Spojte se s námi


Motorsport

Perfektní Pecco! Po sprintu ovládl Bagnaia i hlavní závod při VC Portugalska

Francesco „Pecco“ Bagnaia se zapsal do historie MotoGP jako vůbec první vítěz sobotního sprintu. Ani v samotné velké ceně nenašel přemožitele a bez větších problémů si zapsal dvojitý triumf v GP Portugalska. Na pódiu dokonalého Bagnaiu doplnili Maverick Viñales se strojem Aprilla a Marco Bezzecchi na Ducati.

Publikováno

dne

Francesco „Pecco“ Bagnaia se zapsal do historie MotoGP jako vůbec první vítěz sobotního sprintu. Ani v samotné velké ceně nenašel přemožitele a bez větších problémů si zapsal dvojitý triumf v GP Portugalska. Na pódiu dokonalého Bagnaiu doplnili Maverick Viñales se strojem Aprilla a Marco Bezzecchi na Ducati.

Cesta k plným 37 bodům z jednoho závodního víkendu začala pro Francesca Bagnaiu už v sobotu, kdy se konal vůbec první sprint na poloviční vzdálenost. Ital vzešel ze souboje s Jorgem Martínem a Marcem Márquezem nejlépe a stal se premiérovým vítězem sobotního klání.

Nevšední zkrat pro osminásobného šampiona

Úřadující mistr světa se po startu ocitl v sevření dobře startujícího Martina a Márqueze vyrážejícího z pole position. Toho využil domácí hrdina na aprilii Miguel Oliveira, jenž se během prvního kola prosmýkl na vedoucí pozici.

Bagnaia se po kontaktu s jezdci z první řady vrátil po několika zatáčkách alespoň na třetí místo za Martína a Oliveiru. Márquez se mezitím propadl na čtvrtou pozici, přičemž jeho vysoce optimistický manévr do třetí zatáčky po startu nevypadal nijak kontrolovaně.

O něco podobného se Španěl pokusil ve třetím kole, jenže tentokrát celá situace vyústila v ošklivě vypadající nehodu. Márquez narazil na zadní kolo Martínova motocyklu a ve vysoké rychlosti naboural do nešťastného Oliveiry, jenž o kolo dříve přišel o vedení zásluhou Bagnai.

Miláček obecenstva byl tak ze hry a na adresu velice zkušeného závodníka se okamžitě sneslo obrovské bučení právě od přítomných diváků. Márquezův zkrat po závodě potrestali i ředitelství závodů, kteří 30letému rodáku z Cervery naštědřili trest dvojitého dlouhého kola.

Kdo přežije, ten skóruje

Do závodu odstartovalo pouze 20 jezdců. Enea Bastianini a Pól Espargaró totiž utrpěli zranění v sobotním sprintu, respektive ve volném tréninku. Rázem tak ve hře zůstalo jen 18 závodníků, přičemž body v hlavním závodě bere top 15.

Mezitím se k vedoucímu Bagnaiovi přiblížil Viñales na rozdíl místy i méně než půl sekundy. Třetí místo si pro sebe vzal Bezzecchi, jenž pouze kontroloval situaci před a za sebou. Za touto trojící se nicméně odehrávalo to nejzajímavější z VC Portugalska. Bratr Marca Márqueze Álex se z 12. místa postupně probojoval na čtvrté místo a zapojil se tak do pětičlenné bitvy o čtvrté místo.

Pole jezdců v jedenáctém kole prořídlo na 17, když Fabio di Giannantonio zajel do boxů, aby odstoupil se závodu. Na hranici top 10 kroužil potenciální vyzyvatel o titul mistra světa Fabio Quartararo, jemuž dělal společnost Martín, který se propadl do druhé poloviny startovního pole po kontaktu s Márquezem ve třetím kole.

Osmnácté kolo přineslo havárii Martína. Další ducati byla tedy ze hry a jen 16 jezdců zbylo v hlavním závodě. Zatímco top 3 vedla spíše vyčkávací hru, skupina zápasící o čtvrté místo si nedarovala nic zadarmo. Jezdci KTM Jack Miller a Brad Binder naléhali na Álexe Márqueze a zezadu vytvářeli tlak Aleix Espargaró a Johann Zarco.

V závěrečných několika kolech odstoupili i Luca Marini a Raúl Fernández. Tyto incidenty zaručily to, že kdo dojede, tak si z Portugalska odnese premiérové body v letošní sezóně.

Vražedná bitva o čtvrté místo, Bagnaia v pohodě vítězem

Bagnaia i nadále udržoval před Viñalesem vedení o přibližně jednu sekundu. Španělova ztráta na Itala tudíž nenaznačovala, že by mohl jezdec tovární Aprilie vyzkoušet do konce závodu nějaký útok o prvenství. Třetí Bezzecchi sice měl lepší tempo, než skupina za ním, pravý opak však platil pro vedoucí dvojici.

Za touto trojicí se při nájezdu do posledního kola odehrála přímo dechberoucí podívaná. Zarco, jenž se spíše držel vzadu, využil pranic mezi jezdci KTM a Márquezem a propašoval svou satelitní ducati na čtvrté místo. Binder přemohl svého týmového kolegu Millera, zatímco Quartararo sebral osmé místo Espargarovi po vlastní chybě, když si také chtěl pro sebe uzmout nějakou lepší pozici.

Bagnaia proťal pomyslnou cílovou pásku jako první před Viñalesem o necelých sedm desetin sekundy. Bronzovou příčku zaznamenal Bezzecchi před Zarcem a Márquezem. V závěru šestičlenná skupina se nakonec vešla do 1,2 sekundy, přičemž od čtvrtého Zarca po osmého Quartarara se jednalo o pouhou půl sekundu.

Výsledky Velké ceny Portugalska MotoGP (závod 1/21, 25 kol = 114,8 km; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 41:25.401
2. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +0.687
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) +2.726
4. Johann Zarco (Fra., Ducati) +8.060
5. Álex Márquez (Špa., Ducati) +8.125
6. Brad Binder (RJA, KTM) +8.247
7. Jack Miller (Aus., KTM) +8.381
8. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +8.543
9. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) +9.294
10. Álex Rins (Špa., Honda) +11.591

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (po závodě 1/21; pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 37
2. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 25
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 16
4. Johann Zarco (Fra., Ducati) 15
5. Jack Miller (Aus., KTM) 15
6. Álex Márquez (Špa., Ducati) 12
7. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 11
8. Brad Binder (RJA, KTM) 10
9. Jorge Martín (Špa., Ducati) 9
10. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 8

Zdroj: MotoGP

Reklama

Motorsport

Překvapivý návrat, odložená premiéra a vzrušení 44krát jinak! MotoGP vydalo kalendář pro sezónu 2024 s rekordním počtem závodů

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen.

Publikováno

dne

22 podniků, 44 závodů! Takto našlapaná bude příští sezóna již 76. vydání MS silničních motocyklů, které ve středu dopoledne zveřejnilo kalendář s rekordním počtem velkých cen. Vedle návratu VC Aragónu se na druhý pokus pokusí představit Kazachstán, tentokrát v červnovém termínu. Katar se vrací na post úvodního závodu sezóny, jejíž závěr se tradičně uskuteční ve španělské Valencii.

Několik dní po historicky první Velké ceně Indie a během přípravy na závody v Japonsku publikovalo MotoGP soupisku všech velkých cen, které se uskuteční v rámci nadcházející sezóny. Na celý padok čeká bezprecedentních 22 velkých cen rozložených do osmi měsíců s minimem odpočinku.

O rekordní počet závodů se MotoGP pokoušelo již tento rok. Plánovalo se celkem 21 podniků včetně zbrusu nové velké ceny v Kazachstánu.

Tato exotická destinace však z důvodů nedokončené homologace okruhu Sokol a logistických obtíží způsobených válkou na Ukrajině z letošního kalendáře odpadla.

76. mistrovství světa silničních motocyklů odstartuje o druhém březnovém víkendu v Kataru. Tato pouštní země se vrací na své tradiční místo po rozsáhlých rekonstrukcích tamního okruhu, což způsobilo posun letošního závodu na listopad.

První ochutnávku Evropy si jezdci vyzkouší o dva týdny později, kdy se pojede v portugalském Portimau. Následuje přesun na americký světadíl, nejdříve se představí Argentina, po níž cirkus MotoGP navštíví Spojené státy.

Evropská sezóna vypukne na konci dubna prvním ze čtyř závodů ve Španělsku, a to na okruhu Jerez. Druhá návštěva této země nenechá na sebe dlouho čekat.

Po skoku do francouzského Le Mans se jezdci proženou po závodní trati v katalánském Montmeló nedaleko Barcelony. Osmá velká cena sezóna byla přiřazena Itálii a velice populárním okruhu Mugello.

Kazachstán se 16. června pokusí o odložený debut, přičemž první polovinu sezóny uzavřou Nizozemsko a Německo. Po čtyřtýdenní letní přestávce se kola nejrychlejších motocyklů světa opět roztočí na britském Silverstonu. Trojice Rakousko, navrátilec Aragón a San Marino pak uzavře řádnou evropskou sezónu.

Zmiňovaný Aragón nefiguroval v letošním kalendáři, jelikož se počínaje tímto ročníkem plánovala rotace závodů na Pyrenejském poloostrově. Zdá se však, že se s touto rotací již nepočítá a španělský promotér Dorna by si rád udržel všechny velké ceny ve své zemi.

Asijskou tour opět jako letos uvede do pohybu VC Indie, která odstartuje úmornou sérii šesti velkých cen v sedmi týdnech.

V rámci prvního tripleheaderu se po Indii ukáží velké ceny v Indonésii a Japonsku. Ze země vycházejícího slunce se piloti a veškeří zaměstnanci přesunou do Austrálie, po níž následují v rychlém sledu Thajsko a Malajsie.

Rekordně dlouhou sezónu uzavře jako obvykle španělská Valencie a okruh Ricarda Torma. Pakliže by jakýkoliv podnik z všelijakých důvodů vypadl, nahradilo by jej Maďarsko a letos otevřený Balaton Park.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký šampionát IndyCar představil kalendář pro sezónu 2024, nově se bude končit v ulicích Nashvillu

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků.

Publikováno

dne

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků. To za Atlantikem se v rámci nejprestižnějšího amerického formulového šampionátu IndyCar pravidelně drží na skromných 17 závodech. Žádná změna v tomto čísle nenastane ani příští rok. Nicméně jedno překvapení si seriál připravil pro své fanoušky, a to nebodovaný exhibiční závod.

Pakliže se řadíte mezi příznivce motorsportu, kteří se zajímají o dění na americké scéně, zbystřete oči. Tamní nejprestižnější formulový šampionát IndyCar se v pondělí pochlubil zbrusu novým kalendářem pro příští sezónu.

Ačkoliv je jeho součástí opět 17 závodů tak, jako tomu bylo v posledních několika sezónách, nepočítáme-li ročníky ovlivněné pandemií koronaviru, nachází se na něm pár zásadních změn a novinek.

Šampionát vypukne, jak už se stalo tradicí, na městské trati ve floridském St. Petersburgu 10. března. Hned další závod představuje zajímavé osvěžení nadcházejícího ročníku, a to exhibiční závod v kalifornském Thermal Clubu. Přestože jezdci neobdrží žádné mistrovské body za své počiny, vítěz podniku si přijde na jeden milion dolarů.

Následují závody v Long Beach a Barber Motorsports Parku, po nichž nastane čas na zlatý hřeb celé sezóny – 108. ročník slavného Indianapolis 500. Ochutnávku mu bude dělat podnik na vnitřním okruhu, na kterém se proháněly vozy Formule 1 mezi roky 2000 a 2007.

Po jízdách v ulicích Detroitu a na slavném Road America se jezdci ukážou v kalifornské Laguně Sece. Závod na tomto okruhu se přesunul z úplného konce sezóny tentokrát do prostřední části kalendáře.

Ročník 2024 seriálu IndyCar vstoupí do své druhé poloviny podnikem v Mid-Ohiu, na nějž naváže dvojitý závod na ovále v Iowě. Čtyři závody v rámci třech víkendů po sobě uzavře souboj pilotů na městském okruhu v Torontu.

Fanoušci oválů potěší posledních pět závodů, z nichž tři se odehrají právě na nich. Nejprve se 17. srpna pojede v Gateway a o dva víkendy později dvakrát v Milwaukee Mile, který se naposled nacházel v kalendáři IndyCar v roce 2015. Tento velký návrat si však vzal za oběť jiný ovál, a to ten v Texasu. Podniky v Gatewayi a Milwuakee Mile oddělí závod na krátkém přírodním okruhu v Portlandu.

Finále sezóny 2024 IndyCar se uskuteční 15. září místo v Laguně Sece v ulicích Nashvillu ve státě Tennessee. Takto brzký závěr šampionátu způsobuje start americké fotbalové ligy NFL, která se těší největší popularity v USA, což bere sledovanost jiným sportům, včetně IndyCar.

Letošní ročník ovládl Álex Palou, a to poprvé po patnácti letech s jedním závodem v rezervě, hlavně díky fantastické konzistentnosti. Španěl v žádném ze 17 závodů nedokončil hůře než osmý.

Zdroj: IndyCar

Pokračovat ve čtení

Motorsport

O takovém roce jsme ani nesnili, říká Horner po zisku titulu. Šéf Red Bullu označil klíčový aspekt jejich úspěchu

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Publikováno

dne

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Byla to jen otázka času. Red Bull je v letošní sezóně naprosto dominantním týmem a až na jeden výpadek v Singapuru vyhrál zatím všechny velké ceny.

Dvě vítězství si připsal Sergio Pérez, který opanoval podniky v Saúdské Arábii a Ázerbájdžánu. Hned dvanáctkrát však v ročníku 2023 zvítězil Max Verstappen, jenž si zároveň jede pro zisk třetího mistrovského titulu v řadě.

Red Bull v aktuální sezóně nasbíral už 623 bodů, na druhý Mercedes má 318bodový náskok. A to podle počtu zbývajících závodů znamená, že německý tým už nemá ani matematickou šanci na to Red Bull předehnat.

Zajímavým faktem je to, že i kdyby Verstappen za Red Bull závodil sám, tedy bez Checa Péreze, i tak by byl rakouský tým na čele Poháru konstruktérů.

Úřadující šampion totiž v aktuálním ročníku sám získal už 400 bodů. Mercedes s jezdeckou dvojicí Lewis Hamilton – George Russell nasbíral „jen“ 305 bodů. Ostatně i tohle svědčí o tom, jak výjimečnou sezónu Red Bull letos prožívá.

Neuvěřitelný rok!

„O takovém roce jsme ani nesnili. Je to neuvěřitelné. Loňský rok byl pro nás velmi silný. Myslím, že udržet si toto tempo i při problémech, které jsme měli, je svědectvím všech mužů a žen v týmu, kteří neúnavně pracovali, aby vytvořili tak konkurenceschopné auto, jaké jsme měli,“ řekl Christian Horner, jehož slova cituje server RaceFans.

„Formule 1 je jedním z největších týmových sportů na světě. Myslím, že je to výsledek všech těch 22 různých oddělení, všech zaměstnanců v zázemí, kteří pracovali šílené hodiny, aby vyrobili taková auta a takový výsledek,“ pokračuje šéf stáje Red Bull.

Závěrem Horner znovu zopakoval, že letošní dominantní sezónu bere jako neuvěřitelný výkon. Musela se zkrátka potkat řada věcí v tom správném pořadí, aby Red Bull vytvořil takřka dokonalý monopost.

Zdroj: F1, RaceFans

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené