Spojte se s námi


Motorsport

Uvidíme ve F1 nový americký tým? Vstup spolu s Andrettim zvažuje největší výrobce automobilů v USA

Uvidíme ve Formuli 1 nový tým? Podle posledních zpráv o vstupu do královny motorsportu uvažuje automobilka Cadillac, s níž spojil síly Mario Andretti. Ten se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, přičemž tohle by mohla být ideální alternativa.

Publikováno

dne

Uvidíme ve Formuli 1 nový tým? Podle posledních zpráv o vstupu do královny motorsportu uvažuje automobilka Cadillac, s níž spojil síly Michael Andretti. Ten se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, přičemž tohle by mohla být ideální alternativa.

Další americká vlajka ve Formuli 1? Jak totiž hovoří poslední zprávy, mateřská automobilka General Motors se spojila s Andrettim, načež nyní mohou společně usilovat o vstup do královny motorsportu.

A právě General Motors jsou největším výrobcem automobilů ve Spojených státech. Nutno podotknout, Andretti se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, všechny jeho pokusy se však doposud nesetkaly s úspěchem. Vyjde to nyní?

Vstup s vlastním týmem ovšem není jednoduchý!

Jak už jsme v jednom z našich nedávných článků psali, vstoupit do Formule s vlastním týmem není nic jednoduchého.

Existuje takzvaná Concordská dohoda, dle které musí každý nový účastník zaplatit poplatek 200 milionů dolarů za vstup, přičemž peníze si rozdělí stávající týmy jako kompenzaci.

Současná verze „Concordské dohody“ mezi týmy, FIA a Formulí 1 pak také stanoví, že 10 týmů si rozděluje svůj podíl na příjmech ze sportu a jakýkoli nový účastník by tento fond rozmělnil. Šéf F1 Stefano Domenicali navíc nedávno prohlásil, že Formule 1 žádné nové týmy ani nepotřebuje.

Proto i většina týmů zareagovala na potenciální jedenáctý tým ve startovním poli poněkud chladně, spíše až odmítavě. Dlužno dodat, prezident FIA Mohammed Ben Sulayem v nedávné době prohlásil, že Formule 1 je připravena na navýšení počtu týmů. Podpora ze strany Mezinárodní automobilové federace by tedy byla zřejmá.

General Motors

Největší výrobce automobilů v USA se v posledních letech snaží stále rozšiřovat své zájmy, přičemž jedním z nich je samozřejmě motorsport.

Na americké scéně se General Motors stali oporou v soutěžích IndyCar a IMSA, na evropském území zapsali svou značku Cadillac LMDh do soutěže FIA World Endurance Championship, což jsou vytrvalostní závody.

A právě tento krok jasně poukázal na to, že General Motors se svým Cadillacem chtějí jít ještě dál. Prezident General Motors Mark Reuss uvedl, že v minulosti bylo pro americké automobilky velice těžké, aby podnikli tak velký krok, jakým je právě vstup do F1.

A to z finančních důvodů. Za vlády Baracka Obamy musela americká vláda poskytnout GM finanční pomoc, aby ho udržela nad vodou. Nyní se však situace změnila. Tržby dosáhly ve třetím čtvrtletí 2022 nového rekordního zisku 41,9 miliardy dolarů, což poukazuje na sílu této automobilky.

Reuss pak rovněž přiznal, že zájem rodiny Andrettiových byl pro General Motors a jejich značku Cadillac vskutku velice důležité. Americký tým F1 by pak mohl nést název Andretti Cadillac Racing, pohonné jednotky by však minimálně ze začátku nevyráběli přímo v General Motors.

Právě to by se ale do budoucna mohlo změnit, Andretti by navíc dle dostupných informací měl mít přístup ke všem závodním operacím.

Přestože tedy Cadillac není značkou, u kterých si člověk okamžitě vybaví rychlost nebo luxus, GM je jasné, že chce toto vnímání změnit. Koneckonců, F1 je pro automobilky možná tím nejlepším marketingovým nástrojem.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Motorsport

Americký tým Haas odhalil podobu svých vozů pro sezónu 2023! Do zbarvení výrazně zasahuje nový titulární sponzor

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

Publikováno

dne

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

MoneyGram Haas F1 Team je prvním z řady týmů, který v průběhu zimy odhalil podobu svých nových monopostů.

Nutno podotknout, jak si ostatně sami v níže přiložených twitterových příspěvcích můžete povšimnout, nový titulární sponzor Haasu významně zasahuje do zbarvení vozů.

Dlužno dodat, Haas v roce 2022 závodil bez titulního sponzora, když po ruské invazi na Ukrajinu ukončil partnerství s ruským výrobcem hnojiv Uralkali. S koncem sponzoringu souvisel i odchod tehdejšího pilota týmu, Nikity Mazepina.

Teď se ale do názvu týmu vrací jméno sponzora, tentokrát se jedná o americkou firmu MoneyGram, která se zabývá finančními službami a ve svém byznysu není bez poskvrny.

O novém titulárním sponzorovi Haasu jsme nicméně napsali článek již dříve. Americký tým každopádně vstoupí do ročníku 2023 také s novou jezdeckou sestavu.

Respektive s jedním novým členem. Na konci sezóny minulé totiž Haas propustil Micka Schumachera a angažoval známého pilota Nica Hülkenberga, jenž však měl od F1 delší pauzu. Týmovou jedničkou by tak měl být Kevin Magnussen.

Dalším týmem, který představení zbarvení svých monopostů pro nadcházející sezónu bude Red Bull Racing. A to konkrétně v pátek 3. února.

Zdroje: F1, MoneyGram Haas F1 Team

Pokračovat ve čtení

Fotbal

Forbes: Nejbohatším sportovním impériem na světě je vlastník F1! Kolikátí jsou majitelé Manchesteru United či Liverpoolu?

Vlastník Formule 1 Liberty Media byl světoznámým časopisem Forbes označen za nejhodnotnější impérium v oblasti sportu. Jeho hodnota činí 21 miliard dolarů, na druhém místě se nachází majitelé Arsenalu nebo Colorada Rapids Kroenke Sports & Entertainment.

Publikováno

dne

Vlastník Formule 1 Liberty Media byl světoznámým časopisem Forbes označen za nejhodnotnější impérium v oblasti sportu. Jeho hodnota činí 21 miliard dolarů, na druhém místě se nachází majitelé Arsenalu nebo Colorada Rapids Kroenke Sports & Entertainment.

Světoznámý časopis Forbes označil vlastníka Formule 1, společnost Liberty Media, za nejhodnotnější impérium v oblasti sportu pro rok 2023 a ocenil ji na téměř 21 miliard dolarů. V drtivé většině je to právě díky královně motorsportu, která samotná má hodnotu 17,1 miliard dolarů.

V přepočtu na naši měnu to téměř činí 400 miliard korun. Hodnota F1 však má podle aktuálního trendu stále stoupat.

Nasvědčuje tomu nejen rekordní sledovanost na stanici ESPN, ale také nová smlouva, která má údajně patnáctinásobnou hodnotu oproti předchozí částce.

Liberty Media kromě Formule 1 má také jiné zájmy, tím nejvýraznějších z řady všech ostatních je baseballový tým Atlanta Braves.

Společnost Liberty Media převzala Formuli 1 v roce 2017 a její hodnota za tu dobu výrazně vzrostla, i díky seriálu Drive to Survive na Netflixu.

Na druhém místě žebříčku deseti nejhodnotnějších impérií v oblasti sportu časopisu Forbes se nachází Kroenke Sports & Entertainment s hodnotou 12,75 miliardy dolarů (Arsenal, Denver Nuggets, Colorado Rapids).

Třetí je Jerry Jones s hodnotou 11,32 miliard dolarů (Dallas Cowboys), čtvrtou příčku drží Fenway Sports Group (Liverpool FC, Boston Red Sox, Pittsburgh Penguins). Elitní pětku pak uzavírá Madison Square Garden Sports (New York Knicks a New York Rangers) s hodnotou 9,17 miliard dolarů.

Rodina Glazerových, která je vlastníky Manchesteru United se v žebříčku Forbes nachází na osmém místě, s konkrétní hodnotou 7,53 miliard dolarů.

Zdroje: Forbes, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Fotbal

Lež není názor, strach není zbraň, zlo dnes nemá svůj den! Jak reaguje na výsledky voleb sportovní veřejnost?

Po vyrovnaném prvním, ba naprosto jasném druhém kole se novým prezidentem České republiky stal Petr Pavel. Velká část veřejnosti jeho vítězství zcela pochopitelně bere jako velké poražení populismu, jak nicméně na výhru Pavla reaguje sportovní veřejnost?

Publikováno

dne

Po vyrovnaném prvním, ba naprosto jasném druhém kole se novým prezidentem České republiky stal Petr Pavel. Velká část veřejnosti jeho vítězství zcela pochopitelně bere jako velké poražení populismu, jak nicméně na výhru Pavla reaguje sportovní veřejnost?

Za použití sportovní terminologie – jestliže byl výsledek prvního kola prezidentských voleb mezi oběma kandidáty vyrovnaný, tak druhé klání skončilo jasným debaklem.

Vítězem letošních voleb se stal Petr Pavel, který se v drtivé většině průběhu sčítání pyšnil vskutku obrovským náskokem. A výsledek?

Po Václavu Havlovi, Václavu Klausovi, Miloši Zemanovi je tedy Petr Pavel v pořadí čtvrtým prezidentem samostatné České republiky.

Jak ostatně můžete vidět ve výše přiloženém twitterovém příspěvku, Pavla volilo hned 3 358 926 občanů naší země, zatímco Babišovi vyslovilo svou důvěru lehce přes 2 milony a 400 tisíc lidí.

„Moc rád bych poděkoval všem, kteří mě volili, ale zároveň bych chtěl poděkovat těm, kteří mě nevolili, ale přišli k volbám, protože tím dali jasně najevo, že ctí demokracii a záleží jim na tom, jak tahle země bude vypadat,“ uvedl nový prezident ČR na tiskové konferenci.

Dále pak doplnil, že v těchto volbách zvítězily hodnoty jako pravda, důstojnost, respekt a pokora. Poblahopřát přijela Pavlovi dokonce prezidentka Slovenska Zuzana Čaputová. Na svém Twitteru se k osobní gratulaci takto vyjádřil komentátor F1 Jiří Košta.

Výsledky prezidentských voleb neminuly takřka nikoho a samozřejmě na ně reaguje i sportovní veřejnost.

Reakce veřejnosti

Například Tomáš Syrovátka, jakožto 1. místopředseda představenstva Slavie Praha, označil za hrdinku voleb Danuši Nerudovou. A na její adresu napsala trefný komentář také Darina Vymětalíková.

Vyjádřit názor se rozhodli i zástupci fotbalového či hokejového prostředí. Svůj pohled přidal také další komentátor Formule 1 Tomáš Richtr nebo český basketbalista Radek Farský. Velmi originální komentář, ostatně jako už tradičně, přidal Neobjektivní Novinář.

https://twitter.com/petr_sveceny/status/1619338516588294145?s=20&t=gT36-lGqb8f_aYAZ2y7ksw

Zdroje: ČT24, Twitter

Pokračovat ve čtení

Oblíbené