Spojte se s námi


Motorsport

Naprostá dominance! Velkou cenu Španělska ovládl Verstappen, na stupních vítězů oba jezdci Mercedesu

Další vítězství Maxe Verstappena. Formule 1 měla o tomto víkendu na programu svůj sedmý podnik letošní sezóny. Velkou cenu Španělska po naprosto dominantní jízdě s přehledem ovládl Verstappen, na stupních vítězů jej doplnili jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a George Russell.

Publikováno

dne

Další vítězství Maxe Verstappena. Formule 1 měla o tomto víkendu na programu svůj sedmý podnik letošní sezóny. Velkou cenu Španělska po naprosto dominantní jízdě s přehledem ovládl Verstappen, na stupních vítězů jej doplnili jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a George Russell.

Po sobotní kvalifikaci očekávali fanoušci od Velké ceny Španělska zřejmě o něco víc, než sedmý podnik letošní sezóny ve finále nabídl.

Z první příčky odstartoval do závodu na okruhu v Barceloně Max Verstappen, v první řadě jej doplnil Carlos Sainz. Z třetí příčky startoval Lando Norris, za ním Lewis Hamilton. Třetí řada patřila Lanci Strollovi a Estebanu Oconovi.

Sedmé místo před zhasnutím všech pěti světel si v sobotní kvalifikaci zajistil Nico Hülkenberg, osmé Fernando Alonso, deváté Oscar Piastri a nejlepší desítku jezdců na startu uzavřel pilot Alpinu Pierre Gasly.

Nutno podotknout, drtivá většina startovního pole zvolila nejměkčí sadu pneumatik. Střední směs označenou žlutou barvou použili pouze Verstappen, Sergio Pérez a Logan Sargeant. Nejtvrdší specifikaci nasadil Charles Leclerc startující z boxové uličky.

Úvod Velké ceny Španělska

Solidní start předvedl Nizozemec Verstappen, jenž tak po první zatáčce udržel svou první příčku. Naopak velkou smůlu měl v zatáčce číslo 1 a 2 Norris, který si po souboji s Hamiltonem nalomil část předního křídla. Ta zůstala zaklíněná v jeho voze a britský pilot McLarenu tak musel zamířit už po prvním kole ke svým mechanikům.

Skvělý start předvedl také Stroll, jenž se posunul na třetí příčku. Sainz udržel druhé místo, parádní úvod zaznamenal i George Russel, který se posunul na sedmou pozici.

Verstappen, Sainz, Stroll, Hamilton, Ocon, Alonso, Russell, Nico Hülkenberg, Čou Kuan-jü, Pérez – takto tedy vypadalo pořadí bodované desítky po úvodních třech kolech Velké ceny Španělska.

Krásné předjížděcí manévry, zastávky v boxech

Pit-stop okénko zahájil už v desátém kole Čou, o několik okamžiků později stavěl také Nyck De Vries. Oba piloti přezuli na tvrdou sadu pneumatik. Ve 12. kole předvedl krásný manévr Hülkenberg, jenž se dostal hned přes dva soupeře.

Ve skvělém tempu pokračoval Russell. Ten startoval z dvanácté příčky a po předjetí Ocona byl na konci jedenáctého kola už pátý. Naopak legendární Španěl Alonso se při domácí velké ceně trápila nedokázal se prokousávat v pořadí vpřed tak, jako v jiných závodech.

Zastávky v boxech pochopitelně postupně zamíchaly pořadím. Nutno podotknout, během závodu na okruhu v Barceloně podnikli všichni piloti alespoň dvě zastávky u svých mechaniků, jak už ostatně předem predikovalo Pirelli.

Byť se ve Velké ceně Španělska předbíhalo poměrně dost, velké drama sedmý závod letošní sezóny nepřinesl. O velké množství předjížděcích manévrů se postarala především sekce zatáček 1 a 2.

Gasly ve 23. kole takto překonal De Vriese, Russell se v 35. kole parádně dostal před Sainze, Alonso v pozdějším průběhu závodu krásně předjel Ocona.

Trápení Ferrari, naprosto dominantní Verstappen

Velkou cenu Španělska vyhrál zcela s přehledem Verstappen, který si připsal své čtyřicáté vítězství v kariéře. Kromě toho ale také zajel nejrychlejší čas závodu v hodnotě 1:16.330 a byl zvolen nejlepším jezdcem dne.

Naopak hrozivé závodní tempo zaznamenalo Ferrari. Leclerc skončil až jedenáctý, Sainz dojel oproti druhému startovnímu místu až pátý. Velice slušnou jízdu předvedl Mercedes, jehož piloti obsadili stupně vítězů.

Po sobotní kvalifikaci měli na dosah dobrý výsledek také jezdci McLarenu, avšak nakonec nezapsala stáj z Wokingu ani bod. Po startu z jedenácté příčky dokončil závod na čtvrtém místě Pérez, Alfa Romeo zapsala díky Čouovi dva body.

Bodový příspěvek měl na dosah také Júki Cunoda v AlphaTauri, v 62. kole ale dostal pětisekundovou penalizaci za předchozí souboj s Čouem. Jaké je tedy konečné pořadí Velké ceny Španělska?

Zdroje: F1 TV, Twitter

Reklama

Motorsport

Americký šampionát IndyCar představil kalendář pro sezónu 2024, nově se bude končit v ulicích Nashvillu

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků.

Publikováno

dne

Pozdní letní a podzimní měsíce jsou standardně obdobím, ve kterém se zveřejňují soupisky závodů různých motoristických seriálů pro nadcházející sezónu. Již v červenci Formule 1 publikovala vlastní kalendář čítající rekordních 24 podniků. To za Atlantikem se v rámci nejprestižnějšího amerického formulového šampionátu IndyCar pravidelně drží na skromných 17 závodech. Žádná změna v tomto čísle nenastane ani příští rok. Nicméně jedno překvapení si seriál připravil pro své fanoušky, a to nebodovaný exhibiční závod.

Pakliže se řadíte mezi příznivce motorsportu, kteří se zajímají o dění na americké scéně, zbystřete oči. Tamní nejprestižnější formulový šampionát IndyCar se v pondělí pochlubil zbrusu novým kalendářem pro příští sezónu.

Ačkoliv je jeho součástí opět 17 závodů tak, jako tomu bylo v posledních několika sezónách, nepočítáme-li ročníky ovlivněné pandemií koronaviru, nachází se na něm pár zásadních změn a novinek.

Šampionát vypukne, jak už se stalo tradicí, na městské trati ve floridském St. Petersburgu 10. března. Hned další závod představuje zajímavé osvěžení nadcházejícího ročníku, a to exhibiční závod v kalifornském Thermal Clubu. Přestože jezdci neobdrží žádné mistrovské body za své počiny, vítěz podniku si přijde na jeden milion dolarů.

Následují závody v Long Beach a Barber Motorsports Parku, po nichž nastane čas na zlatý hřeb celé sezóny – 108. ročník slavného Indianapolis 500. Ochutnávku mu bude dělat podnik na vnitřním okruhu, na kterém se proháněly vozy Formule 1 mezi roky 2000 a 2007.

Po jízdách v ulicích Detroitu a na slavném Road America se jezdci ukážou v kalifornské Laguně Sece. Závod na tomto okruhu se přesunul z úplného konce sezóny tentokrát do prostřední části kalendáře.

Ročník 2024 seriálu IndyCar vstoupí do své druhé poloviny podnikem v Mid-Ohiu, na nějž naváže dvojitý závod na ovále v Iowě. Čtyři závody v rámci třech víkendů po sobě uzavře souboj pilotů na městském okruhu v Torontu.

Fanoušci oválů potěší posledních pět závodů, z nichž tři se odehrají právě na nich. Nejprve se 17. srpna pojede v Gateway a o dva víkendy později dvakrát v Milwaukee Mile, který se naposled nacházel v kalendáři IndyCar v roce 2015. Tento velký návrat si však vzal za oběť jiný ovál, a to ten v Texasu. Podniky v Gatewayi a Milwuakee Mile oddělí závod na krátkém přírodním okruhu v Portlandu.

Finále sezóny 2024 IndyCar se uskuteční 15. září místo v Laguně Sece v ulicích Nashvillu ve státě Tennessee. Takto brzký závěr šampionátu způsobuje start americké fotbalové ligy NFL, která se těší největší popularity v USA, což bere sledovanost jiným sportům, včetně IndyCar.

Letošní ročník ovládl Álex Palou, a to poprvé po patnácti letech s jedním závodem v rezervě, hlavně díky fantastické konzistentnosti. Španěl v žádném ze 17 závodů nedokončil hůře než osmý.

Zdroj: IndyCar

Pokračovat ve čtení

Motorsport

O takovém roce jsme ani nesnili, říká Horner po zisku titulu. Šéf Red Bullu označil klíčový aspekt jejich úspěchu

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Publikováno

dne

Red Bull Racing oslavil na Suzuce díky vítězství Maxe Verstappena a nízkému umístění jezdců Mercedesu zisk mistrovského titulu v Poháru konstruktérů. Rakouské stáji se tak podařilo obhájit prvenství z minulého roku, veliký úspěch okomentoval šéf týmu Christian Horner.

Byla to jen otázka času. Red Bull je v letošní sezóně naprosto dominantním týmem a až na jeden výpadek v Singapuru vyhrál zatím všechny velké ceny.

Dvě vítězství si připsal Sergio Pérez, který opanoval podniky v Saúdské Arábii a Ázerbájdžánu. Hned dvanáctkrát však v ročníku 2023 zvítězil Max Verstappen, jenž si zároveň jede pro zisk třetího mistrovského titulu v řadě.

Red Bull v aktuální sezóně nasbíral už 623 bodů, na druhý Mercedes má 318bodový náskok. A to podle počtu zbývajících závodů znamená, že německý tým už nemá ani matematickou šanci na to Red Bull předehnat.

Zajímavým faktem je to, že i kdyby Verstappen za Red Bull závodil sám, tedy bez Checa Péreze, i tak by byl rakouský tým na čele Poháru konstruktérů.

Úřadující šampion totiž v aktuálním ročníku sám získal už 400 bodů. Mercedes s jezdeckou dvojicí Lewis Hamilton – George Russell nasbíral „jen“ 305 bodů. Ostatně i tohle svědčí o tom, jak výjimečnou sezónu Red Bull letos prožívá.

Neuvěřitelný rok!

„O takovém roce jsme ani nesnili. Je to neuvěřitelné. Loňský rok byl pro nás velmi silný. Myslím, že udržet si toto tempo i při problémech, které jsme měli, je svědectvím všech mužů a žen v týmu, kteří neúnavně pracovali, aby vytvořili tak konkurenceschopné auto, jaké jsme měli,“ řekl Christian Horner, jehož slova cituje server RaceFans.

„Formule 1 je jedním z největších týmových sportů na světě. Myslím, že je to výsledek všech těch 22 různých oddělení, všech zaměstnanců v zázemí, kteří pracovali šílené hodiny, aby vyrobili taková auta a takový výsledek,“ pokračuje šéf stáje Red Bull.

Závěrem Horner znovu zopakoval, že letošní dominantní sezónu bere jako neuvěřitelný výkon. Musela se zkrátka potkat řada věcí v tom správném pořadí, aby Red Bull vytvořil takřka dokonalý monopost.

Zdroj: F1, RaceFans

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Hamilton je zmatený výkonností Mercedesu: Už jsem vyčerpaný, neudělali jsme žádný pokrok. Je to boj, říká

Lewis Hamilton je zmaten prací Mercedesu. Ve Velké ceně Japonska se totiž umístil až jako pátý, jeho kolega George Russell dojel sedmý. Sedminásobný mistr světa si stěžuje na stav svého vozu a hlásá, že se jeho tým ve srovnání s minulou sezónou nikam neposunul.

Publikováno

dne

Lewis Hamilton je zmaten prací Mercedesu. Ve Velké ceně Japonska se totiž umístil až jako pátý, jeho kolega George Russell dojel sedmý. Sedminásobný mistr světa si stěžuje na stav svého vozu a hlásá, že se jeho tým ve srovnání s minulou sezónou nikam neposunul.

Páté a sedmé místo – takové umístění zaznamenali v poslední Velké ceně Japonska jezdci Mercedesu. Nutno podotknout, vzhledem ke konfiguraci okruhu a výkonnostní německé stáje se očekávalo, že bude zřejmě až čtvrtou nejrychlejší.

Konkrétně Lewis Hamilton se na Suzuce v průběhu celého závodního víkendu spíše trápil a stejně jako v minulé sezóně si stěžoval na ovladatelnost svého vozu.

To George Russell byl na tom o poznání lépe. V závodě se pak výkonnost obou jezdců poměrně vyrovnala, dojem z celkového působení v Japonsku ale zanechal právě pětadvacetiletý Brit. Ten však doplatil na špatnou strategii s jedním pit stopem.

Russellovi totiž v závěru závodu „odešly“ pneumatiky a za konečné sedmé místo může být ještě docela rád. A zatímco Hamilton chtěl z Velké ceny Japonska pochopitelně vytěžit víc, nakonec ještě musel s vypjetím všech sil bránit svou pátou příčku před dotírajícím Carlosem Sainzem.

Týmová jednička Mercedesu logicky není spokojená se stavem svého auta, obzvlášť když byl Mercedes na Suzuce brán tak, že vlastně dosáhl na reálné maximum. Red Bull, McLaren i Ferrari na tom byli co do závodního i kvalifikačního tempa podstatně lépe.

Už jsem vyčerpaný…

„Jsem vyčerpaný. Je to boj s autem úplně ze všech sil, abych se dostal co nejvýš a dostal se před Ferrari, které tento týden nasadilo další upgrady. Byl to pekelný boj a závod ve snaze získat pro tým co nejvíce bodů,“ řekl Hamilton v jednom z pozávodních rozhovorů pro Sky Sports.

Hamilton se také vyjádřil k problémům současného monopostu a říká, že oproti minulé sezóně nezaznamenal žádný výrazný posun kupředu.

„O víkendu, jako byl tento, je to těžké. Zvláště, když je auto taková zátěž. Pocitově je to stejné jako loni, poskakuje, kloužeme po trati. Je to těžké, vzhledem k tomu, kolik práce jsme udělali pro pokrok a nejsme blíž k předním pozicím,“ dodal.

Zdroj: F1, Sky Sports

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené