Spojte se s námi


Motorsport

Red Bull zase rozdrtil svou konkurenci! Pérez ovládl VC Saúdské Arábie, Alonso inkasoval pozávodní penalizaci

V rámci druhého podniku letošní sezóny zavítala Formule 1 do Saúdské Arábie na městský okruh v Džiddě. Po bezchybném výkonu si pro vítězství dojel Sergio Pérez. Max Verstappen po strhující jízdě z 15. místa skončil druhý. Po pozávodní penalizaci Fernanda Alonsa bylo třetí místo připsáno Georgi Russellovi.

Publikováno

dne

V rámci druhého podniku letošní sezóny zavítala Formule 1 do Saúdské Arábie na městský okruh v Džiddě. Po bezchybném výkonu si pro vítězství dojel Sergio Pérez. Max Verstappen po strhující jízdě z 15. místa skončil druhý. Po pozávodní penalizaci Fernanda Alonsa bylo třetí místo připsáno Georgi Russellovi.

Po startu se krátce radoval Fernando Alonso startující z druhého místa. Už v první zatáčce předjel Sergia Péreze a chopil se vedení závodu. Ještě před koncem druhého kola ale obdržel pětivteřinovou penalizaci za špatné postavení na startu.

Španělský závodník první příčku udržel jen do začátku čtvrtého kola, kdy na startové rovince neměl šanci udržet za sebou bleskurychlý Red Bull s DRS.

Příšerný start prožili oba piloti Mclarenu. Oscar Piastri po úvodním kole zamířil rovnou do boxů, aby si vyměnil poničené přední křídlo po kontaktu s Pierrem Gaslym. O kolo později musel své přední křídlo vyměnit i Lando Norris.

Po desátém kole se Pérez odtrhnul od Alonsa a téměř okamžitě si vybudoval čtyřvteřinový náskok. I Verstappen v druhém Red Bullu prokazoval obrovskou rychlost RB19. Pouhých 15 kol stačilo úřadujícímu šampionovi na posun z 15. místa na šesté.

V 18. kole odstavil svůj monopost Lance Stroll. Na trať byl povolán safety car, který nahrál skvěle do karet Verstappenovi a Alonsovi.

Nizozemský pilot se po zastávce v boxech vrátil na trať na čtvrtém místě. Alonso zase využil safety caru na zmírnění efektu jeho penalizace. Po své výměně pneumatik si udržel druhé místo před Georgem Russellem.

Restart závodu zvládl Mexičan Pérez bezchybně. Alonsa a Russella nechal daleko za sebou na pospas svému týmovému kolegovi. Ten se se svými protivníky nepáral a po třech kolech měl před sebou už jen Péreze.

Mexický závodník ve službách Red Bullu ale nasadil výtečné tempo a Verstappena si neustále držel více než 4 vteřiny za sebou. Více než deset kol před koncem si Verstappen začal stěžovat na problémy s hnací hřídelí, se kterými se potýkal i dříve během víkendu.

Ty se týmu nedokázalo během závodu vyřešit, načež úžasná stíhací jízda dvojnásobného mistra světa tak skončila na druhé příčce. Pérez znovu potvrdil, že se mu na městských okruzích daří. Ze svých pěti dosavadních vítězství přišly čtyři právě na tomto typu okruhů.

Zajímavý souboj svedli Júki Cunoda a Kevin Magnussen. Pilot Haasu se po několika pokusech probojoval před japonského závodníku a svému týmu tak přinesl první bod v sezóně.

Důležité body do Poháru konstruktérů přinesla dvojice Russell a Lewis Hamilton. Jezdci Mercedesu prožili relativně klidný závod a do cíle dojeli na čtvrtém, respektive pátém místě.

Russell se ale po závodě posunul na třetí místo. Alonso totiž obdržel desetivteřinovou penalizaci za nesprávné absolvování pětivteřinové penalizace ze startu závodu a spadnul na konečné čtvrté místo.

Britský závodník se tak na stupně vítězů fyzicky nepostavil, do statistik si ale připsal deváté podium v kariéře.

S výkonem svého týmu byl frustrovaný Charles Leclerc. Opět si stěžoval na chyby v komunikaci, kvůli kterým ztratil místo ve prospěch Hamiltona. Monačan cílovou čáru protnul sedmý, 7 vteřin za šestým Carlosem Sainzem.

Ze zisku 6 bodů se může radovat Alpine. Ocon i Gasly předvedli po celý závod skvělou práci a bez problémů vybojovali osmé a deváté místo.

Naopak velký zmar jistě cítí rivalové Alpinu z loňské sezóny, McLaren. Piastri ve svém prvním dokončeném závodě ve Formuli 1 dosáhl jen na 15. místo. Norrisův výkon stačil jen na příčku sedmnáctou.

