Spojte se s námi


Motorsport

Nový závod pro MotoGP? Dorna podepsala memorandum, od příštího roku se má závodit v Indii!

Seriál MotoGP by podle posledních informací měl od příštího roku zamířit do Indie. Dorna totiž podepsala memorandum, které má přinést MotoGP do Indie na dalších sedm let! První závod se očekává právě v roce 2023.

Publikováno

dne

Seriál MotoGP by podle posledních informací měl od příštího roku zamířit do Indie. Dorna totiž podepsala memorandum, které má přinést MotoGP do Indie na dalších sedm let! První závod se očekává právě v roce 2023.

Ve středu 21. září bylo na tiskové konferenci v Dillí oznámeno, že seriál MotoGP zavítá od příštího roku také do Indie.

Tuto horkou novinku oznámil šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a sportovní ředitel Carlos Ezpeleta spolu s klíčovými členy promotéra závodu FairStreet Sports.

Plánované závody se budou konat na Buddh International Circuit na okraji hlavního města, na stejném okruhu o délce 5,125 km, který dříve hostil tři závody Formule 1 v letech 2011-13, než byl z finančních, byrokratických a daňových důvodů vyřazen z plánu.

Podle informací serveru Motorsport je jednání s vládou státu a indickým ministerstvem již v pokročilejší fázi a očekává se, že oficiální potvrzení bude brzy následovat.

Tento podnik by pak měl dostat název „Grand Prix of Bharat“ a první závod by se na tomto okruhu měl jet už v příštím roce. Dorna však zatím žádné datum nestanovila. Indie by pak s MotoGP měla uzavřít smlouvu na 7 let.

Nakonec se ale vlastně nejedná o žádný překvapivý krok. MotoGP rozšiřuje své pole působnosti už nějakou dobu a asijský kontinent je toho nedílnou součástí. Ostatně nové závody v Thajsku a Indonésii se staly velkým hitem.

Vyjádření výkonného ředitele Dorny

„MotoGP si i nadále získává nové publikum a fanoušky po celém světě. Proto je pro nás nezbytností rozšířit jeho přítomnost do nových destinací, kde každý rok přibývá fanoušků a jezdců,“ řekl Carlos Ezpeleta na tiskové konferenci.

„Indie je klíčem k našemu schématu posunout MotoGP na novou úroveň. Během posledního desetiletí zaznamenal náš sport výrazný progres, a to díky velké konkurenci na startovním roštu a dobře vytvořenému souboru pravidel. Těšíme se na Velkou cenu Indie a další růst fanouškovské základny,“ uzavřel.

Zdroje: MotoGP, Motorsport

Reklama

Motorsport

Těžko tomu lze uvěřit, ale je to tak! Již před 8 lety debutoval v F1 Max Verstappen

Max Verstappen má na dosah ve svých 25 letech druhou korunu šampiona Formule 1. Přestože v tomto věku několik závodníků dosáhlo na tento počet titulů mistra světa, ve většině případů se jednalo o střely s pouhými pár sezónami v sedle monopostu.

Publikováno

dne

Max Verstappen má na dosah ve svých 25 letech druhou korunu šampiona Formule 1. Přestože v tomto věku několik závodníků dosáhlo na tento počet titulů mistra světa, ve většině případů se jednalo o střely s pouhými pár sezónami v sedle monopostu. Ať se vám však tento fakt zdá jakkoliv neuvěřitelný, mistr světa sezóny 2021 a nejspíše i 2022 se poprvé zúčastnil závodního víkendu F1 už před osmi lety!

Loňský souboj o titul mistra světa mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem mnozí popisují jako velkolepý střet staré a nové generace. S lehkou nadsázkou můžeme Hamiltona zařadit již mezi ty vysloužilé jezdce, kteří by pomalu mohli dělat svým mladším kolegům na roštu tatínky.

Verstappena naopak nelze jednoznačně postavit vedle jmen jako Charles Leclerc či George Russell, pravé nástupce Alonsa, Vettela, či právě Hamiltona. Ačkoliv Nizozemec figuruje společně s Leclercem a Russellem v bojích o vítězství ve velkých cenách, nyní 25letý Verstappen má téměř stejně zkušeností v F1 jako oba jeho zmínění rivalové dohromady.

Rodák z Hasseltu šokoval svět Formule 1, když jakožto čerstvě sedmnáctiletý nasedl 3. října 2014 do vozu Toro Rosso během tréninku na Velkou cenu Japonska. Verstappen oslňoval svými výkony v motokárových šampionátech, kterých se účastnil ještě v roce 2013. Tedy rok před svým debutem v F1. Jeho jedinou zastávkou mezi motokáry a královnou motorsportu byla evropská Formule 3, ve které obsadil celkové třetí místo.

Jeho nyní nesporného talentu si poté všiml Red Bull. Rozhodl se jej kontroverzně angažovat v tréninku na VC Japonska 2014 s cílem přípravy na celou sezónu 2015. Mnozí se škrábali na hlavě. Jak může takto mladý jezdec s minimem závodní průpravy v juniorských kategoriích bezpečně závodit s takovým monstrem jako je vůz F1? Hlavně mezi devatenácti dalšími borci s daleko větším kvantem zkušeností?

Verstappenův um však v následujících osmi letech ve Formuli 1 předčil veškerá očekávání, ať pozitivní či negativní. A jeho loňský plně zasloužený titul mistra světa pouze dokazuje to, že nebýt dominance Mercedesu, už ve svých 25 letech mohl atakovat historické rekordy těch největších velikánů sportu.

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

WRC má nového šampiona! Kalle Rovanperä zlomil historický rekord světové rallye, Finsko slaví obrovský úspěch

Finský závodník Kalle Rovanperä se stal novým šampionem WRC, přičemž se jedná o vůbec nejmladšího mistra světa v historii! Tím Rovanperä překonal velký rekord světové rallye, nedávno oslavil teprve 22. narozeniny. Mistrovský titul si zajistil na Novém Zélandu.

Publikováno

dne

Finský závodník Kalle Rovanperä se stal novým šampionem WRC, přičemž se jedná o vůbec nejmladšího mistra světa v historii! Tím Rovanperä překonal velký rekord světové rallye, nedávno oslavil teprve 22. narozeniny. Mistrovský titul si zajistil na Novém Zélandu.

A je jasno – finský jezdec ve službách týmu Toyota Gazoo Racing, a tedy dvaadvacetiletý Rovanperä, na Novém Zélandu definitivně rozhodl o tom, kdo získá mistrovský titul v ročníku 2022.

Právě Rovanperä totiž ovládl novozélandskou rallye a stal se tak nejmladším šampionem v historii WRC. Rodák z Jyväskylä pokořil velký rekord světové rallye, když překonal titul Colina McRae, který v roce 1995 ovládl mistrovství světa ve věku 27 let a 89 dnů.

Finsko opět na vrcholu

To ale není vše, co Rovanperä dokázal. Finsko má po dvaceti letech konečně zase svého mistra světa, celkově pak jezdec Toyoty zapsal zemi tisíců jezer už osmý mistrovský titul.

Posledním mistrem světa finské národnosti byl Marcus Grönholm, jenž získal prvenství v roce 2002.

Mezi další se pak řadí Tommy Mäkinen, který s Mitsubishi získal čtyři tituly v letech 1996 až 1999, Juha Kankkunen (1993, 1991, 1987 a 1986 – Lancia a Peugeot), Timo Salonen (1985, Peugeot), Hannu Mikola (1983, Audi) a Ari Vatanen (1981, Ford).

Rovanperä má aktuálně na svém kontě už 237 bodů a na druhého Otta Tänaka má nedostižný 64bodový náskok. Finský závodník ovládl novozélandskou rallye s náskokem přes půl minuty na druhého Sébastiena Ogiera, na stupních vítězů pak tuto dvojici doprovodil právě Estonec Tänak.

Nutno podotknout, od roku 2004 až doposud se kromě sezóny 2019, kdy mistrovství světa ovládl Tänak, nestalo, že by mistrovský titul vyhrál závodník jiné národnosti než francouzské. Hned devět titulů totiž získal Sébastien Loeb, osm celkových prvenství ukořistil Ogier.

Rovanperä v první polovině sezóny zvítězil ve třech podnicích v řadě, konkrétně vyhrál rallye ve Švédsku, Chorvatsku a Portugalsku.

Další triumfy přidal v Keni a Estonsku. V předchozích dvou rallye v Belgii a Řecku svou šanci na definitivní potvrzení titulu nepotvrdil, třetí mečbol na Novém Zélandu už ale nezahodil.

Zdroj: WRC

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Pozávodní penalizace? Sergio Pérez byl zpětně potrestán za incident se safety carem

Vítěz Velké ceny Singapuru 2022 Sergio Pérez obdržel po závodě trest v podobě pětisekundové penalizace, a to za incidenty se safety carem. Díky svému náskoku na druhého Charlese Leclerca však o své prvenství nepřišel.

Publikováno

dne

Vítěz Velké ceny Singapuru 2022 Sergio Pérez obdržel po závodě trest v podobě pětisekundové penalizace, a to za incidenty se safety carem. Díky svému náskoku na druhého Charlese Leclerca však o své prvenství nepřišel.

Mexičan Pérez nakonec po skončení Velké ceny Singapuru skutečně inkasoval od ředitelství závodu penalizaci, o vítězství ale nepřišel.

Jezdci Red Bullu totiž byla udělena pětisekundová penalizace, Pérez však měl na druhého Leclerca náskok v podobě 7,595 vteřin. Stále tak měl přes dvě a půl sekundy k dobru. A důvod, proč Pérez tento trest dostal?

Podle sportovních komisařů nedodržel ve dvou případech vzdálenost menší než deseti délek vozu za safety carem. Oba tresty tedy Pérez inkasoval za to samé.

Nutno podotknout, mexický závodník a vítěz Velké ceny Singapuru 2022 obdržel za první prohřešek pouze napomenutí, jelikož stewardi vzali jako polehčující okolnost mokré a ztížené podmínky.

„Přestože trať byla zčásti mokrá, nesouhlasíme, že podmínky byly takové, že by bylo pro Péreze nemožné nebo nebezpečné udržovat požadovaných méně než 10 délek vozu. Přesto jsme vzali v úvahu mokré podmínky a zdůrazněné potíže jako polehčující okolnosti pro tento incident,“ uvedli sportovní komisaři,“ jejichž slova ocitoval server Motorsport.

Ovšem u druhého prohřešku Pérez podle stewardů jasně nedodržel toto pravidlo v zatáčce číslo 13 a 14.

„Vůz číslo 11 byl ve 36. kole a během druhého výjezdu safety caru vedoucím vozem. Zatímco světa safety caru byla stále rozsvícená, Pérezovi se mezi zatáčkami 13 a 14 nepodařilo udržet v rozmezí 10 délek vozu za safety carem,“ stojí rovněž v prohlášení stewardů.

Pérezovi vítězství neuniklo

Jak už tedy výše píšeme, Pérez mohl navzdory časové penalizaci slavit vítězství, poněvadž měl dostatečný náskok. Pilot Red Bullu však může být zpětně rád, že si od ředitelství nevysloužil větší trest.

Kdyby sportovní komisaři totiž nevzali v potaz mokré a ztížené závodní podmínky u prvního prohřešku, inkasoval by Mexičan dalších pět sekund. A v tomto případě by vítězství přenechal Leclercovi.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené