Spojte se s námi


Motorsport

Podívejte se na osmičku nejhezčích pilotek v šampionátu Formule W Series. Mezi nimi i česká kráska Bábíčková

Kromě mužských šampionátů F1, F2 nebo F3 mohou fanoušci během závodních víkendů sledovat také ženské mistrovství světa Formule W Series. A kromě toho, že jsou tyto ženy velmi talentované, jsou také ozdobou světového šampionátu.

Publikováno

dne

Kromě mužských šampionátů F1, F2 nebo F3 mohou fanoušci během závodních víkendů sledovat také ženské mistrovství světa Formule W Series. A kromě toho, že jsou tyto ženy velmi talentované, jsou také ozdobou světového šampionátu.

Podobné žebříčky co do krásy jednotlivých žen, ať už se jedná o nejkrásnější manželky či přítelkyně sportovců, herečky nebo právě závodnice Formule W Series či jiných sérií, se nedají sestavit jinak než podle subjektivního pohledu.

A se momentálně nebudeme snažit o vytvoření žádného žebříčku, nýbrž se v tomto článku můžete podívat na zkrátka osm nejkrásnějších pilotek ženského šampionátu Formule W Series. A jaká z nich si za svou krásu zaslouží označení „P1“ (Position 1, nebo-li první pozice – pozn. red.) už necháme na vás.

Tereza Bábíčková (19 let, Česká republika)

Mezi jednu z nejhezčích pilotek šampionátu Formule W Series můžeme určitě označit českou závodkyni Bábíčkovou. Rodačka z Vracova aktuálně hájí barvy stáje Puma W Series Team, ke kterému se připojila až v letošním roce. Jejím nejlepším výsledkem je doposud třinácté místo a za svůj sportovní idol považuje Věru Čáslavskou.

Bianca Bustamante (17 let, Filipíny)

Teprve sedmnáctiletá závodnice původem z Filipín má za sebou stejně jako její česká kolegyně pouze tři starty. Jejím nejlepším umístěním je deváté místo, momentálně působí v týmu Academy. „Celý svůj život jsem mířila za angažmá ve Formuli 1 a vstup do W Series je pro mě velkým krokem,“ stojí v jejím oficiálním prohlášení pro W Series.

Emely de Heus (19 let, Nizozemsko)

Rodačka z Mijnsheerenlandu vstoupila do ženského šampionátu rovněž v letošním roce, vybral si ji tým Sirin Racing. Za své sportovní idoly označila piloty F1 Kimiho Räikkönena a Maxe Verstappena. Její nejlepší umístění ze tří Velkých cen je sice až desátá příčka, před vstupem do W Series však ovládla „Lady’s Cup Formula 4“ a má tak rovněž nakročeno k zajímavé kariéře.

Marta Garcia (21 let, Španělsko)

Španělská pilotka se poprvé zúčastnila šampionátu W Series už v roce 2019 a v celkovém pořadí tehdy skončila na čtvrtém místě. Rok 2020 zakončila v esportové sérii na pozici číslo 2. Ještě předtím dostala možnost testovat s týmem Prema Racing (Formule 4 – pozn. red.), pořadáné akademií Ferrari.

Ve své kariéře si prozatím vyjela první místa na Noisringu a Hockenheimu, třikrát dojela na stupních vítězů.

Jessica Hawkins (27 let, Velká Británie)

Britská šampionka v motokárách, vítězka Honda Cadet British Open Championship a bývalá fotbalistka Readingu. Také byla profesionální kaskadérkou ve filmech Rychle a zběsile a James Bond: No time to die. Jessica je nejen krásnou, ale velmi talentovanou sportovkyní, která má už nyní za sebou velmi zajimavé zkušenosti. Její vzor? Tyson Fury.

Nerea Marti (20 let, Španělsko)

Jedenáct startů, dvě pódiová umístění – taková je dosavadní bilance španělské závodnice. Motokárám se věnovala už od svých devíti let, zejména poté, co její otec postavil vlastní závodní dráhu. O tom, že je Nerea velmi talentovanou pilotkou svědčí také to, že v roce 2017 jako první žena získala titul v Campeonato de Karting de la Comunidad de Valencia.

V roce 2018 podruhé vyhrála mistrovství Valencie a získala druhé umístění na stupních vítězů v seriálu Rotax España. S podporou Pragy Motorsport v roce 2019 závodila v šampionátu španělské Formule 4, momentálně působí v týmu Quantfury W Series.

Abbi Pulling (19 let, Velká Británie)

Ve věku osmnácti let se stala britskou šampionkou v motokárách a má ambice závodit ve Formuli 1. V roce 2020 dokonce soutěžila v britské Formuli 4, ve W Series zatím startovala do sedmi závodů, ve kterých získala dvě pódia. „Jsem nadšená, že jsem zpátky ve W Series, loňský rok mi hodně pomohl. Jsem ráda, že na tom můžu stavět. Mým cílem je zvítězit,“ uvedla.

Fabienne Wohlwend (24 let, Lichtenštejnsko)

Fabienne je působivá závodnice v mnoha směrech. Už v roce 2016 působila v italské šampionátu Formule 4, o rok později závodila v poháru Audi Sport TT Cup a na evropském šampionátu Ferrari Challenge. Stala se první ženou, která vyhrála závod ve třídě Copa Shell.

V roce 2018 vyhrála Ferrari World Finals na italské Monze, v rámci W Series si v sezóně 2019 připsala třetí místo na okruhu v Misanu. Celkově v tomto ženském šampionátu naskočila už do sedmnácti závodů, ve kterých si připsala tři pódia.

Zdroje: Formule W Series, Instagram

Reklama

Motorsport

Déšť předčasně ukončil VC Japonska MotoGP! Martínovo vítězství stáhlo náskok Bagnaiy na pouhé tři body

Dramatickou podívanou nabídla čtrnáctá velká cena letošního seriálu MotoGP. Jorge Martín pokračoval v stahování náskoku lídra MS Francesca „Pecca“ Bagnaiy triumfem ve Velké ceně Japonska na okruhu Motegi. Závod postihl déšť, jenž postupně sílil do momentu, kdy muselo být dění na trati přerušeno a nakonec i předčasně zastaveno.

Publikováno

dne

Dramatickou podívanou nabídla čtrnáctá velká cena letošního seriálu MotoGP. Jorge Martín pokračoval v stahování náskoku lídra MS Francesca „Pecca“ Bagnaiy triumfem ve Velké ceně Japonska na okruhu Motegi. Závod postihl déšť, jenž postupně sílil do momentu, kdy muselo být dění na trati přerušeno a nakonec i předčasně zastaveno. Martínův japonský double jej tak ještě více přitáhl k Bagnaiovi, který dojel druhý, na rozdíl pouhopouhých tří bodů! Stupně vítězů si po takřka roce opět užil jezdec Repsolu Honda Marc Márquez.

Situace před závodem

Okruh Motegi poprvé hostil závody MS silničních motocyklů v roce 1999. Nejdříve sdílel kalendář se slavnější tratí Suzuka, která z něho však po roce 2003 vypadla po smrtelné nehodě Daidžira Kata. Motegi se tak následně stalo jediným hostitelem závodů MotoGP na území Země vycházejícího slunce.

Ducati mohlo už zde v Japonsku slavit další triumf v šampionátu konstruktérů. Mohlo se tak stát, pokud by jeho nejúspěšnější jezdec získal o 19 bodů více než nejlepší výsledek stroje KTM.

O vítězi titulu mezi konstruktéry je sice prakticky rozhodnuto, to samé ale neplatí v případě titulu mezi jezdci. Jorge Martín zvítězil v sobotním sprintu stylem start-cíl z pole position, čímž stáhl ztrátu na lídra šampionátu Pecca Bagnaiu na skromných osm bodů.

Několik minut před startem závodu začaly padat dešťové kapky. Jejich intenzita však nebyla taková, aby došlo k odložení programu. Týmy během zahřívacího kola připravovaly náhradní motocykly nastavené na mokré podmínky, jezdci nicméně vyráželi do závodu na suchém obutí.

Déšť = recept na drama

Martín opět jako včera neměl problém s udržením vedení závodu. Stejně tak jako v případě sprintu piloti tovární KTM Jack Miller a Brad Binder parádně vyrazili z roštu a zapojili se do boje o druhé místo s lídrem MS Bagnaiou.

Proměnlivé podmínky zastihly nejhůře Zarca a Viñalese, kteří kolidovali hned po startu v první zatáčce. Zatímco Francouz v závodě pokračoval, Španěl na moment skončil v kačírku a propadl se na chvost pole.

Déšť během prvního kola sílil, což přimělo drtivou většinu jezdců již na jeho konci zajet do boxů a vyměnit stroje za ty nastavené do mokra.

Na trati zůstali pouze všichni jezdci Yamahy – Fabio Quartararo, Franco Morbidelli a divoká karta Cal Crutchlow a oba náhradníci Stefan Bradl a Michele Pirro. Kdo nezvládl výměnu motocyklu, byl Brad Binder, jenž se propadl doprostřed druhé desítky. Nebylo ale žádných pochyb, že by se jednalo o jakýkoliv mistrovský tah těchto závodníků, jelikož déšť nijak neustával.

Do provizorního vedení se dostal Aleix Espargaró a Aprilia. Španělovo vedení ale nevydrželo dlouho, jelikož se před něj v desáté zatáčce dostal krajan Martín. Další závodníci na konci kola vyrazili ke svým mechanikům, jmenovitě Quartararo a Bradl.

Deštivé drama pokračovalo každým dalším kolem. Nejprve chyboval Martín, kvůli čemuž vedení na dálku zpátky převzal Espargaró. Osminásobný šampion Marc Márquez se také chtěl připojit do party soupeřící o nejvyšší pozice, jeho pokusy na Espargara však nevycházely. V rozmezí pár kol zbytek jezdců na suchém obutí projel boxy a Martín získal ztracené pozice zpět.

Ducati i na mokru udávalo tempo a vedoucí trojice v šampionátu se po překonání Espargara a Márqueze seřadila na prvních třech pozicích. Binderův závod mezitím přešel ze špatného na ještě horší, když po ztrátě pozic po zastávkách upadl.

Více deště nepřineslo zajímavější podívanou… naopak

Trojice Martín, Bagnaia a Bezzecchi ujížděla svým soupeřům. O pozoruhodné momenty se tak starala skupina Jack Millera, Joana Mira a Raúla Fernándeze bojující o sedmé místo. Miller se z tohoto souboje dobrovolně vyřadil, když opustil při brždění trať v jedenácté zatáčce.

Koho však déšť probudil k skvělému výkonu, byla tovární Honda Márqueze. Třicetiletý rodák z Cervery nejprve stáhl a poté předjel Bezzecchiho, jemuž sebral třetí pozici. Než však mohl zavelet k útoku na druhého Bagnaiu, podmínky na trati se rapidně zhoršily.

Déšť začal padat na okruh takovou měrou, že byla na konci třináctého kola vyvěšena červená vlajka. Márquez přesně v moment jejího nasazení zvedal ruku, nešlo tudíž určit, jestli se jednalo o žádost o přerušení závodu, či o informování jezdců o jejím přerušení. Pár sekund předtím havaroval Zarco v rychlé dvanácté zatáčce, což jednoznačně indikovalo nesjízdnou trať.

Trvalo dvacet minut, než se jezdci vydali zpátky na trať. Přestože průzkumné kolo po výjezdu z boxů proběhlo v pořádku, naděje na restart VC Japonska vyhasla během zahřívacího kola. Vedení závodu totiž v jeho průběhu znovu vyvěsilo červené vlajky a následně vyhlásilo předčasný konec závodu.

Vítězem čtrnáctého podniku letošní sezóny se tak stal Martín před Bagnaiou a Márquezem, jenž se dočkal prvního pódia od loňské VC Austrálie. Jelikož se navíc odjela více než polovina předepsané distance, udělovaly se plné body. Martín tak stáhl už tak malý náskok Bagnaiy na ještě menší hodnotu tří bodů.

To Ducati málem slavilo konstruktérský titul již zde v Japonsku, nicméně šesté místo Millera odložilo korunovaci značky z Boloni do Indonésie. Zde však může být rozhodnuto již během sprintu, stačí, když nejlepší ducati dokončí na šestém místě.

Výsledky Velké ceny Japonska MotoGP (závod 14/20, 12 kol = 57,612 km; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 24:06.314
2. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +1.403
3. Marc Márquez (Špa., Honda) +2.013
4. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +2.943
5. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +3.181
6. Jack Miller (Aus., KTM) +6.837
7. Augusto Fernández (Špa., KTM) +7.587
8. Fabio di Giannantonio (Ita., Ducati) 8.602
9. Raúl Fernández (Špa., Aprilia) +11.229
10. Fabio Quaratararo (Fra., Yamaha) +12.244

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (po závodě 14/20; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 319 bodů
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) 316
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 265
4. Brad Binder (RJA, KTM) 201
5. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 171
6. Johann Zarco (Fra., Ducati) 162
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 139
8. Luca Marini (Ita., Ducati) 135
9. Jack Miller (Aus., KTM) 125
10. Fabio Quaratararo (Fra., Yamaha) 111

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Nedotknutelný Martín opět vítězem ve sprintu MotoGP! Změna na čele šampionátu je na spadnutí

Letošní sezóna MotoGP se pomalu, ale jistě blíží ke svému závěru. Sprintový závod při Velké ceně Japonska na okruhu Motegi opět způsobem start-cíl ovládl Jorge Martín. Jezdec satelitního týmu Pramac Ducati se svým pátým triumfem v sobotu přiblížil lídrovi šampionátu Francescu „Pecco“ Bagnaiovi.

Publikováno

dne

Letošní sezóna MotoGP se pomalu, ale jistě blíží ke svému závěru. Sprintový závod při Velké ceně Japonska na okruhu Motegi opět způsobem start-cíl ovládl Jorge Martín. Jezdec satelitního týmu Pramac Ducati se svým pátým triumfem v sobotu přiblížil lídrovi šampionátu Francescu „Pecco“ Bagnaiovi, jenž závod dokončil na třetím místě, na rozdíl osmi bodů. Mezi přímé adepty na titul mistra světa tohoto roku se vklínil se svou KTM Brad Binder.

Velká cena Japonska a okruh Motegi hostí čtrnáctý podnik letošního seriálu MS silničních motocyklů. Jedná se o pokračování náročné asijské části sezóny, která v sobě obsahuje sedm závodů v pouhých devíti týdnech.

Dopolední kvalifikace patřila jezdci satelitní ducati Jorgemu Martínovi, jehož forma se aktuálně zdá být takřka nezastavitelná. Do první řady se ještě postavili Pecco Bagnaia, který během pár velkých cen přišel o velice slibný náskok v čele šampionátu, a Jack Miller s KTM.

Martín v pohodě přetavil pole position ve vedení po startu 12kolového sprintu. Naopak Bagnaiu přemohly během odpichu ze startovního roštu obě tovární KTM jak Millera, tak z páté pozice vyrážejícího Brada Bindera.

Během prvního kola si vydělal pozice Marc Márquez z týmu Repsol Honda. Marco Bezzecchi, který se vítězstvím ve VC Indie přiblížil k vedoucí dvojici v šampionátu, se propadl z čtvrtého místa na pozici číslo 6.

Bagnaia nakonec třetí, Martín vítězem!

Přestože v zájmu Bagnaiy bylo minimálně dotáhnout se na letícího Martína, Ital místo toho odrážel tlaky Márqueze v boji o čtvrté místo.

Naštěstí pro 26letého úřadujícího šampiona netrvaly Španělovy útoky příliš dlouho, ve čtvrtém kole si Bagnaia vypracoval relativně komfortní náskok větší než jedna sekunda.

Třetí pozice v cíli postupně nabývala pro Bagnaiu reálných představ, jelikož Miller nestačil na vedoucí tandem Martín a Binder. Přestože Jihoafričan držel ztrátu na Martína několik kol do jedné sekundy, druhý muž celkového pořadí jel viditelně s naprostým klidem.

Bagnaia se krůček po krůčku dotahoval na Millera, zatímco za Márquezem se utvořila skupina pronásledovatelů v podobě Johanna Zarca a Bezzecchiho. Do boje o páté místo se chtěl přidat i Aleix Espargaró předtím, než ze sprintu odstoupil.

Bezzecchi nenechal na sebe čekat, překonal Zarca a chtěl si smlsnout i na Márquezovi, avšak při pokusu o manévr vyjel z tratě, což Itala stálo dvě pozice a propad zpět na sedmou příčku.

Martín si jel svou vlastní ligu, náskok na Bindera činil čtyři kola před koncem již jeden a půl sekundy. Drama se na těchto pozicích neodehrávalo, zatímco Miller zuby nehty bránil svou třetí pozici před dotírajícím Bagnaiou. Australan se však o kolo později nakonec poddal. Miller vyjel v jedenácté zatáčce mimo ideální stopu, čehož Bagnaia pohotově využil.

O poutavou podívanou se ještě v závěru sprintu postaral Bezzecchi, jenž se na druhý pokus prodral před Márqueze, čímž si vybojoval konečné šesté místo.

Martín opět převedl absolutní krasojízdu a dojel si v Motegi pro třetí po sobě jdoucí triumf ve sprintu a pátý celkově. Na pódiu jej doprovodili Binder a Bagnaia, jehož náskok na čele šampionátu se snížil na pouhých osm bodů.

Výsledky sprintu při Velké ceně Japonska MotoGP (12 kol = 57,612 km; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 21:00.734
2. Brad Binder (RJA, KTM) +1.390
3. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +5.279
4. Jack Miller (Aus., KTM) +6.194
5. Johann Zarco (Fra., Ducati) +6.315
6. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +8.919
7. Marc Márquez (Špa., Honda) +9.298
8. Fabio di Giannantonio (Ita., Ducati +10.189
9. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +12.404
10. Raúl Fernández (Špa., Aprilia) +15.366

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 299
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) 291
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 252
4. Brad Binder (RJA, KTM) 201
5. Johann Zarco (Fra., Ducati) 162
6. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 160
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 139
8. Luca Marini (Ita., Ducati) 135
9. Jack Miller (Aus., KTM) 115
10. Álex Márquez (Špa., Ducati) 108

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Překvapivý návrat, odložená premiéra a vzrušení 44krát jinak! MotoGP vydalo kalendář pro sezónu 2024 s rekordním počtem závodů

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen.

Publikováno

dne

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen. Vedle návratu VC Aragónu se na druhý pokus pokusí představit Kazachstán, tentokrát v červnovém termínu. Katar se vrací na post úvodního závodu sezóny, jejíž závěr se tradičně uskuteční ve španělské Valencii.

Několik dní po historicky první Velké ceně Indie a během přípravy na závody v Japonsku publikovalo MotoGP soupisku všech velkých cen, které se uskuteční v rámci nadcházející sezóny. Na celý padok čeká bezprecedentních 22 velkých cen rozložených do osmi měsíců s minimem odpočinku.

O rekordní počet závodů se MotoGP pokoušelo již tento rok. Plánovalo se celkem 21 podniků včetně zbrusu nové velké ceny v Kazachstánu.

Tato exotická destinace však z důvodů nedokončené homologace okruhu Sokol a logistických obtíží způsobených válkou na Ukrajině z letošního kalendáře odpadla.

76. mistrovství světa silničních motocyklů odstartuje o druhém březnovém víkendu v Kataru. Tato pouštní země se vrací na své tradiční místo po rozsáhlých rekonstrukcích tamního okruhu, což způsobilo posun letošního závodu na listopad.

První ochutnávku Evropy si jezdci vyzkouší o dva týdny později, kdy se pojede v portugalském Portimau. Následuje přesun na americký světadíl, nejdříve se představí Argentina, po níž cirkus MotoGP navštíví Spojené státy.

Evropská sezóna vypukne na konci dubna prvním ze čtyř závodů ve Španělsku, a to na okruhu Jerez. Druhá návštěva této země nenechá na sebe dlouho čekat.

Po skoku do francouzského Le Mans se jezdci proženou po závodní trati v katalánském Montmeló nedaleko Barcelony. Osmá velká cena sezóna byla přiřazena Itálii a velice populárním okruhu Mugello.

Kazachstán se 16. června pokusí o odložený debut, přičemž první polovinu sezóny uzavřou Nizozemsko a Německo. Po čtyřtýdenní letní přestávce se kola nejrychlejších motocyklů světa opět roztočí na britském Silverstonu. Trojice Rakousko, navrátilec Aragón a San Marino pak uzavře řádnou evropskou sezónu.

Zmiňovaný Aragón nefiguroval v letošním kalendáři, jelikož se počínaje tímto ročníkem plánovala rotace závodů na Pyrenejském poloostrově. Zdá se však, že se s touto rotací již nepočítá a španělský promotér Dorna by si rád udržel všechny velké ceny ve své zemi.

Asijskou tour opět jako letos uvede do pohybu VC Indie, která odstartuje úmornou sérii šesti velkých cen v sedmi týdnech.

V rámci prvního tripleheaderu se po Indii ukáží velké ceny v Indonésii a Japonsku. Ze země vycházejícího slunce se piloti a veškeří zaměstnanci přesunou do Austrálie, po níž následují v rychlém sledu Thajsko a Malajsie.

Rekordně dlouhou sezónu uzavře jako obvykle španělská Valencie a okruh Ricarda Torma. Pakliže by jakýkoliv podnik z všelijakých důvodů vypadl, nahradilo by jej Maďarsko a letos otevřený Balaton Park.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené