Spojte se s námi


Motorsport

Nejasná budoucnost Aleixe Espargara: Aprilia se Španělem stále neprodloužila smlouvu! Čeká tým na velký přestup?

Ačkoliv Aleix Espargaro zejména letos dosahuje skvělých výsledků a potýká se s výbornou formou, nový kontrakt na stole zatím nemá a je momentálně velkou otázkou, zda-li vůbec nabídku k prodloužení obdrží. Chystá se snad tým k nějaké změně?

Publikováno

dne

Ačkoliv Aleix Espargaro zejména letos dosahuje skvělých výsledků a potýká se s výbornou formou, nový kontrakt na stole zatím nemá a je momentálně velkou otázkou, zda-li vůbec nabídku k prodloužení obdrží. Chystá se snad tým k nějaké změně?

Španělský dvaatřicetiletý pilot v nedávném podniku ve Francii odrazil útok domácího jezdce Fabia Quartarara a pro Aprilii získal Espargaro další pódium.

Pro pilota továrního týmu Aprilie to přitom letos byly už jeho třetí stupně vítězů! Celkově tedy čtvrté v jeho dosavadní kariéře. Co asi nikdo z řad fanoušků a expertů neočekával je to, že Espargaro bude po sedmi závodech na druhém místě v šampionátu jezdců.

Se 131 body dokonce Aprilia Racing vede Pohár konstruktérů, přičemž za sebou nechává takové značky jako Yamahu, Suzuki nebo skvěle fungující Ducati.

Novou smlouvu s Aprilií však nemá uzavřenou a samotný Espargaro poznamenal, že momentálně nezná důvod, proč tým nepřišel s nabídkou nového kontraktu.

„Upřímně, nemám slov. Nemám žádné vysvětlení k tomu, co se momentálně děje, nerozumím tomu. Letošní rok si hodně užívám, mám motorku, o které jsem vždy snil,“ řekl Espargaro pro MotoGP po závodě na okruhu v Le Mans.

„Jsem nesmírně šťastný za to, jakých výsledků dosahujeme, s jakou vyrovnaností výkonů dokážu jezdit. Jsem si naprosto jistý, že letos můžeme zabojovat o titul, i když na to teď moc nemyslím a snažím se užívat si každý okamžik,“ vysvětluje.

„Teď jsem jen čtyři body za Fabiem, mám 100 bodů po sedmi závodech a vedeme šampionát týmů. To je šílené. Samozřejmě mi pomůže vědět co nejdříve, jaká bude moje budoucnost, přinese mi to trochu klidu. Téměř každý závod jsem skončil na stupních vítězů, vyhrávat každý závod je už hodně težké. Takže nic víc už dělat nemohu,“ uzavřel Espargaro.

Otázkou tedy zůstává, na co skutečně Aprilia čeká. Může to mít spojitost s koncem Suzuki v MotoGP, a tedy s angažováním jednoho z dvojice Joan Mir – Alex Rins?

Právě Mir a Rins mají se Suzuki platný kontrakt pouze do konce letošní sezóny, přičemž oba vyjádřili svůj zájem u týmu pokračovat. Jenže v minulých dnech Suzuki Ecstar oficiálně potvrdilo svůj odchod.

Co tedy bude s šampionem z roku 2020 a závodníkem, který rovněž disponuje kvalitami na zisk titulu?

Podle dřívějších informací serveru Motorsport by se Mir mohl přesunout do továrního týmu Hondy (Honda Repsol – pozn. red.), kde by nahradil Pola Espargara. Honda by tak vytvořila vskutku silnou jezdeckou sestavu. Mir by se totiž stal týmovým kolegou Marca Márqueze.

Velký otazník ale nyní visí nad Rinsem. Podle posledních spekulací se Rins sice zajímá o sedačku v týmu Red Bull KTM, k žádným vážnějším diskuzím o jeho budoucnosti ale prozatím nedošlo.

Rins se netají tím, že má ambice na to bojovat o titul, což by spojení s týmem Aprilie splňovalo. Faktem ale zůstává, že loňská sezóna se Rinsovi příliš nevydařila, ačkoliv v roce 2020 skončil na celkovém třetím místem.

Druhým a neméně závažným faktorem je to, na kolik by si Aprilia angažováním Rinse oproti Espargarovi polepšila, jestli vůbec. Co se tedy týče situace okolo jezdce Aprilie, spíše to vypadá, že k prodloužení kontraktu přece jen dojde. Na nějaké oficiální informaci si však ještě budeme muset počkat.

Zdroje: Aprilia Racing, Motorsport, MotoGP

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.