístění na stupních vítězů, konkrétně o třetí místo, se postaral Charles Leclerc.

A to ve Velké ceně Ázerbájdžánu, čtvrtém podniku letošní sezóny. Monacký pilot ve službách týmu Scuderia Ferrari je tak pochopitelně frustrovaný, přičemž jeho tým stále nemůže najít ideální nastavení co do svého technologického konceptu.

Bodově nejlepší závod letos Ferrari zaznamenalo právě na okruhu v Baku, kde získalo 25 bodů v nedělním závodě a dalších jedenáct bodů v sobotním sprintu. Jenže další výsledky?

V Bahrajnu dojel pouze Carlos Sainz (čtvrtý), v Saúdské Arábie sice bodovali oba jezdci Ferrari, byť jen šestém (Sainz) a sedmém místě (Leclerc). Austrálie znamenala pro tým z Maranella další katastrofu – Leclerc závod nedokončil, Sainz dojel dvanáctý. Nula získaných bodů.

Ve Velké ceně Miami zaznamenal Sainz deset bodů za konečnou pátou pozici, Leclerc šest bodů za umístění na pozici číslo 7. V Monaku zase Ferrari prokaučovalo šanci na solidní body, když tým reagoval na deštivé podmínky velice pozdní zastávkou v boxech.

Výsledek? Leclerc šestý, Sainz osmý. No a ve Španělsku se závodní víkend jakž takž povedl pouze Sainzovi.

Ten do závodu startoval z druhé příčky, do cíle však dojel jako pátý. Leclerc naopak zapsal další letošní tragédii, když v kvalifikaci zaznamenal až devatenáctý nejrychlejší čas a v závodě se následně velice trápil. Konečná jedenáctá příčka nepřinesla Monačanovi ani jeden bod.

V šampionátu jezdců figurují jezdci Ferrari až na šesté a sedmé příčce. Sainz doposud posbíral 58 bodů, Leclerc pouze 42. A jak vypadá pořadí v Poháru konstruktérů?

Něco děláme špatně…

„Nechápu, co děláme špatně, ale něco špatně děláme. V posledním stintu jsem přešel opět na tvrdé pneumatiky, udělal jsem přesně to samé, co předtím a auto se chovalo úplně jinak,“ řekl značně frustrovaný Leclerc v pozávodním rozhovoru.

„A my to samozřejmě musíme pochopit, pracovat na tom. Teď už to opravdu potřebujeme, protože už několik závodů se potýkáme se špatnými podmínkami nebo máme velmi náladové auto a dnes to nebylo lepší,“ přiznává pětadvacetiletý pilot.

Zdroje: F1, Sky Sports

Pokračovat ve čtení

Oblíbené