Spojte se s námi


Motorsport

Pozávodní penalizace? Sergio Pérez byl zpětně potrestán za incident se safety carem

Vítěz Velké ceny Singapuru 2022 Sergio Pérez obdržel po závodě trest v podobě pětisekundové penalizace, a to za incidenty se safety carem. Díky svému náskoku na druhého Charlese Leclerca však o své prvenství nepřišel.

Publikováno

dne

Vítěz Velké ceny Singapuru 2022 Sergio Pérez obdržel po závodě trest v podobě pětisekundové penalizace, a to za incidenty se safety carem. Díky svému náskoku na druhého Charlese Leclerca však o své prvenství nepřišel.

Mexičan Pérez nakonec po skončení Velké ceny Singapuru skutečně inkasoval od ředitelství závodu penalizaci, o vítězství ale nepřišel.

Jezdci Red Bullu totiž byla udělena pětisekundová penalizace, Pérez však měl na druhého Leclerca náskok v podobě 7,595 vteřin. Stále tak měl přes dvě a půl sekundy k dobru. A důvod, proč Pérez tento trest dostal?

Podle sportovních komisařů nedodržel ve dvou případech vzdálenost menší než deseti délek vozu za safety carem. Oba tresty tedy Pérez inkasoval za to samé.

Nutno podotknout, mexický závodník a vítěz Velké ceny Singapuru 2022 obdržel za první prohřešek pouze napomenutí, jelikož stewardi vzali jako polehčující okolnost mokré a ztížené podmínky.

„Přestože trať byla zčásti mokrá, nesouhlasíme, že podmínky byly takové, že by bylo pro Péreze nemožné nebo nebezpečné udržovat požadovaných méně než 10 délek vozu. Přesto jsme vzali v úvahu mokré podmínky a zdůrazněné potíže jako polehčující okolnosti pro tento incident,“ uvedli sportovní komisaři,“ jejichž slova ocitoval server Motorsport.

Ovšem u druhého prohřešku Pérez podle stewardů jasně nedodržel toto pravidlo v zatáčce číslo 13 a 14.

„Vůz číslo 11 byl ve 36. kole a během druhého výjezdu safety caru vedoucím vozem. Zatímco světa safety caru byla stále rozsvícená, Pérezovi se mezi zatáčkami 13 a 14 nepodařilo udržet v rozmezí 10 délek vozu za safety carem,“ stojí rovněž v prohlášení stewardů.

Pérezovi vítězství neuniklo

Jak už tedy výše píšeme, Pérez mohl navzdory časové penalizaci slavit vítězství, poněvadž měl dostatečný náskok. Pilot Red Bullu však může být zpětně rád, že si od ředitelství nevysloužil větší trest.

Kdyby sportovní komisaři totiž nevzali v potaz mokré a ztížené závodní podmínky u prvního prohřešku, inkasoval by Mexičan dalších pět sekund. A v tomto případě by vítězství přenechal Leclercovi.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Motorsport

Mattia Binotto nyní definitivně na odchodu z Ferrari! Italský tým bude mít nového šéfa, kdo tedy Binotta nahradí?

Mattia Binotto na odchodu z Ferrari? Právě o tom hovoří velmi žhavé spekulace poslední doby, přičemž nyní má být podle italských médií už vše jasné. Současný šéf italské stáje údajně po velice turbulentní sezóně ze své pozice odstoupil…

Publikováno

dne

Mattia Binotto na odchodu z Ferrari? Právě o tom hovoří velmi žhavé spekulace poslední doby, přičemž nyní má být podle italských médií už vše jasné. Současný šéf italské stáje údajně po velice turbulentní sezóně ze své pozice odstoupil…

Třiapadesátiletý Ital Binotto podle informací serveru Racing News 365 údajně po skutečně velmi turbulentním ročníku odstopil ze své pozice šéfa Ferrari.

Spekulace o jeho odchodu ze stáje z Maranella se napříč světovými médii ozývají již dlouhou dobu, přičemž nyní to vypadá, že je interně vše opravdu hotovo. Italská média Sky Sport a Corriere della Sera uvádějí, že Ferrari v pátek oficiálně oznámí, že se obě strany rozcházejí.

Skvělý start do sezóny, jenže poté…

Ferrari vstoupilo do nového ročníku opravdu skvěle, když ve Velké ceně Bahrajnu získalo double. V Saúdské Arábii skončil Leclerc druhý, Sainz třetí, Ferrari tak mělo opět oba jezdce na stupních vítězů.

Na australském okruhu v Melbourne pak vyrobil velkou jezdeckou chybu Carlos Sainz, po níž z Velké ceny Austrálie odstoupil.

Monačan Leclerc ovšem v třetím podniku sezóny zvítězil a se 71 body vedl šampionát jezdců. Nutno podotknout, dvojnásobný mistr Max Verstappen byl tehdy až šestý se 46bodovou ztrátou na první příčku.

Pak ale přišla série potíží se spolehlivostí, strategické chyby a chyby i samotných jezdců. Nejen Verstappen, ale i Red Bull posléze překonal Ferrari v obou šampionátech.

Italská stáj se tak musela spokojit s druhým místem v Poháru konstruktérů, Leclerc dokončil tuto sezónu na druhé příčce v šampionátu jezdců, Sainz pátý.

V důsledku toho podle všeho předseda Ferrari John Elkann ztratil v Binotta důvěru, což vedlo k tomu, že po 28 letech u italského týmu nabídl svou rezignaci.

Otázkou pouze zůstává, kdo jej nahradí. Poslední spekulace však hovoří o Frédéricku Vasseurovi, jenž je šéfem Alfy Romeo. A to poté, co místo u kormidla Ferrari odmítl šéf McLarenu Andreas Seidl.

Zdroje: F1, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Pozoruhodné výkony Romana Staňka! Jak skončil český závodník v posezónních testech Formule 2?

Po Velké ceně Abú Dhabí skončila sezóna nejen Formule 1, ale také Formule 2, do níž z Formule 3 postupuje český závodník Roman Staněk! Ten se zúčastnil všech třech testovacích dnů, načež jakožto nováček ve F2 zaznamenal skutečně pozoruhodné výkony.

Publikováno

dne

Po Velké ceně Abú Dhabí skončila sezóna nejen Formule 1, ale také Formule 2, do níž z Formule 3 postupuje český závodník Roman Staněk! Řev motorů však neutichl, jelikož právě F2 měla na programu posezónní testy. Staněk se zúčastnil všech třech testovacích dnů, načež jakožto nováček ve F2 zaznamenal skutečně pozoruhodné výkony.

Ve středu 23. listopadu se uskutečnily první posezónní testy F2, samozřejmě s již obměněným startovním roštem. Za tým Trident tak nastoupil Roman Staněk, jenž se zúčastnil i obou dalších testů.

A navzdory tomu, že je Staněk ve Formuli 2 nováčkem, zajel v úvodních testech velmi slušné deváté místo. A nutno podotknout, Staněk svým časem překonal týmového kolegu Clémenta Novalaka.

Novalak je už nyní potvrzen u Tridentu pro další sezónu, když v tom letošním ročníku závodil po boku Felipeho Drugoviche v mistrovském týmu MP Motorsport.

V ranní části se český pilot umístil s časem 1:37.018 na 7. místě, když na vítěze Dennise Haugera ztratil 0,197 vteřiny. Odpoledne se trať zrychlila a celé startovní pole se začalo zlepšovat. Staněk s časem 1:36.923 skončil osmý, na prvního Richarda Verschoora ztratil 0,528 vteřiny.

Vyjádření českého pilota k prvnímu testu

„S dneškem jsem spokojený. Pracovali jsme na kvalifikačním a závodním tempu a pomalu se
dostáváme tam, kde chceme být. To poslední zlepšení je ovšem vždy nejtěžší, ale opravdu si to
užívám. Velký rozdíl mezi Formulí 3 a Formulí 2 je v hmotnosti auta a také v jeho chování,“
uvedl Staněk po prvním dnu v oficiálním tiskovém prohlášení.

„Třeba ve vysokých rychlostech je zde mnohem více přítlaku. Je tady spousta nových věcí, dnes jsem se třeba učil pitstopy a celkově, jak to auto funguje, ale se vším mi pomáhá tým, kde se cítím skvěle. U týmu je navíc stejný manažer jako jsme měli v F3 Giacomo Ricci, který mi vše usnadňuje,“ vysvětlil.

Druhý a třetí den

V ranní sekci druhého dne posezónních testů se Staněk s časem 1:37.152 umístil až jako osmnáctý, testovací den číslo dva pak nakonec zakončil na deváté příčce se ztrátou jedné sekundy a 472 tisícin sekundy na vítěze Frederika Vestiho.

Den třetí Staněk zakončil na devatenáctém místě, vítězem posledních jízd se stal Victor Martins, jenž bude v příští sezóně tvořit jezdeckou dvojici s Théo Pourchairem.

Zdroje: FIA Formula 2, Twitter – Jiří Košta

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Vztah FIA a Formule 1? S prezidentem hovořím každý den. Lidé nechápou, pod jakým jsme tlakem, říká Ben Sulayem

O fungování Mezinárodní automobilové federace (FIA) či vztahu s královnou motorsportu se toho během letošní sezóny napsalo opravdu mnoho. Právě tento řídící orgán byl v průběhu ročníku 2022 pod drobnohledem kvůli řadě politických otázek týkajících se Formule 1.

Publikováno

dne

O fungování Mezinárodní automobilové federace (FIA) či vztahu s královnou motorsportu se toho během letošní sezóny napsalo opravdu mnoho. Právě tento řídící orgán byl v průběhu ročníku 2022 pod drobnohledem kvůli řadě politických otázek týkajících se Formule 1.

Mohammed Ben Sulayem, jakožto prezident Mezinárodní automobilové federace, odhalil stav vztahů FIA a Formule 1 v souvislosti se spekulacemi o rostoucím napětí mezi oběma zúčastněnými stranami.

Právě FIA, jakožto řídící orgán F1, byla v průběhu letošní sezóny skutečně pod palbou otázek a řešení několika politických témat.

Ideálním příkladem jsou sprintové závody nebo sága Red Bullu a jeho překročení rozpočtového stropu.

Jak ale Ben Sulayem v nedávném čase prohlásil, vztahy mezi FIA a vedením Formule 1 (FOM) jsou prý na dobré úrovni a s výkonným ředitelem Stefanem Domenicalim údajně hovoří každý den.

Vyjádření prezidenta FIA

„Se Stefanem mluvím každé dva dny, a když ne, tak mi zavolá. Tak to chodí i před jakýmkoli jednáním nebo rozhodnutím, je to jako manželství, které vydrží. Mám s FOM velmi dobrý profesionální i osobní vztah,“ vysvětlil Ben Sulayem v rozhovoru pro Racing News 365.

Největším tématem letošní sezóny byly samozřejmě rozpočtové stropy a sprintové závody, přičemž na začátku sezóny byla FIA, a především Ben Sulayem, obviněn z jednání, které neprospívá samotné F1.

Týmy se tehdy nakonec jednomyslně shodly a podpořily návrh FOM s ohledem na navýšení sprintových závodů na 6 (od roku 2023 – pozn. red.). FIA se ovšem i přesto tohoto rozhodnutí zdržela.

Údajně tak mezi FIA a F1 došlo k rozkolu, přičemž Mezinárodní automobilová federace následně vydala návrh, že návrh stále vyhodnocuje.

Ben Sulayem popírá, že by takový rozkol vznikl

„Lidé se domnívali, že když jsem se takto vyjádřil na téma dodatečných 3 sprintů, došlo k rozkolu mezi FIA a FOM. Tam to začalo. Bylo to 25. dubna na zasedání komise F1, kdy najednou řekli: Dobře, potřebujeme další tři sprintové závody,“ pokračoval Ben Sulayem v onom rozhovoru.

„To je v pořádku, ale já se pak musím vrátit ke svému týmu a mluvit o dalším pracovním vytížení. A najednou vnímáte, že panují rozdělené názory.

Schválili jsme hlasování, prostudovali jsme ho, vrátil jsem se a zkontroloval jsem to s celým svým týmem. Lidé ale nechápou, pod jakým tlakem jsou (zaměstnanci nebo funkcionáři FIA),“ dodal.

Závěrem pak Ben Sulayem ještě doplnil, že byť se v průběhu sezóny 2022 vyskytovaly různé politické otázky a pochyby, vztah mezi F1 a FIA prý nikdy nebyl lepší.

Zdroje: FIA, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Oblíbené