VC Saúdské Arábie byla jistě zklamáním i pro Williams. Po fantastickém výkonu v Bahrajnu, kde Alexander Albon získal jeden bod, se britská stáj bodům ani nepřiblížila. Albon musel ze závodu dokonce odstoupit po poruše brzd.

Do příští Velké ceny Austrálie si Red Bull veze náskok 49 bodů. Souboj o druhé místo již je o něco těsnější. Díky Alonsově penalizaci se Mercedes posunul před Aston Martin na druhé místo, oba týmy dělí pouhých 6 bodů.

Vedení v šampionátu jezdců si udržel Verstappen, a to díky zajetému nejrychlejšímu kolu v závodě. Na kontě tak má o jeden bod více než jeho týmový kolega.

Zdroj: F1 TV

Reklama

Motorsport

Překvapivý návrat, odložená premiéra a vzrušení 44krát jinak! MotoGP vydalo kalendář pro sezónu 2024 s rekordním počtem závodů

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen.

Publikováno

dne

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen. Vedle návratu VC Aragónu se na druhý pokus pokusí představit Kazachstán, tentokrát v červnovém termínu. Katar se vrací na post úvodního závodu sezóny, jejíž závěr se tradičně uskuteční ve španělské Valencii.

Několik dní po historicky první Velké ceně Indie a během přípravy na závody v Japonsku publikovalo MotoGP soupisku všech velkých cen, které se uskuteční v rámci nadcházející sezóny. Na celý padok čeká bezprecedentních 22 velkých cen rozložených do osmi měsíců s minimem odpočinku.

O rekordní počet závodů se MotoGP pokoušelo již tento rok. Plánovalo se celkem 21 podniků včetně zbrusu nové velké ceny v Kazachstánu.

Tato exotická destinace však z důvodů nedokončené homologace okruhu Sokol a logistických obtíží způsobených válkou na Ukrajině z letošního kalendáře odpadla.

76. mistrovství světa silničních motocyklů odstartuje o druhém březnovém víkendu v Kataru. Tato pouštní země se vrací na své tradiční místo po rozsáhlých rekonstrukcích tamního okruhu, což způsobilo posun letošního závodu na listopad.

První ochutnávku Evropy si jezdci vyzkouší o dva týdny později, kdy se pojede v portugalském Portimau. Následuje přesun na americký světadíl, nejdříve se představí Argentina, po níž cirkus MotoGP navštíví Spojené státy.

Evropská sezóna vypukne na konci dubna prvním ze čtyř závodů ve Španělsku, a to na okruhu Jerez. Druhá návštěva této země nenechá na sebe dlouho čekat.

Po skoku do francouzského Le Mans se jezdci proženou po závodní trati v katalánském Montmeló nedaleko Barcelony. Osmá velká cena sezóna byla přiřazena Itálii a velice populárním okruhu Mugello.

Kazachstán se 16. června pokusí o odložený debut, přičemž první polovinu sezóny uzavřou Nizozemsko a Německo. Po čtyřtýdenní letní přestávce se kola nejrychlejších motocyklů světa opět roztočí na britském Silverstonu. Trojice Rakousko, navrátilec Aragón a San Marino pak uzavře řádnou evropskou sezónu.

Zmiňovaný Aragón nefiguroval v letošním kalendáři, jelikož se počínaje tímto ročníkem plánovala rotace závodů na Pyrenejském poloostrově. Zdá se však, že se s touto rotací již nepočítá a španělský promotér Dorna by si rád udržel všechny velké ceny ve své zemi.

Asijskou tour opět jako letos uvede do pohybu VC Indie, která odstartuje úmornou sérii šesti velkých cen v sedmi týdnech.

V rámci prvního tripleheaderu se po Indii ukáží velké ceny v Indonésii a Japonsku. Ze země vycházejícího slunce se piloti a veškeří zaměstnanci přesunou do Austrálie, po níž následují v rychlém sledu Thajsko a Malajsie.

Rekordně dlouhou sezónu uzavře jako obvykle španělská Valencie a okruh Ricarda Torma. Pakliže by jakýkoliv podnik z všelijakých důvodů vypadl, nahradilo by jej Maďarsko a letos otevřený Balaton Park.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký šampionát IndyCar představil kalendář pro sezónu 2024, nově se bude končit v ulicích Nashvillu

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků.

Publikováno

dne

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků. To za Atlantikem se v rámci nejprestižnějšího amerického formulového šampionátu IndyCar pravidelně drží na skromných 17 závodech. Žádná změna v tomto čísle nenastane ani příští rok. Nicméně jedno překvapení si seriál připravil pro své fanoušky, a to nebodovaný exhibiční závod.

Pakliže se řadíte mezi příznivce motorsportu, kteří se zajímají o dění na americké scéně, zbystřete oči. Tamní nejprestižnější formulový šampionát IndyCar se v pondělí pochlubil zbrusu novým kalendářem pro příští sezónu.

