Motorsport
První odhalení! Haas zveřejnil podobu nového vozu pro sezónu 2022. Co od americké stáje letos můžeme očekávat?
Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?
Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?
Prvním týmem, který odhalil podobu nového monopostu pro nadcházející sezónu je Uralkali Haas F1 Team.
Toto odhalení ovšem zatím proběhlo pouze formou zveřejněných obrázků na týmovém oficiálním twitterovém účtu. S tímto vozem tedy budou v sezóně 2022 jezdit Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
Mnohem větší otázka, než co se zbarvení týče, však panuje nad jejich výkony ve formuli 1. Dokáže se tento tým pod vedením Guenthera Steinera vzpamatovat a být konkurenceschopný?
I přes nemalé peníze, které americká stáj inkasuje od svého hlavního sponzora, a také přesto, že celý loňský rok soustředili své síly především na vývoj vozu pro rok 2022 se zdá, že Haas nezaznamená výraznější zlepšení.
Ostatně v nedávném čase tento fakt potvrdil právě Steiner, který neočekává žádné zázračné výkony, avšak časem doufá ve střed pole.
„Vstupujeme do úplně éry a své udělá také zavedení rozpočtového stropu. Startovní pole by se tak mělo sblížit. Velké týmy budou mít zpočátku pořád výhodu, ale za nějaké dva až tři roky by se situace ve F1 měla ustálit a síly vyrovnat,“ řekl Steiner v nedávném rozhovoru pro Racing News.
„V roce 2018 jsme bez velkého rozpočtu a bez velkých zdrojů skončili v Poháru konstruktérů pátí. Odjakživa jsme v týmu nuceni pracovat především s tím, co máme. Tak proč bychom se v roce 2022 k lepším výsledkům nemohli vrátit,“ vysvětluje.
Důležitou a pozitivní zprávou pro Haas je, že se Ferrari, které ostatně americké stáji dodává motory, velmi solidně povedl upgrade pohonné jednotky, leč jej Haas z důvodu nízkého počtu finančních prostředků nevyužil.
To by se ale v tomto roce mělo změnit, navíc Haas podle Steinera již nevyužívá lidí z Dallary. Tým má konečně k dispozici své vlastní lidi, plus také nějaké zaměstnance z Ferrari, kteří byli k Haasu přesunutí kvůli situaci s rozpočtovým stropem.
Americká stáj na tom tedy začíná být o něco lépe i co se týče různých interních záležitostí. Tento tým nicméně stále zůstává jednou z největších hádanek nadcházejícího ročníku. Steiner věří, že tým dosáhl pěkného pokroku v oblasti vývoje monopostu. Bude to ale stačit?
Zdroje: Uralkali Haas F1 Team, Racing News, Motorsport
-
Bojové sportypřed 1 dnem
Nádhera, Vánoce jsou tady. Paige VanZant opět potěšila fanoušky, spolu s ní se odhalila polská kráska, od níž se to nečekalo
-
Chance Ligapřed 21 hodin
Slavia řeší odchody. Tito hráči mohou v zimě opustit Eden. Jsou mezi nimi mladíci i hráči známých jmen
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jan Bořil: S platem jsem šel hodně dolů. Měl jsem horší plat něž někteří kluci v béčku
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Vyhrála Slavia boj o jeden z největších talentů v lize? Do Hradce má poslat 40 milionů korun