Motorsport
Rozjel se závodní víkend Formule 1 v Portimão. Prvním tréninkům kralovaly Mercedesy
Odstartoval nám závodní víkend v Portugalsku. První tréninky opět naznačily, jak by zbytek víkendu mohl pokračovat a také formu jednotlivých stájí právě na okruhu v Algarve.
Odstartoval nám závodní víkend v Portugalsku. První tréninky opět naznačily, jak by zbytek víkendu mohl pokračovat a také formu jednotlivých stájí právě na okruhu v Algarve.

První trénink na okruhu Portimão dopadl celkem dle očekávání. V dosavadním průběhu sezóny se v trénincích daří Valtterimu Bottasovi, který také ten úvodní ovládl. Nicméně uvidíme, jak se pilotovi Mercedesu bude dařit ve zbytku závodního víkendu.
Právě finský pilot se na čele neustále střídal s Maxem Verstappenem. Nizozemský závodník však v konečném pořadí bezmála o tři desetiny sekundy za první příčkou zaostal. Třetí příčku obsadil jeho týmový kolega Sergio Pérez před Leclercem a Hamiltonem.
Solidní sedmé místo získal pro stáj Williams George Russell, naopak McLareny vzaly první tréninky opravdu jen jako testovací jízdu. Pro první trénink nahradila Alfa Romeo Antonia Giovinazziho Calumem Ilottem. Ten i přesto, že působí v této stáji pouze jako rezervní jezdec dokázal překonat oba dva Haasy plus Latifiho na Williamsu a skončil sedmnáctý.
I tohle svědčí o tom, jak na tom momentálně vůz stáje Haas je. Dočkali jsme se ale také úsměvného momentu, a to tehdy, když Sebastian Vettel na voze Aston Martin omylem zastavil u mechaniků McLarenu.
V druhém tréninku jezdcům přálo i počasí. Na trať svítilo sluníčko, které asfalt ohřálo na téměř 40 stupňů Celsia.
I druhý trénink v pořadí ovládl Mercedes, tentokrát však první pozici uhájil Hamilton. Druhý dojel opět Verstappen před Bottasem. Čtvrté místo obsadil Španěl Sainz před oběma vozy Alpine.
Na problémy s motorem si v průběhu tréninku stěžoval Mick Schumacher na voze Haas. Svou stáj opět maličko vyděsil Yuki Tsunoda, jenž se dopustil drobného výletu mimo trať.
Žádný oslnivý výkon dnes nepředvedly McLareny, ovšem jak každý fanoušek F1 ví, tréninky je třeba brát vždy s rezervou, zvláště u McLarenu. Ti svou sílu ukazují zejména až v kvalifikaci a samotném závodě.
Na závodní trať v Algarve si však postěžoval Max Verstappen. V loňském roce zde byl totiž položen zcela nový asfalt a zejména v závodě to bylo opravdu hodně znát: „Na asfaltu je to dost nevyzpytatelné. Opravdu hodně to klouže. Vím, že je to pro všechny stejné, ale řídit tu vážně není zábavné.„
„Oproti loňsku se změnily pneumatiky a mají letos menší přilnavost, s tím počítáme. Je to ale škoda. Vše je to dnes o přípravě pneumatik, teplotě pneumatik. Nemyslím, že by to tak mělo být.“
Podobně se vyjádřil i jeho stájový kolega Sergio Pérez: „Je to vlastně hodně podobné tomu, co jsme tu zažili loni. Tedy co se týče asfaltu. Je obtížné přimět pneumatiky pracovat. Myslím, že klíčové bude pneumatikám porozumět. Nejlepší to zřejmě bylo na střední směsi, nejměkčí z dodaných pneumatik to bylo o poznání horší.“
Je tím pádem velmi těžké předpokládat, co přinese sobotní kvalifikace. Ta startuje v 16:00 dvě hodiny po skončení třetího a finálního tréninku.
Zdroj: F1 Sport

Motorsport
Šestý závod sezóny ovlivnil déšť! VC Monaka přinesla několik dramat a překvapivé jméno na stupních vítězů
Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.

Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.
Úvod šestého podniku letošní sezóny Formule 1 nepřinesl žádné velké drama, ostatně jako například start dopoledního hlavního závodu F2. Z první příčky do Velké ceny Monaka odstartoval Max Verstappen, který svou vedoucí pozici udržel i po zhasnutí všech pěti světel.
Fernando Alonso zase ustrážil svou druhou příčku, byť jeho cílem bylo po startu zaútočit právě na pozici číslo 1. Jak tedy vypadalo pořadí startovního pole pro Velkou cenu Monaka?
Po startu se pořadí startovního pole příliš nezměnilo. Penalizaci v podobě pěti vteřin však inkasoval Nico Hülkenberg, který v průběhu prvního kola zavinil kontakt s Loganem Sargeantem.
Velmi brzy zastavil u svých mechaniků Sergio Pérez, který obul nejtvrdší specifikaci pneumatik. Po startu z poslední pozice v důsledku kolize v kvalifikace ale horko těžko něco vymýšlet. Po první deseti kolech vypadalo pořadí bodované desítky následovně – Verstappen, Alonso, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly, Russell, Cunoda, Norris.
V jedenáctém kole však došlo k dramatickému pokusu Carlose Sainze o předjetí Estebana Ocona. Španělský závodník ve službách Ferrari si ale v zatáčce číslo 10 ulomil element předního křídla.
V okruhu osmnáctém došlo k sérii několika předjetí, kdy v opravdu pomalém tempu jel Sargeant na Williamsu. V sekci Mirabeu jej po pěkném manévru předjel Kevin Magnussen, v La Rascasse se před pilota Williamsu dostali i Lance Stroll a Mexičan Pérez.
Úderem 32. kola začali jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Postupně na nejtvrdší sadu pneumatik přešli Lewis Hamilton, Ocon, Sainz, Charles Leclerc nebo Pierre Gasly.
V 35. kole pak v šikaně za tunelem boural Pérez do Magnussena a poškodil si své přední křídlo, pochopitelně tak musel znovu do boxů.
Verstappen, Alonso, Gasly, Russell, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Cunoda, Norris – takto vypadalo pořadí Velké ceny Monaka po 46 kolech.
O velké drama se postaral déšť
Úderem 53. kola se na okruh v Monaku přesunul mrak, který se nad horami vzdálenými zhruba čtyřiadvaceti kilometrů od tratě dlouho držel. A ten výrazným způsobem ovlivnil posledních pětadvacet kol Velké ceny Monaka.
Pro pneumatiky do přechodných podmínek téměř okamžitě ke svým mechanikům zajeli Valtteri Bottas a Stroll. V 55. kole sáhnul k velmi riskantnímu kroku Alonso, který i přes snášející se déšť přezul na střední sadu gum.
A jelikož se na trať snášelo čím dál více dešťových kapek a v Monaku bylo čím dál větší mokro, ukázala se tato volba jako velmi špatná. Celé startovní pole tak v průběhu dalších kol zajelo do boxů právě pro pneumatiky do přechodných podmínek. Stejně tak i Alonso, jenž i přes dva pit-stopy v krátké době zůstal druhý.
Velice později zajeli do boxů jezdci Ferrari Leclerc a Sainz. Ti se tak propadli pořadím dolů. Verstappen, Alonso, Ocon, Hamilton, Russell, Leclerc, Gasly, Sainz, Cunoda, Piastri – takto vypadalo pořadí bodované desítky v 57. kole.
O dvě kola později dokonce Magnussen s Pérezem přezuli na pneumatiky do extrémního mokra. Ještě předtím však první zmíněný oťukal několik bariér a zdí, poněvadž v těchto mokrých podmínkách zůstal jako poslední pilot na pneumatikách do sucha.
Problémy s mokrou tratí však měla řada jezdců, fanoušci přímo v Monaku a u televizních obrazovek tak viděli několik kontaktů jezdců s bariérami či zdmi, nebo také výjezdy mimo trať.
Pořadí bodované desítky se však do konce závodu příliš nezměnilo. Vypadl z ní ovšem Japonec Cunoda (AlphaTauri), který měl problémy s brzdami. Na deváté a také desáté místo se dostali piloti McLarenu Norris s Piastrim.
Konečné výsledky
Jak tedy skončil šestý podnik letošní sezóny F1? Vítězem se po přesvědčivé jízdě stal Verstappen, další pódium zaznamenal Alonso, skvělý výsledek v podobě třetího místa zaznamenal Ocon v barvách Alpinu.
To se vzhledem k průběhu letošní sezóny dá kvantifikovat jako překvapení, navzdory sobotní kvalifikaci si ale Ocon dojel pro výsledek, jehož základy postavil právě už v kvalifikaci.
Čtvrtý dojel Hamilton, pátý Russell, šestý Leclerc, sedmý Gasly, osmý Sainz, devátý Norris a bodovanou desítku uzavřel Australan Piastri.
Zdroj: F1 TV
Motorsport
Skvělá jízda českého závodníka ve Formuli 2! Roman Staněk po startu z poslední pozice dokázal bodovat
Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!

Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!
Úvod nedělního hlavního závodu Formule 2 mnoho vzrušení nepřinesl, ba právě naopak. Byť úzký městský okruh v Monaku svádí ke kolizím, zejména v juniorských kategoriích, start proběhl v poklidu.
Všechno dramatické se začalo dít až po prvních zastávkách v boxech, když nejprve v 19. kole byl vyhlášen stav virtuálního safety caru. Ze závodu totiž odstoupil Enzo Fittipaldi.
O tři kola později však v Monaku nastalo velké drama, když v pasáži před kasinem havaroval Jack Doohan. Jeho monopost navíc začal hořet, ředitelství závodu pochopitelně sáhlo po červených vlajkách a přerušení závodu.
To byl klíčový moment právě pro Romana Staňka, který si i s ostatními piloty, kteří před touto havárií u svých mechaniků ještě nezastavili, dojel pro čerstvé pneumatiky. Díky tomu si tak podržel svou osmou příčku.
Následně proběhl restart závodu, načež mezi osmým a devátým jezdcem v pořadí byla hned 30sekundová mezera. Staněk tak mohl jet bez obav, že se propadne pořadím dolů.
Do konce závodu už pak fanoušci v Monaku a u televizních obrazovek žádné předjetí neviděli. Pouze Victor Martins se kvůli penalizaci propadl na osmou příčku, Staněk tak poskočil na pozici číslo 7.
Český pilot ve službách týmu Trident ztratil na vítěze Vestiho lehce přes sedmadvacet vteřin. Na stupně vítězů se postavili také Théo Pourchaire a třetí Zane Maloney. Před Staňkem se na vyšších pozicích umístili ještě Richard Verschoor, Dennis Hauger a Kush Maini.
Staněk tak zaznamenal zatím svůj nejlepší výsledek ve Formuli 2, když si za sedmou příčku vyjel šest bodů. Nováček této kategorie je tedy momentálně po šesti závodech sedmnáctý s celkovým ziskem sedmi bodů.
Co je však pro něj ještě důležitější – Staněk dokáže vcelku pravidelně porážet svého týmového kolegu Clémenta Novalaka. Ten má zatím na kontě pouze dva body.
Zdroj: FIA Formula 2
Motorsport
Obrovské drama v Monaku! V infarktové kvalifikaci si to o pole position rozdalo několik jezdců. Kdo odstartuje z prvního místa?
Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.

Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.
První část kvalifikace přinesla už v jejím úvodu dramatickou podívanou. Průjezd první zatáčkou totiž nezvládl Sergio Pérez, který výrazně poškodil svůj monopost Red Bullu a do dalšího průběhu Q1 už tak nemohl zasáhnout.
Co se každopádně dalších odpadlíků týče, nepřinesla Q1 vlastně žádné překvapivé výsledky. Z prvního dějství do druhé části kvalifikace nepostoupili také Čou Kuan-jü, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen a Logan Sargeant.
První kvalifikační segment s časem 1:12.386 ovládl Max Verstappen před Júkim Cunodou a Alexanderem Albonem.
Druhá část kvalifikace
V Q2 viděli diváci přímo v Monaku, ale i u televizních obrazovek několik kontaktů s bariérami. To nicméně jen dokládá, že jezdci na tomto městském okruhu jeli opravdu hranu, což ještě více dokázali ve třetím dějství.
Cunoda při svém rychlém pokusu zablokoval svá kola, čímž zabránil kontaktu se zdí. Nárazu se však nevyhnuli Esteban Ocon a Lando Norris, přičemž druhý jmenovaný to odnesl poškozením monopostu.
Do poslední části kvalifikace nicméně se svými časy nestačili a nepostoupili Valtteri Bottas, Lance Stroll, Albon, Nyck de Vries a Oscar Piastri.
Velké drama v Q3!
Norrisův vůz však mechanici McLarenu stihli dát do pořádku a ten se tak mohl zapojit i do třetí části kvalifikace. Ta nakonec přinesla obrovské drama, když největší favoriti kvalifikace zajížděli jeden dechberoucí čas za druhým.
Jen několik vteřin před koncem vedl se svým úžasným časem Fernando Alonso, pro pole position si ale nakonec dojel Max Verstappen.
Ten ve svém posledním rychlém pokusu zajel čas v hodnotě 1:11.365 a do nedělní Velké ceny Monaka odstartuje z první pozice. Druhý nejrychlejší čas zajel legendární Španěl Alonso, který na úřadujícího mistra světa ztratil pouze 84 tisícin sekundy.
Do druhé řady se postaví Charles Leclerc a čtvrtý Esteban Ocon, jenž chvíli dokonce svým časem 1:11.553 útočil na pole position. Na prvním místě se v posledních minutách Q3 opravdu vystřídalo hned několik jmen.
Do šestého startovního slotu se v Monaku postaví Lewis Hamilton, který měl v průběhu třetí části kvalifikace také našlápnuto ke skvělému výsledku. Sedmý skončil Pierre Gasly, osmou příčku bere George Russell, devátou Cunoda a elitní desítku na startu VC Monaka uzavře Norris.
Zdroj: F1
-
Bojové sportypřed 1 dnem
Je hotovo! Karlos Vémola oznámil, že po zápase s Attilou Véghem ukončí svou bohatou kariéru
-
Hokejpřed 1 dnem
Hvězdy NHL na MS v Praze! Kanada pod podmínkou zápasů v hlavním městě přislíbila nejlepší hráče
-
Bojové sportypřed 3 dny
Smolař vsadil na výhru Vémoly nad Kinclem půl milionu! Po zápase mu zbyly oči pro pláč
-
Fortuna ligapřed 2 dny
Sparta má titul, od léta ale i starosti. Které opory by mohly tým opustit?