Ačkoliv je jeho součástí opět 17 závodů tak, jako tomu bylo v posledních několika sezónách, nepočítáme-li ročníky ovlivněné pandemií koronaviru, nachází se na něm pár zásadních změn a novinek.

Šampionát vypukne, jak už se stalo tradicí, na městské trati ve floridském St. Petersburgu 10. března. Hned další závod představuje zajímavé osvěžení nadcházejícího ročníku, a to exhibiční závod v kalifornském Thermal Clubu. Přestože jezdci neobdrží žádné mistrovské body za své počiny, vítěz podniku si přijde na jeden milion dolarů.

Následují závody v Long Beach a Barber Motorsports Parku, po nichž nastane čas na zlatý hřeb celé sezóny – 108. ročník slavného Indianapolis 500. Ochutnávku mu bude dělat podnik na vnitřním okruhu, na kterém se proháněly vozy Formule 1 mezi roky 2000 a 2007.

Po jízdách v ulicích Detroitu a na slavném Road America se jezdci ukážou v kalifornské Laguně Sece. Závod na tomto okruhu se přesunul z úplného konce sezóny tentokrát do prostřední části kalendáře.

Ročník 2024 seriálu IndyCar vstoupí do své druhé poloviny podnikem v Mid-Ohiu, na nějž naváže dvojitý závod na ovále v Iowě. Čtyři závody v rámci třech víkendů po sobě uzavře souboj pilotů na městském okruhu v Torontu.

Fanoušci oválů potěší posledních pět závodů, z nichž tři se odehrají právě na nich. Nejprve se 17. srpna pojede v Gateway a o dva víkendy později dvakrát v Milwaukee Mile, který se naposled nacházel v kalendáři IndyCar v roce 2015. Tento velký návrat si však vzal za oběť jiný ovál, a to ten v Texasu. Podniky v Gatewayi a Milwuakee Mile oddělí závod na krátkém přírodním okruhu v Portlandu.

Finále sezóny 2024 IndyCar se uskuteční 15. září místo v Laguně Sece v ulicích Nashvillu ve státě Tennessee. Takto brzký závěr šampionátu způsobuje start americké fotbalové ligy NFL, která se těší největší popularity v USA, což bere sledovanost jiným sportům, včetně IndyCar.

Letošní ročník ovládl Álex Palou, a to poprvé po patnácti letech s jedním závodem v rezervě, hlavně díky fantastické konzistentnosti. Španěl v žádném ze 17 závodů nedokončil hůře než osmý.

Zdroj: IndyCar

Pokračovat ve čtení

Motorsport

O takovém roce jsme ani nesnili, říká Horner po zisku titulu. Šéf Red Bullu označil klíčový aspekt jejich úspěchu

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Publikováno

dne

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Byla to jen otázka času. Red Bull je v letošní sezóně naprosto dominantním týmem a až na jeden výpadek v Singapuru vyhrál zatím všechny velké ceny.

Dvě vítězství si připsal Sergio Pérez, který opanoval podniky v Saúdské Arábii a Ázerbájdžánu. Hned dvanáctkrát však v ročníku 2023 zvítězil Max Verstappen, jenž si zároveň jede pro zisk třetího mistrovského titulu v řadě.

Red Bull v aktuální sezóně nasbíral už 623 bodů, na druhý Mercedes má 318bodový náskok. A to podle počtu zbývajících závodů znamená, že německý tým už nemá ani matematickou šanci na to Red Bull předehnat.

Zajímavým faktem je to, že i kdyby Verstappen za Red Bull závodil sám, tedy bez Checa Péreze, i tak by byl rakouský tým na čele Poháru konstruktérů.

Úřadující šampion totiž v aktuálním ročníku sám získal už 400 bodů. Mercedes s jezdeckou dvojicí Lewis Hamilton – George Russell nasbíral „jen“ 305 bodů. Ostatně i tohle svědčí o tom, jak výjimečnou sezónu Red Bull letos prožívá.

Neuvěřitelný rok!

„O takovém roce jsme ani nesnili. Je to neuvěřitelné. Loňský rok byl pro nás velmi silný. Myslím, že udržet si toto tempo i při problémech, které jsme měli, je svědectvím všech mužů a žen v týmu, kteří neúnavně pracovali, aby vytvořili tak konkurenceschopné auto, jaké jsme měli,“ řekl Christian Horner, jehož slova cituje server RaceFans.

„Formule 1 je jedním z největších týmových sportů na světě. Myslím, že je to výsledek všech těch 22 různých oddělení, všech zaměstnanců v zázemí, kteří pracovali šílené hodiny, aby vyrobili taková auta a takový výsledek,“ pokračuje šéf stáje Red Bull.

Závěrem Horner znovu zopakoval, že letošní dominantní sezónu bere jako neuvěřitelný výkon. Musela se zkrátka potkat řada věcí v tom správném pořadí, aby Red Bull vytvořil takřka dokonalý monopost.

Zdroj: F1, RaceFans

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené