Motorsport
Trest pro Red Bull opravdu přísný nebyl! Tohle považuji za velký vtip, míní šéf Ferrari Frédéric Vasseur
Bylo potrestání Red Bullu za překročení limitu rozpočtového stropu v roce 2021 skutečně účinné a přísné? Podle šéfa Ferrari Frédérica Vasseura určitě ne, přičemž trest v podobě zkrácení času ve větrném tunelu o deset procent bere jako velký vtip.
Bylo potrestání Red Bullu za překročení limitu rozpočtového stropu v roce 2021 skutečně účinné a přísné? Podle šéfa Ferrari Frédérica Vasseura určitě ne, přičemž trest v podobě zkrácení času ve větrném tunelu o deset procent bere jako velký vtip.
Tým Red Bull Racing v roce 2021 překročil povolený limit rozpočtového stropu zhruba o dva miliony dolarů. Rakouská stáj byla Mezinárodní automobilovou federací (FIA) následně potrestána, a to prostřednictvím dvou trestů.
Red Bull obdržel pokutu ve výši sedmi milionů dolarů a kromě toho mu byl ještě zkrácen čas ve větrném tunelu o 10 procent. Ten slouží především k vylepšování aerodynamiky vozu a je nezbytným prvkem při jeho vývoji.
A vzhledem k tomu, jak dominantním týmem Red Bull v letošní sezóně je, trest od FIA mu zřejmě nikterak výrazně neuškodil. Není tak divu, že tento případ i nadále koluje paddockem F1 a mnohým nedá spát.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur dokonce omezený čas ve větrném tunelu označuje jako vtip a má jasno v tom, že trest pro Red Bull přísný určitě nebyl.
„Trest, jako ten, který byl udělen vloni, opravdu nebyl přísný. Pokud by se případ opakoval, měl by být takový trest mnohem přísnější,“ řekl Vasseur v rozhovoru pro deník Gazzetta dello Sport.
Zkrácení času o 10 procent? Velký vtip!
Důvodem rozhořčení šéfa stáje z Maranella je také to, že týmy mají většinou tu nejdůležitější práci hotovou ještě před vypršením svého časového limitu. Poté už se spíše dolaďují detaily.
„Snížení času pro práci ve větrném tunelu o 10 % je velký vtip. Před vyčerpáním času měli většinu práce hotovou,“ uvádí Vasseur.
Nutno podotknout, regule FIA přímo hovoří o tom, že pokud tým překročí povolenou hranici rozpočtového stropu maximálně o pět procent, jedná se pouze o malý prohřešek vůči pravidlům.
Právě s tímto argumentem ale Vasseur nesouhlasí. V rozhovoru pro italský deník přiblížil, jaké zhruba a zjednodušeně jsou roční náklady daného týmu.
„Pětiprocentní porušení není malé, ale velké. Pokud máte rozpočet ve výši 135 milionů dolarů, 80 milionů z toho jde na personál. Dalších 20 milionů na náklady, které se týkají závodů, materiálu, brzd a tak dále. Výroba čtyř kusů šasi na začátku sezony také stojí přibližně 20 milionů dolarů. Pak už se dostanete na částku kolem 120-125 milionů dolarů, což je pro všechny přibližně stejné,“ popisuje šéf Ferrari.
„Zbývá tedy asi 10 milionů dolarů na rozvoj. Pokud rozpočet překročíte o několik milionů, pak byste se neměli dívat na celkovou částku 135 milionů dolarů, jak bylo řečeno. Neměli bychom to zametat pod koberec. Je velký rozdíl mezi nevinnou chybou a úmyslem. Musíme být tvrdí, protože jde o budoucnost rozpočtového stropu. Jinak budou všichni dělat totéž,“ uzavřel.
Zdroje: F1, Gazzetta dello Sport
-
Bojové sportypřed 2 dny
Nádhera, Vánoce jsou tady. Paige VanZant opět potěšila fanoušky, spolu s ní se odhalila polská kráska, od níž se to nečekalo
-
Chance Ligapřed 2 dny
Slavia řeší odchody. Tito hráči mohou v zimě opustit Eden. Jsou mezi nimi mladíci i hráči známých jmen
-
Chance Ligapřed 5 dny
Jan Bořil: S platem jsem šel hodně dolů. Měl jsem horší plat něž někteří kluci v béčku
-
Chance Ligapřed 2 dny
Vyhrála Slavia boj o jeden z největších talentů v lize? Do Hradce má poslat 40 milionů korun