Spojte se s námi


Motorsport

Představení týmů F1: Alfa Romeo se chce posunout v boji středu pole. Bottas věří v pravidelné bodové umístění

Do startu letošní sezóny Formule 1 zbývá už méně než týden, je proto na čase představit si deset týmů, které se jí zúčastní. V tomto díle se zaměříme na Alfu Romeo/Sauber. Pro italskou automobilku bude tato sezóna tou poslední. Na konci roku jí totiž končí partnerská smlouva se Sauberem, kterým úderem roku 2026 spojí síly Audi. O budoucnosti Alfy Romeo v rámci celé F1 se rozhodne do konce června.

Publikováno

dne

Do startu letošní sezóny Formule 1 zbývá už méně než týden, je proto na čase představit si deset týmů, které se jí zúčastní. V tomto díle se zaměříme na Alfu Romeo/Sauber. Pro italskou automobilku bude tato sezóna tou poslední. Na konci roku jí totiž končí partnerská smlouva se Sauberem, kterým úderem roku 2026 spojí síly Audi. O budoucnosti Alfy Romeo v rámci celé F1 se rozhodne do konce června.

Alfa Romeo v sezóně 2022

Alfa Romeo si v loňském roce připsala nežádané první místo. S 10 odstoupeními ze závodu se C42 stal nejnespolehlivějším vozem na roštu.

Nespolehlivost stála švýcarskou stáj nemálo bodů a skoro kvůli ní přišla o šesté místo v Poháru konstruktérů. Se ziskem 55 bodů překonala Alfa Romeo Aston Martin jen díky nejlepšímu umístění v závodě, konkrétně pátému místu Bottase ve VC Emilia Romagna.

Obrovskou většinu bodů získala Alfa Romeo v první polovině sezóny. Po letní přestávce bodovala jen třikrát za celkový součet 4 bodů.

Velké rozdíly v získaných bodech byly viditelné i v rámci dvojice pilotů. Bottas si na své konto připsal bodů 49, Čou pouhých 6.

S rodákem ze Šanghaje byl ale i tak bývalý šéf týmu Frédéric Vasseur nadmíru spokojen. Čou skóroval hned při svém debutu v Bahrajnu a sedmnáctkrát se probojoval z první části kvalifikace, dvakrát se zúčastnil i Q3.

Design monopostu

Vůz C43 se výrazně na první pohled neliší od toho loňského, ale měl by vyřešit její nejdůležitější problémy. C42 byla velmi limitovaná prouděním vzduchu v zadní části.

Došlo tak k velké úpravě chladícího systému a usměrnění vzduchu, který jím proudí. Radiátory byly přesunuty do vyšší části vozu, jehož stavba tak umožňuje lepší proudění vzduchu po jeho horní části.

Tvar krytu motoru tak nyní připomíná více loňský Red Bull a usměrňuje větší proud vzduchu z chladiče okolo výfuku. Tyto změny samozřejmě nemají jen pozitivní stránky, vyšší umístění radiátorů může mít za následek vyšší těžiště a s tím horší stabilitu vozu.

Zbarvení nového vozu má téměř stejný vzor, jako loňská C42. Tým se ale rozhodl úplně se zbavit bílé barvy. Z velké části je tak vůz nenalakován a ukazuje černou konstrukci z karbonových vláken.

Změna šéfa týmu a hlavního sponzora, dvojice pilotů zůstane stejná

Frédérica Vasseura, jenž letos nahradí Mattiu Binotta ve Ferrari, vystřídal na pozici CEO Andreas Seidl, jenž odešel z McLarenu. Ten do role šéfa týmu dosadil Aunniho Braviho.

U stáje také po třech letech skončila jako sponzor petrochemická společnost Orlen. Polská firma se od této sezóna stala sponzorem AlphaTauri. Novým titulárním sponzorem Alfy Romeo se stala sázková kancelář se sídlem v Curaçao, Stake.

Do roku 2023 se Alfa Romeo rozhodla nezměnit svou sestavu. Po boku zkušeného Valtteriho Bottase pojede ve své druhé sezóně v královně motorsportu Kuan-jü Čou.

Finský závodník si od nové sezóny neslibuje zázraky. Jako realistický cíl vidí pravidelné umístění v top 10 a s trochou štěstí občasné souboje o stupně vítězů.

Zdroje: RacingNews365, F1, Alfa Romeo F1 Team Stake

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.