Motorsport
Skvělá jízda českého závodníka ve Formuli 2! Roman Staněk po startu z poslední pozice dokázal bodovat
Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!
Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!
Úvod nedělního hlavního závodu Formule 2 mnoho vzrušení nepřinesl, ba právě naopak. Byť úzký městský okruh v Monaku svádí ke kolizím, zejména v juniorských kategoriích, start proběhl v poklidu.
Všechno dramatické se začalo dít až po prvních zastávkách v boxech, když nejprve v 19. kole byl vyhlášen stav virtuálního safety caru. Ze závodu totiž odstoupil Enzo Fittipaldi.
O tři kola později však v Monaku nastalo velké drama, když v pasáži před kasinem havaroval Jack Doohan. Jeho monopost navíc začal hořet, ředitelství závodu pochopitelně sáhlo po červených vlajkách a přerušení závodu.
To byl klíčový moment právě pro Romana Staňka, který si i s ostatními piloty, kteří před touto havárií u svých mechaniků ještě nezastavili, dojel pro čerstvé pneumatiky. Díky tomu si tak podržel svou osmou příčku.
Následně proběhl restart závodu, načež mezi osmým a devátým jezdcem v pořadí byla hned 30sekundová mezera. Staněk tak mohl jet bez obav, že se propadne pořadím dolů.
Do konce závodu už pak fanoušci v Monaku a u televizních obrazovek žádné předjetí neviděli. Pouze Victor Martins se kvůli penalizaci propadl na osmou příčku, Staněk tak poskočil na pozici číslo 7.
Český pilot ve službách týmu Trident ztratil na vítěze Vestiho lehce přes sedmadvacet vteřin. Na stupně vítězů se postavili také Théo Pourchaire a třetí Zane Maloney. Před Staňkem se na vyšších pozicích umístili ještě Richard Verschoor, Dennis Hauger a Kush Maini.
Staněk tak zaznamenal zatím svůj nejlepší výsledek ve Formuli 2, když si za sedmou příčku vyjel šest bodů. Nováček této kategorie je tedy momentálně po šesti závodech sedmnáctý s celkovým ziskem sedmi bodů.
Co je však pro něj ještě důležitější – Staněk dokáže vcelku pravidelně porážet svého týmového kolegu Clémenta Novalaka. Ten má zatím na kontě pouze dva body.
Zdroj: FIA Formula 2
Motorsport
Americký šampionát IndyCar představil kalendář pro sezónu 2024, nově se bude končit v ulicích Nashvillu
Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků.
Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků. To za Atlantikem se v rámci nejprestižnějšího amerického formulového šampionátu IndyCar pravidelně drží na skromných 17 závodech. Žádná změna v tomto čísle nenastane ani příští rok. Nicméně jedno překvapení si seriál připravil pro své fanoušky, a to nebodovaný exhibiční závod.
Pakliže se řadíte mezi příznivce motorsportu, kteří se zajímají o dění na americké scéně, zbystřete oči. Tamní nejprestižnější formulový šampionát IndyCar se v pondělí pochlubil zbrusu novým kalendářem pro příští sezónu.
Ačkoliv je jeho součástí opět 17 závodů tak, jako tomu bylo v posledních několika sezónách, nepočítáme-li ročníky ovlivněné pandemií koronaviru, nachází se na něm pár zásadních změn a novinek.
Šampionát vypukne, jak už se stalo tradicí, na městské trati ve floridském St. Petersburgu 10. března. Hned další závod představuje zajímavé osvěžení nadcházejícího ročníku, a to exhibiční závod v kalifornském Thermal Clubu. Přestože jezdci neobdrží žádné mistrovské body za své počiny, vítěz podniku si přijde na jeden milion dolarů.
Následují závody v Long Beach a Barber Motorsports Parku, po nichž nastane čas na zlatý hřeb celé sezóny – 108. ročník slavného Indianapolis 500. Ochutnávku mu bude dělat podnik na vnitřním okruhu, na kterém se proháněly vozy Formule 1 mezi roky 2000 a 2007.
Po jízdách v ulicích Detroitu a na slavném Road America se jezdci ukážou v kalifornské Laguně Sece. Závod na tomto okruhu se přesunul z úplného konce sezóny tentokrát do prostřední části kalendáře.
Ročník 2024 seriálu IndyCar vstoupí do své druhé poloviny podnikem v Mid-Ohiu, na nějž naváže dvojitý závod na ovále v Iowě. Čtyři závody v rámci třech víkendů po sobě uzavře souboj pilotů na městském okruhu v Torontu.
Fanoušci oválů potěší posledních pět závodů, z nichž tři se odehrají právě na nich. Nejprve se 17. srpna pojede v Gateway a o dva víkendy později dvakrát v Milwaukee Mile, který se naposled nacházel v kalendáři IndyCar v roce 2015. Tento velký návrat si však vzal za oběť jiný ovál, a to ten v Texasu. Podniky v Gatewayi a Milwuakee Mile oddělí závod na krátkém přírodním okruhu v Portlandu.
Finále sezóny 2024 IndyCar se uskuteční 15. září místo v Laguně Sece v ulicích Nashvillu ve státě Tennessee. Takto brzký závěr šampionátu způsobuje start americké fotbalové ligy NFL, která se těší největší popularity v USA, což bere sledovanost jiným sportům, včetně IndyCar.
Letošní ročník ovládl Álex Palou, a to poprvé po patnácti letech s jedním závodem v rezervě, hlavně díky fantastické konzistentnosti. Španěl v žádném ze 17 závodů nedokončil hůře než osmý.
Zdroj: IndyCar
Motorsport
O takovém roce jsme ani nesnili, říká Horner po zisku titulu. Šéf Red Bullu označil klíčový aspekt jejich úspěchu
Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.
Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.
Byla to jen otázka času. Red Bull je v letošní sezóně naprosto dominantním týmem a až na jeden výpadek v Singapuru vyhrál zatím všechny velké ceny.
Dvě vítězství si připsal Sergio Pérez, který opanoval podniky v Saúdské Arábii a Ázerbájdžánu. Hned dvanáctkrát však v ročníku 2023 zvítězil Max Verstappen, jenž si zároveň jede pro zisk třetího mistrovského titulu v řadě.
Red Bull v aktuální sezóně nasbíral už 623 bodů, na druhý Mercedes má 318bodový náskok. A to podle počtu zbývajících závodů znamená, že německý tým už nemá ani matematickou šanci na to Red Bull předehnat.
Zajímavým faktem je to, že i kdyby Verstappen za Red Bull závodil sám, tedy bez Checa Péreze, i tak by byl rakouský tým na čele Poháru konstruktérů.
Úřadující šampion totiž v aktuálním ročníku sám získal už 400 bodů. Mercedes s jezdeckou dvojicí Lewis Hamilton – George Russell nasbíral „jen“ 305 bodů. Ostatně i tohle svědčí o tom, jak výjimečnou sezónu Red Bull letos prožívá.
Neuvěřitelný rok!
„O takovém roce jsme ani nesnili. Je to neuvěřitelné. Loňský rok byl pro nás velmi silný. Myslím, že udržet si toto tempo i při problémech, které jsme měli, je svědectvím všech mužů a žen v týmu, kteří neúnavně pracovali, aby vytvořili tak konkurenceschopné auto, jaké jsme měli,“ řekl Christian Horner, jehož slova cituje server RaceFans.
„Formule 1 je jedním z největších týmových sportů na světě. Myslím, že je to výsledek všech těch 22 různých oddělení, všech zaměstnanců v zázemí, kteří pracovali šílené hodiny, aby vyrobili taková auta a takový výsledek,“ pokračuje šéf stáje Red Bull.
Závěrem Horner znovu zopakoval, že letošní dominantní sezónu bere jako neuvěřitelný výkon. Musela se zkrátka potkat řada věcí v tom správném pořadí, aby Red Bull vytvořil takřka dokonalý monopost.
Zdroj: F1, RaceFans
Motorsport
Hamilton je zmatený výkonností Mercedesu: Už jsem vyčerpaný, neudělali jsme žádný pokrok. Je to boj, říká
Lewis Hamilton je zmaten prací Mercedesu. Ve Velké ceně Japonska se totiž umístil až jako pátý, jeho kolega George Russell dojel sedmý. Sedminásobný mistr světa si stěžuje na stav svého vozu a hlásá, že se jeho tým ve srovnání s minulou sezónou nikam neposunul.
Lewis Hamilton je zmaten prací Mercedesu. Ve Velké ceně Japonska se totiž umístil až jako pátý, jeho kolega George Russell dojel sedmý. Sedminásobný mistr světa si stěžuje na stav svého vozu a hlásá, že se jeho tým ve srovnání s minulou sezónou nikam neposunul.
Páté a sedmé místo – takové umístění zaznamenali v poslední Velké ceně Japonska jezdci Mercedesu. Nutno podotknout, vzhledem ke konfiguraci okruhu a výkonnostní německé stáje se očekávalo, že bude zřejmě až čtvrtou nejrychlejší.
Konkrétně Lewis Hamilton se na Suzuce v průběhu celého závodního víkendu spíše trápil a stejně jako v minulé sezóně si stěžoval na ovladatelnost svého vozu.
To George Russell byl na tom o poznání lépe. V závodě se pak výkonnost obou jezdců poměrně vyrovnala, dojem z celkového působení v Japonsku ale zanechal právě pětadvacetiletý Brit. Ten však doplatil na špatnou strategii s jedním pit stopem.
Russellovi totiž v závěru závodu „odešly“ pneumatiky a za konečné sedmé místo může být ještě docela rád. A zatímco Hamilton chtěl z Velké ceny Japonska pochopitelně vytěžit víc, nakonec ještě musel s vypjetím všech sil bránit svou pátou příčku před dotírajícím Carlosem Sainzem.
Týmová jednička Mercedesu logicky není spokojená se stavem svého auta, obzvlášť když byl Mercedes na Suzuce brán tak, že vlastně dosáhl na reálné maximum. Red Bull, McLaren i Ferrari na tom byli co do závodního i kvalifikačního tempa podstatně lépe.
Už jsem vyčerpaný…
„Jsem vyčerpaný. Je to boj s autem úplně ze všech sil, abych se dostal co nejvýš a dostal se před Ferrari, které tento týden nasadilo další upgrady. Byl to pekelný boj a závod ve snaze získat pro tým co nejvíce bodů,“ řekl Hamilton v jednom z pozávodních rozhovorů pro Sky Sports.
Hamilton se také vyjádřil k problémům současného monopostu a říká, že oproti minulé sezóně nezaznamenal žádný výrazný posun kupředu.
„O víkendu, jako byl tento, je to těžké. Zvláště, když je auto taková zátěž. Pocitově je to stejné jako loni, poskakuje, kloužeme po trati. Je to těžké, vzhledem k tomu, kolik práce jsme udělali pro pokrok a nejsme blíž k předním pozicím,“ dodal.
Zdroj: F1, Sky Sports
-
Fortuna ligapřed 2 dny
VIDEO: Dočká se pořádné stopky? Bořil se po odhození Haraslína pokusil silou šlápnout na jeho nohu
-
Fortuna ligapřed 1 dnem
Viník strkanice Bořil – Krejčí? Vindahl! Proč na Chytila řval, když bylo odpískano, nechápe bývalý kouč Sparty
-
Fortuna ligapřed 2 dny
Že se Krejčí podle Priskeho jen bránil Bořilovi? Tenhle záběr ukazuje, že rvačku začal on
-
Fortuna ligapřed 3 dny
Slavia Praha na lovu! V zimní pauze může jít po třech ligových hvězdách