Spojte se s námi


Motorsport

První odhalení! Haas zveřejnil podobu nového vozu pro sezónu 2022. Co od americké stáje letos můžeme očekávat?

Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?

Publikováno

dne

Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?

Prvním týmem, který odhalil podobu nového monopostu pro nadcházející sezónu je Uralkali Haas F1 Team.

Toto odhalení ovšem zatím proběhlo pouze formou zveřejněných obrázků na týmovém oficiálním twitterovém účtu. S tímto vozem tedy budou v sezóně 2022 jezdit Mick Schumacher a Nikita Mazepin.

Mnohem větší otázka, než co se zbarvení týče, však panuje nad jejich výkony ve formuli 1. Dokáže se tento tým pod vedením Guenthera Steinera vzpamatovat a být konkurenceschopný?

I přes nemalé peníze, které americká stáj inkasuje od svého hlavního sponzora, a také přesto, že celý loňský rok soustředili své síly především na vývoj vozu pro rok 2022 se zdá, že Haas nezaznamená výraznější zlepšení.

Ostatně v nedávném čase tento fakt potvrdil právě Steiner, který neočekává žádné zázračné výkony, avšak časem doufá ve střed pole.

„Vstupujeme do úplně éry a své udělá také zavedení rozpočtového stropu. Startovní pole by se tak mělo sblížit. Velké týmy budou mít zpočátku pořád výhodu, ale za nějaké dva až tři roky by se situace ve F1 měla ustálit a síly vyrovnat,“ řekl Steiner v nedávném rozhovoru pro Racing News.

„V roce 2018 jsme bez velkého rozpočtu a bez velkých zdrojů skončili v Poháru konstruktérů pátí. Odjakživa jsme v týmu nuceni pracovat především s tím, co máme. Tak proč bychom se v roce 2022 k lepším výsledkům nemohli vrátit,“ vysvětluje.

Důležitou a pozitivní zprávou pro Haas je, že se Ferrari, které ostatně americké stáji dodává motory, velmi solidně povedl upgrade pohonné jednotky, leč jej Haas z důvodu nízkého počtu finančních prostředků nevyužil.

To by se ale v tomto roce mělo změnit, navíc Haas podle Steinera již nevyužívá lidí z Dallary. Tým má konečně k dispozici své vlastní lidi, plus také nějaké zaměstnance z Ferrari, kteří byli k Haasu přesunutí kvůli situaci s rozpočtovým stropem.

Americká stáj na tom tedy začíná být o něco lépe i co se týče různých interních záležitostí. Tento tým nicméně stále zůstává jednou z největších hádanek nadcházejícího ročníku. Steiner věří, že tým dosáhl pěkného pokroku v oblasti vývoje monopostu. Bude to ale stačit?

Zdroje: Uralkali Haas F1 Team, Racing News, Motorsport

Reklama

Motorsport

VIDEO: Hromadná nehoda v závěru VC Austrálie! FIA opět vyvolala kontroverze, závod nedojela téměř polovina jezdců

Formule 1 má za sebou třetí podnik letošní sezóny (Velkou cenu Austrálie). Ten kromě skvělého závodění přinesl také velké kontroverze, a to především v jeho závěru. Dvě kola před koncem totiž v důsledku odstoupení Kevina Magnussena FIA rozhodla o startu z pevných pozic. A dopadlo to katastrofálně.

Publikováno

dne

Formule 1 má za sebou třetí podnik letošní sezóny (Velkou cenu Austrálie). Ten kromě skvělého závodění přinesl také velké kontroverze, a to především v jeho závěru. Dvě kola před koncem totiž v důsledku odstoupení Kevina Magnussena FIA rozhodla o startu z pevných pozic. A dopadlo to katastrofálně.

Třetí podnik letošní sezóny Formule 1, Velká cena Austrálie, nabídla podívanou plnou závodních soubojů, nehod, safety carů, červených vlajek a také kontroverzí.

Fanoušky královny motorsportu však nejspíše nejvíce zvedl ze sedaček závěr závodu. V 56. kole z 58 totiž přišel o pravou zadní pneumatiku v důsledku nárazu do zdi Kevin Magnussen. Mezinárodní automobilová federace (FIA) sáhla k pozastavení závodu prostřednictvím dalších červených vlajek.

V tomto případě to ale rozhodně nebylo nutností, FIA je už nyní na sociálních sítích masivně pranýřována, jelikož toto rozhodnutí učinila především pro „lacinou“ show.

A ta také přišla. Po restartu z pevných pozic totiž došlo ke hromadné havárii, respektive k několik nehodám ve velice krátkém časovém úseku.

Na celou situaci po restartu závodu v 57. kole se ostatně můžete sami v níže přiloženém videu podívat. Sportovní komisaři po tomto absolutním chaosu pochopitelně museli sáhnout k dalším červeným vlajkám a zastavení závodu.

Restart závodu se zkrátka změnil v absolutní masakr. V bariéře skončily po vzájemné kolizi oba Alpiny, Williams Logana Sargeanta a Alpha Tauri Nycka de Vriese. Z bodů vypadly oba Astony Martin. Jedním slovem: armagedon. Znovu se objevily červené vlajky čekalo se, jak se vyřeší výsledky. Jezdci totiž neodjeli ani jedno kolo.

Čekání nebralo konce. A to, co přišlo následně, způsobilo velkou diskuzi. FIA totiž nařídila návrat na trať letmým startem, ale bez aut, která bourala. Z první desítky tak vypadly oba Alpiny, pro které je to možná klíčová jedenáctibodová ztráta.

A aby toho nebylo málo, Carlos Sainz si odnesl za kolizi při restartu trest pěti sekund a byl odsouzen k propadu ze čtvrtého místa. Velkou cenu Austrálie tedy skutečně dojelo pouze dvanáct jezdců z dvaceti.

Jaké je tedy konečné pořadí TOP 10 na konci VC Austrálie? Vítězem se stal Max Verstappen, pro druhé místo si dojel Lewis Hamilton, třetí pódium v řadě slaví Fernando Alonso.

Čtvrtý dojel Lance Stroll, pátý Sergio Pérez, šestý Lando Norris, sedmý Nico Hülkenberg, osmý Oscar Piastri, devátý Čou Kuan-jü a desátý Júki Cunoda.

Zdroj: Formule 1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Závěrečný chaos v Austrálii pro Verstappena, červené vlajky znovu vyvolaly kontroverze

První ranní závod pro evropské fanoušky v sezoně je minulostí. V australském Melbourne se z vítězství radoval z druhé výhry v sezoně Max Verstappen, kterého na pódiu doplnili Lewis Hamilton a Fernando Alonso. Závod nabídl tři červené vlajky, přičemž druhá z nich přišla dvě kola před koncem místo Safety caru.

Publikováno

dne

První ranní závod pro evropské fanoušky v sezoně je minulostí. V australském Melbourne se z vítězství radoval z druhé výhry v sezoně Max Verstappen, kterého na pódiu doplnili Lewis Hamilton a Fernando Alonso. Závod nabídl tři červené vlajky, přičemž druhá z nich přišla dvě kola před koncem místo Safety caru. Po následném restartu nastala série havárií, která vyřadila čtyři auta ze závodu.

Výborný start do závodu předvedly oba Mercedesy. Oba „Černé šípy“ totiž přesprintovaly lídra Maxe Verstappena a po delší době opět obsazovaly čelo pořadí. Závod ale velmi rychle neutralizoval Safety car, který se na trať musel vydat po kolizi Lance Strolla a Charlese Leclerca, po níž skončil Monačan v kačírku.

Restart proběhl bez problému, ale Bernd Mayländer se na závodní dráhu musel rychle vrátit. V sedmém kole totiž udělal jezdeckou chybu Alexander Albon a boural. Rána do bariéry nakonec způsobila přehodnocení situace a červenou vlajku, což velmi rozzlobilo George Russela a Carlose Sainze.

Oba totiž zamířili na volný pit stop pod žlutými vlajkami a kvůli změně vývoje se propadli o několik pozic. Museli se tak připravit na druhý start z pevných pozic v tomto závodě. Stejně jako v úvodu se špatně odlepil Verstappen, tlak Fernanda Alonsa ale ustál.

A vzápětí se vrátil také do vedení Velké ceny. Nizozemec si s naprostou lehkostí poradil s Lewisem Hamiltonem a poprvé od úvodní zatáčky kroužil jako první. Ve čtrnáctém kole, tedy dva okruhy po výměně pozic, už měl dvojnásobný mistr světa více než třísekundový náskok.

Když už si diváci mysleli, že je čeká klidnější pasáž závodu, byl pro změnu aktivován virtuální Safety car. Problémy s motorem potkaly Russella, který musel na výjezdu z boxové uličky odstavit svůj monopost.

Po 23 z 58 kolech bylo pořadí TOP 10 následující: Verstappen, Hamilton, Alonso, Gasly, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Norris, Pérez, Cunoda. S postupem závodu se začalo více koukat i na životnost tvrdé směsi pneumatik, kterou měla většina pilotů nasazenou už od restartu v desátém kole.

Zatímco většinu času od VSC se bojovalo hlavně o čtvrté a desáté místo, ve třiatřicátém kole se začal rýsovat i duel o druhou příčku. Alonso začal mírně stahovat Hamiltona a v dostřelu byli i Sainz s Gaslym.

Od té doby se ale znovu situace stabilizovala a hlavní pozornost dostávala cesta Péreze směrem z poslední pozice. Zajímavý moment nabídl i Verstappen, který se na chvíli ocitl i na trávě. Situaci ale ustál a pouze ztratil kousek svého náskoku.

Alespoň částečně probudil evropské příznivce F1 Kevin Magnussen, který narazil do zdi a nejprve aktivoval Safety car. Pak ale přišel velký zvrat. V 55. kole totiž ředitelství závodu nechalo vyvěsit na dráze červené vlajky, což přineslo skvělou závěrečnou zápletku. Na diváky čekal dvoukolový sprint. Stejně jako před dvěma lety v Ázerbájdžánu.

Start se změnil v absolutní chaos a masakr. V bariéře skončily po vzájemné kolizi oba Alpiny, Williams Logana Sargeanta a Alpha Tauri Nycka de Vriese. Z bodů vypadly oba Astony Martin. Jedním slovem: armagedon. Znovu se objevily červené vlajky čekalo se, jak se vyřeší výsledky. Jezdci totiž neodjeli ani jedno kolo.

Čekání nebralo konce. A to, co přišlo následně, způsobilo velkou diskuzi. FIA totiž nařídila návrat na trať letmým startem, ale bez aut, která bourala. Z první desítky tak vypadly oba Alpiny, pro které je to možná klíčová jedenáctibodová ztráta.

A aby toho nebylo málo, Carlos Sainz si odnesl za kolizi při restartu trest pěti sekund a byl odsouzen k propadu ze čtvrtého místa. Pozitivněji na závěr, první body získává na domácí půdě Oscar Piastri.

Piloti nakonec vyjeli na okruh za Safety carem a následně jen projeli cílovou čarou pro formální ukončení závodu. Nic to nezměnilo na tom, že i třetí závod sezony ovládl Red Bull, podruhé v roce triumfoval Max Verstappen.

Finální pořadí top 10 VC Austrálie: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Fernando Alonso, 4. Lance Stroll, 5. Sergio Pérez, 6. Lando Norris, 7. Nico Hülkenberg, 8. Oscar Piastri, 9. Čou Kuan-jü, 10. Júki Cunoda

Zdroj: Sport TV

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Famózní Brad Binder! Stroj KTM ovládl MotoGP Sprint v Argentině z poslední řady na startu

Neuvěřitelnou podívanou přinesl historicky druhý sprintový závod kategorie MotoGP. Z 15. místa a poslední řady na startovním roštu Brad Binder pokořil všechny své soupeře a zvítězil v ochutnávce před nedělní velkou cenou. Na pódiu ho doplnili jezdci Mooney VR46 Marco Bezzecchi a Luca Marini.

Publikováno

dne

Neuvěřitelnou podívanou přinesl historicky druhý sprintový závod kategorie MotoGP. Z 15. místa a poslední řady na startovním roštu Brad Binder pokořil všechny své soupeře a zvítězil v ochutnávce před nedělní velkou cenou. Na pódiu ho doplnili jezdci Mooney VR46 Marco Bezzecchi a Luca Marini.

Nejprestižnější třída mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP absolvovala v Argentině svůj druhý sobotní sprintový závod. Po zraněních čtveřice jezdců včetně osminásobného šampiona Marca Márqueze se na startovní rošt postavilo pouze 18 závodníků. Totéž bude platit i pro hlavní závod.

Pole position si vyjel poprvé ve své kariéře Álex Márquez z týmu Gresini Racing. Po zhasnutí světel však raketový odpich předvedl Franco Morbidelli na tovární Yamaze a během prvního okruhu si vybojoval vedení sprintu.

Kdo šokoval po startu, byl Brad Binder na KTM. Z patnáctého místa na startu se neskutečným citem prosmýkl již v prvních zatáčkách závodu na čtvrtou pozici.

Ještě v prvním kole lehce kolidovali týmoví kolegové z Mooney VR46 Racing Team Marco Bezzecchi a Luca Marini. První zmiňovaný kvůli tomu přišel o pár pozic, což náramně nahrálo Binderovi v jeho postupu na přední pozice. Mezitím v šesté zatáčce havaroval Joan Mir, jediný reprezentant tovární Hondy.

Po hektickém prvním kole se stav závodu relativně uklidnil. Přesto se pole jezdců nijak neroztrhávalo. Binder vyhodil z okna veškeré predikce fanoušků a expertů, když se ve třetím kole stal lídrem sobotního sprintu.

A to přes fakt, že stroje KTM potvrdily v kvalifikaci tréninkovou formu poslední řadou na startu! Ba co víc, Jihoafričan předváděl takovou rychlost, že si dokázal vydělat na své protivníky náskok několika desetin sekundy.

Tento náskok nakonec rozhodl o tom, že Bezzecchimu se v samotném závěru nepodařilo přemoct Bindera. 27letý rodák z Potchefstroomu zvítězil o 72 tisícin sekundy v druhém sprintu letošní sezóny MotoGP. Třetí do cíle dojel Marini před příjemným překvapením v podobě Morbidelliho.

Páté místo si pro sebe uzmul Márquez, jenž jako dnes odstartuje v neděli z pole position. Naopak dominantní Francesco Bagnaia z VC Portugalska se oproti sprintu v Portimau musel tentokrát spokojit s šestým místem.

Výsledky sprintu při Velké ceně Argentiny MotoGP (12 kol = 57,6 km; pouze top 10):

1. Brad Binder (RJA, KTM) 19:56.873
2. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +0.072
3. Luca Marini (Ita., Ducati) +0.877
4. Franco Morbidelli (Ita., Yamaha) +2.354
5. Álex Márquez (Špa., Ducati) +2.462
6. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +2.537
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +2.643
8. Jorge Martín (Špa., Ducati) +3.754
9. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +3.856
10. Jack Miller (Aus., KTM) +5.143

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 41
2. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 28
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 25
4. Brad Binder (RJA, KTM) 22
5. Álex Márquez (Špa., Ducati) 17
6. Johann Zarco (Fra., Ducati) 15
7. Jack Miller (Aus., KTM) 15
8. Jorge Martín (Špa., Ducati) 11
9. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 11
10. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 9

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Tipsport škola sázení

Oblíbené