Spojte se s námi


Motorsport

Omluva od FIA za Abú Dhabí? Hamilton ji prý nikdy neočekával, automobilová federace nicméně přiznala chybu a mění pravidla

Dozvuky minulé sezóny – zřejmě takto by se dala interpretovat slova Lewise Hamiltona a úprava pravidel ze strany FIA. I když faktem zůstává, že jednání FIA bylo v tomto ohledu poněkud zvláštní. Přiznává svým rozhodnutím automobilová federace chybu?

Publikováno

dne

Dozvuky minulé sezóny – zřejmě takto by se dala interpretovat slova Lewise Hamiltona a úprava pravidel ze strany FIA. I když faktem zůstává, že jednání FIA bylo v tomto ohledu poněkud zvláštní. Přiznává svým rozhodnutím automobilová federace chybu?

Události z Abú Dhabí nepochybně vyvolaly řadu protichůdných názorů, a to jak ze strany médií, tak i různých expertů a v neposlední řadě i ve fanouškovských táborech. Během posezónního období se toho v rámci onoho tématu nestalo zrovna málo.

Lewis Hamilton a Toto Wolff se nezúčastnili galavečeru FIA, samotná automobilová federace poté přislíbila prošetření událostí z Abú Dhabí, na základě čehož vydala několik prohlášení jak vzájemně debatují o tom, co se vlastně při posledním podniku sezóny 2021 stalo a to zdaleka není vše.

V prosinci minulého roku vystřídal Jeana Todta ve funkci prezidenta FIA Mohammed Ben Sulayem, jenž se do vyšetřování také zapojil. A právě on následně odvolal z funkce dosavadního ředitele závodu Michaela Masiho, jenž za sebou především v sezóně 2021 zanechal sérii velmi kontroverzních rozhodnutí.

Od sezóny 2022 tak bude mít formule 1 tyto ředitele hned dva, plus bude na závody F1 kromě jejich ředitelů dohlížet také VRC (Virtual Race Control), jenž má plnit podobnou funkci jako videoasistent rozhodčího ve fotbale.

Zvláštní úpravou pak prošlo pravidlo o nasazování safety caru. Jak například zmiňuje server F1 Sport, aktuálně se ve sportovních regulích, konkrétně v článku 55.13, píše následující.

Pokud ředitel závodu uzná, že je to bezpečné, a zpráva „vozy o kolo zpět mohou nyní předjíždět“ byla zaslána všem soutěžícím pomocí oficiálního systému zpráv, musí všechna auta, která byla předjeta lídrem o kolo, předjet vedoucí vozy a safety car.

Ta úprava ovšem spočívá pouze v tom, že FIA nahradila slovo „kterékoliv“, které se původně ve výše uvedené interpretaci pravidel nacházelo, slovem „všechna“, což je ostatně v textu tučným písmem označeno.

Hamilton také požadoval, aby FIA zveřejnila oficiální zprávu o svém rozhodnutí, aby mohli fanoušci plně porozumět tomu, co se stalo v Abú Dhabí.

Tu FIA na Hamiltonovu žádost skutečně publikovala, přičemž Wolff ve svém vyjádření uvedl, že tuto kapitolu mohou konečně uzavřít, jelikož se FIA podle něj ubírá správným směrem. Je prý klíčové, že automobilová federace uznala onen lidský faktor a s tím související chybu při finálním rozhodnutí sezóny.

„Nikdy jsem od FIA ani žádnou omluvu neočekával a není to něco, na co bych se opravdu soustředil. Faktem je, že alespoň existuje transparentnost, a když připustím, že se jednalo o lidskou chybu, je to pozitivní krok kupředu. Bohužel se nemůžeme vrátit a změnit minulost,“ řekl Hamilton ohledně tohoto tématu, jehož slova cituje server Motorsport.

Sedminásobný mistr světa pak už jen zmiňuje, že se momentálně celý tým soustřeďuje na letošní sezónu a na další vývoj vozu.

Nutno podotknout, jednání FIA bylo poněkud zvláštní v tom ohledu, že její zástupci pravděpodobně dlouho váhali, jaké rozhodnutí vlastně zveřejnit. Totiž z objektivního pohledu by přiznání lidské chyby zřejmě nemělo trvat zhruba dva a půl měsíce.

Nyní je ovšem tato kapitola konečně uzavřená a z fanouškovské perspektivy doufejme, že se již k tomu nebude muset nikdo vracet.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.