Spojte se s námi


Motorsport

Novým lídrem šampionátu F2 Drugovich, v pátek a sobotu se bouralo

Sezona Formule 2 stejně jako F1 pokračovala hned týden po prvním závodě. V saúdskoarabské Džiddě se ale spíš bouralo, než závodilo. Bohužel se tak potvrdila až zbytečná nebezpečnost trati.

Publikováno

dne

Sezona Formule 2 stejně jako F1 pokračovala hned týden po prvním závodě. V saúdskoarabské Džiddě se ale spíš bouralo, než závodilo. Bohužel se tak potvrdila až zbytečná nebezpečnost trati. Šampionát už nevede Francouz Pourchaire, kterého na čele vystřídal Brazilec Drugovich V Saúdské Arábii se radovali Liam Lawson a právě Felipe Drugovich.

Kvalifikace

Do boje o pole position promluvily dva incidenty v rozmezí tří kvalifikačních minut. Nejprve selhala technika tehdejšímu lídrovi šampionátu Théovi Pourchairovi, a poté to byl Logan Sargeant, který poznal, jak blízko jsou na dráze v Džiddě zdi.

Start z prvního místa nakonec i trochu překvapivě vybojoval Felipe Drugovich, pro kterého se jednalo o druhou pole position v kariéře. Druhé místo připadlo vítězi bahrajnského sprintu Richardu Verschoorovi, třetí dojel Jack Doohan. Ten ale nakonec odstartoval z boxů, jelikož byl z kvalifikace pro nedodání dostatku paliva diskvalifikován.

Sprint

Kdo se ke sprintu dostal až ve druhé polovině závodu, nepřišel de facto o nic zásadního. Hned ve druhém kole totiž naboural Amaury Cordeel a způsobil tak výjezd Safety caru. V nájezdu do sedmého kola se mělo opět začít závodit, ale ještě přes cílovou čarou Doohan trefil Sargeanta a na trať opět vyjel Safety car.

A ten se na trati zdržel opravdu dlouho, jelikož znovu se závodilo až ve 14. kole. Do cíle nakonec dojel jako první Liam Lawson, který zároveň přebral vedení v šampionátu. Druhé místo patřilo Jürimu Vipsovi, třetí nakonec Felipemu Drugovichovi. Pilot MP Motorsport totiž vytěžil z diskvalifikace Jacka Hughese, který neprošel technickou kontrolou.

Hlavní závod

27kolový závod tentokrát nenabídl žádnou bouračku. Jak je běžné, jezdci zvolili různé strategie, jelikož je čekala povinnost zastavit v boxech. Skvělé tempo prokázal muž startující z pole position, Felipe Drugovich. Brazilec si držel své vedení po celý závod a nikdo nebyl schopný se jezdci MP Motorsport přiblížit.

Pro Drugoviche jde o čtvrté vítězství v kariéře ve F2. Na stupních vítězů dojeli ještě Richard Verschoor a Jehan Daruvala. Počin Inda je ještě o to zajímavější, když startoval ze čtrnácté příčky. Brazilec Drugovich je také novým lídrem šampionátu.  

Série F2 pokračuje až za měsíc na italské Imole, kde se k ní opět přidá i F3 s Romanem Staňkem.

Zdroj: F2

Reklama

Motorsport

Ricciardo promluvil o návratu do rakouské stáje: Red Bull je pro mě perfektní místo! Co dalšího australský pilot prohlásil?

Po dvanácti sezónách se Daniel Ricciardo ocitl bez sedačky na další rok. Věří však, že jeho absence ze sportu je jen dočasná, přičemž než se onoho potenciálního návratu dočká, bude ve své bývalé stáji zastávat roli náhradního pilota.

Publikováno

dne

Po dvanácti sezónách se Daniel Ricciardo ocitl bez sedačky na další rok. Věří však, že jeho absence ze sportu je jen dočasná, přičemž než se onoho potenciálního návratu dočká, bude ve své bývalé stáji zastávat roli náhradního pilota.

Když Ricciardo přišel do Red Bullu poprvé, nahradil v týmu, který vyhrál čtyři tituly v řadě, krajana Marka Webbera. Čtyřnásobného šampiona a týmového kolegu Sebastiana Vettela dokázal porazit, a to dokonce o 71 bodů.

Po čtyřech dalších poměrně úspěšných sezónách se Australan rozhodl udělat v kariéře další krok a z rakouské stáje odešel do Renaultu.

Po dvou letech ve francouzské stáji přešel Ricciardo do McLarenu kde jeho výkony prudce klesly.

V italské Monze sice dokázal zvítězit, jednalo se ale o jeho ojedinělý významný výsledek v sezóně, kterou zakončil 45 bodů za týmovým kolegou Landem Norrisem.

Ani druhý rok v britském týmu nepřinesl zlepšení a McLaren se tak rozhodl Ricciarda nahradit Oscarem Piastrim, šampionem F2 z roku 2021.

Tato informace přišla po polovině sezóny a australskému pilotovi tak nezbylo moc času najít si sedačku jinde. Musel se tak spokojit s rolí rezervního pilota – rozhodl se nakonec pro návrat do Red Bullu.

Vyjádření Ricciarda

„Mluvil jsem i s Mercedesem, nikdy to ale nedošlo do fáze kdy by byl kontrakt na stole. Tak daleko se to nedostalo“ řekl Ricciardo v podcastu Beyond the Grid.

„Ale hned jak začalo jednání s Red Bullem, bylo to jako by se rozsvítila žárovka a uvědomil jsem si, že tohle je to jediné místo pro mě, je to perfektní,“ uvědomuje si.

Na návrat Ricciarda do týmu reagovali pozitivně i oba stávající piloti rakouské stáje. „Mluvil jsem s nimi v Abú Dhabí, když se od týmu dozvěděli, že bych se mohl vrátit. Myslím že jsou z toho také nadšení,“ komentoval Ricciardo.

Australský pilot se těší i na spolupráci s týmem a věří, že má stáji co nabídnout. „Jsem upřímně rád, že jsem zpět v tomto prostředí, a že mám tu možnost týmu pomoct. Možná si budete říkat, že pomoc nepotřebují, vždyť jsou teď dominantní. Ale oni jsou nyní tím týmem, který má na zádech obrovský terč,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Beyond the Grid

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Red Bull dostal spravedlivý trest, říká prezident FIA. Některé týmy je chtěli oběsit, vidět krev

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Mohammed Ben Sulayem tvrdí, že Red Bull obdržel za překročení rozpočtového stropu spravedlivý trest, byť některé týmy volaly po mnohem tvrdším trestu.

Publikováno

dne

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Mohammed Ben Sulayem tvrdí, že Red Bull obdržel za překročení rozpočtového stropu spravedlivý trest, byť některé týmy volaly po mnohem tvrdším trestu.

FIA v říjnu letošního roku vydala oficiální dokument o rozpočtových stropech, na základě kterého bylo jasné, že tým Red Bull Racing toto pravidlo porušil. Konkrétně zprávu o rozpočtových stropech FIA zveřejnila v pondělí 10. října.

Výsledek pak byl jasný, byť se v tomto případě jednalo o méně závažný prohřešek – tj. překročení stropu o méně než 5 milionů dolarů.

Jako trest Red Bull od FIA obdržel pokutu ve výši sedmi milionů dolarů a byla mu zkrácena doba provozu v aerodynamickém tunelu o 10 procent.

Mnoho soupeřů Red Bullu si přálo vskutku přísnější sankce, ale Ben Sulayem si myslí, že FIA postupovala správně, zejména vzhledem k tomu, že pravidla pro omezení nákladů jsou teprve v plenkách.

Vyjádření prezidenta FIA

„Hodně jsme se poučili a chystá se velká revize. Když se podíváte na ostatní týmy, řeknou, že jsme na ně byli moc hodní. A trest? Někteří z nich je chtějí pověsit a vidět krev. A samotné provinilé týmy to vidí tak, že jste na ně moc přísný,“ vysvětlil Ben Sulayem v rozhovoru pro Motorsport.

Největší tresty samozřejmě požadovali zástupci dvou dalších nejsilnějších týmů, a tedy Ferrari a Mercedesu. Konkrétně to byli jejich šéfové Mattia Binotto a Toto Wolff. Rovněž šéf McLarenu Zak Brown se na adresu Red Bullu vyjadřoval zcela jasně.

Podle výše uvedeného serveru Motorsport pak chce prezident FIA zlepšit načasování vyšetřování rozpočtových stropů. Protahovat to až do konce roku podle něj není ideální.

„Jediné, co bych řekl, je, že to, co jsme udělali v září/říjnu, by se mělo udělat dřív. Ale na to, že se jednalo o první rok jsme se hodně poučili. A stále se učíme. Takže je lepší s vyšetřováním přijít v květnu, ne v říjnu,“ nechal se slyšet Ben Sulayem.

Na závěr pak dodal, že zvažují další nábor zaměstnanců, kteří se budou podílet na hlídání finanční regulace, včetně rozpočtových stropů.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Hamilton v roce 2023 znovu vyhraje, zní z Red Bullu. Co o sedminásobném šampionovi prohlásil Helmut Marko?

Poprvé v jeho kariéře pilota Formule 1 se stalo, že by alespoň jednou za sezónu nevyhrál. V roce 2022 se ale přesně tohle stalo realitou a Lewis Hamilton ukončil tuto sezónu bez zisku jediného vítězství. Podle Helmuta Marka však bude znovu vyhrávat, a to už v příštím roce.

Publikováno

dne

Poprvé v jeho kariéře pilota Formule 1 se stalo, že by alespoň jednou za sezónu nevyhrál. V roce 2022 se ale přesně tohle stalo realitou a Lewis Hamilton ukončil tuto sezónu bez zisku jediného vítězství. Podle Helmuta Marka však bude znovu vyhrávat, a to už v příštím roce.

Ani jedno vítězství v sezóně – to se Hamiltonovi za celou dobu jeho kariéry pilota Formule 1 ještě nikdy nestalo, až letos.

Sedminásobný mistr světa v nedávno skončeném ročníku skončil hned devětkrát na stupních vítězů, konkrétně dojel pětkrát druhý a čtyřikrát třetí.

Nejblíže vítězství měl zřejmě ve Velké ceně Mexika, kde ho ale nakonec překonal Max Verstappen a pak v Brazílii, kde ovšem nestačil na týmového kolegu George Russella.

Celkově letos Hamilton zaznamenal 240 bodů a v šampionátu jezdců skončil až na šestém místě. Samotný Brit to pak označil jako jednu z jeho nejhorších sezón v královně motorsportu.

Helmut Marko, poradce a šéf juniorského programu Red Bullu každopádně věří, že se Hamiltonovi v příštím roce znovu podaří vyhrát. Právě on označil Mercedes za ten tým, který bude v příští sezóně konkurovat Red Bullu, a tedy bude podle slov Marka silnější než Ferrari.

Markovo vyjádření

„Ferrari je silné, ale v celkovém balíku bude Mercedes silnější. Zvláště s jezdcem, jako je Lewis Hamilton. Je to stále špičkový pilot. Je pravda, že Ferrari má taky dobrého závodníka v Leclercovi, ale ten stále dělá chyby,“ řekl Marko na adresu Hamiltona a Leclerca, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

A jak odpověděl na otázku, zda věří, že Hamilton zůstane bez jediného vítězství i v nadcházející sezóně?

„Obávám se, že ne (nezůstane – pozn. red.). Mercedes se v průběhu roku dostal zpět a probojoval se kupředu. Zatím s námi nejsou na stejné úrovni, ale mají více času na vývoj vozu v aerodynamickém tunelu,“ vysvětlil Marko.

„Přesto se příliš nebojím. Jsme pro rok 2023 na dobré cestě s Maxem, jakožto nejlepším jezdcem na startovním roštu,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Oblíbené