Spojte se s námi


Motorsport

Uvidíme ve F1 nový americký tým? Vstup spolu s Andrettim zvažuje největší výrobce automobilů v USA

Uvidíme ve Formuli 1 nový tým? Podle posledních zpráv o vstupu do královny motorsportu uvažuje automobilka Cadillac, s níž spojil síly Mario Andretti. Ten se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, přičemž tohle by mohla být ideální alternativa.

Publikováno

dne

Uvidíme ve Formuli 1 nový tým? Podle posledních zpráv o vstupu do královny motorsportu uvažuje automobilka Cadillac, s níž spojil síly Michael Andretti. Ten se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, přičemž tohle by mohla být ideální alternativa.

Další americká vlajka ve Formuli 1? Jak totiž hovoří poslední zprávy, mateřská automobilka General Motors se spojila s Andrettim, načež nyní mohou společně usilovat o vstup do královny motorsportu.

A právě General Motors jsou největším výrobcem automobilů ve Spojených státech. Nutno podotknout, Andretti se snaží do F1 vstoupit už delší dobu, všechny jeho pokusy se však doposud nesetkaly s úspěchem. Vyjde to nyní?

Vstup s vlastním týmem ovšem není jednoduchý!

Jak už jsme v jednom z našich nedávných článků psali, vstoupit do Formule s vlastním týmem není nic jednoduchého.

Existuje takzvaná Concordská dohoda, dle které musí každý nový účastník zaplatit poplatek 200 milionů dolarů za vstup, přičemž peníze si rozdělí stávající týmy jako kompenzaci.

Současná verze „Concordské dohody“ mezi týmy, FIA a Formulí 1 pak také stanoví, že 10 týmů si rozděluje svůj podíl na příjmech ze sportu a jakýkoli nový účastník by tento fond rozmělnil. Šéf F1 Stefano Domenicali navíc nedávno prohlásil, že Formule 1 žádné nové týmy ani nepotřebuje.

Proto i většina týmů zareagovala na potenciální jedenáctý tým ve startovním poli poněkud chladně, spíše až odmítavě. Dlužno dodat, prezident FIA Mohammed Ben Sulayem v nedávné době prohlásil, že Formule 1 je připravena na navýšení počtu týmů. Podpora ze strany Mezinárodní automobilové federace by tedy byla zřejmá.

General Motors

Největší výrobce automobilů v USA se v posledních letech snaží stále rozšiřovat své zájmy, přičemž jedním z nich je samozřejmě motorsport.

Na americké scéně se General Motors stali oporou v soutěžích IndyCar a IMSA, na evropském území zapsali svou značku Cadillac LMDh do soutěže FIA World Endurance Championship, což jsou vytrvalostní závody.

A právě tento krok jasně poukázal na to, že General Motors se svým Cadillacem chtějí jít ještě dál. Prezident General Motors Mark Reuss uvedl, že v minulosti bylo pro americké automobilky velice těžké, aby podnikli tak velký krok, jakým je právě vstup do F1.

A to z finančních důvodů. Za vlády Baracka Obamy musela americká vláda poskytnout GM finanční pomoc, aby ho udržela nad vodou. Nyní se však situace změnila. Tržby dosáhly ve třetím čtvrtletí 2022 nového rekordního zisku 41,9 miliardy dolarů, což poukazuje na sílu této automobilky.

Reuss pak rovněž přiznal, že zájem rodiny Andrettiových byl pro General Motors a jejich značku Cadillac vskutku velice důležité. Americký tým F1 by pak mohl nést název Andretti Cadillac Racing, pohonné jednotky by však minimálně ze začátku nevyráběli přímo v General Motors.

Právě to by se ale do budoucna mohlo změnit, Andretti by navíc dle dostupných informací měl mít přístup ke všem závodním operacím.

Přestože tedy Cadillac není značkou, u kterých si člověk okamžitě vybaví rychlost nebo luxus, GM je jasné, že chce toto vnímání změnit. Koneckonců, F1 je pro automobilky možná tím nejlepším marketingovým nástrojem.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.