Spojte se s námi


Motorsport

Tohle už nechci zažít! Hamilton po VC Ázerbájdžánu hrozil, že nenastoupí do příštího závodu. Stěžoval si právem?

Lewis Hamilton po Velké ceně Ázerbájdžánu hrozil, že neodstartuje do následujícího podniku letošní sezóny, jenž se uskuteční v Kanadě na okruhu v Montrealu. Důvodem byly velké bolesti zad způsobené poskakováním jeho monopostu. Jak to okomentoval samotný Hamilton?

Publikováno

dne

Lewis Hamilton po Velké ceně Ázerbájdžánu hrozil, že neodstartuje do následujícího podniku letošní sezóny, jenž se uskuteční v Kanadě na okruhu v Montrealu. Důvodem byly velké bolesti zad způsobené poskakováním jeho monopostu. Jak to okomentoval samotný Hamilton?

Hamilton nakonec do příští Velké ceny, jež se pojede v Kanadě na okruhu v Montrealu, nastoupí. Po závodě v Baku to ovšem vypadalo na pravý opak. Důvodem byly velké bolesti zad způsobené porpoisingem.

O jak velký problém jde a proč může ono poskakování (anglickým názvem porpoising – pozn. red.) ohrožovat zdraví jezdců jsme rozebrali v tomto článku.

Na svůj vůz, respektive na výše zmíněné poskakování si Hamilton stěžoval po celý průběh závodního víkendu, přičemž po závodě mu dokonce museli pomáhat vylézt z vozu. A bylo zcela očividné, že není úplně v pořádku.

Hamilton poté uvedl, že to byl nejbolestivější závod v jeho závodní kariéře a že už tohle nechce nikdy zažít. Šéf Mercedesu Toto Wolff následně pronesl, že by Mezinárodní automobilová federace (FIA) měla s tímto problémem, jež ohrožuje zdraví jezdců, něco začít dělat.

Na Wolffovy argumenty však téměř okamžitě odpověděl šéf Red Bullu Christian Horner.

„Nikdy byste neměli provozovat auto, které není bezpečné. Některé týmy mají s porpoisingem větší potíže, některé méně, takže by bylo nespravedlivé trestat ty, kteří odvedli velmi dobrou práci, navzdory těm, kteří zkrátka minuli svůj technologický cíl,“ řekl Horner na tiskové konferenci, jehož slova ocitoval server Motorsport.

„Existují tedy prostředky k tomu, aby se na voze nevyskytoval porpoising. Ale je to na úkor výkonu auta. Co je tedy nejjednodušší, je stěžovat si. Každý tým má na výběr,“ dodal.

Na tom, že je poskakování monopostů velkým problémem se shodli všichni jezdci, tedy až na jednoho – Fernanda Alonsa. Legednární španělský pilot tento doprovodný jev jako příliš velkou potíž nevnímá.

Hamilton posléze uvedl, že měl po Velké ceně Ázerbájdžánu potíže se spaním a pociťoval velkou bolest zad, a tak zvažoval, zda vůbec nastoupí do následujícího závodu v Kanadě. Wolff navíc jeho slova podpořil a zdálo se, že Mercedes už hledá náhradu.

Nakonec však sedminásobný šampion do Velké ceny Kanady odstartuje. „Záda jsou trochu bolavá a pohmožděná, naštěstí to ale není nic vážného,“ pronesl Hamilton, jehož slova opět ocitoval server Motorsport.

„Byl jsem na akupunktuře a fyzioterapii u Ang (Angela Cullen, Hamiltonova fyzioterapeutka, pozn. redakce). Musíme dál bojovat. Není lepší čas než teď, abychom táhli za jeden provaz a my to uděláme. O víkendu tam budu, nenechal bych si to ujít za nic na světě. Přeji všem úžasný den a týden,“ dodal.

Pilot Mercedesu však i přes tyto potíže dokázal zajet velmi slušný výsledek, a tedy čtvrté místo. Jeho týmový kolega George Russell dojel třetí a zapsal své třetí pódiové umístění.

V níže uvedeném twitterovém příspěvku si můžete prohlédnout pořadí šampionátu jezdců a rovněž Poháru konstruktérů.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Motorsport

Kontrakty okruhů ve F1: Peníze vládnou světu, evropské klasiky v ohrožení

Šampionát formule 1 je v plném průběhu a v posledních letech přináší nové okruhy do svého kalendáře. Na jejich úkor tak budou muset zmizet jinak velmi tradiční destinace. Smlouva končí po letošní sezoně například Španělsku nebo slavnému Monaku.

Publikováno

dne

Šampionát formule 1 je v plném průběhu a v posledních letech přináší nové okruhy do svého kalendáře. Na jejich úkor tak budou muset zmizet jinak velmi tradiční destinace. Smlouva končí po letošní sezoně například Španělsku nebo slavnému Monaku. Nejdéle se naopak bude závodit v Bahrajnu a v Austrálii, kde se královna motorsportu bude představovat až do poloviny 30. let.

U dalších dvou destinací se potvrzuje bohužel již známé pravidlo, že peníze hýbou světem. Do roku 2032 se totiž bude závodit v Kataru a do roku 2030 v Saúdské Arábii.

Právě v saúdskoarabské Džiddě se pravidelně kritizuje nebezpečnost dráhy, ale také nejistota v okolí dráhy. Letos se závodilo i přes teroristický útok na nedalekou ropnou rafinérii.

Do konce třetího desetiletí se bude závodit ještě na mnoha destinacích. Kontrakty do roku 2031 mají podepsané severoamerická města Miami a Montreal. O rok kratší smlouvu má kromě Saúdské Arábie ještě závod v Dubaji, který je už tradičním vrcholem sezony.

Naopak na druhé straně smluvní barikády jsou čtyři evropské destinace. A hlavně ztráta velkých cen Monaka a Belgie by byla rozhodně velmi citelná. Další dvě trati s kontraktem do roku 2022 jsou pak ve Francii a v Rakousku. O rok delší smlouvu má Mexiko a Maďarsko.

Nejdéle se v Evropě, podle aktuálních smluv, bude závodit v Maďarsku. Poblíž Budapešti se diváci mohou těšit na závody až do roku 2027. Čeští a slovenští fanoušci tak mají alespoň nějakou jistotu možnosti vyrazit za královnou motorsportu.

Zajímavé bude sledovat vývoj závodních destinací v souvislosti s aktuálními trendy. Zvýšení popularity F1 ve Spojených státech a nové peněžní příležitosti na Blízkém východě jsou mohou změnit zvyklosti ve světě motorsportu.

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Aktivista Vettel: Je proti znečišťování přírody, jeho tým však podporuje největší ropná společnost. Jsi pokrytec, vzkazuje mu ministryně

Formule 1 má za sebou devátý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Kanady. A jak je u Sebastiana Vettela zvykem, využívá královnu motorsportu pro prosazování různých společenských a ekologických aktivit. V Kanadě bojoval proti změně klimatu, to se však dotklo jedné kanadské ministryně.

Publikováno

dne

Formule 1 má za sebou devátý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Kanady. A jak je u Sebastiana Vettela zvykem, využívá královnu motorsportu pro prosazování různých společenských a ekologických aktivit. V Kanadě bojoval proti změně klimatu, to se však dotklo jedné kanadské ministryně.

Na Vettelově helmě jsme si v Kanadu nemohli nevšimnout skutečně gigantického kontrastu. Čtyřnásobný mistr světa si na ni nechal udělat nápis, jenž zněl „Zastavte těžbu dehtových písků“ a „Kanadská kriminalita v oblasti klimatu“.

Čtyřiatřicetiletý bývalý závodník Red Bullu nebo Ferrari je již dlouho znám tím, že vždy velmi často měnil design svých helem. A to hlavně z důvodu upozorňování na nejrůznější globální problémy.

Jenže v Kanadě měl takřka hned vedle nápisu bojujícím za zlepšení klimatu velký nápis společnosti Aramco, která sponzoruje tým Aston Martin, jehož barvy Vettel hájí od roku 2021.

A proč je tato kombinace tak kontrastní? Jedná se totiž o saudský podnik, o jednoho z největších a nejznámějších těžitelů ropy na světě.

Aramco je také firmou, která výraznou měrou přispívá na emise skleníkových plynů, a přes kterou plynou miliardy dolarů do Saúdské Arábie. Zřejmě nemusíme připomínat, že tato země má zase nemalé problémy s ohledem na lidská práva a zneužívání vysokého postavení.

A přesně to také zdůraznila Ministryně pro energetiku kanadské provincie Alberta Sonya Savage. A ta si nebrala servítky, přičemž německého závodníka označila za pokrytce.

„V průběhu let jsem viděl spoustu pokrytectví, ale tohle je vrchol. Řidič závodního auta sponzorovaný Astonem Martin, s financováním od Saudi Aramco, si stěžuje na ropné písky. Saudi Aramco má největší denní produkci ropy ze všech společností na světě. Je považována za největšího přispěvatele ke globálním emisím uhlíku ze všech společností od roku 1965.“

K této kritice se samotný tým příliš vyjadřovat nechtěl, šéf týmu Mike Krack v podstatě pouze prohlásil, že Vettel je svobodný člověk a když nějakou podobnou kampaň chystá, s týmem se dohodnou, jak to zamýšlí provést.

Na slova ministryně ovšem zareagoval samotný Vettel. „Ano, jsem pokrytec. Žívím se tím, čím se živím, jelikož to miluji. Takto já maluji na své plátno,“ uvedl Vettel, jehož slova ocitoval server Motorsport.

„Jsem trochu zklamaný, že politici zacházejí do osobní roviny, protože to vůbec není o mně, ale o širším pohledu. To, co je opravdu důležité, je poselství, že musíme udělat přechod a zbavit se fosilních paliv a začít celý náš životní styl zakládat na obnovitelných zdrojích,“ doplnil.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Čeká nás další závod ve Španělsku? O Formuli 1 projevil velký zájem Madrid

Bude královna motorsportu v budoucnu závodit v Madridu? Nad tím momentálně visí skutečně velký otazník, představitelé hlavního města Španělska ovšem vyslovili svůj jednoznačný zájem! Barcelona má však s F1 smlouvu až do roku 2026.

Publikováno

dne

Bude královna motorsportu v budoucnu závodit v Madridu? Nad tím momentálně visí skutečně velký otazník, představitelé hlavního města Španělska ovšem vyslovili svůj jednoznačný zájem! Barcelona má však s F1 smlouvu až do roku 2026.

Formule 1 v současné době už jeden závod ve Španělsku, respektive v Katalánsku má. Závodní okruh Circuit de Barcelona-Catalunya má s promotéry a F1 uzavřenou smlouvu do roku 2026.

Podle serveru Motorsport však v nedávném čase poslal ministr Enrique Lopez zprávu generálnímu řediteli a prezidentovi F1 Stefanu Domenicalimu, ve které stojí, že se Madrid uchází o to, aby mohlo hlavní město Španělska pořádat Velkou cenu.

„Jménem madridského společenství je mi potěšení napsat vám, abychom vyjádřili náš zájem pořádat v Madridu Velkou cenu Formule 1,“ napsal Lopez, jehož slova ocitoval server Motosport.

„Ve zkratce bych rád potvrdil náš závazek vůči vám a tomuto projektu, stejně jako naši ochotu podepsat příslušné smlouvy k propagaci závodu a nabídnout skvělou sportovní a zábavnou podívanou,“ dodává Lopez.

Jak dále praví, pro Madrid by bylo pořádání závodu Formule 1 určitou satisfakcí. Lopez také věří, že pořádání Velké ceny v Madridu by bylo výhrou pro všechny, zejména pro veškeré instituce a společnosti podílející se na vývoji F1.

Vyjádření Madridu tak přichází v době, kdy Formule 1 řeší vzniklé problémy, co se týče organizace letošního závodu v Barceloně. Podle královny motorsportu promotéři naprosto selhali při organizaci.

Závodní víkend v Barceloně totiž letos navštívilo přes 300 tisíc fanoušků, i přesto však na to promotéři nebyli připraveni. Objevily se totiž potíže s dopravou nebo organizací na tribunách.

Formule 1 se nyní každopádně těší obrovskému zájmu. Do kalendáře mistrovství světa už v příštím roce přibude závod v Las Vegas, Kataru a pravděpodobně i Jižní Africe. Tím královna motorsportu dosáhne na základě concordské dohody na maximální limit 24 závodů za rok.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené