Spojte se s námi


Motorsport

Shoey! Nechutná, ale tradiční oslava vítězství. Podívejte se, jak Jack Miller slavil své prvenství ve VC Japonska

Australský závodník Jack Miller vskutku dominantním způsobem ovládl šestnáctý podnik letošní sezóny MotoGP, a tedy Velkou cenu Japonska. Na stupních vítězů si pak v rámci oslavy vítězství nemohl odpustit tzv. Shoey, tedy vypít šampaňské ze své propocené boty.

Publikováno

dne

Australský závodník Jack Miller vskutku dominantním způsobem ovládl šestnáctý podnik letošní sezóny MotoGP, a tedy Velkou cenu Japonska. Na stupních vítězů si pak v rámci oslavy vítězství nemohl odpustit tzv. Shoey, tedy vypít šampaňské ze své propocené boty.

Australan Miller si v Motegi připsal své první letošní vítězství, které stálo opravdu za to. Velká cena Japonska byla vypsána na 24 kol, přičemž Miller startoval až ze sedmé pozice.

Pole position si v sobotní kvalifikaci zajistil Marc Márquez, jenž po operaci paže jel svůj teprve druhý závod. Po zhasnutí všech světel se ale vedení ujal Brad Binder na Red Bullu KTM, záhy jej ale na první pozici vystřídal Jorge Martin.

Márquez se v úvodu závodu propadal pořadím dolů a na prvních čtyřech místech figurovali Martin, Binder, Miller a Miguel Oliveira.

Po třech kolech Velké ceny Japonska se však Miller dostal na první pozici a do konce závodu už ji nikomu nepřepustil. Síla motocyklu Ducati se tedy opět ukázala, už v jedenáctém kole si totiž Miller na druhého Martina náskok v podobě 3,5 sekundy.

Na stupních pak nesměla chybět oslava Shoey, při které vítězové závodu pijí šampaňské ze své propocené závodní boty.

A kde se vlastně oslava Shoey vzala?

Své kořeny má Shoey v Austrálii a vymyslela ji surfařsko-rybářská partička Mad Hueys, která si však do bot nelila šampaňské, nýbrž pivo. V motorsportu tuto oslavu poprvé představil Ryal Harris po závodě v Perthu v rámci australské série V8 pick-upů.

Poté ji zopakoval Australan David Reynolds v šampionátu V8 Supercars, celosvětově známou se však Shoey stalo díky MotoGP, když v roce 2016 takto své vítězství oslavil právě Australan Miller.

Dalším Australanem pak byl Daniel Ricciardo ve Formuli 1, díky kterému si na pódiu Shoey užila i řada známých osobností.

Výsledky Velké ceny Japonska

Millera na stupních vítězů doplnili Brad Binder a Jorge Martin. Pro čtvrté místo si dojel Španěl Márquez, pátý proťal cílovou čáru Oliveira, šestý Luca Marini. Sedmou příčku obsadil Maverick Viňales, osmou úřadující mistr a lídr šampionátu Fabio Quartararo.

Zbylá dvě místa v elitní desítce ukořistili Enea Bastianini a Marco Bezzecchi. Velkou cenu Japonska pak nedokončilo 5 jezdců, včetně obou pilotů Suzuki a Francesca Bagnaii, jenž s Quartararem a Aleixem Espargarem bojuje o mistrovský titul.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku si pak můžete prohlédnout pořadí elitní desítky v šampionátu jezdců po Velké ceně Japonska.

Zdroje: MotoGP, F1

Reklama

Motorsport

Překvapivý návrat, odložená premiéra a vzrušení 44krát jinak! MotoGP vydalo kalendář pro sezónu 2024 s rekordním počtem závodů

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen.

Publikováno

dne

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen. Vedle návratu VC Aragónu se na druhý pokus pokusí představit Kazachstán, tentokrát v červnovém termínu. Katar se vrací na post úvodního závodu sezóny, jejíž závěr se tradičně uskuteční ve španělské Valencii.

Několik dní po historicky první Velké ceně Indie a během přípravy na závody v Japonsku publikovalo MotoGP soupisku všech velkých cen, které se uskuteční v rámci nadcházející sezóny. Na celý padok čeká bezprecedentních 22 velkých cen rozložených do osmi měsíců s minimem odpočinku.

O rekordní počet závodů se MotoGP pokoušelo již tento rok. Plánovalo se celkem 21 podniků včetně zbrusu nové velké ceny v Kazachstánu.

Tato exotická destinace však z důvodů nedokončené homologace okruhu Sokol a logistických obtíží způsobených válkou na Ukrajině z letošního kalendáře odpadla.

76. mistrovství světa silničních motocyklů odstartuje o druhém březnovém víkendu v Kataru. Tato pouštní země se vrací na své tradiční místo po rozsáhlých rekonstrukcích tamního okruhu, což způsobilo posun letošního závodu na listopad.

První ochutnávku Evropy si jezdci vyzkouší o dva týdny později, kdy se pojede v portugalském Portimau. Následuje přesun na americký světadíl, nejdříve se představí Argentina, po níž cirkus MotoGP navštíví Spojené státy.

Evropská sezóna vypukne na konci dubna prvním ze čtyř závodů ve Španělsku, a to na okruhu Jerez. Druhá návštěva této země nenechá na sebe dlouho čekat.

Po skoku do francouzského Le Mans se jezdci proženou po závodní trati v katalánském Montmeló nedaleko Barcelony. Osmá velká cena sezóna byla přiřazena Itálii a velice populárním okruhu Mugello.

Kazachstán se 16. června pokusí o odložený debut, přičemž první polovinu sezóny uzavřou Nizozemsko a Německo. Po čtyřtýdenní letní přestávce se kola nejrychlejších motocyklů světa opět roztočí na britském Silverstonu. Trojice Rakousko, navrátilec Aragón a San Marino pak uzavře řádnou evropskou sezónu.

Zmiňovaný Aragón nefiguroval v letošním kalendáři, jelikož se počínaje tímto ročníkem plánovala rotace závodů na Pyrenejském poloostrově. Zdá se však, že se s touto rotací již nepočítá a španělský promotér Dorna by si rád udržel všechny velké ceny ve své zemi.

Asijskou tour opět jako letos uvede do pohybu VC Indie, která odstartuje úmornou sérii šesti velkých cen v sedmi týdnech.

V rámci prvního tripleheaderu se po Indii ukáží velké ceny v Indonésii a Japonsku. Ze země vycházejícího slunce se piloti a veškeří zaměstnanci přesunou do Austrálie, po níž následují v rychlém sledu Thajsko a Malajsie.

Rekordně dlouhou sezónu uzavře jako obvykle španělská Valencie a okruh Ricarda Torma. Pakliže by jakýkoliv podnik z všelijakých důvodů vypadl, nahradilo by jej Maďarsko a letos otevřený Balaton Park.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký šampionát IndyCar představil kalendář pro sezónu 2024, nově se bude končit v ulicích Nashvillu

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků.

Publikováno

dne

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků. To za Atlantikem se v rámci nejprestižnějšího amerického formulového šampionátu IndyCar pravidelně drží na skromných 17 závodech. Žádná změna v tomto čísle nenastane ani příští rok. Nicméně jedno překvapení si seriál připravil pro své fanoušky, a to nebodovaný exhibiční závod.

Pakliže se řadíte mezi příznivce motorsportu, kteří se zajímají o dění na americké scéně, zbystřete oči. Tamní nejprestižnější formulový šampionát IndyCar se v pondělí pochlubil zbrusu novým kalendářem pro příští sezónu.

Ačkoliv je jeho součástí opět 17 závodů tak, jako tomu bylo v posledních několika sezónách, nepočítáme-li ročníky ovlivněné pandemií koronaviru, nachází se na něm pár zásadních změn a novinek.

Šampionát vypukne, jak už se stalo tradicí, na městské trati ve floridském St. Petersburgu 10. března. Hned další závod představuje zajímavé osvěžení nadcházejícího ročníku, a to exhibiční závod v kalifornském Thermal Clubu. Přestože jezdci neobdrží žádné mistrovské body za své počiny, vítěz podniku si přijde na jeden milion dolarů.

Následují závody v Long Beach a Barber Motorsports Parku, po nichž nastane čas na zlatý hřeb celé sezóny – 108. ročník slavného Indianapolis 500. Ochutnávku mu bude dělat podnik na vnitřním okruhu, na kterém se proháněly vozy Formule 1 mezi roky 2000 a 2007.

Po jízdách v ulicích Detroitu a na slavném Road America se jezdci ukážou v kalifornské Laguně Sece. Závod na tomto okruhu se přesunul z úplného konce sezóny tentokrát do prostřední části kalendáře.

Ročník 2024 seriálu IndyCar vstoupí do své druhé poloviny podnikem v Mid-Ohiu, na nějž naváže dvojitý závod na ovále v Iowě. Čtyři závody v rámci třech víkendů po sobě uzavře souboj pilotů na městském okruhu v Torontu.

Fanoušci oválů potěší posledních pět závodů, z nichž tři se odehrají právě na nich. Nejprve se 17. srpna pojede v Gateway a o dva víkendy později dvakrát v Milwaukee Mile, který se naposled nacházel v kalendáři IndyCar v roce 2015. Tento velký návrat si však vzal za oběť jiný ovál, a to ten v Texasu. Podniky v Gatewayi a Milwuakee Mile oddělí závod na krátkém přírodním okruhu v Portlandu.

Finále sezóny 2024 IndyCar se uskuteční 15. září místo v Laguně Sece v ulicích Nashvillu ve státě Tennessee. Takto brzký závěr šampionátu způsobuje start americké fotbalové ligy NFL, která se těší největší popularity v USA, což bere sledovanost jiným sportům, včetně IndyCar.

Letošní ročník ovládl Álex Palou, a to poprvé po patnácti letech s jedním závodem v rezervě, hlavně díky fantastické konzistentnosti. Španěl v žádném ze 17 závodů nedokončil hůře než osmý.

Zdroj: IndyCar

Pokračovat ve čtení

Motorsport

O takovém roce jsme ani nesnili, říká Horner po zisku titulu. Šéf Red Bullu označil klíčový aspekt jejich úspěchu

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Publikováno

dne

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Byla to jen otázka času. Red Bull je v letošní sezóně naprosto dominantním týmem a až na jeden výpadek v Singapuru vyhrál zatím všechny velké ceny.

Dvě vítězství si připsal Sergio Pérez, který opanoval podniky v Saúdské Arábii a Ázerbájdžánu. Hned dvanáctkrát však v ročníku 2023 zvítězil Max Verstappen, jenž si zároveň jede pro zisk třetího mistrovského titulu v řadě.

Red Bull v aktuální sezóně nasbíral už 623 bodů, na druhý Mercedes má 318bodový náskok. A to podle počtu zbývajících závodů znamená, že německý tým už nemá ani matematickou šanci na to Red Bull předehnat.

Zajímavým faktem je to, že i kdyby Verstappen za Red Bull závodil sám, tedy bez Checa Péreze, i tak by byl rakouský tým na čele Poháru konstruktérů.

Úřadující šampion totiž v aktuálním ročníku sám získal už 400 bodů. Mercedes s jezdeckou dvojicí Lewis Hamilton – George Russell nasbíral „jen“ 305 bodů. Ostatně i tohle svědčí o tom, jak výjimečnou sezónu Red Bull letos prožívá.

Neuvěřitelný rok!

„O takovém roce jsme ani nesnili. Je to neuvěřitelné. Loňský rok byl pro nás velmi silný. Myslím, že udržet si toto tempo i při problémech, které jsme měli, je svědectvím všech mužů a žen v týmu, kteří neúnavně pracovali, aby vytvořili tak konkurenceschopné auto, jaké jsme měli,“ řekl Christian Horner, jehož slova cituje server RaceFans.

„Formule 1 je jedním z největších týmových sportů na světě. Myslím, že je to výsledek všech těch 22 různých oddělení, všech zaměstnanců v zázemí, kteří pracovali šílené hodiny, aby vyrobili taková auta a takový výsledek,“ pokračuje šéf stáje Red Bull.

Závěrem Horner znovu zopakoval, že letošní dominantní sezónu bere jako neuvěřitelný výkon. Musela se zkrátka potkat řada věcí v tom správném pořadí, aby Red Bull vytvořil takřka dokonalý monopost.

Zdroj: F1, RaceFans

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené