Spojte se s námi


Motorsport

Tänak: V příští sezóně očekávám tvrdý boj o titul! Kdo letos může ovládnout WRC?

Elfyn Evans, Ott Tänak, Thierry Neuville – těmito závodníky seznam ale zdaleka nekončí. Právě Tänak, jezdec týmu Hyundai Shell Mobis WRT, v nedávném rozhovoru prohlásil, že očekává tvrdý souboj o titul. Kdo podle vás letos ovládne WRC?

Publikováno

dne

Elfyn Evans, Ott Tänak, Thierry Neuville – těmito závodníky seznam ale zdaleka nekončí. Právě Tänak, jezdec týmu Hyundai Shell Mobis WRT, v nedávném rozhovoru prohlásil, že očekává tvrdý souboj o titul. Kdo podle vás letos ovládne WRC?

Sezóna 2021 byla posledním rokem, kdy jsme v královské třídě rallye viděli legendárního Sébastiana Ogiera. Pro nadcházející ročník tak bude jezdecká sestava mnohem vyrovnanější, Ogier totiž WRC dlouhou dobu jednoznačně dominoval.

Až v posledních třech letech byl boj o titul jednoznačně vyrovnanější – sezónu 2019 ovládl Estonec Tänak, v předešlých dvou ročnících ovšem zvítězil opět Ogier (francouzský závodník je osminásobným mistrem světa – pozn. red.).

Je ale zapotřebí poznamenat, že Ogier měl velkou konkurenci, a to v Elfynu Evansovi. Rok 2020 přinesl mezi prvním a druhým místem v celkovém pořadí rozdíl pouhých osmi bodů, v tom nedávno skončeném už byl k vidění rozdíl o něco větší, konkrétně tedy 23 bodů.

V rozhovoru pro Motorsport Tänak přiznal, že cítí určitou frustraci. V minulém roce si totiž připsal více etapových vítězství než kterýkoli z jeho soupeřů, potýkal se ovšem s velkými problémy se spolehlivostí.

Estonec z osobních důvodů vynechal poslední podnik sezóny (rallye v Monze – pozn. red.). Podle jeho slov už se ovšem těší na začátek nové sezóny, která díky nové hybridní technologii načne novou éru WRC.

„Řekněme, že poslední dva roky nebyly příliš úspěšné, takže je to pro nás určitě dobrá šance na to, abychom dokázali sestavit dobré auto,“ řekl Tänak v rozhovoru pro Motorsport.

„I když jsme začali později než normálně a jsme trochu pozadu ve vývoji, je dobře vidět, lidé v týmu stále tvrdě pracují. Jsem si jistý, že letos uvidíme tvrdý boj o titul,“ doplnil závodník ve službách Hyundaie.

„Soustředili jsme se na naši vlastní práci a můžeme být hrdí na to, co jsme zatím dokázali. Pokud budeme i nadále tvrdě pracovat, věřím, že náš tým bude hodně silný a můžeme dosáhnout všech našich cílů. Vidím v tom autě velký potenciál, jen je teď důležité pochopit jeho chování i v ostrém provozu,“ uzavřel Tänak.

Čeká nás tedy tvrdý souboj o mistrovský titul? Velmi pravděpodobně ano. Evans a Tänak jsou samozřejmě těmi nejvážnějšími kandidáty, velmi dobrými jezdci jsou však také Thierry Neuville a Kalle Rovanperä.

Zejména poslední jmenovaný čím dál více prokazuje svůj talent a můžeme očekávat, že se jistě bude chtít také zapojit do souboje o titul mistra světa. Čeká nás vskutku zajímavá sezóna, vyrovnaný totiž bude i boj o prvenství v Poháru konstruktérů.

Zdroje: Motorsport, WRC

Reklama

Motorsport

Hamilton a další titul? Musí být agresivnější, říká Villeneuve. Co dalšího na jeho adresu prohlásil?

Mistrovský titul, byť po velmi kontroverzním konci, získal v sezóně 2021 Max Verstappen a přerušil tak nadvládu Lewise Hamiltona. Jacques Villeneuve v nedávném rozhovoru prohlásil, že pokud chce pilot Mercedesu navázat na své dřívější úspěchy, musí být agresivněší. Co dalšího nicméně v onom rozhovoru prozradil?

Publikováno

dne

Mistrovský titul, byť po velmi kontroverzním konci, získal v sezóně 2021 Max Verstappen a přerušil tak nadvládu Lewise Hamiltona. Jacques Villeneuve v nedávném rozhovoru prohlásil, že pokud chce pilot Mercedesu navázat na své dřívější úspěchy, musí být agresivněší. Co dalšího nicméně v onom rozhovoru prozradil?

„Pro sport je dobře, že titul vyhrál právě Verstappen. Hamilton se teď totiž musí vrátit a pokusit se získat svůj osmý titul mistra světa. To ale musí být agresivnější, aby měl šanci na osmý triumf dosáhnout,“ řekl Villeneuve v rozhovoru pro Motorsport.

Jacques Villeneuve je mistrem světa z roku 1997, tehdy ještě hájil barvy stáje Williams. V té době sváděl vskutku sveřepé souboje s Michaleme Schumacherem a nedávný souboj o titul hodnotí také proto, jelikož i jejich dávný boj skončil po nemalých kontroverzích.

V tehdejším velkém finále v Jerezu totiž Schumacherovo Ferrari narazilo do Villeneuva a tím byl souboj o titul rozhodnut. Sedminásobný mistr světa pak, jak dnes všichni dobře víme, v závodě navzdory velkému poškození na jeho monopostu pokračovat nemohl.

Villeneuve nakonec ve Velké ceně Evropy dojel na třetím místě, čímž si zajistil svůj první a zároveň poslední mistrovský titul. Po následném vyšetřování onoho incidentu byl Schumacher z ročníku 1997 dokonce zpětně diskvalifikován.

Dnes již padesátiletý Kanaďan připomíná, že pokud takto tvrdý souboj o prvenství dojde do posledního závodu, téměř vždy v tom hrají roli nejrůznější kontroverze. Villeneuve ale také reaguje na poslední spekulace spojené s možným koncem Hamiltona ve formuli 1.

„Například nikdo nečekal, že se Nico (Rosberg) po zisku mistrovského titulu do formule 1 nevrátí a ukončí kariéru. Jednoho rána se prostě probudil a všem řekl, že už svým způsobem není nadšený pro závodění. Zdá se, že tohle sice nebude případ Lewise, ale kdo ví?“ vysvětluje bývalý pilot Renaultu či Williamsu.

„Je opravdu oříšek vědět, co se lidem odehrává v hlavě. Sezóna je velmi dlouhá a vy věříte, že to dopadne tak, jak očekáváte. V tom opačném případě máte pocit, jako by vám byl úspěch prostě sebrán,“ uzavřel.

Musíme ovšem poznamenat, že je již velmi nepravděpodobné, že by Hamilton svou aktivní kariéru skutečně ukončil, a to s ohledem na kvapem blížící se testy. Britský pilot by tak Mercedesu výrazně zkomplikoval život.

Formule 1 navíc vstupuje do nové éry a je tak velmi těžké očekávat, co nadcházející ročník přinese.

Zdroje: Motorsport, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Krása! M-Sport Ford a Toyota odhalili podobu svých aut na novou sezónu. Líbí se vám?

V sobotu 15. září proběhlo oficiální zahájení nové sezóny WRC. Jednotlivé týmy při té příležitosti představili podobu nových vozů, se kterými zároveň vstupují do nové hybridní éry. Na to, jak tato auta vypadají se ostatně můžete sami podívat.

Publikováno

dne

V sobotu 15. září proběhlo oficiální zahájení nové sezóny WRC. Jednotlivé týmy při té příležitosti představili podobu nových vozů, se kterými zároveň vstupují do nové hybridní éry. Na to, jak tato auta vypadají se ostatně můžete sami podívat.

Nejodvážnější a zjevně nekřiklavější barvy na svém voze má bezesporu tým M-Sport Ford Puma. Ti pro svou cestu do nové hybridní éry zvolili kombinaci velmi nápadné fialové barvy, kterou lemuje tradiční modré schéma.

M-Sport byl zároveň první ze tří výrobců, který předvedl svůj prototyp Rally1 určený pro nadcházející sezónu. Stalo se tak na loňském festivalu Goodwoodu, od té doby prošel nový vůz řadou náročných testů, aby byl připraven na novou sezónu WRC.

Finální verze pak byla představena na oficiálním zahájení sezóny, které bylo na programu právě onoho 15. ledna za účasti nového prezidenta Mohammeda Ben Sulayema.

V příspěvku níže pak také můžete vidět nové zbarvení týmu Toyota Gazoo Racing (napravo). Prvním týmem, který však přišel s novým zbarvením je Hyundai Shell Mobis WRT, jehož zástupci odhalili novou podobu zhruba sedm dní nazpět.

Sezóna 2022 slibuje fanouškům tohoto sportu vskutku nepřevídatelnou podívanou. O titul totiž může bojovat hned několik jezdců, přičemž díky novým předpisům se do popředí může dostat kterýkoli z těchto tří týmů.

Nové předpisy totiž vedly k tomu, že Hyundai, Toyota a M-Sport Ford od základů navrhovali a konstruovali zcela nová auta.

Největší změnou pak je zavedení 100kW hybridní pohonné jednotky s 1,6litrovým přeplňovaným spalovacím motorem, jedinou klíčovou součástí převzatou z předchozí generace vozů. Jezdci tak budou muset používat hybridní pohon během každé etapy.

Kvůli větší bezpečnosti mají auta také nově ocelový podvozek, čímž stoupne váha jednotlivých aut přibližně o 70 kg.

Nový ročník odstartuje tradičně Rallye Monte-Carlo, a to konkrétně ve čtvrtek 20. února.

Zdroje: WRC, Twitter, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Velké finále! Kdo ovládl Rallye Dakar a jak se nakonec umístili naši legionáři?

Dvanáctou a poslední etapou končí letošní a zároveň 44. ročník Rallye Dakar. Zdeněk Tůma se umístil na krásném čtvrtém místě, parádní výsledek zaznamenal v poslední etapě Martin Macík. Jak tedy v Saúdské Arábii skončila česká výprava a kdo dakarskou rallye ovládl?

Publikováno

dne

Dvanáctou a poslední etapou končí letošní a zároveň 44. ročník Rallye Dakar. Zdeněk Tůma se umístil na krásném čtvrtém místě, parádní výsledek zaznamenal v poslední etapě Martin Macík. Jak tedy v Saúdské Arábii skončila česká výprava a kdo dakarskou rallye ovládl?

Závěrečná etapa zavedla všechny závodníky do Džiddy u Rudého moře. Výborný výsledek zaznamenal v letošní dakarské rallye čtyřkolkář Zdeněk Tůma. Závodník týmu Barth Racing dokončil poslední erzetu na na čtvrtém místě, přičemž stejná příčka Tůmovi náleží i v konečném pořadí.

Na celkového vítěze kategorie čtyřkolek Alexandera Girouda však ztratil propastných 8 hodin. Druhý skončil Francisco Moreno, třetí Polák Kamil Wisniewski. Jak ostatně Tůma sám poznamenal, jeho cíl byl skončit v nejlepší pětici, což se mu podařilo.

Páteční finální etapu mezi motorkáři vyhrál Pablo Quintanilla z týmu Monster Energy Honda. Celkové prvenství však bere Sam Sunderland. Martin Michek dojel v poslední etapě čtrnáctý a konečném zúčtování mu patří 36. pozice.

Nejlepším Čechem v kategorii motocyklů se stal Jan Brabec, jenž své působení v dakarské rallye zakončil na třiadvacátém místě. Milan Engel pak obsadil druhou příčku v kategorii Original by Motul, která je určená pro jezdce bez asistence.

„Minulý rok jsem vybojoval historický výsledek pro český motorsport, letos jsem rád, že jsem v cíli. Zažil jsem toho opravdu hodně. Nejdříve bloudění, kdy jsem ztratil hodinu, pak problémy s chlazením, dopravní nehoda až po havárii na duně a zničeném kole,“ řekl Michek v rozhovoru pro Českou televizi.

„Bylo tam 16. místo na dohled, ztrácel jsem pět šest minut. Říkal jsem, že to zkusíme, co kdyby se povedla první patnáctka. To nakonec nevyšlo. Mě ale zajímají boje a závodění. Od toho jsem tady,“ doplnil po dojezdu Michek.

Kategorii automobilů ovládl Katařan Násir al-Attíja. Nutno podotknout, jedná se o jeho čtvrté celkové prvenství v Rallye Dakar. Druhou příčku obsadil devítinásobný šampion WRC Sébastien Loeb, jenž na vítěze ztratil přes 27 minut.

Martin Prokop dojel v poslední etapě na 13. místě, celkově patří jihlavskému rodákovi pětadvacátá příčka. O pozici před ním se ve výsledkové listině nachází Miroslav Zapletal.

„Doufali jsme v desítku, byli jsme i v boji o pětku. Ale Shrek se zastavil víc, než jsme chtěli. Dobojovali jsme to, jsme v cíli, což je taky těžký úkol. Nebyl to nejhezčí Dakar, ale byl nejrychlejší. Byl to blázinec a naše auto na to rozhodně nebylo připravené. Musíme se zlepšit a mít lepší vůz, abychom pořád nebrečeli, že to rychleji nejede,“ řekl Prokop v rozhovoru pro Českou televizi.

Po celý průběh Rallye Dakar dominovali kategorii kamionů Rusové v čele s Dmitrij Sotnikovem. Závodník týmu Kamaz – Master ovládl tento závod s náskokem deseti minut na druhého Eduarda Nikolajeva.

Třetí pak ve výsledkové listině figuruje Anton Šibalov, čtvrtou příčku obsadil Andrej Karginov. Martin Macík bere celkově sedmé místo, přičemž v poslední etapě zaznamenal velmi solidní výsledek. Ve dvanácté erzetě totiž dojel druhý, což je nejlepší denní výsledek Čechů na letošním Dakaru!

Aleš Loprais dojel v pátek devátý a celkově mu patří dvacáté místo. Josef Macháček se v lehkých prototypech umístil jako dvaadvacátý, v poslední etapě dojel jedenáctý se ztrátou 22 a půl minut na vítěze Setha Quintera. Lehké prototypy však ovládl Francisco Lopez Contardo.

Zdroje: Rallye Dakar, Česká televize

Pokračovat ve čtení

Oblíbené