Spojte se s námi


Motorsport

Na víc teď prostě nemáme! Hamilton si stěžuje na výkon svého Mercedesu

Oba dva Mercedesy, ať už ten Lewise Hamiltona nebo vůz Valtteriho Bottase, nevykročili do závodního víkendu v Baku zrovna nejlépe. Své vyjádření k tomu podali také oba piloti.

Publikováno

dne

Oba dva Mercedesy, ať už ten Lewise Hamiltona nebo vůz Valtteriho Bottase, nevykročili do závodního víkendu v Baku zrovna nejlépe. Své vyjádření k tomu podali také oba piloti.

Zdroj: LAT Images / Mercedes AMG F1

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas v pátečních trénincích zajeli výsledky, na které nejsou nejen jejich fanoušci, ale i samotní jezdci vůbec zvyklí. V prvním tréninku skončil Hamilton sedmý, Bottas jedenáctý.

V FP2 se dokonce oba dva jezdci propadli až za první desítku. Sedminásobný mistr světa ukončil své působení na pozici číslo jedenáct, jeho finský týmový kolega se umístil až jako šestnáctý!

Na toto téma se následně britský pilot vyjádřil takto: „Vlastně mám za sebou opravdu povedený den. Jelo se čistě, zajel jsem všechna kola, která jsme měli v plánu absolvovat. Až na jedno zablokování kol jsem se vyhnul chybám. Přišlo mi, že se mi jelo dobře, v prvním tréninku to bylo ještě lepší. Zdá se, že je tohle zkrátka naše aktuální maximum.“

„Všichni si drbeme hlavy a uděláme vše pro to, abychom se před kvalifikací zlepšili. Závodní simulace byly o něco lepší. Odpoledne to pak bylo pomalejší, jel jsem na limitu, ale auto na víc nemělo. Jsou tu místa, kde bychom mohli být rychlejší, ale k tomu by byla potřeba lepší přilnavost. Něco s tím uděláme.“

Právě s přilnavostí teď Mercedes hodně bojuje. Problémy s přilnavostí na trati byly znát už v minulém závodě v Monaku, kdy si velezkušený pilot stěžoval i na problémy s nedotáčivostí vozu.

Přitom Mercedes je jedním z týmů, který má aerodynamiku monopostu řešenou brilantně. Je však zapotřebí podotknout, že nejlepé vyřešený problém s prouděním vzduchu pod samotným vozem má McLaren.

Ten totiž vyzrál na nová pravidla před začátkem sezóny ze všech nejlépe. Tato pravidla měla za cíl zkrátit lopatky, které konstruktéři umisťují dovnitř difuzoru. McLaren totiž tuto lopatku spojil se sníženou středovou částí podlahy tak, že z toho při jakémkoliv řezu pokaždé vznikne vodorovná křivka.

To má za následek usměrnění proudění vzduchu a efektivnější odchod vzduchu ze samotného spodu vozu. Tím pádem je zajištěn mnohem lepší přítlak a monopost Landa Norrise či Daniela Ricciarda tak na trati a v zatáčkách mnohem více drží.

Nechejme se každopádně překvapit tím, jakou věc Mercedes v dosavadním průběhu závodního víkendu vymyslí. Sobotní kvalifikace na nedělní Velkou cenu Ázerbájdžánu startuje ve 14:00.

Zdroj: F1 Sport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.