Spojte se s námi


Motorsport

Odejde Lewis Hamilton z F1? Mercedes má vážné obavy, co na jeho adresu prohlásil Toto Wolff?

Skutečně může Lewis Hamilton z formule 1 odejít? Toto Wolff, šéf stáje Mercedes-AMG Petronas F1, doufá, že nikoliv. Oba ovšem po kontroverzním závěru VC Abú Dhabí zůstali velice rozhořčeni, nevyjadřovali se médiím a Hamilton téměř okamžitě odešel do ústraní.

Publikováno

dne

Skutečně může Lewis Hamilton z formule 1 odejít? Toto Wolff, šéf stáje Mercedes-AMG Petronas F1, doufá, že nikoliv. Oba ovšem po kontroverzním závěru VC Abú Dhabí zůstali velice rozhořčeni, nevyjadřovali se médiím a Hamilton téměř okamžitě odešel do ústraní.

Hamilton byl v Abú Dhabí na cestě k získání svého osmého titulu mistra světa, čímž by překonal Michaela Schumachera a v tomto žebříčku stanul na stupínku nejvyšším.

Jenže události z posledního podniku sezóny a zejména tedy sekvence kontroverzních rozhodnutí ze strany Michaela Masiho jej o rekordní počin připravila. Do týmového rádia poté velmi rozhořčeně řekl, že bylo finále na okruhu Yas Marina zmanipulované.

Tento Hamiltonův komentář nebyl ve světových přenosech odvysílán, ale byl slyšet v F1 TV Pro. Sedminásobný šampion se poté nedostavil ani na tiskovou konferenci, Toto Wolff nejdříve úplně odmítl s médii hovořit.

Oba dva pak nedorazili ani na galavečer FIA, kde si Max Verstappen převzal pohár pro vítěze šampionátu jezdců. Nutno podotknout, Hamilton získal od FIA cenu Osobnost roku.

Mercedes posléze dokonce stáhl své odvolání. Šéf týmu následně vysvětlil, že on i Lewis budou muset postupem času překonat bolest, strach i křivdu, kterou momentálně cítí.

„Lewis a já jsem v tuto chvíli velmi zklamaní. Nezklamala nás formule 1 jako taková, protože tento sport milujeme každou kostí, co máme v těle, a protože stopky nikdy nelžou. Pokud ale porušíme základní princip sportovní férovosti a autenticity sportu, pak najednou stopky přestanou být relevantní, protože jsme vystaveni náhodnému rozhodování,“ prohlásil v rozhovoru pro Motorsport.

„Začnete si klást otázku, zda všechna ta práce, krev, pot a slzy, mohou být skutečně demonstrovány na trati. Protože jak vidíme, o výsledku může být rozhodováno zcela náhodně,“ dodává.

„Nikdy nepřekonáme bolest a trápení, které nám bylo způsobeno v neděli. Velmi doufám, že Lewis bude ve své kariéře pokračovat, protože je to nejlepší jezdec všech dob,“ uzavřel Wolff.

Podle Wolffa není pochyb o tom, kdo se měl stát mistrem světa. Ač prostřednictvím textové zprávy pogratuloval Maxi Verstappenovi k titulu a uvedl, že si prvenství určitě za své výkony zaslouží, jeho pohled na věc se prý nezmění.

A tedy že došlo k závažnému porušení pravidel, lépe řečeno ke svévolné Masiho interpretaci regulí a stále samozřejmě cítí obrovskou křivdu. Je tedy logické, že světová média rovněž spekulují o tom, zda Hamilton skutečně neukončí svou bohatou kariéru.

Podle dosavadních vyjádření týmu a Tota Wolffa to totiž vypadá, jakoby Hamilton v ústraní opravdu zvažoval, jestli má smysl v kariéře pokračovat.

Zdroje: Motorsport, Mercedes-AMG Petronas F1

Reklama

Motorsport

Tragédie pro Leclerca, skvělý Red Bull! VC Španělska přinesla spoustu dramat aneb Kdo ovládl sedmý závod sezóny?

Šestý podnik letošní sezóny přinesl tvrdé bitvy a hned několik technických problémů. Velmi solidní výsledek opět zaznamenal Valtteri Bottas s Alfou Romeo, důležité body zajel také tým Alpine. Naopak smutní budou po Velké ceně Španělska fanoušci Ferrari, kdežto Red Bull může oslavit další double.

Publikováno

dne

Šestý podnik letošní sezóny přinesl tvrdé bitvy a hned několik technických problémů. Velmi solidní výsledek opět zaznamenal Valtteri Bottas s Alfou Romeo, důležité body zajel také tým Alpine. Naopak smutní budou po Velké ceně Španělska fanoušci Ferrari, kdežto Red Bull může oslavit další double.

Velká cena Španělska přinesla hned několik dramatických momentů. Už po startu na okruhu zavlály žluté vlajky, a to kvůli kontaktu mezi Kevinem Magnussenem a Lewisem Hamiltonem.

V zatáčce číslo 4 sice Hamilton stoprocentně netrefil apex zatáčky, což sedminásobného mistra světa posléze vyvezlo ze zatáčky, načež využít toho chtěl právě Magnussen, jenž do onoho vzájemného souboje ovšem vtrhl příliš agresivně.

Magnussen následně skončil v kačírku, nicméně byl schopen ve Velké ceně Španělska pokračovat. Z důvodu poškození předního křídla však musel zajet ke svým mechanikům. Hamilton zase v důsledku kontaktu s Magnussenem utrpěl defekt a byl nucen zastavit kvůli výměně pneumatik.

Leclerc, Verstappen, Russell, Pérez, Sainz, Schumacher, Bottas, Ricciardo, Ocon, Norris – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky po třetím kole závodu.

Nutno podotknout, Alonso z důvodu výměny pohonné jednotky startoval ze samotného chvostu startovního pole. Po sedmi kolech však tento legendární Španěl získal hned sedm pozic!

Poněkud dramatické momenty přineslo osmé a deváté kolo Velké ceny Španělska. V inkriminované zatáčce číslo 4 se jezdci potýkali se silnými poryvy větru, a tak dostal Carlos Sainz v osmém kole závodu smyk, který jej poslal do kačírku.

Naprosto stejně na tom byl Max Verstappen i o kolo později, oba piloti však byli schopni ve Velké ceně Španělska pokračovat.

I díky tomu se vedoucí Charles Leclerc po jedenácti kolech pyšnil desetisekundovým náskokem.

Úderem jedenáctého kola začali jezdci zajíždět ke svým mechanikům z důvodu výměny pneumatik a až na Micka Schumachera, Daniela Ricciarda a oba piloty Astonu Martin všichni piloti přezuli na pneumatiky střední tvrdosti.

Závod ve velmi horkých a obtížných podmínkách také přinesl řadu technických problémů. Zejména tedy 27. kolo Velké ceny Španělska přineslo jeden infarktový moment pro Ferrari. Lídr závodu Leclerc totiž do týmového rádia nahlásil ztrátu výkonu, a tak musel své působení v šestém podniku sezóny předčasně ukončit!

Nutno podotknout, Ferrari v čele s Leclercem mělo tento závod skutečně skvěle rozjetý, pro fanoušky italské stáje tak je toto odstoupení velká rána.

O kolo později navíc ze stejného důvodu vypadl Kuan-jü Čou na Alfě Romeo s motorem Ferrari. Okolo 34. kola pak začali pilot zajíždět ke svým druhým zastávkám v boxech a až na Dána Magnussena, jenž obul tvrdé pneumatiky označené bílou barvou, pokračovali všichni piloti na střední či měkké směsi pneumatik.

Pérez, Russell, Verstappen, Bottas, Ocon, Sainz, Hamilton, Vettel, Norris, Alonso – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky v polovině závodu.

Poté se ale Verstappen dostal před Russella, a to i díky lepší strategii. Mistr světa z loňského roku jel především v druhé polovině závodu ve skvělém tempu a postupně dostihl i prvního Péreze, jenž do týmového rádia dostal pokyn, ať Verstappena pustí před sebe.

Mexický pilot v tu chvíli jel na opotřebovanějších pneumatikách a vzájemným soubojem by Red Bull riskoval potencionální double. Pérez tak v 54. kolem zajel do boxů pro pneumatiky nejměkčí tvrdosti, a to kvůli pokusu o zajetí nejrychlejšího kola závodu.

Pořadí elitní bodované desítky se poté v závěru Velké ceny Španělska již nezměnilo. Tedy kromě souboje o čtvrté místo. V předposledním kole totiž piloti Mercedesu obdrželi od svého týmu informaci, ať šetří palivo, a to údajně z důvodu poklesu tlaku v hydraulickém systému.

Sainz se tak dostal před Hamiltona zpátky na čtvrtou pozici. Tu několik kol před koncem neudržel Valtteri Bottas. Finský pilot za sebou s velmi opotřebovanými pneumatikami neudržel Sainze s Hamiltonem a dojel tak na šesté příčce.

Na horečky a celkovou tělesnou slabost si před závodem stěžoval Lando Norris, tudíž jeho osmé místo i s ohledem na aktuální výkonnost McLarenu ještě můžeme považovat za úspěch. Solidní výsledek a důležité body do Poháru konstruktérů zapisuje Alpine.

„V průběhu závodu jsem měl problémy s DRS, které mi ne vždycky fungovalo. Byl to těžký začátek s dobrým koncem. Snažím se zůstat stále soutředěný, pro tým je to ale skvělý výsledek a já jsem rád i za druhé místo Checa,“ řekl Verstappen v pozávodním rozhovoru.

Zdroj: F1 TV

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Tvrdá bitva o vítězství a stupně vítězů: Portugalskou rallye ovládl Kalle Rovanperä! Jak dojeli naši legionáři Prokop a Cais?

WRC letos slaví svou jubilejní 50. sezónu. Portugalská rallye zároveň byla čtvrtým podnikem letošní sezóny, kterou poněkud přesvědčivě ovládl finský závodník Kalle Rovanperä. Ten za sebou nechal svého týmového kolegu Elfyna Evanse a třetího Daniho Sorda.

Publikováno

dne

WRC letos slaví svou jubilejní 50. sezónu. Portugalská rallye zároveň byla čtvrtým podnikem letošní sezóny, kterou poněkud přesvědčivě ovládl finský závodník Kalle Rovanperä. Ten za sebou nechal svého týmového kolegu Elfyna Evanse a třetího Daniho Sorda.

Finský pilot ve službách týmu Toyota Gazoo Racing ovládl již třetí podnik v řadě a navýšil svůj náskok na čele šampionátu jezdců.

Jednadvacetiletý vysoce talentovaný finský závodník zvítězil s náskokem 15 sekund na týmového kolegu Evanse.

Nutno podotknout, ještě na začátku víkendu ztrácel Rovanperä na vicemistra světa z loňského roku téměř 20 vteřin! Postupně však Evanse dokázal stahovat a v předposlední etapě se dokonce dostal před něj na první místo.

Právě v oné předposlední etapě, která se jela ve velké mlze a dešti Rovanperä ještě navýšil svůj náskok na čele portugalské rallye. Finský pilot vyhrál dokonce osm etap a zaslouženě ovládl čtvrtý podnik letošní sezóny.

Velmi těsný souboj o stupně vítězů pak spolu svedli Dani Sordo a Takamoto Katsuta a vítězně z tohoto duelu vyšel španělský pilot.

Páté místo z portugalské rallye bere Thierry Neuville na voze Hyundai, šestý skončil jeho týmový kolega Ott Tänak.

Sedmé místo nakonec ukořistil Pierre-Louis Loubet, osmé Craig Breen, deváté Adrien Formaux a nejlepší desítku uzavřel Yohan Rossel.

Martin Prokop při letošním debutu v mistrovství světa hájil v závěrečné zkoušce sedmnácté místo. Další český závodník Erik Cais nabral v průběhu portugalské rallye velkou ztrátu a skončil až na 42. místě.

Zdroj: WRC

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Skvělý výkon, důležité body: Roman Staněk dojel ve Španělsku na stupních vítězů!

Ačkoliv startoval z pole position, na první místo nakonec nedosáhl. I přesto si však Roman Staněk připisuje důležité body do šampionátu jezdců formule 3. Velkou cenu Španělska na okruhu nedaleko Barcelony zakončil na solidním druhém místě.

Publikováno

dne

Ačkoliv startoval z pole position, na první místo nakonec nedosáhl. I přesto si však Roman Staněk připisuje důležité body do šampionátu jezdců formule 3. Velkou cenu Španělska na okruhu nedaleko Barcelony zakončil na solidním druhém místě.

Český pilot si v páteční kvalifikaci, která určila pořadí pro start nedělního hlavního závodu, vyjel první pole position ve své kariéře.

Ihned po startu však Staněk zaujal defenzivní stopu, výborný start totiž předvedl Victor Martins a už v první zatáčce se dostal do čela závodu.

A vedení udržel až do konce. Ve výše uvedeném twitterovém příspěvku se ostatně na nejlepší desítku jezdců v cíli Velké ceny Španělska můžete podívat.

Dlužno dodat, Martins celý závod kontroloval, a to vskutku zkušeně. Staňkovi nepomohly ani dva restarty závodu v důsledku dvou havárií.

Nejprve totiž došlo ke vzájemnému kontaktu mezi Rafaelem Villagómezem a Kushem Mainim a poté v polovině závodu se zdí kolidoval Brad Benavides. Po onom druhém restartu navíc na Staňka ze třetí příčky tlačil Isack Hadjar.

Martins si tak okamžitě najel slušný náskok a nakonec si připsal už druhé vítězství v letošní sezóně (doposud odjela F3 pouze tři podniky – pozn.red.).

Druhou příčku však Staněk úspěšně ustrážil. Po třech závodech tak formule 3 disponuje dvěma vítězi. Nyní a při úvodním podniku sezóny v Bahrajnu dojel na prvním místě Martins, v Imole vyhrál Staněk.

Rodák z Valašskému Meziříčí díky důležitým bodům za druhé místo zaujímá stejné postavení také v šampionátu jezdců.

Zdroj: FIA Formula 3

Pokračovat ve čtení

Oblíbené