Spojte se s námi


Motorsport

První odhalení! Haas zveřejnil podobu nového vozu pro sezónu 2022. Co od americké stáje letos můžeme očekávat?

Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?

Publikováno

dne

Haas dnes, 4. února, odhalil prostřednictvím svého twitterového účtu podobu nového monopostu pro sezónu 2022. Změna však není nikterak zásadní, i když tato kombinace barev působí vskutku krásně. Mnohem závážnější otázky u Haasu vyvstávají v oblasti technologického pokroku. Dokáže být tento tým konkurenceschopný?

Prvním týmem, který odhalil podobu nového monopostu pro nadcházející sezónu je Uralkali Haas F1 Team.

Toto odhalení ovšem zatím proběhlo pouze formou zveřejněných obrázků na týmovém oficiálním twitterovém účtu. S tímto vozem tedy budou v sezóně 2022 jezdit Mick Schumacher a Nikita Mazepin.

Mnohem větší otázka, než co se zbarvení týče, však panuje nad jejich výkony ve formuli 1. Dokáže se tento tým pod vedením Guenthera Steinera vzpamatovat a být konkurenceschopný?

I přes nemalé peníze, které americká stáj inkasuje od svého hlavního sponzora, a také přesto, že celý loňský rok soustředili své síly především na vývoj vozu pro rok 2022 se zdá, že Haas nezaznamená výraznější zlepšení.

Ostatně v nedávném čase tento fakt potvrdil právě Steiner, který neočekává žádné zázračné výkony, avšak časem doufá ve střed pole.

„Vstupujeme do úplně éry a své udělá také zavedení rozpočtového stropu. Startovní pole by se tak mělo sblížit. Velké týmy budou mít zpočátku pořád výhodu, ale za nějaké dva až tři roky by se situace ve F1 měla ustálit a síly vyrovnat,“ řekl Steiner v nedávném rozhovoru pro Racing News.

„V roce 2018 jsme bez velkého rozpočtu a bez velkých zdrojů skončili v Poháru konstruktérů pátí. Odjakživa jsme v týmu nuceni pracovat především s tím, co máme. Tak proč bychom se v roce 2022 k lepším výsledkům nemohli vrátit,“ vysvětluje.

Důležitou a pozitivní zprávou pro Haas je, že se Ferrari, které ostatně americké stáji dodává motory, velmi solidně povedl upgrade pohonné jednotky, leč jej Haas z důvodu nízkého počtu finančních prostředků nevyužil.

To by se ale v tomto roce mělo změnit, navíc Haas podle Steinera již nevyužívá lidí z Dallary. Tým má konečně k dispozici své vlastní lidi, plus také nějaké zaměstnance z Ferrari, kteří byli k Haasu přesunutí kvůli situaci s rozpočtovým stropem.

Americká stáj na tom tedy začíná být o něco lépe i co se týče různých interních záležitostí. Tento tým nicméně stále zůstává jednou z největších hádanek nadcházejícího ročníku. Steiner věří, že tým dosáhl pěkného pokroku v oblasti vývoje monopostu. Bude to ale stačit?

Zdroje: Uralkali Haas F1 Team, Racing News, Motorsport

Reklama

Motorsport

FIA přijme do F1 až dva nové týmy! O způsobilosti žadatelů bude rozhodovat nový oficiální proces

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Publikováno

dne

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Posledním zcela novým týmem ve Formuli 1 byl Haas, jenž se do šampionátu přidal v roce 2016. Na jeden rok tak rozšířil paddock na 11 týmů, po sezóně ale definitivně skončila stáj Manor Racing MRT a počet týmů ve sportu se ustálil na 10.

Změnit se to snaží bývalý americký závodník a majitel stáje v seriálu IndyCar, Michael Andretti. S automobilkou Cadillac je dokonce dohodnut i na případné spolupráci, oficiálně mu ale účast v šampionátu potvrzena nebyla.

Od FIA teď ale dostal jedinečnou šanci. Byl totiž zahájen oficiální proces pro přijetí až dvou zcela nových stájí do sportu. Zajímavostí je, že pravidla povolují až 13 týmů. Proč se FIA rozhodla přijmout pouze dva, není známé.

Uchazeči nebudou podrobeni jen důkladné technické a finanční analýze. Kromě jejich potenciální kompetitivnosti bude hodnoceno i to, jak se tým bude podílet na udržitelnosti životního prostředí a jaký bude mít pozitivní sociální efekt.

Kromě Andrettiho zájem o vstup do F1 vyjádřil i asijský projekt Panthera. Jejich původní plán z roku 2019 byl vstup již v poslední uplynulé sezóně, nyní tak mají novou naději.

Vyjádření prezidenta FIA, Ben Sulayema

„Růst a atraktivita šampionátu Formule 1 je na dosud nevídané úrovni. FIA věří, že jsou správné podmínky pro zájemce, kteří splňují požadované podmínky, aby formálně vyjádřili zájem o vstup do šampionátu,“ citoval server RacingNews365 Mohammeda Ben Sulayema.

„Poprvé v historii je součástí kritérií pro přijetí i ukázka toho, jak by týmy dosáhly levelu udržitelnosti, který je vyžadován FIA a jak by se sportem podílely na pozitivním efektu na společnost,“ pokračuje prezident FIA.

„Tento nový proces je logickým rozšířením po pozitivní reakci výrobců motorů na nové regulace pohonných jednotek, jež přijdou v platnost v roce 2026, a které přitáhly do sportu Audi a vzbudilo zájem i v ostatních potenciálních uchazečích,“ uzavřel.

Právě dnes, v pátek 3. února potvrdila automobilka Ford spolupráci se stájí Red Bull. Minimálně mezi lety 2026 a 2030 se budou společně podílet na konstrukci motorů pro Red Bull a AlphaTauri.

Zdroje: RacingNews365, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Do F1 se vrací známá značka! Americká automobilka spojí své síly s Red Bullem

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Publikováno

dne

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Se změnou regulí se o vstup do F1 přihlásilo už několik značek. Mimo Audi, která spolupracuje se skupinou Sauber, se spekuluje také o firmě Porsche. A Michael Andretti chce dokonce vstoupit s úplně novou stájí.

Ford se naposledy představil v jedné z nejslavnějších motorsportových soutěží v roce 2004. Tehdejší výsledek je ale k zapomenutí, tým Jordan-Ford obsadil deváté místo mezi konstruktéry s pouhými pěti body.

Red Bull má mnohem větší ambice. Max Verstappen v posledních dvou letech kraloval v mistrovství světa. Rakouská stáj ukončila nadvládu Mercedesu a rozhodně před sebe nechce pustit žádného soupeře ani letos.

„Ford je globální značkou s obrovským dědictvím v závodění a automobilovém světě a vidí velkou hodnotu v tom, že naše platforma má více než půl miliardy fanoušků po celém světě,“ uvedl k situaci šéf F1 Stefano Domenicali, jehož slova ocitoval server Motorsport. Kladně se ke vstupu Fordu vyjádřil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.

Přestože poslední představení amerického výrobce nepřineslo dobrý výsledek, Ford se řadí k nejúspěšnějším manufakturám v královně motorsportu.

Na svém kontě má deset titulů v Poháru konstruktérů a hned třináct prvenství mezi jezdci. Jaké výsledky přinese samotná spolupráce, to se dozvíme až za čtyři roky.

Nyní se dá o výhodách či nevýhodách dohody pouze spekulovat, ostatně jako prakticky v každém aspektu Formule 1.

Jasné ale zůstává, že F1 se od sezony 2026 radikálně změní. Noví dodavatelé motorů, potenciální nový tým a další rozšiřování amerického zájmu ve sportu. Zjednodušeně řečeno, máme se na co těšit.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký tým Haas odhalil podobu svých vozů pro sezónu 2023! Do zbarvení výrazně zasahuje nový titulární sponzor

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

Publikováno

dne

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

MoneyGram Haas F1 Team je prvním z řady týmů, který v průběhu zimy odhalil podobu svých nových monopostů.

Nutno podotknout, jak si ostatně sami v níže přiložených twitterových příspěvcích můžete povšimnout, nový titulární sponzor Haasu významně zasahuje do zbarvení vozů.

Dlužno dodat, Haas v roce 2022 závodil bez titulního sponzora, když po ruské invazi na Ukrajinu ukončil partnerství s ruským výrobcem hnojiv Uralkali. S koncem sponzoringu souvisel i odchod tehdejšího pilota týmu, Nikity Mazepina.

Teď se ale do názvu týmu vrací jméno sponzora, tentokrát se jedná o americkou firmu MoneyGram, která se zabývá finančními službami a ve svém byznysu není bez poskvrny.

O novém titulárním sponzorovi Haasu jsme nicméně napsali článek již dříve. Americký tým každopádně vstoupí do ročníku 2023 také s novou jezdeckou sestavu.

Respektive s jedním novým členem. Na konci sezóny minulé totiž Haas propustil Micka Schumachera a angažoval známého pilota Nica Hülkenberga, jenž však měl od F1 delší pauzu. Týmovou jedničkou by tak měl být Kevin Magnussen.

Dalším týmem, který představení zbarvení svých monopostů pro nadcházející sezónu bude Red Bull Racing. A to konkrétně v pátek 3. února.

Zdroje: F1, MoneyGram Haas F1 Team

Pokračovat ve čtení

Oblíbené