Motorsport
Najde Mercedes konečně recept na vyřešení svých vážných problémů aneb Co můžeme od německé stáje v Miami očekávat?
Co můžeme v Miami od Mercedesu očekávat? To je momentálně velmi těžké určit, tým nicméně podle posledních informací přišel s několika směry, které by Mercedesu mohly pomoci vyřešit aktuálně vážné problémy s porpoisingem.
Co můžeme v Miami od Mercedesu očekávat? To je momentálně velmi těžké určit, tým nicméně podle posledních informací přišel s několika směry, které by Mercedesu mohly pomoci vyřešit aktuálně vážné problémy s porpoisingem.
Mercedes prožívá vskutku nepovedený start do letošní sezóny. Vlastně se jedná o nejhorší vstup do nového ročníku od roku 2014. Lewis Hamilton dokonce letošní vůz s označením W13 přirovnal k jeho McLarenu z roku 2009.
Doposud se německá stáj potýkala s velkými problémy s porpoisingem. V důsledku toho si Hamilton často stěžoval na špatnou ovladatelnost auta, o to horší nastavení a v neposlední řadě také na nedotáčivost.
Jak velký problém porpoising může být dokazovala slova George Russella po Velké ceně Emilia Romagna. Britský pilot totiž na tiskové konferenci po závodě přiznal, že se potýkal s bolestmi na hrudi a problémy se zády.
I navzdory velkým problémům se však Russell nachází na čtvrtém místě průběžného pořadí šampionátu jezdců, zatímco mezi konstruktéry drží Mercedes třetí příčku před čtvrtým McLarenem.
Ve snaze vyřešit tyto problémy tým zjistil, že musí zvýšit svou světlou výšku. Mercedes to ale bude stát další drahocenné desetiny vteřin a dojde ke zhoršení průměrného času na kolo.
To aktuálně není cesta, kterou by se německá stáj chtěla vydat, jelikož už tak se jejich kvalifikační tempo nemůže rovnat nejlepším dvěma týmům. Nutno podotknout, na Mercedes se co do výkonu dotahuje už i McLaren.
Mercedesu ale momentálně žádná jiná alternativa nezbývá, jinak se zkrátka a dobře nepohnou z místa. Inženýři Mercedesu však jsou přesvědčeni o tom, že pokud v brzké době najdou recept na vyřešení porpoisingu a tím pádem budou moci opět snížit světlou výšku, okamžitě jim to odemkne velmi solidní průměrný čas na jedno kolo.
Faktem ovšem zůstává, že zrovna tohle je téma, jež obsahuje spoustu proměnných. Podle serveru Motorsport chce Mercedes v Miami každopádně zahájit testování hned několika aktualizací.
Tým pak doufá, že jim potencionální upgrade dopomůže ke snížení světlé výšky a umožní jim to dostat se k relativně slušným časům. Šéf Mercedesu Toto Wolff dokonce prozradil, že závodní víkend v Imole týmu přinesl odpovědi na to, jakým směrem by se měli inženýři vydat, aby došlo k co nejrychlejší nápravě.
„Od doby, co jsme se vrátili z Itálie jsme se naučili tolik, kolik jsme jen mohli. Naše snaha pak paralelně pokračovala v aerodynamickém tunelu a simulacích,“ vysvětlil Wolff na tiskové konferenci, jehož slova ocitoval server Motorsport.
„Našli jsme několik směrů, kterými se můžeme vydat, a které nám pomůžou ke zlepšení vozů. V Miami provedeme několik experimentů, abychom porovnali data získaná ze simulací,“ dodal.
Zdroje: Mercedes-AMG Petronas F1, Motorsport
-
Chance Ligapřed 4 dny
Blíží se velká ztráta pro Baník Ostrava? Slezané mohou přijít o jednoho z nejlepších hráčů. Hlásí se Premier League
-
Chance Ligapřed 1 dnem
S rezervou Slavie cestují do Vietnamu i Chorý, Bořil či Schranz! Fanoušci nechápou, proč raději neodpočívají
-
Florbalpřed 4 dny
Češi prolétli základní skupinou MS ve florbale jako vítr. Nad jejich dalším osudem na turnaji se ale vznáší mrak
-
Tenispřed 1 dnem
Sbohem ATP Tour. Nejlepší tenista své země musí nastoupit na vojnu