Spojte se s námi


Motorsport

Škoda představila nové rallyové auto pro závody WRC! Dostalo jméno Škoda Fabia RS Rally2, líbí se vám?

Český výrobce automobilů strávil dva roky nad vývojem nové Fabie RS, která nahradí veleúspěšné modely Fabia Rally2 a Evo, které se osvědčily ve třídách R5 a do dnešního dne si připsaly více než 1700 vítězství v rallye po celém světě. Líbí se vám nový soutěžní vůz?

Publikováno

dne

Český výrobce automobilů strávil dva roky nad vývojem nové Fabie RS, která nahradí veleúspěšné modely Fabia Rally2 a Evo, které se osvědčily ve třídách R5 a do dnešního dne si připsaly více než 1700 vítězství v rallye po celém světě. Líbí se vám nový soutěžní vůz?

Nejnovější nabídka soutěžních vozů Škoda je založena na Fabii čtvrté generace a ve srovnání s předcházejícím modelem, který loni získal titul ve WRC2, obsahuje hned několik vylepšení.

V níže přiložených twitterových příspěvcích si nicméně můžete nový vůz sami prohlédnout.

Fabia RS je poháněna zcela novým 1,6litrovým přeplňovaným motorem vycházejícím ze silničních modelů Škoda RS, který dokáže vyvinout výkon 289 koní a má využívat pohonu na všechna čtyři kola.

Velkými úpravami prošla i karoserie, počínaje rozvorem, který je nyní širší, aby se zlepšilo rozložení hmotnosti a stabilita zadní části vozu. Škoda také přepracovala systém chlazení brzd, aerodynamický paket a zvětšila zdvih odpružení.

Nové auto navíc již prošlo testovacími jízdami na asfaltu, štěrku i sněhu v České republice, Francii, Itálii, Německu, Belgii, Španělsku a Finsku.

Na vývoji vozu se podílel také Andreas Mikkelsen, jenž v loňském roce získal s Fabií Rally2 a týmem Toksport World Rally Team, který právě Škoda podporuje, mistrovský titul.

Do vývoje vozu zasáhli také bývalý tovární jezdec Citroenu a Toyoty WRC Kris Meeke a testovací jezdci Škody Jan Kopecký a Emil Lindholm.

Očekává se, že Škoda Fabia RS Rally2 bude mít svou soutěžní premiéru ve druhé třídě WRC2 koncem tohoto roku.

„ŠKODA Motorsport dodala svým zákaznickým týmům více než 450 vozů, což jí zajišťuje třetinový podíl na celosvětovém trhu vozů skupiny Rally2. Nástupce, který je postaven na základech čtvrté generace vozu FABIA s cílem pokračovat v této jedinečné sérii úspěchů,“ stojí v oficiálním prohlášení Škody.

Zdroje: WRC, Škoda Motorsport, Motorsport

Reklama

Motorsport

Kontrakty okruhů ve F1: Peníze vládnou světu, evropské klasiky v ohrožení

Šampionát formule 1 je v plném průběhu a v posledních letech přináší nové okruhy do svého kalendáře. Na jejich úkor tak budou muset zmizet jinak velmi tradiční destinace. Smlouva končí po letošní sezoně například Španělsku nebo slavnému Monaku.

Publikováno

dne

Šampionát formule 1 je v plném průběhu a v posledních letech přináší nové okruhy do svého kalendáře. Na jejich úkor tak budou muset zmizet jinak velmi tradiční destinace. Smlouva končí po letošní sezoně například Španělsku nebo slavnému Monaku. Nejdéle se naopak bude závodit v Bahrajnu a v Austrálii, kde se královna motorsportu bude představovat až do poloviny 30. let.

U dalších dvou destinací se potvrzuje bohužel již známé pravidlo, že peníze hýbou světem. Do roku 2032 se totiž bude závodit v Kataru a do roku 2030 v Saúdské Arábii.

Právě v saúdskoarabské Džiddě se pravidelně kritizuje nebezpečnost dráhy, ale také nejistota v okolí dráhy. Letos se závodilo i přes teroristický útok na nedalekou ropnou rafinérii.

Do konce třetího desetiletí se bude závodit ještě na mnoha destinacích. Kontrakty do roku 2031 mají podepsané severoamerická města Miami a Montreal. O rok kratší smlouvu má kromě Saúdské Arábie ještě závod v Dubaji, který je už tradičním vrcholem sezony.

Naopak na druhé straně smluvní barikády jsou čtyři evropské destinace. A hlavně ztráta velkých cen Monaka a Belgie by byla rozhodně velmi citelná. Další dvě trati s kontraktem do roku 2022 jsou pak ve Francii a v Rakousku. O rok delší smlouvu má Mexiko a Maďarsko.

Nejdéle se v Evropě, podle aktuálních smluv, bude závodit v Maďarsku. Poblíž Budapešti se diváci mohou těšit na závody až do roku 2027. Čeští a slovenští fanoušci tak mají alespoň nějakou jistotu možnosti vyrazit za královnou motorsportu.

Zajímavé bude sledovat vývoj závodních destinací v souvislosti s aktuálními trendy. Zvýšení popularity F1 ve Spojených státech a nové peněžní příležitosti na Blízkém východě jsou mohou změnit zvyklosti ve světě motorsportu.

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Aktivista Vettel: Je proti znečišťování přírody, jeho tým však podporuje největší ropná společnost. Jsi pokrytec, vzkazuje mu ministryně

Formule 1 má za sebou devátý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Kanady. A jak je u Sebastiana Vettela zvykem, využívá královnu motorsportu pro prosazování různých společenských a ekologických aktivit. V Kanadě bojoval proti změně klimatu, to se však dotklo jedné kanadské ministryně.

Publikováno

dne

Formule 1 má za sebou devátý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Kanady. A jak je u Sebastiana Vettela zvykem, využívá královnu motorsportu pro prosazování různých společenských a ekologických aktivit. V Kanadě bojoval proti změně klimatu, to se však dotklo jedné kanadské ministryně.

Na Vettelově helmě jsme si v Kanadu nemohli nevšimnout skutečně gigantického kontrastu. Čtyřnásobný mistr světa si na ni nechal udělat nápis, jenž zněl „Zastavte těžbu dehtových písků“ a „Kanadská kriminalita v oblasti klimatu“.

Čtyřiatřicetiletý bývalý závodník Red Bullu nebo Ferrari je již dlouho znám tím, že vždy velmi často měnil design svých helem. A to hlavně z důvodu upozorňování na nejrůznější globální problémy.

Jenže v Kanadě měl takřka hned vedle nápisu bojujícím za zlepšení klimatu velký nápis společnosti Aramco, která sponzoruje tým Aston Martin, jehož barvy Vettel hájí od roku 2021.

A proč je tato kombinace tak kontrastní? Jedná se totiž o saudský podnik, o jednoho z největších a nejznámějších těžitelů ropy na světě.

Aramco je také firmou, která výraznou měrou přispívá na emise skleníkových plynů, a přes kterou plynou miliardy dolarů do Saúdské Arábie. Zřejmě nemusíme připomínat, že tato země má zase nemalé problémy s ohledem na lidská práva a zneužívání vysokého postavení.

A přesně to také zdůraznila Ministryně pro energetiku kanadské provincie Alberta Sonya Savage. A ta si nebrala servítky, přičemž německého závodníka označila za pokrytce.

„V průběhu let jsem viděl spoustu pokrytectví, ale tohle je vrchol. Řidič závodního auta sponzorovaný Astonem Martin, s financováním od Saudi Aramco, si stěžuje na ropné písky. Saudi Aramco má největší denní produkci ropy ze všech společností na světě. Je považována za největšího přispěvatele ke globálním emisím uhlíku ze všech společností od roku 1965.“

K této kritice se samotný tým příliš vyjadřovat nechtěl, šéf týmu Mike Krack v podstatě pouze prohlásil, že Vettel je svobodný člověk a když nějakou podobnou kampaň chystá, s týmem se dohodnou, jak to zamýšlí provést.

Na slova ministryně ovšem zareagoval samotný Vettel. „Ano, jsem pokrytec. Žívím se tím, čím se živím, jelikož to miluji. Takto já maluji na své plátno,“ uvedl Vettel, jehož slova ocitoval server Motorsport.

„Jsem trochu zklamaný, že politici zacházejí do osobní roviny, protože to vůbec není o mně, ale o širším pohledu. To, co je opravdu důležité, je poselství, že musíme udělat přechod a zbavit se fosilních paliv a začít celý náš životní styl zakládat na obnovitelných zdrojích,“ doplnil.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Čeká nás další závod ve Španělsku? O Formuli 1 projevil velký zájem Madrid

Bude královna motorsportu v budoucnu závodit v Madridu? Nad tím momentálně visí skutečně velký otazník, představitelé hlavního města Španělska ovšem vyslovili svůj jednoznačný zájem! Barcelona má však s F1 smlouvu až do roku 2026.

Publikováno

dne

Bude královna motorsportu v budoucnu závodit v Madridu? Nad tím momentálně visí skutečně velký otazník, představitelé hlavního města Španělska ovšem vyslovili svůj jednoznačný zájem! Barcelona má však s F1 smlouvu až do roku 2026.

Formule 1 v současné době už jeden závod ve Španělsku, respektive v Katalánsku má. Závodní okruh Circuit de Barcelona-Catalunya má s promotéry a F1 uzavřenou smlouvu do roku 2026.

Podle serveru Motorsport však v nedávném čase poslal ministr Enrique Lopez zprávu generálnímu řediteli a prezidentovi F1 Stefanu Domenicalimu, ve které stojí, že se Madrid uchází o to, aby mohlo hlavní město Španělska pořádat Velkou cenu.

„Jménem madridského společenství je mi potěšení napsat vám, abychom vyjádřili náš zájem pořádat v Madridu Velkou cenu Formule 1,“ napsal Lopez, jehož slova ocitoval server Motosport.

„Ve zkratce bych rád potvrdil náš závazek vůči vám a tomuto projektu, stejně jako naši ochotu podepsat příslušné smlouvy k propagaci závodu a nabídnout skvělou sportovní a zábavnou podívanou,“ dodává Lopez.

Jak dále praví, pro Madrid by bylo pořádání závodu Formule 1 určitou satisfakcí. Lopez také věří, že pořádání Velké ceny v Madridu by bylo výhrou pro všechny, zejména pro veškeré instituce a společnosti podílející se na vývoji F1.

Vyjádření Madridu tak přichází v době, kdy Formule 1 řeší vzniklé problémy, co se týče organizace letošního závodu v Barceloně. Podle královny motorsportu promotéři naprosto selhali při organizaci.

Závodní víkend v Barceloně totiž letos navštívilo přes 300 tisíc fanoušků, i přesto však na to promotéři nebyli připraveni. Objevily se totiž potíže s dopravou nebo organizací na tribunách.

Formule 1 se nyní každopádně těší obrovskému zájmu. Do kalendáře mistrovství světa už v příštím roce přibude závod v Las Vegas, Kataru a pravděpodobně i Jižní Africe. Tím královna motorsportu dosáhne na základě concordské dohody na maximální limit 24 závodů za rok.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené