Spojte se s námi


Motorsport

Návrat do Las Vegas nebo další Monako: F1 pojede v roce 2023 rekordních 24 závodů! Na jaké destinace se můžeme těšit?

Velký návrat do Las Vegas, další závody v Monaku a Číně či žádná Francie. Formule 1 pro příští rok potvrdila kalendář s rekordním počtem závodů. V sezóně 2023 totiž piloti odjedou hned 24 Velkých cen! Na jaké destinace se tedy můžeme těšit?

Publikováno

dne

Velký návrat do Las Vegas, další závody v Monaku a Číně či žádná Francie. Formule 1 pro příští rok potvrdila kalendář s rekordním počtem závodů. V sezóně 2023 totiž piloti odjedou hned 24 Velkých cen! Na jaké destinace se tedy můžeme těšit?

Formule 1 před nedávným časem potvrdila, jak bude vypadat kalendář závodu pro sezónu 2023, jehož podobu samozřejmě musela schválit Světová rada motorsportu (WMSC).

Na kompletní podobu celého kalendáře se ostatně můžete v níže přiloženém twitterovém příspěvku F1 sami podívat. Na fanoušky a zkrátka všechny zúčastněné tak čeká rekordní počet 24 Velkých cen!

Sezóna tradičně odstartuje Velkou cenou Bahrajnu, a to na začátku března. Posledním závodem pak bude závod v Abú Dhabí, který Formule 1 odjede 26. listopadu. Sezóna 2023 tedy potrvá téměř 9 měsíců.

Žádné překvapení však v kalendáři nehledejme. Do Formule 1 se vrací Velká cena Číny, po roční pauze kvůli fotbalovému mistrovství světa se v sezóně 2023 pojede také v Kataru. Některé podniky tak logicky musely z kola ven.

Od příštího roku královna motorsportu nezavítá do Francie, místo v kalendáři uvolnila také Velká cena Ruska, která se z důvodu válečného konfliktu a ruské agrese nejela už letos.

No a čtyřiadvacátým přírůstkem do už tak početné rodiny je Velká cena Las Vegas. Jedná se přitom o velký návrat, Las Vegas totiž hostilo závody F1 v letech 1981 a 1982. Formule 1 pak také potvrdila, že se zde pojede netradičně v sobotu ve 22:00. Pro fanoušky z České republiky ovšem o žádnou zásadní změnu nepůjde. Posun času totiž zapříčiní start v neděli v 7 ráno.

Pro fanoušky Formule 1 je důležitou zprávou také to, že se během nedávné doby potvrdily závody ve Spa a v Monaku, jež dokonce uzavřelo s F1 smlouvu do roku 2025. Dobrou zprávou také je, že žádný ze závodů nekoliduje se slavným 24 hodin Le Mans. Datum předsezónních testů zatím neznáme.

Vyjádření prezidenta FIA

„Přítomnost 24 závodů v kalendáři mistrovství světa FIA formule 1 pro rok 2023 je dalším důkazem růstu a atraktivity tohoto sportu v celosvětovém měřítku,“ řekl Mohammed Ben Sulayem v rozhovoru pro F1.

„Přidání nových míst konání a zachování tradičních závodů podtrhuje dobré řízení tohoto sportu ze strany FIA. Jsem potěšen, že budeme moci v roce 2023 přiblížit novou éru vzrušujících závodů Formule 1, kterou vytvořily předpisy FIA pro rok 2022, širšímu okruhu fanoušků,“ doplňuje prezident FIA.

„Při sestavování kalendáře F1 pro rok 2023 členové WMSC pamatovali také na termín konání prestižního závodu 24 hodin Le Mans,“ uzavřel.

Zdroj: F1

Reklama

Motorsport

Shoey! Nechutná, ale tradiční oslava vítězství. Podívejte se, jak Jack Miller slavil své prvenství ve VC Japonska

Australský závodník Jack Miller vskutku dominantním způsobem ovládl šestnáctý podnik letošní sezóny MotoGP, a tedy Velkou cenu Japonska. Na stupních vítězů si pak v rámci oslavy vítězství nemohl odpustit tzv. Shoey, tedy vypít šampaňské ze své propocené boty.

Publikováno

dne

Australský závodník Jack Miller vskutku dominantním způsobem ovládl šestnáctý podnik letošní sezóny MotoGP, a tedy Velkou cenu Japonska. Na stupních vítězů si pak v rámci oslavy vítězství nemohl odpustit tzv. Shoey, tedy vypít šampaňské ze své propocené boty.

Australan Miller si v Motegi připsal své první letošní vítězství, které stálo opravdu za to. Velká cena Japonska byla vypsána na 24 kol, přičemž Miller startoval až ze sedmé pozice.

Pole position si v sobotní kvalifikaci zajistil Marc Márquez, jenž po operaci paže jel svůj teprve druhý závod. Po zhasnutí všech světel se ale vedení ujal Brad Binder na Red Bullu KTM, záhy jej ale na první pozici vystřídal Jorge Martin.

Márquez se v úvodu závodu propadal pořadím dolů a na prvních čtyřech místech figurovali Martin, Binder, Miller a Miguel Oliveira.

Po třech kolech Velké ceny Japonska se však Miller dostal na první pozici a do konce závodu už ji nikomu nepřepustil. Síla motocyklu Ducati se tedy opět ukázala, už v jedenáctém kole si totiž Miller na druhého Martina náskok v podobě 3,5 sekundy.

Na stupních pak nesměla chybět oslava Shoey, při které vítězové závodu pijí šampaňské ze své propocené závodní boty.

A kde se vlastně oslava Shoey vzala?

Své kořeny má Shoey v Austrálii a vymyslela ji surfařsko-rybářská partička Mad Hueys, která si však do bot nelila šampaňské, nýbrž pivo. V motorsportu tuto oslavu poprvé představil Ryal Harris po závodě v Perthu v rámci australské série V8 pick-upů.

Poté ji zopakoval Australan David Reynolds v šampionátu V8 Supercars, celosvětově známou se však Shoey stalo díky MotoGP, když v roce 2016 takto své vítězství oslavil právě Australan Miller.

Dalším Australanem pak byl Daniel Ricciardo ve Formuli 1, díky kterému si na pódiu Shoey užila i řada známých osobností.

Výsledky Velké ceny Japonska

Millera na stupních vítězů doplnili Brad Binder a Jorge Martin. Pro čtvrté místo si dojel Španěl Márquez, pátý proťal cílovou čáru Oliveira, šestý Luca Marini. Sedmou příčku obsadil Maverick Viňales, osmou úřadující mistr a lídr šampionátu Fabio Quartararo.

Zbylá dvě místa v elitní desítce ukořistili Enea Bastianini a Marco Bezzecchi. Velkou cenu Japonska pak nedokončilo 5 jezdců, včetně obou pilotů Suzuki a Francesca Bagnaii, jenž s Quartararem a Aleixem Espargarem bojuje o mistrovský titul.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku si pak můžete prohlédnout pořadí elitní desítky v šampionátu jezdců po Velké ceně Japonska.

Zdroje: MotoGP, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

VIDEO: Nebezpečný moment v MotoGP, motorka v plamenech! Jezdec Suzuki Takuya Tsuda naštěstí včas unikl

Královská kubatura MotoGP měla v neděli 25. září na programu už svůj šestnáctý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Japonska. Tu ovládl Jack Miller na Ducati, závod však přinesl spoustu dramatických momentů! A jedním z nich byla událost z 12. kola, kdy se Tsudovo Suzuki ocitlo v plamenech.

Publikováno

dne

Královská kubatura MotoGP měla v neděli 25. září na programu už svůj šestnáctý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Japonska. Tu ovládl Jack Miller na Ducati, závod však přinesl spoustu dramatických momentů! A jedním z nich byla událost z 12. kola, kdy se Tsudovo Suzuki ocitlo v plamenech.

Dominantní výkon podal v Motegi Australan Miller, jenž si dojel pro své první vítězství v letošní sezóně. Na stupních vítězů jej doplnili Brad Binder a Jorge Martin, skvělý výsledek zaznamenal také Marc Márquez.

Legendární španělský závodník jel svůj teprve druhý závod po operaci paže a ve Velké ceně Japonska ukořistil čtvrtou příčku.

Podnik v Motegi nicméně v jeho celém průběhu nabídl velké množství vzrušujících momentů a skvělých závodník momentů. Velké drama však přineslo 12. kolo Velké ceny Japonska.

Právě tehdy totiž ze závodu předčasně odstoupil domácí jezdec Takuya Tsuda, jehož Suzuki začalo hořet. Japonský závodník naštěstí dokázal svůj motocykl odstavit, než se na něm objevily vskutku velké plameny.

Traťoví maršálové Tsudovo Suzuki ihned uhasili, načež se ale nejednalo o jediný technický problém tohoto týmu ve Velké ceně Japonska.

Tu totiž nedokončil ani Alex Rins, který kvůli technickým potížím odstoupil ze závodu deset kol před jeho koncem.

Nutno podotknout, tým Suzuki Ecstar, navzdory jeho odchodu z MotoGP, přivezlo do Japonska upgrady, které jim do zbytku letošní sezóny mají pomoci se závodním tempem a celkovou výkonností. Ani jeden z pilotů Suzuki ovšem Velkou cenu Japonska nedokončil.

Japonec Tsuda pak byl pro šestnáctý podnik letošní sezóny povolán z důvodu absence Joana Mira, jenž kvůli zranění nestartoval už v Aragonii.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Budoucnost Schumachera? Je to 50 na 50, říká šéf Haasu Guenther Steiner. Jaké má německý závodník jiné možnosti?

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Publikováno

dne

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Šampion Formule 2 z roku 2020 debutoval v královně motorsportu v sezóně 2021, když se připojil k americkému týmu Haas. Právě v loňském roce však závodil ve zcela nekonkurenceschopném voze a po boku Nikity Mazepina.

V nové sezóně, respektive v prvních několika závodech, však i s mnohem výkonnějším monopostem nejprve žádné zlepšení nepřicházelo. Schumacher navíc hned o druhém závodním víkendu doslova rozstřelil svůj Haas v Saúdské Arábii, poté rozpůlil monopost také v Monaku.

Obě tyto nehody pak Haas stály více než jeden milion dolarů. Nutno podotknout, Schumacherovi se nejprve nedařilo ani ve F2, přičemž poté přišel zlom a Mick se stal šampionem.

A o angažmá ve Formuli 1 se dá říct něco velmi podobného. Zkrátka uplynula doba 18 měsíců a Schumacherovi se začalo dařit. První body získal na Silverstone, kde dojel osmý a zapsal tak své první čtyři body do šampionátu jezdců.

Hned v dalším závodě, a tedy ve Velké ceně Rakouska, zaznamenal ještě lepší výsledek, když dojel na skvělém šestém místě a získal dalších osm bodů. Nutno podotknout, Schumacher měl velmi blízko k bodům už v prvním podniku letošní sezóny (v Bahrajnu – pozn. red.), kde skončil jedenáctý.

Schumacher by pravděpodobně dojel na bodech také ve Velké ceně Kanady, nebýt poruchy motoru a následného odstoupení ze závodu.

V Maďarsku pak Haas nasadil upgrady, které ovšem nezafungovaly tak, jak americký tým původně zamýšlel. Na Hungaroringu tak dojel čtrnáctý, v Belgii sedmnáctý, v Nizozemsku třináctý a na Monze dvanáctý.

Mick se zlepšil, ale…

Dá se tedy říct, že Schumacher po prolomení magické lhůty 18 měsíců konečně posbíral první body a jezdí mnohem rozumněji než dřív. Bude to ale stačit, aby si mladý německý pilot zachoval místo nejen v Haasu, ale i ve Formuli 1?

Pokud by se americký tým rozhodoval, kterého jezdce si chce zachovat, byl by to velmi pravděpodobně Kevin Magnussen. Ten totiž Haasu doručil hned o 10 bodů víc, byť právě hned 10 bodů získal dánský pilot v úvodní Velké ceně Bahrajnu.

Velkou roli ale budou hrát také finance, což je oblast, kde Magnussen nad svým týmovým kolegou zkrátka vede. Co se ale týče výsledků v závodech, Schumacher porazil svého týmového kolegu desetkrát, zatímco Magnussen v tomto vzájemném souboji zvítězil pouze pětkrát.

Od Velké ceny Velké Británie pak byl Schumacher, kromě Velké ceny Francie, pokaždé ve výsledkové listině výše než dánský závodník.

Steinerovo vyjádření

„Stále hledáme, co je pro tým nejlepší. A jestli se díváme pouze na kvality, které jezdec přináší. Budu upřímný, nevíme, jestli Mick zůstane nebo ne. Měl velmi dobré závody v Kanadě, Británii a Rakousku, ale chybí mu důslednost – měl by být častěji takto silný,“ uvedl Steiner, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„S rozhodnutím nikam nespěcháme a Mick má stále příležitost ukázat, co umí. Nemůžeme na nikoho vyvíjet tlak, to bychom se střelili do vlastní nohy,“ řekl Steiner v jiném rozhovoru, v tomto případě pro RTL.

„Nemusíme nikam spěchat, a to je to, co chtějí všechny ostatní týmy. Je to výhoda, kterou si nechceme vzít,“ uzavřel šéf Haasu.

Jiné alternativy

Pokud by tedy ono rozhodnutí Haasu dopadlo pro německého závodníka negativně, stále má dvě reálné možnosti, kde by mohl od příštího roku působit.

Stáj Williams totiž v pátek 23. září oficiálně oznámila konec Nicholase Latifiho a podle posledních spekulací se zatím žádný z potencionálních nápadníků nejeví jako vyložený favorit na zisk jeho sedačky.

Druhou možností by mohl být tým Alpine, který je ale spojován s přestupem Pierra Gaslyho z AlphaTauri. Na rozluštění celé hádanky si budeme muset ještě počkat. V létě se k nám však dostaly informace od důvěryhodného zdroje přímo z paddocku Formule 1.

A právě ty hovořily o tom, že se Mickovi měl chystat kontrakt v šampionátu DTM.

Zdroje: Paddock F1, Racing News 365, F1

Pokračovat ve čtení

Oblíbené